Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, er det nødvendig? Dere som hadde det, brukte dere den mye ? Evt ikke hadde, var det noe du savnet?

Anonymkode: 4e974...91a

Videoannonse
Annonse
Gjest Doggo
Skrevet

Brukte min masse. Hadde en til hjemmebruk og en til tur. For meg var ammeputa på topp 3 av viktig babyutstyr. Men jeg vet om mange som syntes det var helt unødvendig med det. Det går ann å vente å se litt hva som passer for deg før du kjøper:)

Skrevet

Med førstemann var det helt nødvendig, med nummer to var det ikke like viktig, for da hadde jeg liksom teken. Men det gjorde at jeg fikk mye bedre og riktigere ammestilling.

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke. Det er nok et produkt som er laget for å selge til nye foreldre som tror man må ha alt mulig. 

Anonymkode: 10cf1...9a2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt ikke. Det er nok et produkt som er laget for å selge til nye foreldre som tror man må ha alt mulig. 

🙄🙄. For meg var det helt nødvendig. Fikk det ikke til uten, heller ikke med vanlige sofaputer.

Anonymkode: 36c14...9a3

• Liker 4
Skrevet

Hadde ammepute men brukte den aldri, så ikke nødvendig for min del.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ammepute, og styrte veldig med å få til ammingen. På ammepoliklinikken ba de meg kaste ammeputen ut vinduet. De mente at det var bedre å bruke kroppen, og ev. en sofapute under armen for støtte. Det var mye bedre! 

Anonymkode: 85b2e...442

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ble aldri brukt. To barn, hatt tre forskjellige ammepute.

Anonymkode: f24df...b85

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde blitt helt gåen i ryggen uten, måtte sitte veldig fremoverlent. Brukte sofaputer den første halvannen måneden, skaffet meg Ammepute og det var himmelsk! 😭❤️

Anonymkode: 63aea...081

AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke klart å amme uten en god ammepute. Var helt avhengig av den for å holde fast et sugesvakt barn som ikke klarte å lage vakuum selv. 

Anonymkode: 4fc4b...5c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja, er det nødvendig? Dere som hadde det, brukte dere den mye ? Evt ikke hadde, var det noe du savnet?

Anonymkode: 4e974...91a

Ja, det var helt nødvendig for meg. Babyen min brukte lang tid på måltidene og skuldrene mine hadde vært helt ødelagt uten.

Anonymkode: dad7b...d95

AnonymBruker
Skrevet

Med første var det helt nødvendig, klarte meg ikke uten. Med yngste ble den brukt de første månedene så «forsvant» den på vaskerommet etter et uhell og har fortsatt ikke, 1 år etter, blitt vasket 😛

Anonymkode: 700de...1a0

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke nødvendig for alle, men for meg var det helt nødvendig. Hadde egentlig ikke ammepute, men trengte ammehjelp på barselpoliklinikken og der fikk jeg prøve ammeputa Cosyfix. Den ble kjøpt på vei hjem og brukt på all amming i månedsvis. Tror ikke jeg hadde klart å amme uten den.

Etter hvert ble behovet for ammepute mindre, og jeg endte opp med å amme i to år.

Anonymkode: e8b5c...508

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt ammepute til to barn og følte den var helt uunnværlig! Noen ganger sovnet baby mens han spiste og da lå han godt på puta og jeg satt veldig behagelig. 

Men det er viktig å ha en god en da. 

Anonymkode: 969f6...6eb

Skrevet

Helt nødvendig for meg, hvertfall i starten. Hadde det ikke vært for cozifix hadde jeg lagt ammingen på hylla for ryggen min ble helt ødelagt før jeg fikk meg den. Nå skal det sies at ungen kun til brystet i en lite behagelig positur. 

AnonymBruker
Skrevet

Det tenker jeg varierer veldig fra kvinne til kvinne, og det syns jo på svarene her også. 

Jeg hadde ei billig ammepute som ikke fungerte. Men jeg var avhengig av å bygge opp med sofaputer for å få babyen høyt nok de første månedene, med mindre jeg ammet liggende eller i tilbakelent stilling. Og jeg styrte fælt med det, så denne gangen ønsker jeg meg en bb-hugme ammepute. Den testet jeg på helsestasjonen sist, og den funket bra for meg. Jeg har små pupper, og må få babyen høyt opp for at den skal nå opp rett og slett. 

Anonymkode: e89bc...9d7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke det fantes ammeputer da jeg fikk mitt første barn, så å si at det er helt nødvendig er jo helt feil. Jeg klarte meg helt fint uten. Ammet den første i 15 måneder, og kunne ammet lengre hvis jeg ville. 

Anonymkode: 60235...ab5

Skrevet

Jeg er helt avhengig. De gangene jeg ikke har den tilgjengelig er ryggen og skuldrene helt ødelagte. 

Skrevet

Ammepute er gull. Både til amming men også for å lage en liten krok i sofaen der babyen kan sove. Nå er ikke de minste så voldsomt aktive ved søvn at de risikerer å trille ut av sofaen, men jeg synes det var betryggende å ha den der likevel. Bare sørg for at den er fyldig nok. Min første ammepute var så slapp at hodet til babyen nesten forsvant ned i den og det var et evinnelig herk å finne akkurat de riktige stillingene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...