Gå til innhold

Tildes "prøvelser"

Tilde

Anbefalte innlegg

Gjest Hulderjenta

Hei, Tilde!

Bare innom for å ønske god uke - og si grattis med kvalmen! :ler2: Utrolig hva man kan bli glad for her i livet, men når man vet hva kvalmen betyr så stiller det seg litt annerledes! Håper på å kunne gå i dine kvalme fotspor snart!

...sorry, det hørtes teit ut! :ler::ler2: Ha en fin dag og uke, da!

KLEM :klem: fra Hulderjenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Tildemor!

Her er en liten hilsen sånn på tampen av mandagskvelden. "Fint" å høre at du er kvalm. Det er et kjempe flott tegn!!

Ha en riktig fin uke!

Stor klem :klem: fra Lilletrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tilde. Litt nysgjerrig: Åssen vitaminpille tar du i tillegg til folat?

Jeg vil også bare si at jeg synes det er så hyggelig at det går bra med deg. Lykke til videre.

Klem fra hanni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

Ville berre gratulere deg med graviditeten! (Er litt treig :oops: )

Kvalmen veit eg ikkje om eg vil gratulere deg med, for eg har endå friskt i minne kor j...... det kan vere. Men det er jo eit tegn på at alt er ok!

Og når det gjeld sånne multivitaminer for gravide:

Nycomed sine smakar grusomt og gir kvalme og sure oppstøt i timesvis etterpå. Dersom det er desse du tar ville eg straks ha bytta til nokre som heiter Gravitamin. Hugsar ikkje kven som produserer dei, men dei har det på apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener, og tusen takk for tipset Hermione! :P

Det er faktisk Nycomed sine jeg tar,og jeg blir absolutt kvalm og har oppstøt. Tror jammen jeg skal ta meg en tur på apoteket og kjøpe Gravitamin i dag. :P Ei venninne hadde også noen armbånd jeg kunne får låne som skulle hjelpe mot kvalme,får ta en tur oppom henne også kanskje.

Ellers så irriterer det meg at jordmor ikke har ringt meg tilbake og heller ikke tar telefonen.Det var tirsdager som var timebestillingsdag,og da må hun jo ta telefonen?!! :evil:

Bamsen har reist på kurs utenlands i dag så i natt må jeg sove alene... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært land og strand rundt føles det som,men jeg har bare subbet(jepp,subbet ) i to matvarebutikker, et apotek og en helsekost,ingen steder hadde de gravitamin.På helsekosten hadde de gravitaplex til 250 kr,men det droppet jeg.Så gikk jeg til apoteket enda en gang og spurte om de kanskje hadde gravitamin selv om det ikke stod i hyllen,men det hadde de ikke.Men hun overbeviste meg om å kjøpe Møllers dobbel istedet og ta det sammen med folsyre.Så får vi se hvordan det går.

Traff også på svigermor i ene butikken,hun hadde vært i begravelse i dag. Og hun var storfornøyd med at jeg var kvalm.. :wink: Dessuten snakket hun om hvor gøy det var å gå tur med moren min sist søndag. Tipper jeg vet hva som var hovedtema da! :roll:

Bamsen ringte også nettopp,han kjedet seg litt visst,litt dødtid.Men i kveld skal de visst ta han med på middag og pub.Høres jo litt gøy ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye Tilde! :klem:

Alle gode ønsker for deg i månedene fremover.

Når er det du har termin forresten?

Jeg skal bli mormor i midten av oktober.

Dette blir et spennende år! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er formen ganske bra faktisk,litt rar men betraktelig bedre! :P

Tror det er de akupunkturarmbåndene jeg fikk låne av venninna mi som hjelper :P

Irka:Terminen min er 18 oktober om jeg tar utgangspunkt i mensdato,men 21 oktober om jeg trikser litt slik at befruktningsdato passer... :wink: Det er jo ikke så vanlig at folk vet eksakt befruktningsdato da...men jeg vet ikke helt hvilken termin jeg skal bruke ,antakelig 18. oktober fordi det er slik alle andre rekner..

Da er jeg 7 uker og 4 dager,men egentlig synes jeg at jeg er 7 uker og 1 dag,det er mer riktig liksom...

Ellers så ringte det på døra i halv 11 tiden i dagmorges,jeg var våken og leste,men hadde ikke kledd meg og spist frokost enda.Hev på meg morgenkåpe,tenkte kanskje det var venninna mi igjen,men der stod jammen onkelen min og kona... :oops: Så kom de inn på kaffi og la ut i det vide og det brede om ferieplaner osv.De er slike som virkelig snakker hull i hodet på deg, helst i kor...

Jammen glad de båndene har gjort meg bedre,for hadde de komt i går så hadde jeg nok sett litt hvitere ut om nebbet... Vil ikke de to sladrehankene skal vite det helt enda.Men mens jeg kledde meg hadde nok onkel tatt en god kikk på bamsens nye jobbkontrakt som lå på bordet.. :roll: Jaja...det er nå ingenting å sjems av,men hele slekta trenger jo ikke akkuratt vite hvor mye han tjener...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte mor og sa "Gjett hvem som kom til meg i dagmorges?!" Hun klarte det på første forsøk :ler:

Så fortalte jeg om at han sikkert hadde snust på saker og ting for å advare henne,tenket hun kunne bli litt sint om han nevnte noe for henne en annen gang,så jeg ville advare henne om det.Men da begynte hun å le for hun vet hvordan han er.

Hun fortalte også at sist gang jeg var gravid hadde hun fortalt det til dem og bedt dem tie stille om det,men hun fikk høre det igjen fra folk i slekta de hadde snakket med... :roll: Så nå får ikke de høre mer...

Jeg må jammen inn på soverommet og se om det er noe avslørende der,for han var nemlig oppe og så om katten der.. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada! :ler:

Og jeg er favorittniesa.. :ler:

Han er veldig grei og koselig altså,men det kan bli litt mye av og til...

Jeg hadde en pakke Ritzkjeks på nattbordet.Er det veeeldig avslørende?! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk dette på babyverden.no:

Du er nå 8 uker på vei.

Antatt termindato: 16. oktober, 2004

Fosteret beveger seg: 11. februar, 2004

Barnet reagerer på berøring fra ca.: 25. februar, 2004

Indre organer som nyrer, lunger og hjerte er dannet ca: 3. mars, 2004

Risikoen for spontanabort avtar fra ca. 31. mars, 2004

Kvalmen begynner å avta ca: 14. april, 2004

Kjønnet kan avgjøres ca 14. april, 2004

Øynene til barnet er følsomme for lys fra ca: 28. april, 2004

Du kan kjenne fosterbevegelser fra ca. 28. april, 2004

Tid for ultralydundersøkelse ca. 5. mai, 2004

Barnet ditt kan høre stemmen din fra ca. 19. mai, 2004

Barnet kan overleve utenfor livmoren! Fra ca. 28. juli, 2004

Mange barn legger seg med hodet ned fra ca. 18. august, 2004

Svangerskapspermisjonen begynner ca. 22. september, 2004

Litt forvirrende med alle disse ulike termindatoene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knust

er drømmen

for virkeligheten

blomstrer villere

i grønt og rosa

spinnes trådene

med øyne som himmelen

i stille vann med vannliljer

lille kokong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Irritert på megselv.. :evil:

Hvorfor har jeg ikke enda rettet det jeg burde rette denne uka?! :evil: I dag er jeg for dårlig,jeg burde ha gjort det før.Spark bak skulle jeg hatt...

Jeg gjør alltid slik,utsetter og utsetter :evil: Og så stresser jeg til slutt når jeg egentlig kunne hatt god tid :evil: Grumpy nå ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tilde! :D

Stikker bare innom for å ønske deg en riktig fin helg!

Klem fra murmeldyret!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irritert på megselv.. :evil:  

Hvorfor har jeg ikke enda rettet det jeg burde rette denne uka?!  :evil: I dag er jeg for dårlig,jeg burde ha gjort det før.Spark bak skulle jeg hatt...

Jeg gjør alltid slik,utsetter og utsetter  :evil: Og så stresser jeg til slutt når jeg egentlig kunne hatt god tid :evil: Grumpy nå ja.

Det var som om jeg skulle ha sagt det selv! Kjenner meg desverre alt for godt igjen i det der. Finner du en medisin så må du gi meg beskjed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kiri: ingen medisin funnet,og det verste er at jeg ikke har gjort det enda... :evil: :oops: :roll:

Ellers så er jeg uten nett hjemme pga noen suuupersmarte greier bamsemums gjorde,så nå må vi bare vente på reperasjon av pc... :roll:

Formen har så langt vært bra på jobb,det er når jeg kommer hjem i 4-5 tiden jeg blir kvalm og slapp...Er to måneder på vei nå... :)

Har også endelig fått tak i jordmora,så nå blir det UL lørdag 27 mars.. :P Litt skummelt også,ja... :oops: Snakket om det med ei på jobb i dag,hun ble kjempeglad da jeg sa ting gikk bra,hun hadde ikke våget å spørre før.Svigerinna mi sendte også tekstmelding i dag og lurte på UL,er kjempespent sier hun. Hun håper på tvillinger vet jeg... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel overståtte to mnd.. :D

Følger spent med i boka di og blir like glad hver gang jeg ser at alt er som det skal.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger med deg Tilde. Er så glad for at alt går bra :-) Gled deg til UL. Blir kjempespennende.

Vil også ønske deg en kjempefin helg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Håper formen din fortsatt er bra og at det går bra med deg!

Klem fra Murmeldyret!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...