Gå til innhold

Tildes "prøvelser"

Tilde

Anbefalte innlegg

I dag har vi vært på sykkeltur og hatt picknick i det fine været, Bompi,mamma, pappa og mormor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg sett Italiensk for nybegynnere mens Bamsen har snorket på sofaen.Ikke helt rette film for ham.

I dag har vi grillet.Nam nam!Men alle var opptatt så ingen ville grille med oss.Neiveeeel da... Senere da vi var gått inn var plutselig Bompi borte,jeg trodde hun var på gangen i skoene som vanlig,men hun var da ute i sandkassen med bare tær og prøvde å ta på seg sokker. :ler: Litt farlig den hagen vår egentlig,skulle hatt en grind eller plantet igjen...

I morgen blir sikkert en gøy dag for Bompi ,skal på tur med mormor og morfar. Jeg fikk ikke være med,for hun var mye snillere når jeg ikke var der....sitat mormor. Kan forstå det da.Mamma er nemlig den aller beste til alt ifølge Bompi, så da får ikke mormor den kosen og oppmerksomheten hun har lyst på...

Ellers så klør jeg i bakhodet, stresset hodebunn.Masse å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bikinivær!!!

Ikke at det er noe særlig oppløftende sånn egentlig, likner en blåhvit kval på land... Og hva søren skal en ha på seg på jobb i slik varme?!He he...Iallfall ikke den kjolen jeg hengte av på Lindex i går... Tipper flere hadde blitt rimelig :overrasket: da :ler: Puppipuppi.... :sexy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjarmor::ler:

Bikinivær, ja... Noen har rotet bort bikinioverdelen min... :forvirret:

Har flere, men de er litt vel små så de får bare ligge. Skulle kjøpt ny for lenge sidne, men det har liksom aldri blitt noe av. Nå må jeg jo uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arg!

Vondt i rygg og ene hofta.Sånn ilende smerte på en måte. Begynte i gårkveld, og jeg aner ikke hva jeg har gjort for å bli slik.Og da jeg våknet i dag hadde jeg vondt i hode og mage i tillegg,så jeg har vært hjemme.Bittelitt dårlig samvittighet ja... :sjenert: Har sovet og sett på tv.Og for å få litt bedre samvittighet,ryddet i ene boden.Men nå kom hofta kraftig tilbake så da gav jeg meg.Må snart hente Bompi også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen vannkopper i sikte! :)

Og jeg var bedre i hofte og rygg,men så ble det litt stabaser med klatring og sånt på blåtur med jobb i går,så nå kjenner jeg det litt igjen.Og så klarte jeg å dette så lang jeg var pga en teit steinhelle, så nå har jeg skrubbsår og blåmerke inne i hendene...Ikke så veldig vondt da heldigvis. Men det var kjempegøy i går. :) Men hvorfor er det alltid sånn at når gitarene kommer frem og allsangnivået er høyest at en må hjem?! (Fikk litt sangskryt av en i går da, det var jo litt gøy...)

Ellers en gledelig nyhet: pga av god innsats på jobb så har Bamsne fått beskjed om at han kan ta sin kone med ut på en bedre middag som jobben spanderer :hoppe: Gjett hvor vi vil?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den dyreste restauranten som er og oppdrive? :sjarmor:

Flink bamsen er, da! Koselig når man får lønn for strevet.

Jeg har aldri fått dkryt av min sangstemme... kan ikke skjønne hvorfor.... :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp!! ;)

Sånn ellers så har nok Bompi fått vannkoppene.... :forvirret: Er du synsk,@lfa?! Da hun våknet etter luren og jeg skulle skifte bleie og gjøre henne klar til overnatting hos mormor og morfar så lyyyyste det to prikker mot meg på magen hennes.Og to på ryggen.Og en på foten.Og etterhvert noen svake små i fleisen...

