Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bachelor i økonomi og fastlønn på 722 000. Har i tillegg goder som en ekstra ferieuke, den beste pensjonen og forsikring, samt gratis telefon og mesteparten av medlemsavgift på treningssenter dekkes av arb.giver.  og en del mindre goder. 

Anonymkode: 9ecdb...ed4

Skrevet

Bank er generelt dårlig betalt.

Husker jeg ble tilbud 500.000,- i lønn som nyansatt. Da tok jeg heller en økonomistilling innen oljen hvor jeg tjener betydelig bedre (og har mer spennende og utfordrende arbeidsoppgaver). 

Skrevet
On 6/16/2019 at 12:05 AM, Gullfisken1004 said:

Ja, jeg hørte en kollega si det samme. Han hadde høyere startlønn som kunderådgiver langt oppe i nord etter endt bachelor. Han stusset også litt over min situasjon. Vedkommende jobbet i samme avdeling som meg en stund og tjente rundt 250k mer enn meg. Og han var under opplæring av bla. meg. 

Men jeg hører fra venner med sivøk/MRR som startet på 430 i grunnlønn hos pwc etter endt utdanning(2015 kullet).Min bestevennine som er autorisert regnskapsfører tjener ca 490 k men hun har jobbet i 11år..det er det samme en nyutdannet bachelor nettopp ble tilbudt..

Så jeg føler meg direkte confused når det gjelder lønn.... vet ikke hvor jeg skal finne nok info eller hvordan jeg kan forhandle. Det er for store sprik til å se noe mønster. 

Tidligere kollegas lønn er vel ikke noe argument heller...

En autorisert regnskapsfører som tjener 490.000,- Hos min tidligere arbeidsgiver var 450.000 startlønnen for en regnskapsmedarbeider uten utdannelse! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Kan jeg spørre hvilken bank? 😊 venter på svar etter intervju og holder på å gå på veggen 🙃 Hvor lenge har du jobbet?

Krysser fingrene for deg om du ønsker deg videre 😊

Anonymkode: 2369d...b91

Sparebank 1. Jobbet i 2,5 år. 3 år som revisor før det. Har bachelor innen revisjon.

Anonymkode: 4ebe7...d5c

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Antar du blir fordelsbeskattet for dette?

Anonymkode: a806b...5a2

Det blir jeg selvsagt. Kjipe er jo at samboeren min nyter godt av fordelen og, så det er lunken stemning for at jeg i fremtiden kanskje vil bytte jobb😂

Anonymkode: 4ebe7...d5c

Skrevet

Jeg jobber i økonomiavdelingen i en bank, har bachelor i økonomi og har jobbet der i maaange år. Tjener litt over 600.000 i året. 

Skrevet
Gullfisken1004 skrev (På 15.6.2019 den 21.26):

Lurer litt på hva alle dere her som jobber med økonomi eller i bank tjener. 

Jeg føler jeg er veldig underbetalt men får ikke tallene helt til å stemme med econa sin lønnskalkulator. Jeg får svært forskjellige svar fra de rundt meg også.  Forrige lønnsforhandling gikk det heller ikke svært bra med

Hva er normal lønnen til en med master i finans/siviløkonom med ca 3,5 års erfaring? 

448 000 anser jeg som veldig lavt.

jobber backoffice i en storbank innen wealth management og tidligere markets. Har fått mer ansvar og er blitt fagansvarlig innen mitt område. 

448 000, jeg ante ikke at master med over 3 års erfaring var under 500 000. Jeg synes du bør sjekke litt rundt om du kan få deg  jobb et annet sted. 

De betaler minimalt, fordi de kan. Du har akseptert det i tre år og ikke forsvunnet enda.

Skrevet
I Grosny skrev (3 timer siden):

448 000, jeg ante ikke at master med over 3 års erfaring var under 500 000. Jeg synes du bør sjekke litt rundt om du kan få deg  jobb et annet sted. 

De betaler minimalt, fordi de kan. Du har akseptert det i tre år og ikke forsvunnet enda.

