Gå til innhold

Sokker/strømper i ren ull/silke/lin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er på leting etter sokker eller strømper til stort barn/dame (35/36) i materialene ren ull, silke og/eller lin. Jeg er ikke interessert i ting som inneholder bomull, bambus, nylon, viskose, polyamid, polyester eller elastan/lycra/spandex, kun ulike kombinasjoner av de tre nevnte naturmaterialene. Ull behandla med superwash er heller ikke aktuelt. Jeg vet naturligvis om muligheten for å strikke sokker i ren ubehandla ull og/eller silke, men jeg greier ikke å holde tritt med behovet og de blir dessuten veldig tykke og varme nå i sommervarmen.

Vet noen om slike sokker eller strømper? Jeg er klar over at passformen vil lide under mangelen på elastisk materiale, men det er underordnet. Blir takknemlig for alle tips :)  

Anonymkode: fc4c5...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Strømpebukser i dine kriterier finner jeg ikke. Men fine longs 😍

"IRIS ULL/SILKE LONGS

ART: 814470_Offwhite_38

Longs med skrittkile og bred elastisk linning. Eksklusiv kvalitet i 85% ull og 15% silke. Skrittlengde 76 cm. Ullvask 40 grader." https://www.sparkjop.no/814470_Iris_ull-silke_longs?gclid=EAIaIQobChMI0_v47bPs4gIVyYGyCh3k6QCMEAQYAiABEgIHRfD_BwE

Anonymkode: 6bc74...aa5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lin egner seg ikke til produkter som sokker og strømpebukser, så det tenker jeg at du kan glemme å lete etter.

Anonymkode: 6bc74...aa5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjekk om du finner noe i ull/silke her https://www.ulliver.no/categories/dame

Anonymkode: 6bc74...aa5

Tusen takk for tips 🌸

De har dessverre ingenting uten nylon, polyamid og/eller elastan. 

Anonymkode: fc4c5...fb2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lin egner seg ikke til produkter som sokker og strømpebukser, så det tenker jeg at du kan glemme å lete etter.

Anonymkode: 6bc74...aa5

Det finnes faktisk en del linstrømper på markedet ute i den store verden, men de jeg har funnet er dessverre alltid blandet med nylon. Det er vel egentlig ingen av materialene jeg leter etter som egner seg til tynnere sokker alene, og det er naturligvis grunnen til at det er veldig vanskelig å finne det også. 😐

Anonymkode: fc4c5...fb2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er på leting etter sokker eller strømper til stort barn/dame (35/36) i materialene ren ull, silke og/eller lin. Jeg er ikke interessert i ting som inneholder bomull, bambus, nylon, viskose, polyamid, polyester eller elastan/lycra/spandex, kun ulike kombinasjoner av de tre nevnte naturmaterialene. Ull behandla med superwash er heller ikke aktuelt. Jeg vet naturligvis om muligheten for å strikke sokker i ren ubehandla ull og/eller silke, men jeg greier ikke å holde tritt med behovet og de blir dessuten veldig tykke og varme nå i sommervarmen.

Vet noen om slike sokker eller strømper? Jeg er klar over at passformen vil lide under mangelen på elastisk materiale, men det er underordnet. Blir takknemlig for alle tips :)  

Anonymkode: fc4c5...fb2

Hva om du kjøper en strikkemaskin som kan strikke strømpene? 😍

Anonymkode: 6bc74...aa5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan evt lete her https://www.devold.com/nb-NO/nettbutikk/239/0/ og på safa

Anonymkode: 6bc74...aa5

Tusen takk for tips 🌼, men alt er laget av diverse kunststoffblandinger der også. Jeg tror nok jeg har sjekket alt som finnes på det norske markedet, men håpte noen tilfeldigvis skulle kjenne til noe ute i den store vide verden. 🙂

Anonymkode: fc4c5...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes faktisk en del linstrømper på markedet ute i den store verden, men de jeg har funnet er dessverre alltid blandet med nylon. Det er vel egentlig ingen av materialene jeg leter etter som egner seg til tynnere sokker alene, og det er naturligvis grunnen til at det er veldig vanskelig å finne det også. 😐

Anonymkode: fc4c5...fb2

Hva om du kjøper longs i 85% ull og 15% silke, og syr sokker/strømper av stoffet i de? Ev hør med stoffbutikker om de kan skaffe stoff i samme kvalitet eller annen ønsket kvalitet.

Anonymkode: 6bc74...aa5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Strømpebukser i dine kriterier finner jeg ikke. Men fine longs 😍

"IRIS ULL/SILKE LONGS

ART: 814470_Offwhite_38

Longs med skrittkile og bred elastisk linning. Eksklusiv kvalitet i 85% ull og 15% silke. Skrittlengde 76 cm. Ullvask 40 grader." https://www.sparkjop.no/814470_Iris_ull-silke_longs?gclid=EAIaIQobChMI0_v47bPs4gIVyYGyCh3k6QCMEAQYAiABEgIHRfD_BwE

Anonymkode: 6bc74...aa5

 

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sokker eller eventuelt strømper jeg leter etter, ikke longs. Det har vi funnet. 🙂

Anonymkode: fc4c5...fb2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 

Det er sokker eller eventuelt strømper jeg leter etter, ikke longs. Det har vi funnet. 🙂

Anonymkode: fc4c5...fb2

Beklager jeg leste feil og trodde det var strømpebukser du søkte.

Anonymkode: 6bc74...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva om du kontakter Iris og spør om å få kjøpe ull/silkestoffet i metervare slik at du kan sy sokker og strømper?

Anonymkode: 6bc74...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ermene og bena på brukte ull/silke longs og trøyer, kan jo kanskje enkelt sys om til sokker/strømper?

Anonymkode: 6bc74...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sy selv. Problem fikset. 

Anonymkode: 2902f...a7d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du googler linen stockings får du treff bl.a. på Etsy

Anonymkode: 6bc74...aa5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...