Gå til innhold

Hva har du i timelønn?

Gjest Catwoman

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Man trenger definitivt ikke være spesielt smart for å bli akademiker heller' date=' nei - det er sant. Med mindre evnen til å hoste opp et minimum av boklig kunnskap på en eksamen eller to er selve erkedefinisjonen av smart, men dét er det vel heller få som fortsatt tror.[/quote']

Minimumskravene til ferdigheter innen ethvert fagfelt krever ikke mye av deg, nei. Men det er vel ikke alle av oss som har tatt samme vei gjennom akademia som deg.

Hvis du tar kg for å være en god modell for virkeligheten, forstår jeg at du ikke får en jobb hvor du kan benytte deg av vekttallene dine.

Dette er vel mer normen enn unntaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

108,33 + div tilegg (etter kl 18 hverdager og etter kl 13 og 16 lørdager.. ved søndagsjobbing (jul og varetelling) 100% overtid,, det samme gjelder ved arbeid etter kl 21 00 (som ved nattåpnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sola

Timelønn på 170 kr timen. Godt fornøyd med det :)

har også en ekstra jobb hvor jeg tjener 117 kr timen + tilegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

:ler:

I den virkelige verden, altså et stykke unna lesesalen, er det slik at man sørger for å få tilbud om en jobb. Dette jobbtilbudet er så en brekkstang for å få høyere lønn der man er, og naturligvis heller vil være. Dette fungerer helt strålende også i offentlig sektor, forutsatt at man kan brukes til mer enn vekttallsproduksjon og gjestemisunnelse på KG...

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cerise

Deltidsjobb ved siden av studiet på sykehjem. Tjener 107 i grunnlønn ca, kveldstillegget er vel ca 23 og helgetillegget ca 25, eller omvendt:) Greit det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Dette fungerer helt strålende også i offentlig sektor, forutsatt at man kan brukes til mer enn vekttallsproduksjon og gjestemisunnelse på KG...

Misunnelse?

Tviler sterkt på at det er så fryktelig mange voksne mennesker som går rundt med slike pubertale følelser, men det har kanskje noe med omgangskretser en er vant med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Misunnelse?

Tviler sterkt på at det er så fryktelig mange voksne mennesker som går rundt med slike pubertale følelser,

Så du mener seriøst at dette ikke er vanlig, sånn rent bortsett fra din egen praktisering i denne tråden? Er du Bachelor of Science Fiction fra Flat Earth University eller noe?

Et generelt tips; husk årer når du er ute og ror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Så du mener seriøst at dette ikke er vanlig, sånn rent bortsett fra din egen praktisering i denne tråden

Nei, i min omgangskrets er det ikke vanlig å være misunnelig. Vi unner hverandre hell og lykke. Er det for vane i din omgangskrets å være like frekk som deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
Man trenger definitivt ikke være spesielt smart for å bli akademiker heller, nei - det er sant. Med mindre evnen til å hoste opp et minimum av boklig kunnskap på en eksamen eller to er selve erkedefinisjonen av smart, men dét er det vel heller få som fortsatt tror.

Jeg for min del har nok av vekttall, men jobber i et befriende vekttallfritt miljø. Når man hører og leser (bl.a. her på KG) hva vekttallsjegere er i stand til å trykke ut av seg tror jeg det er like greit, for å si det sånn... Ikke rart mange har lite lønn pr. vekttall.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med vektallsjegere - mulig det var slik du så på det da du skaffet deg dine, men de jeg kjenner som har gjennomført lange studier gjør det ut i fra en genuin interesse for faget sitt.

Syns du har en snedig retorikk når noen er uenig med deg, sånn btw.

Dessuten er det selvsagt et markedsspørsmål. Min kjære, for eksempel, har fullført en lengre universitetsutdanning - men med litt planlegging i forhold til spesialisering har hun sørget for å bli attraktiv for langt flere enn meg...

