Gå til innhold

Tildes "prøvelser"

Tilde

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hellu hellu!En brud!!! :wink:

Nja, det første endte i SA(ingen tvil, masse blod) det andre resulterte i Bompi.Men jeg hadde noen småblødninger da også.Gikk til legen og ble sykemeldt i 2-3 dager for å ta det med ro.Antakelig var det en festeblødning da.Eller kanskje en tvilling...?!

Takk for svar! Har lest litt mer i dagboken din i dag, fra starten, fengende lesning... Skjønner at veien har vært lang og krokete frem til dere endelig fikk lille Bompi. Jeg er bare spent på om svangerskap alltid vil være synonymt med blod for meg - også hvis det til slutt går bra. Skulle ønske jeg slapp sånne blødninger, det skremmer jo vettet av en... Det rare er jo at jeg aldri blør mye heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp... :wink:

Og det sosiale vil ingen ende ta...

I dag var Bompi og jeg oppe i 9tida,(Pappaen fant fint veien til gjesterommet siden vi hadde hengt opp postitlapper hist og her... :wink: ) og vi ble med venninne M og dattera på 10 mnd på kafe.Litt forskjell på de to bertene da.Hun andre tar puppen, sitter rolig og fint i en tripp trapp og gnager på et rundstykke,mens Bompi er propell i armene mine, skal ta alt på bordet,og vrir hodet fra puppen for hver minste lyd.Vil bare opp og se.Hun er bare såååå nysgjerrig.Får ikke håpe hun er hyperaktiv....lopper i blodet har hun iallefall til tider.Til slutt måtte jeg gi opp forsøket og varme melk på flaske.Flaska er grei,for da kan hun kikke rundt samtidig... :roll:

Traff også ei fra jobb og fikk høre litt mer sladder,og hun som skal bli ny nabo.

Skal på babysvømming i dag,men jeg gidder ikke barbere legger og styr, så jeg blir på land og blir selvutnevnt fotograf.Har ingen bilder av det enda,og det må vi jo ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk sove litt lenger i dag,Bompi og pappa stod opp ca 10,jeg stod opp halv 12.Føler meg helt skutt likevel...

De hadde vært på tur og hatt rene slektstreffet på torget. Mor ringte mens de var borte og ville hatt henne med på tur,så da ordnet jeg det slik at hun kom til neste sovetid.Da hadde hun med seg onkel,tante og hund også.Var litt på terrassen først før de tok ut på tur.Bompi er skikkelig begeistra for hunden. Kjempespennende :P Pus er hun også gira på. Noen ganger stopper hun helt opp og bare ser og ser på pus, andre ganger vil hun helst spise ham opp.Pus er da kjapp til å stikke av... :ler:

Skal i 30årsdag i kveld(farmor blir barnevakt),og har akkuratt testa hvilken kjole jeg skal ha,svart fortsid med noe glittermønster.Bamsen lurte på om vi skulle i galla.. :oops: Men jeg fikk bare så lyst på pynte meg litt, lei av "husmoruniformen" min.Bare irriterer meg sånn over at jeg ikke fikk tak i svart ammebh.

Bamsen er forressten utskremt medarbeider... Har sendt ham for å kjøpe strømpebukse :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pus er hun også gira på. Noen ganger stopper hun helt opp og bare ser og ser på pus' date=' andre ganger vil hun helst spise ham opp.Pus er da kjapp til å stikke av... :ler: [/quote']

:ler:

Det er godt pus vet sitt eget beste.

Vesla var veldig begeistra for hunden til mormor og bestefar. Den døde i fjor vår, men enda kan ho prate om han. Synd de ikke fikk flere år sammen, men du verden hvilken hukommelse hun har :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som er så glad i lyrikk Tilde, har kanskje oversikt over Arnljot Eggens dikt? Jeg er på jakt etter et kjærlighetsdikt som jeg hørte i dag, som jeg ikke vet navnet på - men lurer om det heter Valg... Mulig jeg er helt på jordet nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så god greie på Eggen,-sjekka såvidt en litteraturhistoriebok jeg har hjemme,men jeg fant ikke noe der... Hadde jeg hatt tilgang til alt på jobb så skulle jeg nok heller kunnet hjelpe deg.Men her er iallefall litt av bøkene hans: http://www.samlaget.no/forfattar.cfm?id=1229

Ja det er rart hva unger husker.Lurer på hva det første jeg husker er...Hmm, husker en gang hos dagmamma mi,da jeg ble tatt på fersken i å spise havrenøtter fra kjøkkenskapet i allefall.Ca 2-3 år?!Husker en 17.mai også,vågde ikke helt å springe å hente en leke på et bord,far måtte være med.Har bilde av meg og den dukka i albumen,og jeg sitter i vogn,sikkert 2 år...Og så husker jeg selvsagt den dagen broren min ble født, men da var jeg 5 1/2, jeg lekte i hagen til bestemor og bestefar som passet på meg,og tanta mi kom ned bakken og sa at jeg hadde fått en bror. Da ble det ikke på stranda den dagen.Bestemor som hadde planlagt å sy en badedrakt til meg,for det hadde jeg visst ikke med meg... Huska jeg var litt skuffa over akkuratt det. :wink: Hadde aldri fått sydd en badedrakt før.Lurte veldig på hvordan den hadde sett ut.Rart hva en husker.Morfaren min hadde også en hund,en puddel med navnet Pelle, jeg likte ikke da de fortalte meg at Pelle hadde vært hos dyrlegen... :-( Men da gikk jeg vel i 3.klasse eller noe slikt. Men det er rart alt en glemmer også...Dager som bare glir forbi.Men noen ting er jo best å bare glemme også. Glad jeg har selektiv hukommelse... :wink:

Ellers flott vær ute.Vært på tur.Bompi var sur så jeg gikk inn en tur hos mor og tok henne opp før vi trillet videre,da sovnet hun heldigvis.Hadde drittbleie nr2 i dag da hun våknet igjen.Tror hun kanskje kan ha litt vondt i magen av maten fra festen i går. Det var forressten kjempemye god mat,et spennende og uvanlig koldtbord med pastasalat,baktpoteter, quiche,gresk salat, marinerte reker, spekemat osv osv. :tunge1:

Ellers så er det ganske underholdene å se visse "hanekyllinger" måle "muskler"... :ler: Det er spesielt to som kjører showet, og han ene hadde det som plommen i egget i går siden han var uten kona.Ingen til å sparke seg i leggen... Og stakkars han som ikke fant whiskyen sin etterhvert.Han trodde kona hadde tømt den ut, men jeg vet hun hadde bare gjemt den... :ler: "Tilde,ser jeg for full ut?! Jeg ser jo helt tydelig.Synes du ikke jeg snakker vanlig?! Høres jeg full ut i stemmen min?Hva hadde du gjort hvis du var min kone?!" Osv,osv... :ler: Syntes nesten litt synd på ham da...

Ellers så har Bompi fått smakt kiwi og badet med pappa i dag,gode greier begge deler. Og pappan har funnet ut at motorsykkelen må lades eller et eller annet.Fusker litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Tilde,ser jeg for full ut?! Jeg ser jo helt tydelig.Synes du ikke jeg snakker vanlig?! Høres jeg full ut i stemmen min?Hva hadde du gjort hvis du var min kone?!"

Nei, han hørtes overhode ikke full ut :ler:

Det første jeg husker er at pappa kjørte meg til barnehagen en morgen. Han kjørte helt feil vei, så jeg protesterte heftig. Da fortalte han at barnehagen var flyttet for en uke. Det lå en død og råtten rotte under golvet, så de måtte rive det opp og få vekk udyrene

:o

Har i ettertid fått vite at det var den uka søstern ble født, så jeg var 2,9 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mora mi er ei lokkedame....

Nå har hun lokket oss med til Hellas i sommer!

Dvs hun lokket Bamsen, som var meget lett å lokke,som så lokket meg...

Har jo lyst da,men jeg har jo alle slags betenkeligheter selvsagt.... For varmt for Bompi osv osv :roll: Men andre reiser nå til Syden med småttingene lenge før de er 10 mnd,så hvorfor skal ikke vi?! Så er det å ha råd til dette her da...Vi skal jo til Danmark også,2 ganger før den tid. Jaja,det er en stund til enda. Har aldri følt meg så fattig før i mitt liv da... :roll:

Og hvorfor søren var jeg innom Netthandelen i går?!!! :sinnatagg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så god greie på Eggen,-sjekka såvidt en litteraturhistoriebok jeg har hjemme,men jeg fant ikke noe der... Hadde jeg hatt tilgang til alt på jobb så skulle jeg nok heller kunnet hjelpe deg.Men her er iallefall litt av bøkene hans:http://www.samlaget.no/forfattar.cfm?id=1229

Takk for link! Jeg får lete videre etter diktet.

Ellers har jeg hørt at spedbarnstiden kan være den enkleste perioden å ta med bebisen til Syden. Særlig pga. ammingen, lettvint med maten og fordi både bebisen og du er beskyttet gjennom de stoffene som din kropp produserer ifm amming. Virker visst omtrent som antibiotika for begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syden går helt fint. Sørg for skygge, lite klær og så mye væske Bompi vil ha. Da får dere en strålende tur.

Også er det superenkelt å reise på tur med så små. Vi brukte hele pappapermen i USA. Vesla var 8mnd, den turen hadde trengt mye mer organisering, planlegging osv nå enn da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for beroligende ord...

Kommer nok til å bli mer på tuppa dess mer jeg får tenkt på det og dess nærmere det blir da.Har begynt å spekulere på den trilla vi har,om den gir nok skygge(tror ikke det) og om hun kommer til å klare sove i den(tror ikke det) og nå lurer jeg på hvor en får kjøpt sånn parasoll(kan den festes på tro?) og drakt med uvfilter.... :oops: :ler::sjenert: Jaaadaaa....

Neida,jeg vet jo at det helt sikkert går helt greit,men jeg mååå liksom bare spekulere ut alle tenkelige scenario.. :oops: Men jeg gleder meg jo også da!Genialt å reise sammen med barnevakter da... :wink:

Ellers så har vi vært på playdate hos ei i barselgruppa,men Bompi var trøtt og litt sytete,likte ikke helt å bli plukket på av hun andre,eller å ligge på gulvet et fremmed sted,dessuten har hun antydning til mammadaltete tendenser... Men det er jo en fase.

Har ordna og styra litt i det kolossale bedet mitt også i dag mens Bompi sov.Har jo ikke helt peiling,så jeg klippa det som jeg vet skal klippes og litt av det jeg syntes/trodde skulle klippes... Og så har vi grilla på terrassen i dag,men det ble en heller kald affære, skygge og trekk etterhvert.Bompi likte ikke å være i vippestolen i utedress heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mormor er gira! I dag kom hun med en solhatt til Bompi,-må jo ha utstyret i orden til ferien :wink: Litt stor da men, skal jo vokse litt til dess.Og før mormor kjøpte den på salg så kostet den solhatten 289 kr... :o

Mormor måtte også skifte ei drittbleie mens mamma og pappa spiste middag... :ler:

I dag har jeg gjødslet bedet. Og da Bompi kom tilbake med trillepika så var hun ganske hysterisk... Stakkars :-? Men heldigvis er hun lett å trøste om hun bare får komme til mamma.Hun hadde vært våken i en halvtime da,men det var bare de 5 siste minuttene hun hadde grått visstnok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjekt med Hellastur, da! :P

Kommer nok til å gå så bra så.

Leste først at du gjødslet badet, og skjønte ikke helt hva det var for noe, men så leste jeg en gang til... :ler:

Trodde det var lille Bompi som hadde hatt et lite uhell, men hun var jo helt uskyldig, stakkar... :lol:

PS. har du vært innom Lykkeboden min her på kg? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Ja,Bompi var helt uskyldig i går, men i dag...!!!

Hun lå og luftet stumpen sin mens jeg holder på å ta på mascara,snur meg rundt for å la henne se i speilet og hva oppdager jeg?! Bompi ligger med beina i været og driter,mer og mer og mer...Det ville ingen ende ta :wink: Heldigvis hadde jeg lagt klar en bleie under henne!Så trodde jeg hun var ferdig og la under en ny bleie,så begynte hun igjen! :tunge1: Hi hi, jeg er nok litt sær,men det var faktisk ganske morsomt og facinerende å se på... :ler: Tipper mormor hadde brekt seg! :ler:

6 mnd kontroll har vi også vært på og hun fikk skryt,stor fin og blid jente. 7390g,66cm og 43,5 i hodeomkrets. Men det var et hekkan å stå opp så tidlig da.Liker ikke å måtte vekke henne når hun legger der så god og varm,hun blir liksom så sjokka hver gang jeg vekker henne. Ellers så har vi vært i privat barselgruppe i dag,var koselig det.Bompi hadde fått seg en god lur så hun var blid.Gøy med andre babyer.Virka som hun storkoste seg,helt til hun ble trøtt da... :wink: Ganske bra støyvolum der til tider...

Ei der som nevnte at strandtelt og vippestol var greit å ha på ferie.Det kan jeg tenke meg ja....

Fikk også snakka med pensjonistnaboene våre på vei hjem,greit det.Har bare hilst før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bompi styra litt i natt.Først vakna hun til kl 23 :o Vanligvis er det 01-03. så var det en gang til ,aner ikke... :oops: Og i 6tida da var hu sutrete,måtte ta henne opp i senga mi,der sovnet hu og sov kjempegodt da,sov til 9.sikker på at hun hadde sovnet i vogga så hadde hun bare sovet en time.Lurer på om det kan være noe hun har spist eller om det er en økeperiode.Hun pleier ikke være slik.

I dag har det ellers vært en fin dag.Bamsen avspaserte og vi hadde den shopping dagen.Kjøpte sommerdyne til voksien,en del antrekk til Bompi,masse matvarer,plante til meg OG viktigst av alt wallies!! Skal innrømme jeg ble litt gira :P Hun hadde ikke inne Suzys Zoo Picnic Mural som jeg har tenkt å ha på Bompis dør,men hun skulle ringe meg når hun fkk det inn.Så jeg fikk bare kjøpt de små da.Men nå har jeg dekorert Bompis skapdør,litt på vegg og på utsiden av døren. Fornøyd! :P Og så kan jeg jo bare fjerne de igjen med vann når jeg/Bompi blir lei dem.Genialt!

Ellers så ble mormor med på babysvømming og Bompi dukka for første gang sånn skikkelig.Kjempeflink! Snere fikk jeg besøk av ei venninne og vi kjadra og så på Idol.Bamsen er ute med guttaboyz fra jobb.

Nå tror jeg at jeg snart skal bysselalle....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...