Gå til innhold

Murhus halvveis under jorda


lillesky

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Heyyy! Barbapappa-hus jo! (den siste linken) Sånne tegnet jeg da jeg var liten! (Men søren at jeg sluttet med det, da?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velvel...det finnes nå tabeller å regne ut lysinnslippet på da....og tabeller som viser hvor mye dagslys som skal kunne komme inn i et rom.

Mener du at kommunen med vilje leter etter ting å sette fingeren på for å forkludre en byggesak??????? :o

Jeg vet om et helt konkret tilfelle hvor arkitekten mente han hadde nok dokumentasjon på lys og utsyn. Likevel var ikke kommunen enig, så noe rom for tolkning må det være i disse tabellene.

Jeg mener ikke at kommunen med vilje vil forkludre byggesaken, men det kan av og til virke sånn :roll:

Jeg jobber i en av landets største entreprenører og de som har holdt på lenge sier at saksgangen i den kommunen jeg bor i avhenger mye av hvilken saksbehandler vi får. Noen ganger går det greit, andre ganger er det ikke måte på hva som kan skje.

I en annen kommune vet jeg også om en byggesak som tok ufattelig lang tid nettopp pga kommunens saksbehandling. Her virket det som om de kjørte sitt eget løp og ikke respekterte de frister de skal holde.

Det er godt mulig at de fleste andre kommuner i landet har en grei saksbehandling hvor tidsfrister blir holdt.

Jobber du i kommunen eller har du bare veldig god erfaring med byggesaker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber du i kommunen eller har du bare veldig god erfaring med byggesaker?

Jeg jobber ikke i noen kommune nei. :)

Min erfaring med kommunen i forbindelse med byggesaker er veldig god. De har sitt sett med regler og fremgangsmåte å følge. Hvis vi som fremmer byggesøknadene forholder oss til dette, og oppfører oss som "folk" og ikke "besserwissere" så går det meste veldig greit.

Du nevner at en arkitekt "mente osv.".....da synes jeg det er merkelig at han ikke "visste osv." Men nå mener nå jeg at arkitekter er noe merkelige biler da. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...