Gå til innhold

Tildes "prøvelser"

Tilde

Anbefalte innlegg

Hørte gøy ut å pakke gaver til pakkelek knall gøy det er bare knall morsomt :lol:

Det er lov å la være å ta telfoner inni mellom ikke alltid vi har dagen vet du :sjarmor:

Ja fikk du svidd av litt penger i butikken da?????

Det gjorde jeg,men brusatomaten streika typisk

ØNSKER DER GODT NYTTÅR OG ET VELDIG BLÅTT ÅR :hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Taskk for det Pia :lol:

Joda,litt penger gikk det nok,full korg og 4 fulle poser. Kjøpte ikke poteter,chamignon og rosenkål enda.Var ikke helt fornøyd med utvalget i butikken.Må ned i morgen også,men jeg tror iallefall at jeg har nok fløte,tror jeg har 8 stk nå..Har ikke sjekket oppskriftene enda,men håper det er nok.

Menyen blir:

forrett:

Kremet løksuppe med skinkebiter

Hovedrett:

Kalkun med stuffing (bacon,loff,sopp,epler,svisker,rømme-tror jeg?)poteter,gulrot,blomkål,rosenkål,sølvløk

fløtesaus

waldorfsalat

Dessert:

hjemmelaget karamellpudding med krem

(Kanskje også hjemmelaget daimiskake? Får se om jeg gidder...)

ellers:

Pepperkakehus

Diverse snacks

Gløgg som ankomstdrink

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaah...Vondt i ryggen! :-?

Har ordna på og styra på i nesten hele dag siden klokka 11. Har rydda rundt om i huset, flytta på møbler,styra med duker,pyntet bord og laget karamellpudding og gele til barna.Den første karamellpuddinge så litt liten og puslete ut,hadde tenkt å lage to ,men så fant jeg ikke to brødformer(det mener jeg at jeg har! :roll: ) så nå i ettertid måtte jeg låne en av mor,så nå lager jeg karamellpudding for andre gang i dag... Bare en og en halv time til den er ferdig ca. Så måtte vi ned og handle inn flere julebrikker,alle må jo ha like, og litt pynt og litt brus til,og naturellost, raketter og stjerneskudd... Håper vi har husket alt nå. Hadde tenkt å lage waldorfsalaten i kveld,men jeg tror ikke jeg gidder mer nå.Bør lytte litt til ryggen.Det meste er nå i boks utenom kalkunstekinga,sausen,suppa og stuffingen,og da har jeg vel god tid i morgen.Bamsen sa han skulle vaske gulvene,-thank God! :lol:

Tror jeg hopper i badekaret og slapper av litt... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

JØSS så goe du er tror jammen jeg og gubben må ta oss en tur til deg :wink:

Er der plass eller :ler::ler:

Neida slapp av vi skal ikke komme,men det hørtes veldig godt og kjekt ut det blir sikkert kjempekos sikker en nyttår du vil huske på en positiv måte vil jeg tro :sjarmor:

Gleder meg allerde til 1 nyttårsdag for å lese referat :sjarmor:

ØNSKER DET ET KJEMPEGODT NYTTÅR HÅPER VI SNAKKES LIKE MYE I DET NYE ÅRET DU VIRKER SOM EI KJEMPEJENTE :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GODT NYTT ÅR TIL DEG OG DINE! Det er moro å følge med i dagboka di, har vel aldri skrevet noen hilsen, men tenkte i alle fall at det var på tide nå! Den nyttårsmenyen din så veldig deilig ut!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det Ruby! :D Koselig med folk som titter innom.

Akkuratt nå tar jeg meg en velfortjent pause, er godt i rute nå.

Mangler bare saus og koking av poteter og grønnsaker.Bamsemums skal nå vaske alle gulv :ler: Og så skal han få skrelle poteter :ler:

Nå må jeg sjekke om leggene må barberes og finne ut hva jeg skal ha på meg...(det blir nok testing av hele garderoben det... :wink: )

Ellers så er det nydelig ute,et ca 10-15 cm snøteppe har lagt seg over min lille verden.Kommer til å bli så flott i kveld,skal ha fakler utenfor også. Bamsen var nede og handlet nettopp og da kjøpte han en til familiepakning med raketter til halvpris,rampegutten! Jaja,det er hans penger.. :roll: Bare jeg får mine stjerneskudd så er alt bra :lol:

Godt nytt år til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått Nytt År!

Hadde jeg bodd i Bergen tror jeg at jeg hadde gått innom deg en tur. Middagen din høres bare helt fantastisk ut. *nam-nam*

Klem fra

Zianta :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år til deg Tilde og måtte det bli et mega blått år for alle prøvere på KG!!!!! Kos deg med nyttårs feiringen!! :hoppe:

Klemmer fra Lilletrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig godt nyttår! Håper virkelig det nye året bringer med seg ekstra store smil!! :D

Ha en flott kveld!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :D

Kom nettopp inn fra en times gåtur i skogen med mor.Måtte stå foran ovnen for å få varmen i lårene igjen,og jeg hadde stillongs på meg.Det er bikkjekladt ute!!

Feiringa i går gikk kjempebra,riktig koselig var det.Og alle skrøyt av maten :P Selv glemte jeg å smake på stuffingen som jeg var så spent på,men smakte i dag da,og den var god den også.Godt det, for jeg liker ikke svisker.

Barna gikk ikke å la seg i løpet av kvelden,men de ble litt hyper til tider da,så vi måtte ha en del leker."Hvem kan tie stille lengst leken" for eksempel :lol: Jeg røk ganske tidlig,og lokket bort den ene niesa mi og kviskret henne i øret hva hun skulle si for å få noen til å ryke,men tror du ikke det lille trollet sa"Tante Tilde sa at jeg skulle si at Petter feis!" Da ble tante som satt ved siden av svoger Petter flau.... :lol:

Mor og far skal komme bort litt senere og få resten av restene. Iskaken droppet jeg å sette frem i går,for alle var så mette. Men etter rakettene fikk ungene knuse pepperkakehuset.Vi har masse brus,snop og lefser igjen også... Jeg er ikke sulten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja ikke sant ! Så utrolig gøy at han vant ! Og det var absolutt velfortjent !

Var helt skjelven, jeg !

Håper du har hatt en hyggelig julefeiring - og at det nye året bringer hell og lykke !

Klem !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:digge::hoppe::digge::hoppe:

"Hobbiten" Kurt er bare helt Konge!

Hvordan går det med sprayingen, har du fått hodepine og hetetokter ennå?

Klem fra

Zianta :klem":

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

The Hobbit rules! :D

Jeg satt og hoppa og hylte hver gang Kurt fikk poeng. :lol: Mor,far og bamsen syntes nok at jeg tok litt av,men de var nå ganske gira de også..

Sprayinga går ganske greit.Får litt vondt i hodet og er kanskje litt trøttetre enn vanlig,men ikke så galt enda iallefall. Problemet er mer at jeg glemmer å spraye på klokkeslettene jeg skal,mangler rutiner nå i jula,vet jo knapt hvilken dag det er... Bamsen fikk fnatt her en kveld da jeg ikke helt husket om jeg hadde sprayet tre ganger den dagen... :oops: fikk litt kjeft da ja..Må lage meg et avkryssningsskjema tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Ønsker deg og dine et riktig godt nyttår... :kysse:

Måtte året bli slik du drømmer om.

Får håpe at 2004 blir et:

NSDEN... (Nå Skjer Det Endelig Noe...) :wink:

Siden vi er blitt så kjent med forkortelser... :lol:

Klem fra Mayamor :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...