Gå til innhold

Tildes "prøvelser"

Tilde

Anbefalte innlegg

Takk takk both of you :bukke:

Saken er den @lfa at vi allerede har en sofa der nede, en stygg sak vi egentlig oppbevarer for far, så sofa trenger vi egentlig ikke ,sånn egentlig, og egentlig er vi jo heller aldri der nede,men det var jo det jeg tenkte jeg skulle forandre litt på,siden jeg nå fikk Bamsen til å være med å bære inn den pulten der slik at jeg kan ha mitt lille hjørne der nede,jippi,men så ble det liksom litt stuffed der nede,men så er ikke den uttrekkssenga egentlig helt min heller siden far kjøpte den en gang i sin tid av ei fra Telemark,men jeg brukte nå litt tid med pussemaskin på den og har sovet noen år i den,rimelig ubehagelig egentlig pga humpete madrass som nå er long gone,men det var en kul seng så jeg skulle ligge i den samme hva,men det var ganske greit da far kom med en annnen seng han hadde fått billig en gang,så da ble den bare en ekstra seng på rommet mitt,så kanskje den er min siden den også har fulgt med meg på flyttelasset,hørte jeg noen protester, ja faktisk, men kanskje jeg bør tilby ham å få den,tipper mor blir rimelig happy da ja,ha ha...Noen som henger med?! ;)

Men den hadde liksom blitt sååå koselig med masse puter og lappeteppe... Så jeg vet jammen ikke helt... Og hvem vil kjøpe den?! Men jeg kunne trengt et nytt bord og en kommode og en sofa som jeg faktisk liker... Hmfr! Kanskje jeg bare skal vinne de 25 millionene liksågodt?! Jupp det gjør jeg,og så kan jeg ha så mange senger jeg vil for da kjøper jeg meg et nytt hus med masse plass på null komma svisj, eller kanskje bygger...ja, bygger...Ok! Done deal! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fint vær.

Har jeg vært ute?Nei.Har støvsuget.Og nå må jeg snart vaske.Gøy? Nei.

Og så skal jeg kanskje legge meg litt i sola med ei bok.Hvis jeg ikke begynner å luke i bedene da...Hmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah... En lang mail fra mors søskenbarn fra USA.Koselig å høre fra dem,men så må en jo også svare... Hva har jeg gjort det siste halve året tro?! Ikke noe særlig spennende som jeg kommer på i farten...Får vel skrive om de store planene mine i stedet... :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ups... så ikke før etter jeg hadde invitert de i barselgruppa på besøk at det var på Lillebrors fødselsdag. Og nå kan jeg ikke skifte dag en gang til synes jeg. Det var litt dumt... Men så spørs det da om han skal ha noe selskap(tviler) og i allle tilfelle så spørs det da hvor lenge de blir...

Ellers så satt jeg oppe til 1 og så på tv i går, det straffet seg for jeg fikk ikke sove før etter 2, rimelig trøtt og hadde vondt i hodet da jeg kledde Bompi og laget matpakken, så sov jeg til nesten 11 etterpå... :sjenert: Må ikke snu døgnet nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuu! Ser ut som vi skal ut og spise i morgen! :)

Mormor var sliten i dag,men kunne ganske sikkert være barnevakt i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Bompi hadde telt til 15 i barnehagen i dag! Smart unge, mååå jo bare ha litt å slekte på.... :tommelsmil: Hun er egentlig helt utrolig på snakking og synging nå.Ligger langt fremme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og Bompi hadde telt til 15 i barnehagen i dag! Smart unge, mååå jo bare ha litt å slekte på.... :tommelsmil: Hun er egentlig helt utrolig på snakking  og synging nå.Ligger langt fremme.