Heldigvis var det greit for mormor og morfar likevel, ellers hadde matklubben vår gått i vasken, og det hadde vært litt surt...

Håper det er en mild variant da, at hun ikke får det så hardt. Tror jeg var ca 12 år da jeg fikk det.Å,det klødde noe så infernalsk! På alle nevnelige og unevnelige steder...

Og så spørs det om Bompi er velkommen i selskap i morgen da...Håper det.

Ellers så var det kjempegod mat i kveld,men litt smått med drikke ,og småbarnsforeldre holder tydeligvis ikke ut så lenge... Bamsen og jeg stoppet innom to utesteder og sjekket trykket på vei hjem da,men...greit å komme seg hjem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...Tok en personlighetstest...Vet ikke om den stemmer heeeelt da,men Yrkesvalget mitt kan ikke være heeelt feil heller ;)

Fokus på at prioritere opgaverne afhængig af de personlige behov"

ISFJ-typer er ofte private, loyale og omsorgsfulde personer, der virker beskedne og ligetil. Deres talent ligger i at sørge for, at alt er tilrettelagt, så andre omkring dem kan nå deres mål. Det er ofte dem, som af sig selv tilbyder at hjælpe andre, når de fornemmer, at der er brug for hjælp, og de er ofte bedre til at fornemme andres behov før deres egne. De er ofte venlige og forstående personer, der forsøger at undgå konfrontationer og konflikter.

For ISFJer er det derfor vigtigt, at organisationen eller virksomheden er struktureret og velorganiseret, så der kan skabes trygge rammer omkring udførelsen af arbejdet. Man ser derfor ofte denne type være velfungerende i hierarkiske organisationer. Ofte vil man finde ISFJer i job, hvor de kan bruge deres loyalitet, respekt for traditioner og evne til samvittighedsfuldt at støtte andre personer. Ofte er de beskæftiget som:

undervisere

sygeplejeområdet (hvor der er mulighed for megen patientkontakt)

assistenter

bibliotekarer

socialrådgivere

personlig service

Følgende kendte personer har typen ISFJ: Mother Teresa, Jimmy Stewart, Tsar Nicholas II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39,6 i feber og prikkiprikkiprikk...

Og så var hun rimelig lei seg og urolig i fra 01 til 03.30 i natt... fungerer virkelig ikke å ha henne i midten,og pappa snorker altfor mye til at både mamma og Bompi skal få sove... Bamsen rømte til gjesterommet etterhvert.Heldigvis sovnet hun da jeg bar henne ned halv 4. sov vel til 6-halv sju,kom opp til meg og sov litt videre til pappaen kom luskende fra kjelleren.Rimelig trøtt i dag ja...

Vi har vært på apoteket og fått tak i hvit vask, så så vi litt på gakkene, kjøpte brød,lappe og en pizzasnurr, så på en Postman Pat bil(den var altfor skummel til å gå inni..) og traff på tante.Så syklet vi hjem og spiste lapp og "pissa", så litt "Sabesabb" og Noddy mens mamma smurte hvit vask på strategiske steder,og så var Bompi rimelig skutt.Hadde 39,4 i feber.

Fikk ringt jobb også og sagt fra at jeg nok ikke kommer på et par dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferie!!! :sjarmor:

Ellers er jeg rar i magen i dag.Var på St.Hans feiring hos mor og far,og jeg mistenker de har servert noe rart... Men ellers så var det koselig i går,Bompi syntes det var stilig med "lyset" og mente det var "Vaaarmt!" Noe som skal være sikkert og visst. Brant opp en del gammelt skrot.Mormor,Bamsen, onkel,tante og kompis var innom morfars garasje og raidet litt ekstra saker og ting til bålet. Morfar kom nesten på krigsstien...så da sluttet de... Lillebror og samboer var kjipe og kom ikke.

Bompi og jeg lå på gamlerommet mitt og Bamsen camperte i loftstua. Det som var bra var at Bompi var rimelig trett etter å ha vært oppe en time lenger enn vanlig,så da sov hun lenger.Hun våknet 7 og ropte på mamma,men da jeg stakk hodet opp av dyna og sa"Mamma er trøtt og vil lalle" så la hun seg bare ned i senga igjen og lå der og pludret og tyttet i vei.Og så sov vi sikkert litt til begge to.Tok henne oppi til meg 8,og lå og leste Sabeltann-boka en stund.Så gikk vi ned trappa og hoppet litt i mormor og morfars seng slik at de skulle forstå det var frokosttid... ;) Senere i dag sov vi alle 3 timer,så da sliter vi nok litt senere...

Ellers så har både Bamsen og jeg vært noe slappe og hatt vondt i hodet i dag på dagen vår.Bamsen fikk t-skjorte og shorts og jeg fikk et pilgrimsmykke. :) Og så har vi vært og spist pizza, sett på gakkene og lånt "Brokeback Mountain" mistenker at det ikke helt er Bamsens type film... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med bryllupsdagen! :blomst:

:klem:

Vi så Brokeback Mountain i går. H@nnsauen var ikke helt fornøyd med valget, men hadde ikke noe han skulle sagt. :sjarmor:

Vi så Jarhead også, og det var jeg som ville se den også....stakkar.... :ler:

Misunner dere de gakkene, jeg liker også gakker... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det ,@lfa :klem:

Da Bamsen innså hvilken film han hadde vært med på å låne,så streiket han. :ler: Gikk på dataen i stedet.

I dag har jeg vært skikkelig dårlig...:sprettoy:

Flydd masse på do,flere ekle detaljer rundt det skal jeg unnlate å nevne.Har bare spist litt sørlandschips,to smuler polarbrød,litt ris og et par biter kylling i dag. Vet jeg bør spise noe mer snart,er så slapp,men jeg er kvalm bare ved tanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket: Har tatt av 3 kilo... :hoppe::hoppe::hoppe:

Ikke så galt å være dårlig likevel! Men altså,har meldt meg inn i vektklubb for en uke siden og trent 20 minutt en gang, men likevel...Tror ikke det går så kjapt videre ;) Skulle ikke forundre meg så veldig mye om de kiloene kommer kjapt på igjen når jeg klarer å spise, men jeg får prøve å gå ned videre.Rimelig rar i magen i dag også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grrrr.. Ringte kommunen for å høre om de ikke kunne fikse opp lekeplassen,men han mente at den muligens ikke var kommunal... Han skulle sjekke det opp innen onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Litt daff og slakk.

Har ryddet litt,støvsuget og prøvd å ommøblere nede i kjellerstua.Ble ikke helt som jeg har tenkt.Den gammle uttrekkssengen som jeg liksom skal lage en sofa utav,står egentlig bare i veien og jeg tror aldri jeg gidder, lurer jeg på om far skal få tilbake eller om jeg skal selge...Så en lik på antikmesse og der skulle de ha 6000 for den...Og kanskje dørkarmen er for smal til å få inn den pulten jeg vil ha inn der?! Gidde gå ned og måle? Hmmm... Bør snart hente Bompi også.

Lurer litt på hvordan det skal bli de neste to ukene når hun skal være hjemme med meg.Får litt dårlig samvittighet egentlig.Vi kjenner ikke så mange andre små,og noen av de er iallefall på ferie,så hva skal vi finne på? Åpen barnehage,er den åpen tro? Får vi komme innom litt og leke ute i barnehagen tro? Bamsen mente det.Litt flaut å spørre.Litt redd det skal bli kjedelig for henne å vase hjemme med mamma.Får vel prøve å dra igang et barseltreff iallefall.Hvis de ikke er over alle hauger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde solgt senga og kjøpt ny sofa. Får grei sofa for 6000,- :smile:

Grattis med minus 3 kilo! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...