Bare å akseptere. Mange konsulenter hos de 4 store starter på 460000’med master.  Det er lenge siden tråden ble skrevet og jeg har da bytter siden. Men mer enn 100K i økning kan man nesten ikke alltid

Anonymkode: 69a5d...005

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jobber i en av de største bankene på kundesenter, 430 med bachelor..

Anonymkode: 23d01...a4f

Det må være dnb eller nordea med den lønnen…dette nivået manpower vikarene med høyere utdanning også har hmmm AM i right?

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

DNB har jo usannsynlig lavt nivå da... Ville definitivt søkt andre plasser. Jeg jobber i forsikring I samme stilling og har 100k mer enn deg liksom, uten bachelor.

Hvordan vet du dnb har usannsynlig lavt nivå!

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Bare å akseptere. Mange konsulenter hos de 4 store starter på 460000’med master.  Det er lenge siden tråden ble skrevet og jeg har da bytter siden. Men mer enn 100K i økning kan man nesten ikke alltid

Bra at du byttet. 100 000 opp hjelper betydelig. Det er jo forskjellen på lavtlønt og normal lønn. Forskjellen blir vel 6000 netto, og det gjør mye!

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvordan vet du dnb har usannsynlig lavt nivå!

Fordi jeg jobber i samme bransje og kjenner flere som har jobbet på kundesenteret til DNB.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Fordi jeg jobber i samme bransje og kjenner flere som har jobbet på kundesenteret til DNB.

Men har de vært gjennom Manpower eller faktisk ansatt i Dnb? Den forskjellen er stor. Jeg gikk opp 150k da jeg fikk kontrakt med DnB direkte. 

Anonymkode: 52aed...c14

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Men har de vært gjennom Manpower eller faktisk ansatt i Dnb? Den forskjellen er stor. Jeg gikk opp 150k da jeg fikk kontrakt med DnB direkte. 

Jeg er ikke personen du svarte på over.

Men jeg gikk kun opp 20K ca når jeg ble fast. :( 

kjørte du på med heftig lønnssamtale ved signering?  

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er ikke personen du svarte på over.

Men jeg gikk kun opp 20K ca når jeg ble fast. :( 

kjørte du på med heftig lønnssamtale ved signering?  

Oi. Nei, vi fikk beskjed om at lønnen var satt og at det ikke var noe poeng i å forhandle. Jeg hadde allerede gått opp litt i interne lønnsforhandlinger tidligere det året, så jeg fikk argumentert meg til litt høyere lønn enn de som ikke hadde gått opp allerede (halvparten av det jeg gikk opp som eksternt i tillegg til det de tilbød meg som intern). 

Har du bachelor eller master? Oss med master begynte jo litt høyere enn de med master, men kun 20k forskjell basert på utdannelse. 

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Oi. Nei, vi fikk beskjed om at lønnen var satt og at det ikke var noe poeng i å forhandle. Jeg hadde allerede gått opp litt i interne lønnsforhandlinger tidligere det året, så jeg fikk argumentert meg til litt høyere lønn enn de som ikke hadde gått opp allerede (halvparten av det jeg gikk opp som eksternt i tillegg til det de tilbød meg som intern). 

Har du bachelor eller master? Oss med master begynte jo litt høyere enn de med master, men kun 20k forskjell basert på utdannelse. 

Jeg har aldri gått opp noe som vikar før utenom 10kr som var vel en årlig greie manpower drev med. Jeg ble fast alene den tiden så hadde ingen å sammenligne med. Har master. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ansatt i dnb ja. Rævva lønn.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan keg spørre hvilken division du er i? Tydelig stort sprik her

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kan keg spørre hvilken division du er i? Tydelig stort sprik her

CBO. Hva med dere? Er det kundesenter som er det laveste betalt? 

• 3 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.12.2021 den 12.23):

CBO. Hva med dere? Er det kundesenter som er det laveste betalt? 

Nja, vet om folk på KS som har høyere lønn enn meg :) 

Er i DNB liv. 
Det er stort sprik selv innad i avdelingene i DNB. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...