Tilde Skrevet 10. mai 2003 Forfatter #161 Del Skrevet 10. mai 2003 Har det ikke helt godt i dag,tror dette diktet forteller det meste. I senga en liten bestemor min bestemor nesten gjennomsiktig beinrangel verken mer eller mindre jeg ser på hendene dine nettverket av årer du kjenner ikke igjen broren min store slampen hva skal vi si 34 stae kilo 34 skulle ønske jeg ikke visste det 4 slurker havresuppe pappa vil nesten leke tog i tunnelen med deg.. det får han ikke lov til du husker ikke sykebilen i dag du husker andre ting og jeg husker også, og tenker at du er den siste den siste jeg har her i en seng med nye fine krøller på fødselsdagen 90 år etter men alt det kan jeg ikke si tørker heller bort en suppeflekk og foreslår en slurk for hvert tiår du spør "Skal jeg sove her?" "De kommer å hjelper deg når vi har gått.." og broren min som sier "Jeg har i alle fall ikke glemt deg.." hvorfor måtte han si det klumpen sitter spikret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 13. mai 2003 Forfatter #162 Del Skrevet 13. mai 2003 Var og fikk fotsonebehandling i går. Alt som kan hjelpe bør jo prøves! Har prøvd det for ca 10 år siden,så kanskje det kan hjelpe nå også.Har jo hørt historier om "de prøvde lenge,hun tok fotsone,og VIPS, så var de gravide". Skader nå ikke,men jammen er det vondt til tider! :o Er helt øm under føttene i dag.Da hun klemte meg på "solar plexus" og "livmoren" var det jammen ikke lett å sitte stille...Fikk masse gode råd ellers også,så det er til å anbefale.skal begynne et nytt og sunnere liv nå Skal ta fotsone en gang til før juni tenker jeg. Men mensen begynner å dra ut.Burde ha fått den 9-10.,men jeg har ikke sett snurten.Noen urenheter har jeg merket da så det betyr vel at den er i anmarsj.Hele systemet er nok litt forstyrret tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 21. mai 2003 Forfatter #163 Del Skrevet 21. mai 2003 Jeg har ennå ikke fått mensen :o Synes det er litt rart... Fikk jo mensen 9.april etter forsøket og var jo ikke spesielt happy for det,men nå lar den virkelig vente på seg.Nå er jeg jo mer enn en uke over tiden, pleier max å være 3 dager etter.Ganske frustrerende, skal jo begynne å ta eggløsningstester etter denne mensen tenkte jeg.Har tatt en graviditetstest også bare for sikkerhetsskyld,men ingenting.. Når kommer den der hersens tanta?!! Tipper det er stress jeg... Skal avspasere i morgen!!!! JUHUUU!!! Skal bli herlig.Hadde tenkt å fikse en sånn aromaterapitime i morgen slik at det virkelig skulle bli avslapning, men de hadde ikke ledig så jeg skal på lørdag istedet.Gleder meg.Har aldri vært på aromaterapi før,men alle sier at det er helt fantastisk og jeg eeeeellllsskkkeeeerr å bli massert.... Har uvant mye penger igjen etter allle regningene også denne måneden så da får jeg unne meg litt.Skal til fotsone igjen også neste uke, det gleder jeg meg ikke såå mye til...Vondt! Det som ikke er så gøy er at mor ringte meg etter jobb idag og fortalte at bestemor døde i morges.. Trist og leit,men godt også faktisk når hun var så dårlig som hun var. Glad at jeg besøkte henne nå nettopp selv om det var fælt å se henne slik. Nå har jeg ingen besteforeldre igjen og far ingen foreldre... :cry: Stakkars far, men mor sa at han syntes nok at det var godt for henne å få fred også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 22. mai 2003 Forfatter #164 Del Skrevet 22. mai 2003 HERLIG MED FRI!!!!! Tror jeg hadde passet som hjemmeværende husmor... :blunke: Synes det er herlig å ha fri og leve latmannslivet en dag i uka. Fikk ikke sove så lenge som jeg hadde tenkt da fordi de ringte fra jobb litt før 9 og lurte på noe. Men det var greitt det, lå i senga og leste i "Alt blir klart og betydelig " av Jonathan Safran Foer til ca klokka 11 etterpå.Virket ganske ok. Så var det opp og i dysjen,spise litt,litt på nettet, så litt av Oprah på svensk tv og gikk på posten. Skulle bl.a. hente et bilde fra fineart.no av to halvnakne damer og en masse pingviner.Bamsemums synes det var dødsteit,men jeg syntes bildet var kult. Nå har jeg vel 5-6 bilder som venter på innramming... Jeg gjør stadig "kupp", men er treig med å spandere innramming...vet det blirt dyrt. Tenker vel litt som så at det ikke er vits å omorganisere bildene på veggen uansett før jeg får malt stua i sommer.Er drittlei den grønfagen vi har nå,skal male i en lys lys varm brunfarge tror jeg.Og kanskje ta kjøkkenet og beise furumøblene i samme slengen?! Må bare bearbeide mannfolket litt først... Mensen har ikke komt i dag heller :evil: Det blir mer og mer rart dette her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 24. mai 2003 Forfatter #165 Del Skrevet 24. mai 2003 Var å fikk aromaterapi i dagmorges og det var kjempegodt, virkelig avslappende Kunne sovnet der på benken.Egentlig noe en burde unne seg litt oftere.Hun sa at en kunne få en følelsesmessig reaksjon etterpå(sikkert fordi jeg nevnte prøverør),men så langt har jeg ikke merket noe.Bare litt vondt i hodet. Mensen har ennå ikke komt. :evil: Senere fikk jeg og bamsemums levert inn 5 bilder til innramming(lot to være igjen hjemme), det var vel på tide egentlig.Noen har jeg vel kjøpt for et år siden.Glemte å spør hvor mye det kom til å koste... Tipper det blir 2000 eller kanskje mer..uff..Men gleder meg litt til å få de tilbake.Det ene er et ganske stort et som jeg kjøpte hos en armensk kunstner i Praha, har to små av han fra før som henger på soverommet. Bamsemums lurer på hvor jeg skal henge opp det fæle pingvinbildet. Lurer litt selv egentlig.. Ellers så skal vi på fest i kveld, og jeg aner ikke hva jeg skal ha på meg og jeg kjenner ingen der....Gleder meg enormt :-? Det pleier jo å gå bra, jeg pleier jo ikke akkuratt å skremme vekk folk, men jeg liker ikke det å føle meg usikker i et rom med masse fremmede...Tipper det er masse folk i 40åra og da føler jeg meg så liten Teit egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 27. mai 2003 Forfatter #166 Del Skrevet 27. mai 2003 Trist dag. Var i begravelse til bestemor. Litt rart å se hvor stor familien faktisk er og tenke "Hadde det ikke vært for henne så hadde over 40 stk av oss ikke vært her.." Også litt dumt at vi har så lite kontakt med hverandre, som noen sa i en tale "Synd at det må en begravelse til for å samle oss.." Jeg var ikke i det mest sosiale hjørnet heller da så det ble lite "catching up". Alltid når noen dør så angrer jeg,det er alltid ting jeg burde sagt eller gjort mens de var i live.Jeg burde ha kjent bestemoren min bedre. På den positive siden så fikk jeg mensen i gårkveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 30. mai 2003 Forfatter #167 Del Skrevet 30. mai 2003 Herlig å ha langhelg.. Sov til i 10-tiden,så kom vaskehjelpa så jeg måtte rømme huset.Syklet bort til foreldrene mine og låste meg inn , satt lenge og koste meg med gamle albumer fra da mor og far var små. Måtte jo også flire litt av hippiklær, lekre hårsveiser,kinnskjegg og teite kommentarer...Også morsomt å se bildene fra mor og morfars tur til USA og vite at jeg var med i magen,det visste nemlig ikke morfar.. Kikket også litt ekstra på bildene av mormoren min og lurte hvordan det hadde vært å kjent henne.. Hun døde i da mor var 17 år. Da jeg var ferdig med albumene hadde jeg ennå litt tid jeg måtte fordrive så jeg syklet til byn og fant et skikkelig røverkjøp. Plukk 4 plagg til 100 kr på KAFFE! :o Det måtte jo bare utnyttes, fant en stilig storstikket brun genser med høy krage,en blondebluse(som er litt for gjennomsiktig,men drit i det) også kjøpte jeg to like lysebrune strikkejakker.En til meg og en til mor,fant ingenting annet som var noe, men måtte jo benytte tilbudet fullt ut. Så traff jeg på svigerfamilien i gata og snakkket litt med dem før jeg syklet tilbake til mor og far,låste meg inn og la jakken på kjøkkenbordet. Får nå bare håpe at hun liker den da.Venter vel en telefon hvert øyeblikk... Da jeg kom hjem, hev jeg av meg klærne og satte jeg meg i solen ute på terrassen og leste Bonytt og Stavanger Aftenblad.Registrerte at lår og legger var rimelig kritthvite...og at det etterhvert ble ganske kaldt, så da gikk jeg inn.Så da stakk jeg innom her. Skjer det noe spennende her i dag da tro? Skal jeg lage middag eller skal jeg kanskje finne noe selvbruningskrem..?! Hmmm... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 30. mai 2003 #168 Del Skrevet 30. mai 2003 Høres ut som om du har hatt en fin dag! Vaskehjelp? Det må jeg si er jenta som har ordnet seg bra! Ble moren din fornøyd med jakka? P.S Takk for hilsen i dagboka mi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 30. mai 2003 Forfatter #169 Del Skrevet 30. mai 2003 Jepp,jepp! Vaskehjelp er gode greier! Nå krangler vi ikke lenger om hvem som skal gjøre hva og at den ene ikke gjør ting i tide osv. Jeg betaler gladelig 110 kr timen for en jobb jeg hater å gjøre selv... Det er verdt det! Har absolutt hatt en fin dag! Mor ringte og var veldig glad for strikkejakken,den hadde jo kostet 500 kr (strategisk lot jeg prislappen henge på ) er jo litt for tjukk til å bruke nå,men til vinteren blir den bra. Dessuten har jeg vært på konsert med deLillos og Babelfish i kveld. Gøy!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 1. juni 2003 Forfatter #170 Del Skrevet 1. juni 2003 Jeg kjeeeeder meg.... Vil at noe skal skje,men har ingen tiltakslyst... Bør gå å dysje. Bør luke i bed. Bør forberede meg til mandag. Bør vaske klær. Bør trimme. Bør spise frokost...(jepp,stod opp seint) Men nei. Alt det der gidder jeg liksom ikke ennå. Sitter her på nettet som en annen edderkopp. Det er litt av et problem det der. Apati. :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 1. juni 2003 Forfatter #171 Del Skrevet 1. juni 2003 Ok.Nå har jeg både dusjet og spist frokost og vært ute i det fine været.Pluss jeg har vært i familieselskap og grillet. Utrolig herlig å bare stappe i seg god salat med tzatziki(ups,masse hvitløk!), hjemmelaget potet- ,pasta- og rekesalat, kaker og brus på en stor og god terrasse i solsteiken.Klarte bare en pølse jeg fordi tilbehøret var mye mer fristende.Hadde på meg en utringet topp og ingen solkrem så nå er jeg litt rød og har fått et par hundre fregner. Har nå planer om å vaske klær og å forberede meg til i morgen,men jeg klarer sikkert å utsette det litt til.. :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taurus Skrevet 2. juni 2003 #172 Del Skrevet 2. juni 2003 Hei Tilde, og tusen takk for hilsen i dagboka mi. På en varm og deilig dag som dette burde jeg jo ikke sitte inne, men det er nesten litt for varmt for meg :D Jeg håper virkelig du lykkes på ditt neste forsøk. Skulle det lykkes er vel sjansen stor for at du også kan få tvillinger, er det ikke så???? Krysser i hvertfall fingrene hardt hardt for deg og mannen. Jeg vet det høres teit ut, og at du sikkert ler høyt nå, men der jeg kommer fra er det to par som har fått barn ved hjelp av en lokal healer (????). Den ene var mellom to prøverørsforsøk, og den andre hadde prøvd i to år. De var bare en eller to behandlinger hos healeren, så var det gjort. Vet ikke selv hva jeg skal tro om det, men "so seiar soga" i hvertfall. Min mor kjenner dem begge to, så det er ikke bare rykter. Håper du får en fin sommer, og at du kan kose deg uansett hva som skjer. Stoor klem fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 2. juni 2003 #173 Del Skrevet 2. juni 2003 Når er det du skal sette inn de nye håpefulle??? du skjønner jeg har så vondt i fingrene av å krysse de så mye :D at jeg tenkte jeg nå skulle vente til det nærmet seg tiden for innsettelse igjen Klem fra Wit 17+6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 3. juni 2003 Forfatter #174 Del Skrevet 3. juni 2003 :D Takk for hilsener i dagboka mi! Koselig! Når jeg skal sette inn igjen? Hmmm... Vet faktisk ikke helt. Var å kjøpte eggløsningstester i går på apoteket, - ufattelig dyre!!Over trehundre kroner for 5 stykker.Må jammen ha kalkulert ut sånn cirka når eggløsningen er, og det tenker jeg egentlig blir litt vanskelig hvis jeg får like rar syklus denne gangen som sist. Dessuten så skjer det viktige ting på jobb som jeg ikke kan forsvinne fra snart, så det gjør det jo litt vanskeligere.Men samtidig så VIL jeg jo gjøre det nå...Har slettes ikke lyst til å vente til etter neste mens...grrrr! Hvis jeg får eggløsning etter 12 juni så hadde det vært perfekt for meg,da er ikke jobben et problem,da har jeg muligheten. Men jeg er ikke så stødig på sånn eggløsningsutrekning lenger.. Nå fikk jeg mensen mandag 26. 05 på kvelden.Mensen varte vel til lørdag,tror jeg.. Når vil jeg da normalt ha eggløsning?! Hmm skal du ikke rekne ca 14 dager etter mensdato,eller 10 dager etter siste dag i mensen? Uff, dette må jeg sjekke opp i...kjapt. Hvis noen vet dette må de bare skrive inn svaret... Ellers så har jeg vært tre ganger til fotsoneterapi nå,var i går faktisk.Ikke så vondt nå lenger,men fremdeles veldig vondt i "livmoren".Hun mener det er dårlig sirkulasjon der.. Blir også formanet av om å spise sunt og ta det grønne ekle kosttilskuddet tre ganger til dagen for å få best mulig utgangspunkt, pluss trimme....ehem.... :oops: Er litt bedagelig anlagt,dessuten er jeg et slips når jeg kommer hjem (jadda,jadda" du får overskudd av å trene.." synes jeg hører mor) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 4. juni 2003 #175 Del Skrevet 4. juni 2003 [color=blue]Krysser masse fingre for eggene til Tilde Klem fra Wit 18+1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 6. juni 2003 Forfatter #176 Del Skrevet 6. juni 2003 Litt lei meg. Begynte å tenke på at jeg har to venninner som er gravide nå, og alle de andre har allerede fått. Var i "klubb" i veka og det ble masse babysnakk.Det gikk fint der og da,ble ikke lei meg, men nå alene hjemme etter en lang uke kommer tankene og noen tårer.. Hvorfor skal alt være så vanskelig? Det er bestevenninnene mine og jeg skal jo glede meg sammen med dem, men jeg gruer meg til det begynner å vise :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 6. juni 2003 Forfatter #177 Del Skrevet 6. juni 2003 Bamsemums kom hjem og "fersket" meg i mitt ulykkelige sippehjørne.. Merkelig hvordan den karen kan snuse seg til at "noe er på gang"... Fikk snakket en del om hva vi/jeg følte og det var godt. Fikk luftet en del. Han sa at han nesten var litt redd for han visste aldri hva slags "tilstand" jeg var i, synes det var litt skummelt at det gikk slik inn på meg.Det gikk innpå han også, han klarte å "skjerpe seg", men det var vondt å se mine reaksjoner. Forstår han jo godt da.Liker jo ikke å se når han er lei seg heller.. Vi er jo enige om at det er "teit" å bli lei seg fordi andre er gravide, og at folk selvfølgelig får lov til å snakke om barna sine selv om jeg er barnløs,men samtidig så blir jeg faktisk lei meg. Kan ikke nekte for det.Mine egne "mangler" blir enda tydeligere.Dette er følelser jeg har som jeg ikke er så veldig stolt av.. men som jeg samtidig ikke tror er så bra å undertrykke for mye. Tror det er bedre å grine og bli"ferdig" med det,lette litt på trykket..og det er da jeg skremmer bamsemumsen min... :cry: Er hjemme alene i kveld,bamsemums gikk til en kamerat.Foreldrene mine reiser på 2 ukers ferie i morgen så kanskje jeg tar meg en tur bortom dem. Tror ikke det egentlig ,vet ikke helt om jeg orker at de ser meg i dag. Ei venninne ringte nettopp og inviterte oss på middag i morgen, og spurte ellers hvordan det gikk,når vi skal til Bergen igjen.Jeg sa nok til at hun forstod tror jeg.Hun har nok allerede forstått litt tipper jeg :cry: Godt å ha slike venninner du ikke trenger å si alt til, de forstår det uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 9. juni 2003 Forfatter #178 Del Skrevet 9. juni 2003 :D Vi skal kanskje til Thailand!!! JIPPI!! Vi har ikke bestillt noen ferie i år fordi vi ikke ar visst noe om hvordan denne prøvingen ville utvikle seg, men så ser det ut som det kanskje kan bli en tur på oss. Hadde i utgangspunktet tenkt å ta en biltur nedover Europa,og få med et vennepar.Men nå har hun blitt gravid og da var ikke ting så enkelt lenger. Jeg har aldri vært i Frankrike eller Spania, så det hadde jeg kjempelyst til.Men det ville jo uansett bli litt stress og dyrt med ferje,bensin,overnatting osv, så i går begynte jeg å søke på nettet etter ledige sydenturer.Fant en del forskjellig,men da vi så ledige turer til Thailand så var vi vel egentlig solgt. Var der for to år siden og det var helt fantastisk.Nydelig sted,god mat, blide folk, billig shopping og spennende annerledes.Så vi har hele tiden sagt at vi vil dit igjen, og nå skal vi kanskje.Sendte inn forespørsel siden det ikke ble bekreftet skikkelig at det var ledig på fly,så nå venter vi spent på svar i morgen... Håpe håpe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trude29 Skrevet 9. juni 2003 #179 Del Skrevet 9. juni 2003 Tusen takk for hilsen i dagboka mi ! Godt gjort å trøste meg når du selv har gått gjennom en så vanskelig periode ! Håper dere får full klaff neste forsøk. Vi skal antakelig ha vårt 1. forsøk i Porsgrunn i aug/sept. Både gruer og gleder meg. Og ja, jeg får øreakupunktur samtidig som jeg får fotsoneterapi. Men godt er det ikke nei ! Har visst mest problemer i en av eggstokkene. (har endo) Er litt lei av å ta alle de hersens tablettene. Kos og klem, Trude Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 9. juni 2003 #180 Del Skrevet 9. juni 2003 Heisann Tilde!!! Heldigen tank Thailand da det må jo være drømmen, hvor mye kommer fly bill på?? Skal dere være lenge vekke?? Tusen takk for du gadd å lese gjennom innlegget mitt på det andre forum alltid kjekt når jeg får tilbake medling. Håper inderlig dere lykkes på neste forsøk krysser alt som går ann å krysse. Klemmer fra pia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå