Gjest Sl-27 Skrevet 1. mai 2005 #1 Del Skrevet 1. mai 2005 For å tiltrekke seg det annet kjønn lønner det seg som kjent å være pen Men hva er fasiten på en pen jente? Hvor går skille mellom "ikke pen", "litt pen", "passe pen" og "utrolig pen"? Kan man være både "søt" og "pen" samtidig, eller er søt et ord man bruker for å beskrive de som egentlig ikke er pene? Hva er forskjellen på "søte" jenter og "pene" jenter? Eller er "søt" det samme som å være "pen"? Hvordan ser en stygg person ut? Hvor går skille mellom "pene" gutter og "kjekke" gutter? Eller er "kjekk" det samme som "pen" når det gjelder gutter? Talk to me! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laila Skrevet 1. mai 2005 #2 Del Skrevet 1. mai 2005 Slik definerer jeg det: Pene gutter=glansbildegutter Kjekke gutter=Røffere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. mai 2005 #3 Del Skrevet 2. mai 2005 Det er ingen fasit svar på hva som er pent og mindre pent. Vi er så forskjellige alle sammen på mangen måter, så det kommer anpå øye som ser. Og en pen mann for meg er ikke glansbilde mann, fordi da er man pen på utsiden, og behøver såvist ikke være like pen på innsiden. Og for meg, om en mann ikke er pen på innsiden, så klarer jeg heller ikke syns noe om ham på utsiden heller. Men det er meg. Det kommer også anpå hvordan vi ser på andre mennesker, og hvilken forventninger vi har til en mann/kvinne, mener nå jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Totten Skrevet 3. mai 2005 #4 Del Skrevet 3. mai 2005 Dette var artig, for dette satt jeg og funderte på For noen timer på lesesalen selv. Rart hva denne eksamens tid får en til å tenke på gitt Jeg lurer da på om mam faller for mennesker som befinner seg innen sin egen kategori. Altså faller "blondre" eventuelt "rosa" jenter for "blonde" gutter, og faller litt røffere jenter for de litt tøffere guttene, og faller "jeg handler kærne mine på brukthus" jentene for samme type gutter? Faller de søte jentene for søte gutter, eller fallet "tøffe" gutter for "blonde" eller søte jenter? Har selv en teori om at jenter generellt faller for de litt tøffere guttene, mens de litt tøffere guttene faller for de penere, samt mer "rosa" jentene, og ikke de litt røffere utseede jentene selv om disse også er pene. Jeg deler definisjonen til noen over her at en pen mann er en "glansbilde" mann, eller "modell pen" mann. Mens en kjekk mann har en litt tøffere utstråling og er litt røffere både i klær og fremtreden. Vil bare legge merke til at dette er virkelige generaliseringer, og handler kunn om det ytre overfladiske og ikke det som er inni i det hele tatt. En virkelig pen mann er jo en som kan sjarmer og være pen for det som er inni, men nå er det ikke det denne diskusjonen er for min del. En jente kan i mine øyne være både pen og søt, men kanskje vanskeliere å være søt og sexy (bare se på Jeniffer Love H, et eller annet) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 3. mai 2005 #5 Del Skrevet 3. mai 2005 Jeg faller definitivt for friks, enda jeg er både snill og lovlydig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. mai 2005 #6 Del Skrevet 3. mai 2005 Her om dagen så jeg en veldig pen jente. Da jeg kom nærmere og så henne i øynene, så jeg at hun var søt. Ja, det går fint an å være begge delene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. mai 2005 #7 Del Skrevet 3. mai 2005 Her om dagen så jeg en veldig pen jente. Da jeg kom nærmere og så henne i øynene, så jeg at hun var søt. Ja, det går fint an å være begge delene Pen går mer ut på ansikttrekk, mens søt går ut på ansiktsuttrykk, føler jeg. Det var hennes blikk og smil som gjorde henne søt. På lang avstand så jeg bare trekkene hennes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eline ikke pålogget Skrevet 13. mai 2005 #8 Del Skrevet 13. mai 2005 Jeg får stadig høre at jeg er søt. Antar at det har noe med utstråling å gjøre :oops: Har også alltid lurt på det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Fiona* Skrevet 13. mai 2005 #9 Del Skrevet 13. mai 2005 Jeg sier søt når noen ikke er spesielt pene - at de har et helt gjennomsnittlig utseende, ikke slående på noen måte, men som sympatisk menneske er de selvsagt "søte" - som i den engelske "sweet", som helt korrekt går mer på personlighet enn utseende. Dersom en person er både pen OG med utstråling, kommer ordet "vakker" lett opp :-) det er mer sånn WOW pen, liksom, en sånn person man ikke lett overser. Skrekk og gru for å bli kalt søt det føler jeg tilsvarer når man på engelsk sier "she had a great personality" - dvs, hun er ikke så veldig pen, men hun er kjempehyggelig. Oooops, liksom :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 13. mai 2005 #10 Del Skrevet 13. mai 2005 Det er øye som ser, som bestemmer hva som er pent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hel Skrevet 13. mai 2005 #11 Del Skrevet 13. mai 2005 Skrekk og gru for å bli kalt søt det føler jeg tilsvarer når man på engelsk sier "she had a great personality" - dvs' date=' hun er ikke så veldig pen, men hun er kjempehyggelig. Oooops, liksom :o[/quote'] Uff, enig. Søt er ordet jeg mest blir kalt og jeg tolker det bare som at de synes jeg er stygg/'mindre pen' men prøver å være høfflig. :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 13. mai 2005 #12 Del Skrevet 13. mai 2005 Uff, enig. Søt er ordet jeg mest blir kalt og jeg tolker det bare som at de synes jeg er stygg/'mindre pen' men prøver å være høfflig. :-? Jeg tror jeg ikke kjenner en eneste gutt som ikke finner kjæresten sin eller noen de er interessert i søt. Jeg synes selvfølgelig at en vakker eller pen kvinne er pen å se på, men det er først når jeg vil kunne kalle henne søt, det er noe der jeg faller for. Så kommer søt fra min munn betyr det langt i fra at jenta er mindre pen eller stygg. Da finner jeg henne derimot ganske så attraktiv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 13. mai 2005 #13 Del Skrevet 13. mai 2005 enig. når jeg sier til en jente at hun er søt synes jeg hun ser bedre ut enn gjennomsnittet, det er ikke noe jeg sier for å være snill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hel Skrevet 13. mai 2005 #14 Del Skrevet 13. mai 2005 Fint å få to gutters perspektiv på det! :-) Da er det kanskje bare i hodet mitt da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå