Gjest Anonymous Skrevet 2. mai 2005 #22 Skrevet 2. mai 2005 Gjennomsnittlig omtrent 215,- inkludert ymse tillegg for ubekvem arbeidstid. Heldigvis tjener min kjære betydelig mer enn meg!
birgitte242 Skrevet 2. mai 2005 #23 Skrevet 2. mai 2005 Jeg er også heltidsstudent men jobber endel ved siden av studiene og tjener da ca 200 kr timen, inkludert tillegg (natt).
Gjest Sven En Venn Skrevet 2. mai 2005 #24 Skrevet 2. mai 2005 Jobber som sveiser, tjener 157,50 pr time. Greit nok!
Gjest Popelka ulogget Skrevet 2. mai 2005 #25 Skrevet 2. mai 2005 Tjener ca. 20.000 i maaneden. Faar ikke betalt per time, men tilbringer ca. 10-11 timer paa jobben, fem dager i uken.
Gjest Tegjesten Skrevet 2. mai 2005 #26 Skrevet 2. mai 2005 Gjennomsnittlig omtrent 215,- inkludert ymse tillegg for ubekvem arbeidstid. Heldigvis tjener min kjære betydelig mer enn meg! Ja, gudskjelov! Hvordan skulle dere ellers klare dere?? Nei, nå falt du jammen langt, Trøffel.... Er du virkelig så usikker at det er nødvendig å påpeke det?? Hadde jeg ikke trodd om deg...
Gjest Sesselja Skrevet 2. mai 2005 #27 Skrevet 2. mai 2005 Jeg har som oftest ikke timelønn, men blir betalt per prosjekt. Men de gangene jeg lønnes per time, får jeg 450,-.
Gjest Anonymous Skrevet 2. mai 2005 #28 Skrevet 2. mai 2005 Ja, gudskjelov! Hvordan skulle dere ellers klare dere?? Nei, nå falt du jammen langt, Trøffel.... Er du virkelig så usikker at det er nødvendig å påpeke det?? Hadde jeg ikke trodd om deg... Helt enig... Hva var det der for noe?!?
Gjest gjesta Skrevet 2. mai 2005 #29 Skrevet 2. mai 2005 200.000,- brutto i året om jeg få den jobben..... Er ikke sikker på hva det blir..
Gjest Virvel Skrevet 2. mai 2005 #30 Skrevet 2. mai 2005 Jeg har en deltidsjobb som er relatert til studiet mitt, og der tjener jeg 110 kr/t. Eller, egentlig ikke, for jeg jobber som regel bare i helgene, og da er det 133 kr/t. På helligdager er det ganske mye mer, 250 eller noe. :-)
Gjest gjest1 Skrevet 2. mai 2005 #32 Skrevet 2. mai 2005 107,28 kr timen. Har ekstrajobb som resepsjonist på hotell.
Windy Skrevet 2. mai 2005 #33 Skrevet 2. mai 2005 100 kr i timen der jeg skal jobbe i sommer (callsenter), og cirka det samme som ekstrahjelp i butikk til høsten.
Gjest Embla s Skrevet 2. mai 2005 #34 Skrevet 2. mai 2005 Helt enig... Hva var det der for noe?!? Hans kjære er vel rørlegger eller noe sånt.. De tjener jo minst 300/timen vil jeg tro.
Gjest Anonymous Skrevet 2. mai 2005 #36 Skrevet 2. mai 2005 har 114,54 i timen i grunnlønn, men jobber en del kveld og helg, og da har jeg jo tillegg. Resepsjonist på hotell, full tid, fast jobb.
Gjest vitta Skrevet 2. mai 2005 #37 Skrevet 2. mai 2005 Hans kjære er vel rørlegger eller noe sånt.. De tjener jo minst 300/timen vil jeg tro. Joda, mulig det, men poenget var vel heller at det var noe merkelig å fremstille seg selv så stakkarslig og underbetalt, med en timelønn på det doble av de aller fleste andre som har svart her...
Gjest Anonymous Skrevet 2. mai 2005 #38 Skrevet 2. mai 2005 Det er en kjent sak at smarte mennesker tjener mer enn andre. Jeg er smart, det samme er min kjære - og hun er i tillegg pen. Resten går av seg selv, bortsett fra sytete jantegjester.
Gjest Embla s Skrevet 3. mai 2005 #39 Skrevet 3. mai 2005 Det er en kjent sak at smarte mennesker tjener mer enn andre. Jeg er smart, det samme er min kjære - og hun er i tillegg pen. Resten går av seg selv, bortsett fra sytete jantegjester. Det der er ikke en kjent sak, nei. Du trenger ikke være spesielt smart for å bli håntverker (ikke dermed sagt at håntverkere ikke er smarte!!!!) og de tjener utrolig mye mer enn mange med lange universitetsutdannelser (vil ikke tro at man mestrer det hvis man er direkte usmart?). Men du har kanskje rett? Hvor smart er det å ta opp studielån i 6-7 år for så å gå inn i et dårlig betalt yrke som såvidt gir deg mulighet til å betjene studielånet + livsopphold, sammenlignet med å være ferdig utdannet som 20-åring uten en krone i studielån....
Gjest Anonymous Skrevet 3. mai 2005 #40 Skrevet 3. mai 2005 Man trenger definitivt ikke være spesielt smart for å bli akademiker heller, nei - det er sant. Med mindre evnen til å hoste opp et minimum av boklig kunnskap på en eksamen eller to er selve erkedefinisjonen av smart, men dét er det vel heller få som fortsatt tror. Jeg for min del har nok av vekttall, men jobber i et befriende vekttallfritt miljø. Når man hører og leser (bl.a. her på KG) hva vekttallsjegere er i stand til å trykke ut av seg tror jeg det er like greit, for å si det sånn... Ikke rart mange har lite lønn pr. vekttall. Dessuten er det selvsagt et markedsspørsmål. Min kjære, for eksempel, har fullført en lengre universitetsutdanning - men med litt planlegging i forhold til spesialisering har hun sørget for å bli attraktiv for langt flere enn meg...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå