Gå til innhold

normal lønn i bank


Gullfisken1004

Anbefalte innlegg

On 6/16/2019 at 2:28 PM, AnonymBruker said:

448 000 er latterlig lavt. Folk med bachelor i omtrent hva som helst og med B i snitt starter lett på ca 425 000 - 450 000 fra første dag.  Gjennomsnittslønna i Norge er et sted mellom 550 000 - 560 000 kr for hele befolkningen i sin helhet, og økonomer skal ha enda høyere enn dette, da de pleier å ligge godt over. Så du er ekstremt langt bak.

.......................

Anonymkode: d7505...67f

Antar at 448 000 er før skatt (det er i hvert fall sånn de fleste pleier å snakke om årslønn). 

"Økonomer skal ha" ... det kommer jo helt an på om landet har utdannet for mange av de. Hvorfor skulle banken gi deg dobbel lønn hvis de lett kan få tak i noen like flinke til halvparten. Særlig økonomer burde vel forstå det argumentet.

Anonymkode: 75870...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym 6000 skrev (6 timer siden):

Alikevell så var det både får å få et poeng fram og Alikevell så tok det 1 minutt før noen skrev og Alikevell så tjener folk på kontor mer en noen som ofrer hele livet sitt får jobben i 2021 som du sier 2 år senere😉

Lite lurt å rakke ned på andre yrkesgrupper for å forsøke å fremheve min egen. 150 000 er småpenger i forhold til det min utdanning har kostet. Tapt arbeidsinntekt i 5,5 år er alene nok til at vi er oppe i minst to millioner kroner. 300 000 i studielån. Og så kommer i tillegg de flere hundre tusen staten har betalt i lån + stipend til skolepenger. Jeg studerte i utlandet - hvis jeg hadde studert i Norge, ville bare studieplassen min kostet over 1 million kroner (svært dyrt studium å drifte). I tillegg kommer en kostnad på 3-4 millioner som staten har investert i doktorgraden min. Jeg har i tillegg tatt et årsstudium + diverse andre fag uten studielån, men staten har også selvsagt betalt for dette. 
Og jeg sitter på kontor. Jeg gjør - utrolig nok for deg, kanskje - ikke «ingenting». Jeg har høy og spesialisert kompetanse som landet trenger. Akkurat som at landet trenger lastebilsjåfører. Men jeg blir ikke imponert over at det koster 150 000kr for lastebillappen. Beklager. Og jeg ser ikke hvordan det å kjøre lastebil er å «ofre hele livet sitt får jobben» noe mer enn min kontorjobb. Og det burde være en selvfølge at jeg tjener mer enn en lastebilsjåfør, siden jeg har brukt mange år og mye(!) penger på å oppnå den kompetansen jeg har, og staten har også brukt mange millioner kroner på at jeg skal oppnå den kompetansen. 

Anonymkode: 09e91...477

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Lite lurt å rakke ned på andre yrkesgrupper for å forsøke å fremheve min egen. 150 000 er småpenger i forhold til det min utdanning har kostet. Tapt arbeidsinntekt i 5,5 år er alene nok til at vi er oppe i minst to millioner kroner. 300 000 i studielån. Og så kommer i tillegg de flere hundre tusen staten har betalt i lån + stipend til skolepenger. Jeg studerte i utlandet - hvis jeg hadde studert i Norge, ville bare studieplassen min kostet over 1 million kroner (svært dyrt studium å drifte). I tillegg kommer en kostnad på 3-4 millioner som staten har investert i doktorgraden min. Jeg har i tillegg tatt et årsstudium + diverse andre fag uten studielån, men staten har også selvsagt betalt for dette. 
Og jeg sitter på kontor. Jeg gjør - utrolig nok for deg, kanskje - ikke «ingenting». Jeg har høy og spesialisert kompetanse som landet trenger. Akkurat som at landet trenger lastebilsjåfører. Men jeg blir ikke imponert over at det koster 150 000kr for lastebillappen. Beklager. Og jeg ser ikke hvordan det å kjøre lastebil er å «ofre hele livet sitt får jobben» noe mer enn min kontorjobb. Og det burde være en selvfølge at jeg tjener mer enn en lastebilsjåfør, siden jeg har brukt mange år og mye(!) penger på å oppnå den kompetansen jeg har, og staten har også brukt mange millioner kroner på at jeg skal oppnå den kompetansen. 

