Gå til innhold

Sokker/strømper i ren ull/silke/lin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

pure silk stockings kan også googles

Anonymkode: 6bc74...aa5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor må du ha sokker i ull, silke eller lin? Og hvor tynne må de være?

Anonymkode: 6131d...bdd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk Nøstebarn. Vet ikke om de tynneste sokkene deres er uten elastan, men har kjøpt litt tykkere sokker der til barn, som er både ubehandlet ull og uten kunstige stoffer blandet i.

Ellers er det mange som strikker, men ikke har noen å strikke til. Spør i en lokal facebook-gruppe el.l? Bruker selv for det meste  tynne, hjemmestrikka sokker av ren ull nå :)

 

Cottonchild har jeg ikke handlet fra ennå, men sjekk ut dem. Norsk nettbutikk, til tross for navnet. 

Disse vurderer jeg å prøve, økologisk bomull, men med naturgummi som elastikktråder i legg, som visstnok ikke kommer i kontakt med hud. Vet ikke om det funker for dere?
https://www.cottonchild.no/91032.htm

De finnes også i kun bomull :) https://www.cottonchild.no/91101.htm

 

Anonymkode: e7d15...33f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, beklager, sjekket TS en gang til - og ser jo at bomull ikke var ønske heller. Da vet jeg bare av de fra Nøstebarn, men Husfliden er kanskje et sted å sjekke? 

Anonymkode: e7d15...33f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt nysgjerrig selv, og lette litt på nett. Fant sokker i økologisk lin, uten elastan mm. :)

https://www.rawganique.com/organic-linen-terry-socks-p/rgft-1080.htm

Samme stedet har også sokker i hamp, uten nylon/elastan osv,  om det skulle være et alternativ?

Og må bare si takk for ideen, lenge siden jeg tok runden med å sjekke sist, nå blir det nok endelig litt mer variasjon i sokkeskuffen min også :) 

Anonymkode: e7d15...33f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.6.2019 den 23.52, AnonymBruker skrev:

70% Merinoull / 30% Silke (Økologisk jersey/mulesing-free)https://www.askeladden-naturstoffer.no/shop/product/ull?tm=

Anonymkode: 6bc74...aa5

Tusen takk for lenke til en flott nettside :) Ikke så mye sokker der, men masse fine naturstoffer. Denne skal jeg huske på :) 

 

 

 

Anonymkode: fc4c5...fb2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.6.2019 den 0.08, AnonymBruker skrev:

Om du googler linen stockings får du treff bl.a. på Etsy

Anonymkode: 6bc74...aa5

 

På 16.6.2019 den 0.10, AnonymBruker skrev:

pure silk stockings kan også googles

Anonymkode: 6bc74...aa5

Tusen takk for tips 🌸, men alt av linsokker og linstrømper på etsy er dessverre blandet med andre stoffer. Det finnes muligens et par vintage silkestrømper der, men nå er det først og fremst sokker eller strømper mer av typen knestrømper jeg er ute etter, ikke sexy thigh highs. Luxeriøse franske silkestrømper av den typen er nok mulig å få tak i om det skulle bli et tema. Jeg skulle også gjerne funnet et merke eller en produsent, ikke bare et enkelt par med vintage sokker/strømper jeg aldri vil finne flere av. Det avhjelper selvfølgelig litt her og nå, men hjelper dessverre lite på sikt :) 

Anonymkode: fc4c5...fb2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.6.2019 den 1.33, AnonymBruker skrev:

Sjekk Nøstebarn. Vet ikke om de tynneste sokkene deres er uten elastan, men har kjøpt litt tykkere sokker der til barn, som er både ubehandlet ull og uten kunstige stoffer blandet i.

Anonymkode: e7d15...33f

Alle Nøstebarn sine sokker har elastan øverst. De spekulerer bare i å holde seg under 1% av den totale mengden materiale i produktet, så slipper de å deklarere det. 

Anonymkode: fc4c5...fb2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.6.2019 den 4.18, AnonymBruker skrev:

Ble litt nysgjerrig selv, og lette litt på nett. Fant sokker i økologisk lin, uten elastan mm. :)

https://www.rawganique.com/organic-linen-terry-socks-p/rgft-1080.htm

Samme stedet har også sokker i hamp, uten nylon/elastan osv,  om det skulle være et alternativ?

Og må bare si takk for ideen, lenge siden jeg tok runden med å sjekke sist, nå blir det nok endelig litt mer variasjon i sokkeskuffen min også :) 

Anonymkode: e7d15...33f

Takk for tips, jeg har sendt en forespørsel for å finne ut om disse faktisk er helt elastanfrie, eller om de bare har valgt å ikke deklarere det :) De er dessverre temmelig tykke og ikke helt det vi er mest i behov av akkurat nå, men vi kommer definitivt til å teste de ut hvis de viser seg å være ren lin :) 

Anonymkode: fc4c5...fb2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for lenke til en flott nettside :) Ikke så mye sokker der, men masse fine naturstoffer. Denne skal jeg huske på :) 

Anonymkode: fc4c5...fb2

 

Et såpass spesifikt ønske er det nok ikke godt utvalg av noen steder, tross alt en snever kundegruppe.

Anonymkode: e7d15...33f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for lenke til en flott nettside :) Ikke så mye sokker der, men masse fine naturstoffer. Denne skal jeg huske på :) 

 

 

 

Anonymkode: fc4c5...fb2

Takk for hyggelig tilbakemelding :) Håper at du finner det du søker :hjerte: 

Anonymkode: 6bc74...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...