AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #1 Skrevet 15. juni 2019 Jeg er i uke 18, og har de siste ukene hatt følelsen av at maten fortsatt ligger igjen nesten oppi halsen lenge etter måltid, oftest om kveldene. Dette får meg til å rape en del, som noen ganger fører til at maten rapes opp igjen. Er det dette man kaller sure oppstøt eller halsbrann? Det er skikkelig ubehagelig, og hvis noen har hatt lignende opplevelse så tar jeg gjerne imot tips! 🤢 Anonymkode: bda8d...3ca
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #2 Skrevet 15. juni 2019 For meg er halsbrann ganske som det navnet sier: Det brenner/svir i halsen/brystet. Det trenger ikke å bety at du ikke har halsbrann, for vi er forskjellige. Det kan også være at du har slapp lukkemuskel på magesekken, slik at maten faktisk tyter litt opp i spiserøret når magesekken begynner å bli full. Prøv å spise mindre oftere, kanskje det hjelper. Det kan også hjelpe å ikke drikke så mye til måltidene, men heller drikke mellom måltidene. For meg hjelper det også å sitte i ro en stund etter måltid, spesielt om jeg har spist for mye. Anonymkode: db69b...822 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #3 Skrevet 15. juni 2019 Jeg har det også slik, kjennes ut som om all mat og drikke og masse luft ligger trykt opp i brystet mitt. Bare at hvis jeg prøver å rape så kommer det et surt oppstøt og hele brystet og halsen kjennes ut som om de tar fyr - det virkelig brenner. Anonymkode: 9add1...d5b
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #4 Skrevet 15. juni 2019 prøv Gaviscon, det får du reseptfritt fra apotek. Jeg hadde skikkelig svie i brystet og vondt i magen øverst. Legene trodde først at jeg hadde svangerskapsforgiftning fordi jeg hadde vært så dårlig form i tillegg. Men etter at jeg begynte med det så har jeg ikke vært plaget med svie i brystet og magevondt. Har aldri hatt halsbrann og det slo meg ikke inn med de plagene jeg hadde. Anonymkode: b1a3d...172
Potatopotato Skrevet 15. juni 2019 #5 Skrevet 15. juni 2019 Jeg hadde også sånn halsbrann. Som om en pastill satt fast i halsen. Ofte på natta fikk jeg kraftig krampe i halsen, snurpet seg liksom sammen. Og ja.. fikk noe for halsbrann som funka. Husker ikke hva det het, men var det første de skrev ut. Funka raskt
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #6 Skrevet 15. juni 2019 TS her. Kjøpte Gaviscon på apoteket som jeg tok etter middagen i kveld og har ikke hatt plagene. Så tror det hjelper faktisk! Takk for hjelpen! Tror jeg skal fortsette med disse hver kveld hvertfall. Jeg har forresten ikke noe svie/brennende følelse i halsen, kun følelsen av at noe bestandig ligger nesten oppi halsen klart til å komme ut. Kan være som nevnt over her at lukkemuskelen er svak. Anonymkode: bda8d...3ca
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #7 Skrevet 16. juni 2019 Husk at gaviscon er kun et skumlokk som demper symptomene. Skumlokket forsvinner hvis du drikker/spiser etter inntak. Da må du ta nye tabletter 😅 Anonymkode: bde41...f40
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå