Gå til innhold

Sofa i bycast


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Zitrus

Noen som har erfaring med sofaer i såkalt bycast-materiale? Er det kun en imitasjon eller er det noe hud i det? Dama på Bohus kunne ikke svare godt nok.....

Zitrus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Freidig fornemmelse:

Hadde det vært skinn hadde de kalt det noe med skinn-

(Ref. markedsføringsloven som forbyr pølser med mindre enn x% kjøtt å bli kalt "KJØTTpølser")

Bare en antagelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest onyx, i.i.

Bycast er skinn, men er elendig kvalitet. Hovedsaklig består det av at en hud (fra et dyr) har blitt spaltet og blir flere tynne skinn. Disse limes til et kunststoff. Dette gir inntrykk av skinn, men har ikke de samme kvalitetene i forhold til pusteevne etc. Med alderen vil det også begynne å sprekke, og kan ikke repareres.

Kjøp heller en sofa med et stofftrekk i HØY kvalitet foran billigskinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk onyx - jeg så nettopp på en stol som så fin ut, helt til dama måtte innrømme at det var skai. Men vi har det i bycast skinn også da, sa hun. den var dyrere, og jeg tenkte at det sikkert var greit - men da skal jeg nok heller ha en skikkelig skinnstol, ja! tusen takk for "kurset"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zitrus

Takk for svar, onyx.

Forrige gang vi kjøpte sofa valgte vi en dyr stoffsofa fra Ekornes. Stoffet skulle være veldig slitesterkt......

Det viste seg at løkkene i det vevde stoffet "spratt opp" bare katta vår gikk over sofaen og det gikk ikke lang tid før det så for jævlig ut. Er derfor ute etter noe som er ordentlig slitesterkt denne gangen.

Zitrus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Liten kommentar til Zitrus:

Katter kan lage stygge skrammer i førsteklasses skinnmøbler også... sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Betty Boop

Hmmm... vi har også tenkt på bycast-sofa. Litt fordi den allerede ser litt slitt ut, og dermed vil det være greiere med hund i sofa. Men hvis den ikke tåler særlig, så er kanskje det dumt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har en sofa i bycast som jeg kjøpte i Bohus for et par år siden. Jeg syns stoffet er kjempe bra. Lett å rengjøre og den ser fortsatt like ny som da vi kjøpte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest onyx, i.i.

Selv om bycast er lavkvalitetsskinn, må man jo vurdere forventninger til levetid, kvalitet og behov i forhold til pris. At bycast ennå er fin etter 2 år bør man forvente, men etter 7-10 år med barn og dyr? Ekte skinn er "evigvarende" med riktig stell, men vil også koste deretter. Skinn kan også repareres med stort hell, i motsetning til bycast som er tynner og mindre fleksibelt.

Konklusjon: Kjøp gjerne bycast, men ikke vurdere det på lik linje som ekte skinn.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest99

Jeg kjøpte bycast sofa, og det var elendig kvalitet! skinnet krøllet seg, putene sank sammen, den tålte ikke lys og det var et helvete å ha klagesak gående hos møbelbutikken. Har hørt flere som har klaget over det samme, og hva dere enn gjør: IKKE KJØP MØBLER HOS LIVING!!! De har horribel kundeservice etter at kortet er dratt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...