:klappe: Flink Bompi! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det er hun,Zianta :klem:

I formiddag hadde Bompi besøk av Lille I.Det var koselig :) Begge to hadde sommerkjoler og var så søte, spesielt da de tok hverandre i hånden og leide hverandre inn i stua :ler: Synes de leker fint sammen også.Glad for at Bompi i stor grad kunne dele tingene sine, og ikke sa "Min!" hele tiden.Lille I var også flink på det.Litt øving trenges,men greit når vi ikke må "hjelpe til" hele tiden. De romsterte også etterhvert ute på terrassen i lekehuset, gledehvinene fikk Bamsen til å bråvåkne :ler: (Men da kom han seg iallefall kjapt opp og av gårde på jobb, han måtte inn en tur i dag.) Lille I hadde ikke lyst å dra hjem, og Bompi hadde ikke lyst hun skulle gå.Og da bilen var dratt,så ble Bompi plutselig litt lei seg... Stakkar, syntes litt synd på henne da. Men på en måte så er det jo litt godt også, at det var så gøy å ha venninnen på besøk at det var trist da hun reiste.

Har avtalt å dra på piknick med mormor i tretiden, så nå må Bompi snart våkne.Kanskje jeg skal raide skapene for noe godt å ha med...Tror vi burde ha vært på butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ganske lang sykkeltur i går og vi fikk sett både bæ,hest, vovve og ku.Pluss Bompi mente hun var i Kaptein Sabeltannsbåt og hivet og hoiet litt,men det var nå faktisk en flytebrygge... :ler: Stas var det uansett.

Ellers så var middagen ute fantastisk god,men vi ble rimelig mette etterhvert.Vi tok full pakke med 7 retter og 7retters vinpakke.Greit når en ikke betaler selv :sjarmor: Det beste av alt var desserten da,- rabarbrasuppe med aprikossorbet og noe vaniljemousseaktigegreier... :sikle:

Meeeen i dagmorges hadde jeg rimelig vondt i magen og :kvalm: opp hele greia.Og det var jammen en lettelse...Tror ikke det var maten det var noe feil med for å si det sånn... Å blande rød og hvit og champagne og dessertvin og smirnoff ice er vel ikke så lurt for min mage...

Fikk følge på toget og tok innom en uteplass også.Ble utsatt for en ivrig rompeklapser på dansegulvet...Joda..Til slutt klapset jeg igjen, men det tror jeg egentlig han likte ganske godt.Mens vi jentene var på dansegulvet hadde Bamsen også litt nærkontakt med det andre kjønn, det var et totalt brisent kvinnfolk der som elget seg innpå omtrent alt i to sko...Hun hadde kommet bort, elget på ham og kompisen og tatt han på "nødene" og sagt han skulle kysse henne,og da han hadde vist henne ringen og sagt han ikke ville, hadde hun vist ham fingen...Så henne etterhvert,var jo ikke til å unngå å få med seg... Det var egentlig litt facinerende å observere...Satt rett overfor et "tungekyssoffer" som også hjalp henne opp fra gulvet, og derfor ble rikelig belønnet,men han oppdaget jo at han ikke var den eneste som fikk denslags forpleining, og han ble etterhvert klar over at jeg også fulgte med og lurte på "Er hun alltid sånn?" Det visste jeg ikke nei. Men jeg håper nå ikke det...Han tuslet nå avgårde da etterhvert.

Så det har vært en daff dag i varmen,Bompi og jeg tok ut på trehjulssykkelen på en lekeplassrunde.Så har vi spist Dolly pizza og så har jeg plukket hundretusen kongler ute på plenen.Haater kongler.Ønsker det treet pokker i vold! Men det er liksom der dissa er... :sur: Frisere det kraftig?! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var jo det han var... :ler: Rar fyr.Fikk meg en 3-4 klaps og hver gang jeg snudde meg for å se, så var det samme fyr som flirte godt, holdt tommelen opp eller blunket... Så nå tror jeg jo rompa mi er uimotståelig dah.. ;):ler:

I dag har vi hatt det gøy.Vi har vært på sykkeltur ned til byn fordi Bompi knasjet mammas briller og mamma måtte til optikeren,der fikk Bompi noen stilige lilla solbriller med masse småkryp på. Bompi fikk gratis sjørøvergull inne på lekebutikken,en gullmynt med sjokolade inni, tydeligvis Kaptein Sabeltanndager(mammaen klarte såvidt å la være å kjøpe til 3 for prisen av 2)og på senteret traff vi også på Lille I og noen store jenter som vi kunne leke litt med.Så var vi på kafe og spiste lunsj før lalletid.Mens Bompi sov vannet og vasket mamma diverse ting på utsiden av huset.Etterpå var vi med på kjøretur med Lille I og mammaen, og Lille I og Bompi hadde gledehvin-konkurranse på McDonalds lekerom(hysj hysj..) og fikk en musikkdings i Happymealene sine som spilte Black Eye Peas(det var nå også en musikk til små barn...) og så bar det hjem til Lille I for å bade,leke og spise is. I femtiden reiste vi hjem og mamma blåste opp badebassenget slik at Bompi og mamma kunne bade litt på terrassen. (31 grader sier målestokken... puh..) Mormor fikk invitasjon av badenymfene og kom bort for å inspisere.Mamma stakk på butikken pga dorullmangel,mormor og Bompi lekte i hagen og etterhvert dukket det opp et skummel troll som jaget Bompi inn i lekehuset...(Men det var altså bare morfar..og det var ganske morsomt...)Og da Bompi skulle legge seg ble det kjapt stille... ;)

(Pappaen til Lille I fortalte i dag at han var noe sjokkert over utestedet vi var på, mye pga nevnte brisne kvinnfolk..)

Endret av Tilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en fin dag i går! :)

Fantastisk vær for vårt lille barseltreff.Bompi fikk besøk av 3 stykker og de koste seg i hagen og på terrassen.Bompis lekehus var populært, morsomt å titt-teie i. Bompi var rimelig "tøff i trynet" siden hun var på hjemmebane, snakket i vei hele tiden,styrte og stellte,de andre var noe stillere,var nok litt trette etter barnehage og slikt.Så nå har vi fått vært sosiale i to dager av ferien,men da stopper det nok litt mer opp... "Alle" er jo på ferie...

Senere i dag skal vi på standa med mormor.

I går gikk vi inn på nettet og bestillte plasser på flyet.Ville sikre oss plasser helt fremme slik at vi får mer benplass og mindre folk å forstyrre.Ikke så gøy når Bompi henger over stolsetene til fremmede folk.Greit å begrense antallet. Men så har pappaen bestillt sånn dvd-dings,får den nok i helga, så vi håper det er et clue.. Tror nok det ja.På tidlige morgener kan den sikkert også være grei.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stranda var en stor suksess :)

Hun sprang rundt og lo og plasket hele tiden,litt av en stil med badedrakta inn i rompa.Bare litt skeptisk til bølgene.Og så traff hun en barnehagevenninne, det var stilig.Men etterhvert ble vi litt kalde av all badingen, sol manglet og vind var det,så da snudde vi nesene hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puh! Er det noe som er varmt så er det å springe etter Bompi i klesbutikker for så å måtte bære henne for at hun ikke skal stikke av mer.Det gøyeste i verden er jo å stikke av og få mamma til å springe etter seg... Men vi klarte da å få kjøpt tre topper, en stilig hatt, et badehåndkle ,et kylling-hettehåndkle og en sånn magisk vaskeklut til Bompi,og to mascaraer og rensevann til mamma.På kafeen traff vi på Oldemor og Bamsens tante, så da hadde vi lunsj med dem.Og så traff vi på en kompis fra barselgruppa, han likte visst også å stikke av... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde nesten at jeg skulle ha en nydelig blåveis i dag... Men heldigvis ikke.Men litt øm er jeg enda. Var ute på byn med svigerinne i går og dro en del mannfolk(pga av Bamsens småfrekke kommentar om at jeg manglet sjekkeerfaring,men at søsteren nok muligens fikk det til, så måtte vi jo det ;) ), men uheldigvis så dro en lang laban til meg... Det var jo absolut ikke med vilje da, han skulle bare snurre meg rundt,men der fikk jeg altså en albue midt i fleisen.Au!Rett under ene øyet. Det ene brilleglasset spratt også ut, og fyren følte seg rimelig dårlig etterpå ja...Men det gikk da godt.Og uten briller drar en enda fler mannfolk... :ler:(Det stemmer jo at jeg ikke har den største sjekkeerfaringen siden jeg traff Bamsen i nokså unge år,men det betyr jo søren ikke at jeg ikke kan, hvis jeg vil... Snøft! Dessuten så ble jeg spurt om tlfnr i går.Så det så! Og det har jeg jo selvsagt passet på å si til Bamsen.Passe seg skal han..He he... For er det noe denne jenta kan så er det å vrikke på rompa...Nemlig! ;)Og så lurer jeg på om hun jenta som faktisk bydde meg opp var lesbisk, eller om hun bare trengte noen å danse med...Heller faktisk mest mot lesbiskteorien... Så forressten den sprø dama fra sist gang der også, nå virket hun mer edru...

Bamsen og Bompi var på brillefikseekspedisjon i dag,gratis var det også,så det var jo bra. Nå driver Bamsen å høytrykkspyler terrassen,men har oppdaget et vepsebol bak noen bord, så da må vi vel få noen til å komme og fjerne det. Jeg foreslo høytrykkspyleren,men det falt ikke i helt god jord... :ler:

Endret av Tilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig er jeg jublende fornøyd og stolt,men samtidig føler jeg meg litt fæl når jeg stadig kan konstantere at Bompi snakker ti ganger bedre enn alle andre barn vi treffer på hennes alder... Alle vil vel at ungen deres skal være flink og smart og alt det der, men når hun stadig er det da? Det er litt sånn ekkelt på en måte, når en treffer andre mødre der ungen deres knapt kan si navnet sitt,ja,nei og mamma og Bompi faktisk kan synge 10-12 sanger,flere regler, si alle navn i familien og barnehagen, telle til 15, sette sammen ca 4-5 ord og "samtale " litt om ting som har skjedd... Det er litt sånn at jeg føler at jeg ikke kan si noe fordi det blir oppfattet som skryt,men samtidig så vil jeg jo gjerne skryte over den flinke fantastiske ungen min... Og samtidig veeeet jeg jo at alle har sitt eget tempo og at Bompi ikke trenger være supersmart for det...(men det ER hun jo selvsagt... :ler: )

Ok.Bare et lite hjertesukk fra mammaen til vidunderbarnet... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 kg ned :hoppe:

I dag har vi sett Noddy, badet i mormors badekar og lekt med onkels gamle playmo sjørøverskip(selvsagt er det Kaptein Sabeltann sitt!), syklet tur i skogen,sett noen gakker og lekt på lekeplass,vært på butikken og handlet mat,og mens Bompi sover så farer mamman rundt med moppen,rydder og setter på en klesvask. Føler meg meget effektiv i dag. ;)

Senere er vi invitert på lek og middag hos Lille T som har kommet hjem fra ferie.Blir spennende å høre om hvordan de har hatt det i Italia.Har veldig lyst å reise dit en gang selv.Frankrike og Spania hadde ikke vært så verst det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M og jeg var å så Poseidon i gårkveld.Ok film,men det blir en stund til jeg skal på cruise tror jeg... Drømte i natt at jeg var fanget inne i et fjell, masse folk som klarter i en trang grott og det kom masse vann strømmende...Kult!

Ringte Actum nettopp og de kunne komme å fjerne bolet på terassen vår enten i dag eller i morgen.

Bompi og jeg har bare lekt hjemme så langt i dag.Og så laget vi pannekaker og bacon til lunsj.Det var namnam.

Bompi er så flink å synge sanger.Tror jeg må skrive opp hva hun kan før jeg glemmer det.Noen kan hun helt skikkelig, i andre er noen ord er litt utydelige,men en hører tydelig hva det er.

Happy birthday

Bæ,bæ lille lam

Alle fugler

Alle barna hopper/danser osv

So og ro lillemann

So og ro og tipp på tå

Blåmann

Hiv og hoi

Mekke Mikkel

Her kommer Ole Brum

Lille pusekatt

Vi sier goddag

Mikkel Rev

Fløy en liten blåfugl

Mammas bompisang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H@nnsauen og jeg var også på kino og så den. Hvis jeg noen gang skal på cruise, skal jeg sørge for å holde meg i nærheten av livåtene..... :ler:

En liten musikalsk Bompi du har? :digge:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...