Anonymkode: 09e91...477

For å fremheve *sin* egen skulle det selvsagt stå. 

Anonymkode: 09e91...477

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Antar at 448 000 er før skatt (det er i hvert fall sånn de fleste pleier å snakke om årslønn). 

"Økonomer skal ha" ... det kommer jo helt an på om landet har utdannet for mange av de. Hvorfor skulle banken gi deg dobbel lønn hvis de lett kan få tak i noen like flinke til halvparten. Særlig økonomer burde vel forstå det argumentet.

Anonymkode: 75870...94f

Ja, muligens de har utdannet for mange. 
Men da bør de slutte med det. Det er tapsprosjekt for samfunnet og vedkommende at det brukes tid og penger til utdanning til noe som gir lite tilbake. 
ingen vits i å ta utdanning for å gå glipp av inntekt og så tjene som en butikkmedarbeider med provisjon/bonus. 

Anonymkode: 69a5d...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Lurer på om flere vil svare, lurer på om jeg skal søke meg videre til bank.

 

Tjener forøvrig ca 530k i året på kundesenter innen forsikring i dag, uten utdanning. Blir litt sjokkert over å høre hvor lavt lønnsnivået er i denne tråden, mest fordi jeg isåfall ikke kan bytte jobb 🙃

Anonymkode: 2369d...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Lurer på om flere vil svare, lurer på om jeg skal søke meg videre til bank.

 

Tjener forøvrig ca 530k i året på kundesenter innen forsikring i dag, uten utdanning. Blir litt sjokkert over å høre hvor lavt lønnsnivået er i denne tråden, mest fordi jeg isåfall ikke kan bytte jobb 🙃

Anonymkode: 2369d...b91

Jeg tjener 600K som analytiker med master i bank. Fortsatt lavt. Alle statistikker tilsier snittlønn på 711 for min alder

Anonymkode: 69a5d...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg tjener 600K som analytiker med master i bank. Fortsatt lavt. Alle statistikker tilsier snittlønn på 711 for min alder

Anonymkode: 69a5d...005

Hva er grunnen til at du blir i stillingen når du ligger så langt under?

 

Håper flere vil svare 😊

Anonymkode: 2369d...b91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva er grunnen til at du blir i stillingen når du ligger så langt under?

 

Håper flere vil svare 😊

Anonymkode: 2369d...b91

Får ikke andre tilbud, ikke en gang intervju på de stillingene jeg søker på :) 

Hvis jeg skal bytte jobb må både innholdet og lønnen være god nok( eller minst en av delene). Ønsker ikke litt høyere lønn og en backoffice jobb som ikke er future proof. 

Anonymkode: 69a5d...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

600k backoffice. Depot bedriftsmarked(Ingen forskjell for PM tror jeg).

også må man ikke glemme ansatterenta vi har på boliglån. 0,3%😂🙈 

Anonymkode: 4ebe7...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

600k backoffice. Depot bedriftsmarked(Ingen forskjell for PM tror jeg).

også må man ikke glemme ansatterenta vi har på boliglån. 0,3%😂🙈 

Anonymkode: 4ebe7...d5c

Kan jeg spørre hvilken bank? 😊 venter på svar etter intervju og holder på å gå på veggen 🙃 Hvor lenge har du jobbet?

 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Får ikke andre tilbud, ikke en gang intervju på de stillingene jeg søker på :) 

Hvis jeg skal bytte jobb må både innholdet og lønnen være god nok( eller minst en av delene). Ønsker ikke litt høyere lønn og en backoffice jobb som ikke er future proof. 

Anonymkode: 69a5d...005

Krysser fingrene for deg om du ønsker deg videre 😊

Anonymkode: 2369d...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Lurer på om flere vil svare, lurer på om jeg skal søke meg videre til bank.

 

Tjener forøvrig ca 530k i året på kundesenter innen forsikring i dag, uten utdanning. Blir litt sjokkert over å høre hvor lavt lønnsnivået er i denne tråden, mest fordi jeg isåfall ikke kan bytte jobb 🙃

Anonymkode: 2369d...b91

Det er ikke lav lønn i bank og forsikring :) 

jeg er blandt de som ligger under 25 percentil. Men du har nå 530 og det er ikke uvanlig med 600+ på KS. Kjenner også noen uten utdanning med denne lønnen der jeg er i dag. Min lønn representerer ikke bransjen i det hele tatt. Har forresten tilgang til lønnsnivå i ulike bransjer og selskaper grunnet jobben. 

Anonymkode: 69a5d...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

600k backoffice. Depot bedriftsmarked(Ingen forskjell for PM tror jeg).

også må man ikke glemme ansatterenta vi har på boliglån. 0,3%😂🙈 

Anonymkode: 4ebe7...d5c

Oi! Hvilken bank er det?🙈🙈 Jeg får ikke så bra renter på lån. Den er jo bare litt under hva kunder får :( . Kunne vært litt mer tilfreds med lønnen om jeg kunne hatt den renten der haha

Anonymkode: 69a5d...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke lav lønn i bank og forsikring :) 

jeg er blandt de som ligger under 25 percentil. Men du har nå 530 og det er ikke uvanlig med 600+ på KS. Kjenner også noen uten utdanning med denne lønnen der jeg er i dag. Min lønn representerer ikke bransjen i det hele tatt. Har forresten tilgang til lønnsnivå i ulike bransjer og selskaper grunnet jobben. 

Anonymkode: 69a5d...005

Spennende at du deler, tusen takk 😊

Anonymkode: 2369d...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i en av de største bankene på kundesenter, 430 med bachelor..

Anonymkode: 23d01...a4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jobber i en av de største bankene på kundesenter, 430 med bachelor..

Anonymkode: 23d01...a4f

DNB har jo usannsynlig lavt nivå da... Ville definitivt søkt andre plasser. Jeg jobber i forsikring I samme stilling og har 100k mer enn deg liksom, uten bachelor.

Anonymkode: 2369d...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

600k backoffice. Depot bedriftsmarked(Ingen forskjell for PM tror jeg).

også må man ikke glemme ansatterenta vi har på boliglån. 0,3%😂🙈 

Anonymkode: 4ebe7...d5c

Antar du blir fordelsbeskattet for dette?

Anonymkode: a806b...5a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er siving så dårlig sammenligning, men har mange indøk venner som jobber sammen med Siv.øker og de startet alle på 620-650k, kanskje de fikk litt bedre enn folk i tilsvarende stilling fra NHH men nekter å tro indøkerne får det og sivøkene tjener under 500, nå skal jo i snitt sivøk og siving tjene omtrent det samme. 

Anonymkode: 97558...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i butikk, videregående utdanning og et par studium som ikke er relevant til jobben.

Tjener 510 000 🤔

Men jeg tar alle ekstravakter jeg kan, jobber i helger, kvelder, helligdager osv osv🤷‍♀️

Hørtes rart ut at vi tjente lignende egentlig 🤔

Anonymkode: 67372...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg jobber i butikk, videregående utdanning og et par studium som ikke er relevant til jobben.

Tjener 510 000 🤔

Men jeg tar alle ekstravakter jeg kan, jobber i helger, kvelder, helligdager osv osv🤷‍♀️

Hørtes rart ut at vi tjente lignende egentlig 🤔

Anonymkode: 67372...9e7

Det er jo ikke så rart hvis du jobber helger og kvelder. De i bank jobber jo stort sett mellom 08 og 16, så det er vesentlig forskjell. 

Anonymkode: 2369d...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...