Gå til innhold

Hvor mange boliger eier du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen tvil om at det er lønnsomt å eie bolig i Norge. Da er det ikke rart at man ønsker å eie så mange boliger som mulig. Regnestykket er enkelt, jo flere boligere desto større fortjeneste.

Jeg kjøpte min første bloig for tre år siden og er i prosessen med å kjøpe min andre. Jeg håper å eie minst 5 boliger innen jeg er 30 og kanskje pensjonere meg innen jeg jeg er 40.

Noen andre som liker å tjene penger like mye som meg?

Anonymkode: cda3f...291

Høres ut som du er stormannsgal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utrolige mange trolleinnlegg her.

Du er næringsdrivende om du leier mer enn 4 boliger. Du kan ikke leie ut mer enn 4 bolig som privatperson. I såfall er det mye trolleinnlegg her

Anonymkode: 76581...9ec

Nå tror jeg ikke TS snakker om å leie ut. Utleie er småpenger i forhold til verdistigning.

Jeg eier en bolig selv, men den er helt nedbetalt. Og det bare fordi jeg har kjøpt og solgt flere ganger med stor fortjeneste hver gang. Hadde jeg fortsatt å gjøre det, kunne jeg sikkert sittet med en ganske stor formue nå, og i alle fall hvis jeg hadde gjort det til jeg ble 40.

Anonymkode: 01756...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eier en bolig. Eller, fremdeles eier banken litt da... ;) 

Anonymkode: 6109a...9fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har litt ek men ikke nok til å kjøpe. Har heller ikke nok inntekt. Ble litt omkostninger med skilsmissen. Ikke helt uvanlig det. 

Anonymkode: 89bda...1af

Kjøpte ikke eksen din deg ut av huset? Eller solgte dere? 

Anonymkode: 18ae8...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøpte ikke eksen din deg ut av huset? Eller solgte dere? 

Anonymkode: 18ae8...e0d

Solgte, men det var ikke mye overskudd. Og når det ble delt på to så var det for lite til å kjøpe noe som har plass til meg og tre barn. 

Anonymkode: 89bda...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En, men den har to utleiedeler i seg. Så føler egentlig jeg eier 3. 

Anonymkode: 5c4bc...c6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eier en leilighet

Den selges neste år når vi flytter i hus med utleiedel som vi skal bygge

Anonymkode: 4a778...18f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To - et rekkehus vi kjøpte sammen og en enebolig mannen arvet som jeg har kjøpt halvparten av. Skal renovere eneboligen før vi selger rekkehuset og flytter inn i eneboligen. 24 år.

Anonymkode: 3086c...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker

Eier når bare egen bolig m/ tilbehør.    Eierpart i barnsdomhjemmet,men solgt / overdrat intern i familie.    Kjekt å ha,men krever mye tid og koster å holde vedlike byggninger.   Vurderer å kjøpe leilighet når helsen blir så skral at ein ikkje lenger kan stå i en stige å male hus m.m

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leilighet med sokkelleilighet i en stor norsk by, begge leies ut, samt at jeg bor i egen leilighet i en større by. Det jeg leier ut, går til å nedbetale lånet der, og det er min "pensjonssparing" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med å si at banken eier en del av boligen? Hvem som eier boligen bestemmes av hva som er tinglyst i Grunnboken. Har ikke sett at banken står som tinglyst eier i normale tilfeller. Bare for at du har lånt penger av banken betyr ikke at de har eierskap til boligen.

Anonymkode: 6ab06...c55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire. En leilighet som nesten er nedbetalt, en liten hytte som er nedbetalt, en liten eiendom med fiskerett i en populær lakseelv, to eiendommer med gammelt hus ved en annen populær lakseelv. De to siste eier jeg ikke alene.

Anonymkode: bcf03...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En enebolig, og det er i grunn greit. 😊 samboer og jeg eide 1 leilighet og 1 enebolig oss i mellom, fullstendig uaktuelt å fortsette å eie begge, bare mas og jag over tid. 

Anonymkode: b41a4...4f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fire. En leilighet som nesten er nedbetalt, en liten hytte som er nedbetalt, en liten eiendom med fiskerett i en populær lakseelv, to eiendommer med gammelt hus ved en annen populær lakseelv. De to siste eier jeg ikke alene.

Anonymkode: bcf03...2ed

:klo:

 

Anonymkode: b41a4...4f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leilighet i Norge og et lite hus i utlandet. Huset leies ut i fellesferien, da jeg har mulighet til å ta mine ferier utenom. Leieinntektene finansierer nesten alle utgifter på huset, så det er en super løsning. Målet er å flytte nedover til varmen og jobbe fra hjemmekontor der, og bytte ut leilighet i Norge med en hytte. Vi får se, det ligger nok uansett litt frem i tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre :) To hus og en leilighet. Det ene huset eier jeg bare litt over halvparten av, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...