:sjarmor:

Jammen det er fint for dere det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg skjønner ikke helt hva du mener med vektallsjegere - mulig det var slik du så på det da du skaffet deg dine, men de jeg kjenner som har gjennomført lange studier gjør det ut i fra en genuin interesse for faget sitt.

Syns du har en snedig retorikk når noen er uenig med deg, sånn btw.

Jeg har alltid en snedig retorikk. Dessuten er min omgangskrets konsekvent frekke, i tillegg til at vi selvsagt er konstant misunnelige - sånn for å svare en helt annen enn deg...

I den grad denne diskusjonen har et poeng, bortsett fra at vi tydeligvis tjener for mye i husstanden min (noe jeg selvsagt sterkt beklager og tar selvkritikk for), må vel dét være at enhver selv har ansvar også for sin egen arbeidssituasjon og sin egen utvikling i forhold til fag, karriere og lønnsivå. Dette ansvaret innebærer etter mitt syn i hovedsak stolthet og bevissthet rundt egen verdi og faglighet i større grad enn manges tendenser til å misunne andre - enten man innrømmer det eller ikke.

Stolthet selger i enhver forhandling bedre enn sutring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Embla s

Jeg har alltid en snedig retorikk. Dessuten er min omgangskrets konsekvent frekke, i tillegg til at vi selvsagt er konstant misunnelige - sånn for å svare en helt annen enn deg...

I den grad denne diskusjonen har et poeng, bortsett fra at vi tydeligvis tjener for mye i husstanden min (noe jeg selvsagt sterkt beklager og tar selvkritikk for), må vel dét være at enhver selv har ansvar også for sin egen arbeidssituasjon og sin egen utvikling i forhold til fag, karriere og lønnsivå. Dette ansvaret innebærer etter mitt syn i hovedsak stolthet og bevissthet rundt egen verdi og faglighet i større grad enn manges tendenser til å misunne andre - enten man innrømmer det eller ikke.

Stolthet selger i enhver forhandling bedre enn sutring!

Bare så det er på det rene: jeg er sikker på at både du og hun du bor sammen med tjener det dere skal tjene, jeg kunne på en måte ikke falle meg inn å bli missunnelig på lønnen til et nick på kg :roll::ler:

Det noen reagerte på var at du fremstiller din egen timelønn som dårlig. Det kan sikkert føles ganske surt/irriterende for noen som tjener halvparten. Utover det tror jeg ingen her er missunnelig på deg for lønnen din, du fortjener den sikkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvilke motiver folk har for å tillegge meg fremstillinger, er disse folkenes eget valg og de samme folkenes eget problem - noe trådens ulike gjester tydelig illustrerer. Dessverre uten snedig retorikk, sånn på toppen av det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous
Jobber i staten, har 7 års universitetsutdannelse og tjener (omregnet fra dagslønn) 105 kr/t brutto.

Til å bli feit av. :roll:

Jeg må innrømme at jeg sliter litt med å se logikken i at 7 års universitetsutdannelse og jobb i staten lar seg kombinere med en årslønn (timelønn omregnet til årsverk) på under 200 000,-... Sikker på at du har regnet riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melk

Jeg må innrømme at jeg sliter litt med å se logikken i at 7 års universitetsutdannelse og jobb i staten lar seg kombinere med en årslønn (timelønn omregnet til årsverk) på under 200 000,-... Sikker på at du har regnet riktig?

Nja... jeg er jo ganske så dårlig i matte, så sikker er jeg sjelden. Men i statens lønnsregulativ står en brutto lønn på kr 283.000 oppført som en dagslønn (som jeg tok utgangspunkt i) på 786,- og når man deler det på 7, 75 (antall timer per dag) får man et ENDA dårligere resultat som er 101 i timen. (Istad delte jeg på 7,45, men det ble jo feil.. *kremt* som jeg sa: dårlig i matte.)

http://odin.dep.no/filarkiv/211138/A-tabell-2004.pdf

Rettelser mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det de har tatt med i tabellen inkluderer ukens alle dager. Du ligger på ca 150 kroner timen (ta heller utgangspunkt i overtidslønna di, og regn deg tilbake).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...