Tilde Skrevet 27. april 2006 Forfatter #2141 Del Skrevet 27. april 2006 Hjemme i dag også, litt bedre da, sov lenge i dag også.Har vært ute en tur i hagen og beskjært busker og snakket med den gamle naboen.Han hadde en megagod klippesaks i forhold til min.Jeg gikk rundt med den stooore fordi jeg ikke fant den lille i alt kaoset i garasjen... Ryddet bittelitt, men det hjalp ikke så mye... Sol ute.Gruer litt for morgendagen,da bør jeg være god nok til å gå på jobb igjen.Jeg orket ikke gå til lege i dag.Hadde bare følt meg teit... Tror jeg skal lage middag før jeg henter Bompi i barnehagen, hun skal alltid være med, og det er ikke alltid like "avslappende"... Tenker at det blir litt mindre stress og da kan vi være ute og leke litt først og så bare varme opp. Må en tur på butikken også for å handle brød ser jeg.Bamsen skulle visst være sen i dag.Han hadde bestillt hytte en helg også,så det var litt stilig.Hadde invitert med en jobbkompis med frue og barn også. Det kan jo bli koselig.Vi traff dem i Danmark en gang før de begynnte å jobbe sammen,og så har vi vært med dem en gang på hyttetur tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 28. april 2006 Forfatter #2142 Del Skrevet 28. april 2006 Bompi har fått villa med terrasse!!! Det var utsolgt av den billigste plastikk lekehytta,så pappaen oppgraderte litt.. Han holdt vel på en time ute på terrassen for å sette den sammen,mens jeg og Bompi styrte på og bøet og titt-teiet i vinduer og dører, og la dokkene der inne samtidig.Bompi syntes det var skikkelig stilig. Da mormor kom for å hente henne måtte jo hun også få en omvisning. Nå skal vi ut på tur med svoger og svigerinner :pippi: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 28. april 2006 #2143 Del Skrevet 28. april 2006 Så heldig Bompi er! Kan tenke meg at det var populært med egen villa, ja. Høres koselig ut med hyttetur. Jeg vil også ha sånne firmagoder... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 30. april 2006 Forfatter #2144 Del Skrevet 30. april 2006 Det tar litt på å være ute og svinge seg to kvelder på rad...Sliten ja,men heldigvis ikke dårlig, og bare litt ... Love seg selv å ikke synge mer karaoke i dette landet selv om det er gøy... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 30. april 2006 Forfatter #2145 Del Skrevet 30. april 2006 uæææh..leste om nekrofili på en link her, nå ble jeg litt kvalm...for noen syke mennesker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 3. mai 2006 Forfatter #2146 Del Skrevet 3. mai 2006 Til nå i dag har jeg gått 7704 skritt og 3,08 km...Litt morsomt med sånn skritteller. I går gikk jeg over 1100, men da var jeg på jobb to ganger,møte om kvelden. Og er det egentlig smigrende å bli kalt milf av noen teite fjortisgutter... Hmpfr... Nå har jeg masse jeg må gjøre.Sette i gang før Lost!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 3. mai 2006 #2147 Del Skrevet 3. mai 2006 Hva er milf? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 4. mai 2006 Forfatter #2148 Del Skrevet 4. mai 2006 Ta et lite søk på ordet du, @lfa... Nydelig vær i dag! Men det har vært en hekkans dag, hadde et hekkans møte jeg hadde glemt av, hadde en hekkans vikartime med en hekkans gjeng og det ble selvsagt hekkan... ADHD er noe dritt...Ikke så gøy å måtte ta det strenge målet alltid, men noen kamper må en bare kjempe... Sliten og fæl henta jeg Bompi i barnehagen halv 4 og fikk den velkomsten, snuppa sprang mot meg med åpne armer og mamma fikk kjempegod kos og klapp på skuldra. Barnehagetanta måtte smile litt. Så romsterte vi litt i hagen og i Bompis villa, før vi spiste middag.Bompi måtte jo ha det anfallet,uvisst av hvilken grunn, og Bamsen måtte selvsagt glimre med sitt fravær.Så var klokka bare fem...What to do?! Rimelig sliten,men kunne jo ikke være inne i slikt vær.Så jeg lovte Bompi is på butikken,og det forstod hun veeeeldig godt,og kunne ikke kommme fort nok ut dørene.Friket litt itgjen...Så handlet vi is og satte oss på mormors terrasse sammen med mormor i bikini...Jupp, bikini! Dama er gal. Bompi friket igjen selv om vi egentlig ikke skulle ta kroneisen ifra henne, vi prøvde å gi tilbake og godsnakke,men hun holdt det gående en stund,ja... Mormor lurte på om hun var kommet i trassalderen allerede.Så var det plutselig greit og hun spiste hele isen og sølte en god del... Men godt var det! Halv syv reiste vi hjem og da var pappaen kommet.Det første Bompi sier er "Pissa! Pissa!" Ganske utrolig egentlig. Ute fra gangen klarer hun å lukte at pappaen har stekt en enmannspizza... Og selvsagt skal hun ha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 4. mai 2006 #2149 Del Skrevet 4. mai 2006 Akkurat... "Pissa" er jo godt det, da. Synes også det var godt gjort av Bompi og lukte at det var en enmannspizza. Det kunne jo vært en tomanns... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 7. mai 2006 Forfatter #2150 Del Skrevet 7. mai 2006 Ja,det kunne jo det... Da har vi hatt grilling to dager på rad,må jo innvie sesongen!!! I går var vi sammen med hele Bamsens familie hos søsteren hans. Så hadde vi is og jordbær på vår egen terrasse med to vennepar senere.Vi hadde spesialinvitert lille I for å se på Bompis lekehus.Hun syntes det var ganske stas hun også,og mente vel helst at det var en bondegård... I dag spiste vi frokost og etterhvert kvikklunsj hos mormor og morfar og så grillet vi på vår egen terrasse sammen med mormor.Så syklet vi tur til onkel og til den gøyeste barnehagen i nabolaget.Bompi har vært god og skitten både i dag og i går.Farge i kinnene har hun også fått selv om vi smører med solkrem.Vi har tatt i bruk sandkassen i hagen,men burde kanskje hatt litt mer sand og Bompi har fått en minitrillebår også. Og så har vi en grilldate hos lille I i morgen om været holder... Bompi har vært litt lueløs til tider i går og i dag, og i natt skrek hun 3 ganger.Klokka fem var siste gang,da la jeg meg bare på gjesterommet etterpå.Orket ikke liste meg halvveis opp trappa til det knirkete partiet,da ville hun sikkert komme utav det igjen og hyle.Var egentlig deilig kjølig i kjelleren... Bompi fikk også snue i løpet av natten... Jeg håper ikke det er ørene,men på torsdag skal vi til spesialist da.La merke til at hu hadde fått noen små røde prikker på håndleddet også ved armbåndet.Allergisk mot jordbær?Stikk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 8. mai 2006 Forfatter #2151 Del Skrevet 8. mai 2006 30333 visninger av dagboken min... Fin dag i dag,ting har gått veldig greit, følt meg litt stressa,men har fått ordna en del ting som jeg burde ha gjort tidligere.Fikk også to veldig koselige kommentarer i dag, den ene fra en elev "Jeg er glad i deg!" Wow! Hva svarer man til slikt da?! Burde jo kanskje ha sagt det samme tilbake,for det er jeg jo,men det ble liksom litt teit det også...Hun var altså veldig glad i meg fordi de fikk lov til å gå ut i sola... Og så har jeg skaffet meg "sengekamerat" til turen med jobb.Greit å ordne seg litt tenkte jeg,slik at jeg ikke havnet på rom med noen jeg ikke hadde lyst å havne på rom med... Grilling i dag var veldig koselig.Fint å gjøre litt ting sammen av og til.Bompi og lille I koste seg også.Men Bompis finger fikk seg et bitt... Stakkars, og som hun hylte!Er jo sånt en må rekne litt med da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 9. mai 2006 Forfatter #2152 Del Skrevet 9. mai 2006 Når det er sol ute er det ganske stille og rolig på kjøpesenter...Ganske herlig å handle i dag Bamsen kom og hentet Bompi og meg hjemme så reiste vi og så på papegøyen, kjøpte Noddy dvd, et til sandkassesett og hårklemmer til Bompi(klemmer er veldig stilig nå nemlig!) spiste komle(ugh!) og så gikk far og datter i matbutikken mens mammaen shoppet seg to topper og et skjørt. Bamsen kom akkuratt tidsnok i klesbutikken til å betale for meg Så tok vi turen innom mormor som var kosesyk og hadde sjokoladekake og kjeftet fordi vi hadde vært inne i det fine været.Og den kaka var så mektig at ingen av oss orket spise opp. Og så lurer jeg på.Skal jeg gidde å barbere leggene? Og skal jeg kanskje ta selvbruningskrem på leggene? Kunne jo vært gøy å faktisk bruke det nye skjørtet også... Er det noe jeg har komplekser for så er det vel leggene mine.Snakk om Blenda... Eier bare ikke pigment.Selv da jeg og M spraybrunet oss i fjor så ble ikke leggene mine særlig brune...Men gidde jeg? Tja...Selvbruningskrem er noe kliss. Må rydde noen klær på plass og så buuuurde jeg rette noe greier,men det kaaan jeg ta i morgen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 9. mai 2006 Forfatter #2153 Del Skrevet 9. mai 2006 He he..naboene tror sikkert vi er gale,- de som herjer rundt i hagen rett før mørkets frembrudd er Bamsen og jeg! Fikk litt ånden over oss.Så nå har vi massakrert en stor busk og masse ugress Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 10. mai 2006 Forfatter #2154 Del Skrevet 10. mai 2006 Hmmm...Blir det streik tro? Og hva søren skal jeg gjøre om jeg ikke gidder å være lærer lenger?! Jeg synes de greiene fra KS er helt rare.Hvor er logikken? Hvorfor skal vi "tas"? Jobbe mer for mindre lønn,frysing av lønn,ikke utbytte for lang utdanning, ingen forberedelsestid,all makt til rektor... Hva er det egentlig det går i? Jeg gidder ikke sitte i helgene og jobbe gratis.Nei,vet du hva... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 11. mai 2006 Forfatter #2155 Del Skrevet 11. mai 2006 Foreningskveld over.God mat og drikke konsumert og mye "kjadring" om diverse ting og tang. Fint at de likte maten,litt sterk nemlig,var litt "nervøs" for det siden ei er gravid og ei ammer, men det gikk ned på høykant, så det var bra.Bamsen satt i tvstua med tvn høyt på(uvisst av hvilken grunn.. ) og jobbet på laptopen og hadde visst faktisk fått gjort en del.Og babyen var selvsagt nussedusselig og hadde en eksemplarisk oppførsel.Det fristet jo nesten til gjentakelse... Men så har det blitt snakket så masse om fødsel i dag både på jobb og her i kveld at akkuratt det frister ikke så veldig... I morgen skal vi på ørekontroll med Bompi om morgenen, og nokså rett etter jobb skal vi reise på hyttetur. Har ikke pakket en skit...Tenkte vi skulle gjøre det i morgen tidlig,siden vi nok må opp til vanlig tid,men ikke av gårde til vanlig tid. Liksom..ja...atte... ikke helt meg å ikke være ferdig pakket.Men jeg har nå en plan... Ellers en veldig koselig dag på jobb egentlig selv om jeg måtte true en fyr med å dra ham i barten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 13. mai 2006 #2156 Del Skrevet 13. mai 2006 Hei Tilde Hyggelig å få besøk av deg. Håper du har hatt en fin hyttetur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 14. mai 2006 Forfatter #2157 Del Skrevet 14. mai 2006 Takk for det Bettie, vi hadde en kjempekoselig hyttetur! Ungene lekte og hadde det gøy,og vi voksne hadde det gøy også, Bompi var som vanlig litt sjenert til å begynne med,men tvillingene var ikke sjenerte i det hele tatt... Og jammen var det liv i dem.Et par hakk mer lopper i blodet enn Bompi ja...Rampetroll Glad jeg ikke har to altså. De måtte nesten være to for å passe på dem, så begge foreldrene pleide å stå opp i helgene... Hvis vi nå må ha prøverør en gang til så er jeg nesten enda litt mer nervøs for å sette inn to egg... Neida....joda... På vei hjem stoppet vi innom Byrkjedalstunet .Bomppi syntes geitene var stilige og mamma og pappa digget lammelåret med fløtegratinerte poteter.Og så kunne jeg ikke motstå noen servietter med elg på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 16. mai 2006 Forfatter #2158 Del Skrevet 16. mai 2006 Hmmm... Etter å ha vært på barseltreff så innser jeg at Bompi er jo den superbabyen (ikke at hun akkuratt er en baby lenger..)Ingen av de andre som snakket like mye, eller kunne telle til ti... Litt stolt må jo en mamma få være... Ellers så føler jeg meg ikke klar for morgendagen.Dritt vær!Og rent fysisk er jeg ikke klar heller.Må finne høvelen og en dusj. Og ikke har jeg peil på hva jeg skal ha på meg...Det evige dilemma... Teite teite konfirmant!!! Men det blir nå koselig å se Bompi i bunad!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 16. mai 2006 #2159 Del Skrevet 16. mai 2006 Klart man skal få være stolt av ungene sine! Høres ut som Bompi er en flink liten dame. :rosasmil: Ville du ikke ha bunad? Er veldig glad for at jeg fikk en, og selv om jeg ikke er noen stor fan av mannfolk i bunad, tror jeg T@ssen vil bli knakende flott i en når han blir konfirmant. Små Bompier i bunader er jo bare til å spise opp... Håper du får en fin dag i morgen, selv om været ikke akkurat er det mest lovende... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 17. mai 2006 Forfatter #2160 Del Skrevet 17. mai 2006 Takk @lfa! Og små Bompier i bunad er definitivt til å spise opp... Kanskje like bra at mormor er på Hellasferie.. Men hun har nå fått bilde på mms. Bunad ville jeg ikke ha nei, men det var ikke sånn at jeg nektet,det var mer sånn at mor syntes det ble litt stress og dyrt tipper jeg.. "Du vil vel ikke ha bunad vel?!" Så nå har jeg dillemmaet hvert år.Kunne jo selvsagt spart penger til en da.Men det var det da..Prioritere det liksom.. Å gå i barnetoget i dag var en heller kald affære, litt surt vær,men jammen var det ganske langt å gå,så da holdt vi varmen litt allikevel.Så en del kjente også,men en blir litt folkeblind av folkehavet også. Bompi koste seg sånn stortsett, ikke like gøy å sitte i vogn hele tiden Hadde jo håpet på kake hos svigermor,men det er visst ikke tradisjon for det i den familien. Får se om vi trasker opp til skolen og kikker en tur når Bompi våkner igjen av luren sin.Hvis ikke så har jeg iallefall jordbær og litt annet småsnacks.Gidder ikke lage noe kake nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå