Trude29 Skrevet 1. juli 2003 #221 Del Skrevet 1. juli 2003 Så gøy ! Dette var virkelig en god nyhet ! Nyt sommeren og resten av graviditeten ! Klem, Trude Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 2. juli 2003 #222 Del Skrevet 2. juli 2003 GRATULERER!!! Det er dere vel undt!! Lykke lykke til!! Klem fra Magnhild Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 2. juli 2003 Forfatter #223 Del Skrevet 2. juli 2003 Tusen takk alle sammen!! :D :D Blir helt rørt jeg.. Det er jammmen ikke langt mellom tårene i disse dager.. Tror aldri jeg har vært så lykkelig før.Både bamsemums og mor var skeptiske da jeg ringte dem etter å ha tatt den første testen, ingen av dem vågde helt å tro.Bamsen kom helt utav det på jobb og var så susete at han gjorde masse feil..måtte ut å ta seg en luftetur Men da han kom hjem fikk han gjøre en ny test,og se med egne øyne et helt tydelig kryss på CB. 10-15 minutt etterpå var mor på døra med roser "Er det virkelig sant?! Hva med blodprøven?!Når får du svar på den?! Det ER jo to tydelige kryss da... " Også videre også videre. Bestemor gleder seg veldig.... Også fikk jeg "kjeft" fordi jeg hadde vært ute og kjøpt 4 søte små bodyer og en knalltøff grønn selebukse.Men da fikk det begge så det flagret.Det hadde jeg BESTEMT at jeg skulle gjøre, så da GJORDE jeg det! Om det er lurt å kjøpe babykær så tidlig kan selvsagt diskuteres i det vide og det brede,men det SKULLE jeg gjøre for å feire for metgselv så da gjorde jeg det. Basta bom! På kvelden gikk bamsen og jeg ut og spiste en bedre middag , og snakket om hva vi må gjøre nå fremover.Da ringte Lillebror "Er du ikke hjemme når onkelen skal komme og gratulere?!" men han låste seg nå inn og var der når vi kom hjem. Vi har bestemt oss for å ikke reise til Thailand nå.Ringte idag og bestillte tid hos legen for å få en erklæring å vise til reisebyrå/forsikringsbyrå. Håper det går greitt, skal dit i morgen. Hva vi skal gjøre ellers vet vi ikke enda. Biltur kanskje?! Det er egentlig det samme for meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 2. juli 2003 Forfatter #224 Del Skrevet 2. juli 2003 UÆÆÆÆ!!!! Pusen står på terrassedøra med ei svær mus i munnen!!! Hvor er en spysmiley når du trenger den?!!! Har satt bamsemums på saken... Stakkars, han er jo så stolt da... En ting er iallefall sikkert, pusen får ingen godnattsuss i kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 3. juli 2003 #225 Del Skrevet 3. juli 2003 Utrolig masse gratulerer !!!!!!! Sa jo at dette var gulleggene :D Da hjalp det at jeg ikke fikk gjort så mye på jobb siden jeg måtte krysse alt for deg Kos deg nå i tiden fremover og slapp masse av. Disse ukene frem til UL vil nok gå UTROLIG sakte, men når du er over de går det fortere.... Stoooor klem fra Wit 22+2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 3. juli 2003 Forfatter #226 Del Skrevet 3. juli 2003 Takk Wit! Uff, bamsen klarte å ta bilde av pusen med mus(kanskje lita rotte) i munnen, men å hive fangsten i søpla fikk han ikke til.. Pusen luktet nemlig lunta, koste seg storveis med fangsten og stakk av. Ingen tvil; i dag blir det kattevask på pusegutt!Det blir nok populært. Ellers så har jeg vært hos legen i dag.Det var litt vanskeligere enn jeg hadde trodd.Han forstod jo veldig godt at jeg ikke ville reise nå, men han mente han var nødt til å skrive at det var pga prøverør,og at de ville ha forståelse for det,men da blir ting egentlig litt vanskeligere.For i reisebyrået sin brosjyre står det at planlagt graviditet ikke er god nok grunn... Vår graviditet kan jo ikke være mer planlagt da... , men vi visste det jo ikke da vi bestilte reisen.Håpe,ja, vite nei...ÅÅH! Tenk hvis vi mister 20 000 kroner?! Kanskje vi bare skulle reise da likevel? Men det VIL jeg ikke! :evil: Arg! Angrer villt på hele reisebestillingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 3. juli 2003 Forfatter #227 Del Skrevet 3. juli 2003 Blodprøven var også positiv!!!!! Juhuuu! Ringte til Haukeland og gleden gnistret i telefonledningene.Husket selvfølgelig også å takke pent for all hjelp.. Nå kan ingen tvil herje lenger og bamsen skal endelig gi "sin side" beskjed.Da er det mange som blir glade tenker jeg! :D Tror han har tenkt å sende melding til "farmor" og si at hun må sette igang og strikke til et ukjent antall små Hun er nemlig en reser med strikkepinnene, imotsetning til meg... Bamsen hadde også mailet med reisebyrået, og det virker som ting skal gå i orden.Vi må kanskje betale litt,men det kunne vi snakke med vårt forsikringsselskap om å få tilbake sa hun i byrået, også gratulerte hun. Puh..tror vi har ganske god forsikring. Jeg skal til legen og hente erklæringen i morgen. *puste lettet ut* Nå tror jeg at jeg skal legge meg på terrassen med en god bok og sole mitt bleke legeme.. Sommerferie er herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 3. juli 2003 Forfatter #228 Del Skrevet 3. juli 2003 På gulvet ved siden av meg sitter en slukøret våt pus... Ups, der hoppet han oppå skjermen! Daaakar..sleikje, sleikje poten sin,snart blir poten tørr og fin... Mens jeg lå ute fikk jeg "Jippi!" meldinger fra svigerfamilien,"farmor" ble veldig glad! Koselig. Ellers så er det litt kjedelig her hjemme egentlig, men samtidig så gidder jeg ikke gjøre noe.Bør liksom holde meg litt i ro også.Kunne tenkt meg å ommøblere litt,men det skal jeg nok ha mannfolk til nå.Når bamsen tar ferie skal vi jo male også..Så jeg leser og nyter finværet, og kjeder meg litt.Har nettopp spist middag alene, bamsen har stressopplegg på jobb og jobber til i 10 tiden nesten hver kveld for tiden.Var på "jentekveld" i går da, og det var kos.Kjempegod gulrotkake. Ah! Nå kom jeg på noe jeg kan gjøre! Kan lage kake til lillebror som fyller året i morgen! Nam! skal lage en skikkelig snopekake med peanøtter,ritzkjeks, sjokolade og knuste M i. Den kommer han nok til å like! Fikk oppskrifta av ei på jobb så han har ikke smakt den før. Da må jeg ut og handle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 3. juli 2003 #229 Del Skrevet 3. juli 2003 Ja nå må du bare ta det helt med ro og nyte sommerværet her på vestlandet Hørtes jysla god ut den kaken du skulle lage ti broderen, kunne jeg fått oppskriften på den?? Har du vært ute å myst på babyklær da?? Når får du vite om det er en eller to?? Ha en fantastisk fin helg!!! Klem fra pia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 4. juli 2003 Forfatter #230 Del Skrevet 4. juli 2003 Jada Pia, klart du kan få oppskriften! :D Snopekake a la Tilde 5 eggehviter 3,5 dl sukker - Piskes sammen. 2,5-3 dl malte peanøtter 25 ritzkjeks knuste - Blandes forsiktig i. I langpanne 15-25 min på 175 grader. Fyll: 4 eggeplommer 2 ss sukker 60 g smør 100 g melkesjokolade 100 g lys kokesjokolade Dette smeltes i gryte på SVAK varme. 1 kremfløte- Pisk krem. Når bunnen har kjølt seg deler du den i to. Smør på sjokoladefyllet på den som er underst. Pisk krem og ha oppå sjokoladen,og legg på den andre kakedelen. Har du mer sjokolade igjen kan du ha det på før du smører krem på toppen.En stor pose med M grovknuses og strøs på toppen.( Jeg tar avogtil noen inni også) Skikkelig kaloribombe! Men duuuu så god!! Ellers så har jeg vært hos legen og hentet legeerklæringen, de hadde lunsj der da jeg kom, så jeg måtte ut å kikke litt i butikker imens.Da fant jeg to sommerkjoler :D Den ene var så fin(lysbeige silkeaktig med store orkide likende blomster på) at jeg tror jeg kan bruke den i et bryllup i august, hvis jeg fremdeles kommer i den da...Den andre er svart, søt og ganske elastisk Jeg skal til UL 5 uker etter innsetting og se hvor mange det er, men jeg har ikke bestillt tid til det enda.Skal gjøre det her jeg bor, trenger ikke reise til Bergen heldigvis, det var nok bare å ringe dem og si antallet. Jeg håååper det er EN! Men det er egentlig ikke så helt galt om det er to heller.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 5. juli 2003 Forfatter #231 Del Skrevet 5. juli 2003 Nå tror jeg at jeg har vært innom nesten alt som er av norske graviditetssider på nettet.. Lest litt om ditt og datt og fått noen aha-opplevelser.Å male når du er gravid er visst ikke så lurt, men vannbasert Lady og STRAX gikk visst greit. Får sjekke litt mer opp i det, jeg SKAL nemlig få stua malt i sommer!Men bamsen har allerede sagt at det kanskje ikke er så lurt at jeg maler så vi får se..Han kan sikkert få med seg noen kompiser også. Tok ringtesten over magen i dag og den gikk i sirkler,det tyder på gutt sier kjerringa,men etterhvert gikk den også litt frem og tilbake... :o Men jeg tror nå ikke helt på sånne greier. Bamsen stod opp tidlig i dag for å hente de nye hagemøblene vi har kjøpt,fikk låne en tilhenger av svogeren.Det var meningen jeg skulle være med ,men jeg var utrolig trøtt og fikk sove videre. Da han kom hjem reiste vi ned på posten og hentet en svær bokpakke til meg (har meldt meg inn igjen for å få velkomsttilbudet 8) )og sendte bilettene tilbake til reisebyrået.Så gikk vi for å handle mat,der traff vi svigermor som smilte som en sol og sa at nå måtte jeg ikke stresse, bare ta det med ro. Ay,ay! Skal bli! Så reiste bamsen avgårde. Han hadde ikke tid til å skru hagemøblene sammen før han dro på standvolleyballkamp og båttur i dag.Ikke lenge etterpå kom en kompis av ham som hadde vært litt uheldig med hårklipperen sin.Den sa plutselig stopp da han var halvveis Så da fikk jeg leke frisør.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 8. juli 2003 Forfatter #232 Del Skrevet 8. juli 2003 Dagen i dag har vært grusom... Gikk på do og oppdaget blod.Skrekk og gru! :o Gikk og la meg igjen, håpte det bare skulle være litt, en festeblødnng,bare en flekk eller to, nemlig ikke helt unormalt.Gikk på do igjen, masse blod!!! Ei venninne ringte meg tilfeldigvis og fikk oppgaven med å ringe lege og jordmor.Jeg var helt knust.Etterhvert ringte jeg selv jordmor i Bergen.Hun kunne ikke si noe sikkert,sa at det ikke var helt uvanlig,noen hadde blødd både to og tre ganger og at jeg burde komme meg til lege uansett.Det var fælt å ringe bamsemums på jobb... Venninna mi kom og hentet meg,reiste til legen,tok en urinprøve som var positiv(blir jo ikke negativ på et blunk da.. :cry: ) og ble henvist til UL på sjukehuset.Reiste inn,bamsen møtte meg der.Måtte vente i det som føltes å være en evighet.. Inn på undersøkelsesrom,koselig kvinnelig lege, etterhvert tilkalte hun overlegen for å ha to øyne til som så... Det var jo vanskelig å si siden jeg er så kort på vei,og det er så bittelite, men det så ut som det var noe der... Så de ville gi meg håp. Det burde ikke sett slik ut om det var en spontanabort,hun tegnet og forklarte hvordan det burde se ut, det kan være det naturlige egget som nå kom ut,det kan være det ene av de to som ble satt inn.. De kunne ikke si noe sikkert. Det som er positivt er at jeg ikke har veldig vondt,bare mensmurringer i mage og rygg.Fikk jeg mer vondt utover kvelden måtte jeg komme til sjukehuset med en gang.Jeg skal ringe igjen til sjukehuset i morgen og avtale en tid for ny kontroll neste uke.Men hvis jeg blør mye denne uka så gav hun meg ikke mye håp. Tror aldri jeg har vært så redd og lei meg.Synes ikke at jeg fortjener dette her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marianne Skrevet 8. juli 2003 #233 Del Skrevet 8. juli 2003 Å kjære deg Tilde, nei dette fortjente du ikke i det hele tatt. Krysser alt for at det skal gå bra jeg. legg deg ned å slapp av nå. Vet det ikke er lett da. Lykke lykke til i ukene framover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 8. juli 2003 #234 Del Skrevet 8. juli 2003 Å lille venn da! Dette var usigelig trist :cry: Du vet jeg håpet så for deg at dette skulle gå bra. *klapper kaninen forsiktig* Jeg vet det ikke er noe som kan trøste. Men klappe kanin, det kan jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl Skrevet 9. juli 2003 #235 Del Skrevet 9. juli 2003 Tilde. Hvordan går det med deg?? Har du blødd mer?? Håper at alt går bra, krysser alt av fingrer og ben for deg!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 9. juli 2003 Forfatter #236 Del Skrevet 9. juli 2003 Takk for trøst Har det litt vanskelig nå, vil jo holde motet oppe, men det er ikke så lett..Det triller noen tårer av og til.. :cry: Mor og far var innom igår og jeg klarte ikke la vær å fortelle det selv om vi ikke hadde tenkt å si noe til familen enda.Far tok det kjemperolig og mente at det var nå ikke så uvanlig,mor var også ganske rolig,men jeg vet at de ble redde de også. Fælt hvis jeg må "skuffe" dem..Vet at de gleder seg sånn til å bli besteforeldre.Bamsen ville ikke si noe til sin familie,ville ikke ødelegge ferien deres.Dessuten så vet vi ikke noe enda.. I dag blør jeg ikke mye heldigvis,virker som mesteparten kom i går.Ikke har jeg vondt heller. Håper det var det naturlige egget som måtte ut.. Må ringe sykehuset og bestille tid til neste uke,har ikke gjort det enda.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 9. juli 2003 #237 Del Skrevet 9. juli 2003 Stakkars deg som må oppleve dette, det er fælt med blødninger og enda verre for deg som har måttet gå gjennom så mye for å bli gravid. Jeg håper inderlig at det går bra med spiren i magen, det er jo positivt at blødningen avtar. Krysser alt jeg har for deg... Trøsteklem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 9. juli 2003 #238 Del Skrevet 9. juli 2003 Jeg føler så utrolig mye med deg Dette fortjener du ikke. Krysser fingrene fortsatt masse for at dette bare var noe helt annet og ikke SA... Håper det går bra.... Klem fra Wit 23+1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 9. juli 2003 #239 Del Skrevet 9. juli 2003 Ville bare stikke innom og si at det var et veldig bra innlegg du skrev inne på graviditets forumet nå... Ser at du ikke har det så lett. :cry: Blir skikkelig lei meg på dine vegner. Krysser fingrene for at det ordner seg for deg. Jeg hadde kraftige blødninger i uke7. Tok 2 blodprøver med 4 dagers mellomrom for å se om HCG nivået var stigende eller synkende... I tillegg fikk jeg tatt innvendig ultralyd. Hos meg viste det seg at jeg hadde tvillinger - men at den ene var støtt ut. Fikk dette bekreftet senere også. Men hun fortalte meg også at det var veldig mange som mistet en tvilling uten å vite om det... Håper det er dette som skjer med deg også. Jeg er ikke lei meg for at jeg mistet en - bare superglad for at det fremdeles var liv... Ville sikkert følt det annerledes om jeg visste der var to - og jeg var lenger på vei... Krysser fingrene for deg iallefall. Trøsteklem fra Mayamor :kysse: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 10. juli 2003 #240 Del Skrevet 10. juli 2003 Har tenkt veldig på deg, Tilde. Håper du har det bedre nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå