Tilde Skrevet 19. februar 2005 Forfatter #1521 Del Skrevet 19. februar 2005 I dag tvang jeg bamsen over på min side etter siste puppings i 8tiden.Da fikk han ligge å stappe tytt i en sutrete halvtime...Og jeg fikk sove helt til 10.30. Dvs. katten kom og spankulerte på meg kl.10 da, men... Herlig! Ellers så har jeg og Bompi vært med mormor og hund på tur i det fine været.Men Bompi våknet før planlagt og sutret og etterhvert hylte på vei hjem... Ble litt varm nedi voksiposen av hylinga si tipper jeg... Ellers så har Bompi hatt et deilig bad sammen med pappa i badekaret i dag.Heftige saker.Bare så dumt at det ikke går med noen kraftige fraspark der.Mamma fikk allernådigst ta bilder av seansen.Men film ble det ingenting av... Tro om pappen er litt sjenert?! Babysvømminga i går var også svære saker,denne gangen fikk vi endelig være med på sangleker siden det var tre andre babyer der så sent.Morsomt å se hvordan de kikket på hverandre. Er invitert på lammelår hos mor og far i kveld,vi var de eneste de kunne be mente de,for far må opp tidlig i morgen for å reise på noe årsmøtegreier,og alle andre ville sitte utover natta... He he,passer oss fint det. Håper det går like greit å lalle Bompi denne gang.Bamsen har lyst på vin så vi må vel trille hjem denne gang også. Fikk melding om venninne M om hva slags lekre greier de skulle ha til middag med spørsmål om hun skulle lage dobbel porsjon, men jeg sendte melding tilbake og spurte om de ikke kunne utsette til i morgen?! Frekk som få... Så da er vi invitert der ogå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 21. februar 2005 Forfatter #1522 Del Skrevet 21. februar 2005 Pastasalat med kylling i dag Traff også svigerinne og barn på trilletur, og i kveld kom de også innom. Bamsen og eldstemann spilte playstation,og vi andre lekte med Bompi.Bompi var litt sånn ute med lippa,virket som hun var litt redd...Får ikke håpe at hun blir skeptisk til andre folk enn mamma og pappa. Bompi grein forressten på vei hjem i dag også.Utrolig irriterende.Hun sover bare 45 minutt selv om jeg går tur nå i det siste.Svigerinna mi mente at det nok var fordi hun var klar til å sitte oppe i vogna snart.Så vi rigga til med et teppe i ryggen på henne nede i bagen,og det hjalp litt.Litt gøy å følge med.Rakk iallefall å få handla kylling på butikken før hun startet igjen. Blandet også første MME fra pulver i kveld,og det gikk ned på høykant.Gikk over til Nan 2 nå. I morgen er hun jo stor jente, 4 måneder!!! Tida går jammen fort... Så en liten en på posten i dag som bare var en måned...Hun har jammen forandret seg siden det. Ellers så har vi visst masse virus på dataen.Driver å renser nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 22. februar 2005 Forfatter #1523 Del Skrevet 22. februar 2005 4 måneder i dag!!! Og ei venninne av meg fødte i natt! Pluss ei anna venninne har kjøpt hus i gata vår! (Var en tur og lette nå,men jeg finner bare ikke helt ut hvilket det er... :oops: Får sjekke meglersidene senere. ) Bompi har vært et lite kapryl i natt igjen,var uten pose da. Fra ca 4 da hun fikk melk til ca 6 holdt hun show, lekte med tytten og jodlet... Ble mamma trøtt og lei og nær ved å friiiike?!Hmpfr! Klokka 8 var det påan igjen,men sovnet litt kjappere.Våknet igjen 9.20....Ga henne litt utpumpet melk på dagen i dag for hun virket noe sur, blid da,og store jenta klarte nesten å holde kontroll på flaska sjøl.Iallefall nok til at jeg fikk tatt bilde.. Så var det ned på apoteket,selvsagt våkner hun der,så jeg dropper å kjøpe 30årsgave og sengemat.Det får bli morgendagens ekspedisjon.snill da,ligger bare og kikker.Men hun sovnet rett før svingen hjemme så nå ligger hun i garasjen og sover.Det er jammen lenge siden nå føler jeg.Før sov hun jo en time og to om gangen,nå er det skarve 30-40 minutt.Ikke mye jeg får gjort da.Det er ned til sentrum og tilbake igjen det. Ellers pakke i posten i dag,resten av velkomsttilbudet i Bokklubbens Barn, Ride ride ranke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 24. februar 2005 Forfatter #1524 Del Skrevet 24. februar 2005 Bompi er nå ca 6290,spratlet litt, så jeg er ikke helt sikker.Den viste også over 6300,men men... virker som hun da legger på seg ca 100 g i uka.Det er ganske normalt visstnok etter hva jeg har funne ut.Skal på kontroll om ei uke eller no,så vi får se hva de sier da. Har kjøpt inn grøt da, men den brenner ikke i skapet enda, for min del iallefall... Selv om det hadde vært litt koselig å prøvd liksom.. I går var vi på besøk hos ei venninne som har ei på 8 mnd, det var spennende og gøy tydeligvis. Men hun andre ville omtrent spise opp Bompi da og stikke fingrene i øynene på henne...Tror jeg må få til litt mer "babysamkvem", for det virket som det var noe hun likte godt. Ser jo andre babyer på babysvømminga da,men da er hun litt "opptatt".Ser også andre babyer når vi er innom helsestasjonen og barseltreff,men det er jo ikke så ofte da. Traff en del kjente ute i det fine været i dag.Fikk også handla en presang. Bompi fikk være med mamma i badekaret før lalletid i dag,kjempegøy.Splasjet og stod på.Sleit seg visst litt ut,sovnet kjapt etterpå.. Bamsen skal ha fri i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 26. februar 2005 Forfatter #1525 Del Skrevet 26. februar 2005 Grusom natt i går.Både mammaen og pappaen ble rimelig :veldigsur: og , noe som førte til og .. Ble ikke helt den koselige dagen jeg hadde tenkt... Ble beordret i seng kl.22 i går.Men det tar jo sin tid før jeg får sove... Men denne natta var hun kjempeflink.Sov videre i egen seng ganske kjapt etter mat i 2tiden,så fikk hun sove ved siden av meg etter klokka 6.Våknet vel halv 9,og hadde den megableia som pappen fikk fikse,så var det kos og pupp videre.Og gulpings,2 ganger Nå sover hun,pappaen er på handletur og på posten og jeg burde barbere leggene og dusje.Jeg ikke vet hva jeg skal ha på meg i kveld,men jeg tipper det blir skjørt eller kjole.skal i 30årsdag,og mor og far skal være barnevakt hjeme hos oss for første gang.får håpe det går bra.Mormor skal iallefall få streng beskjed om å ikke ta henne opp om hun kvekker...Verre kosesjuk mormor skal en lete lenge etter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 26. februar 2005 Forfatter #1526 Del Skrevet 26. februar 2005 Hmmm... Av og til lurer jeg litt.. Hvem ER de 18 personene som har vært innom og lest her siden jeg skrev sist?! :klø: Fin dag i dag.Nydelig vær.Vi har vært på tur med mormor og hund, og fått besøk av farmor og 3 av Bompis søskenbarn.Bompi har også fått badet i badekaret. Og enten så er jeg solbrent eller så reagerer jeg på en krem.Føler meg helt kokt og rød i ansiktet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 26. februar 2005 #1527 Del Skrevet 26. februar 2005 :oops: Jeg er en av dem! Er ikke alltid jeg legger igjen spor etter meg. Hadde et stor KG raid i dag etter mange dager uten å være på nettet. Klem fra Zianta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 27. februar 2005 Forfatter #1528 Del Skrevet 27. februar 2005 Reknet nesten med deg da, Zianta Er innom hos deg også uten å gi lyd en del ganger jeg altså,skal innrømme det... Men det må nesten være noen som aldri gir lyd fra seg liksom... 8) Bare en tanke.. Bompi hadde vært eksemplarisk i går.Det gikk helt fint å passe henne for hun sov jo hele tiden ,sa mormor og morfar. Ja,hun er godt oppdratt i søvnrutinene på kvelden. Og natta gikk også kjempebra.Jeg tror det er et clue å IKKE pumpe seg på kvelden (slik jeg har pleid...)For de to siste kvelden har jeg ikke gjort det og da har jeg tydeligvis hatt masse melk og Bompi sovner etter nattpuppings.I dag fikk hun ikke andre puppings før i 8tiden om morgenen Jeg våknet jo en del ganger av megselv og spekulerte på om hun ikke skulle ha snart da.. Ellers så ble vi to kosejenter kasta ut av senga av en gretten Bamse som ville kose seg alene i hiet sitt... Da trippet vi tur i det fine været i stedet med mormor og hund.Sjekket to av barnehagene i området,de virket mye bdre og mer spennenede enn den som er nærmest...Får nå håpe vi får barnehageplass da... Senere var vi 13 stykker på kinaresturant.Bompis første tur på resturant,og der ver det jammen mye fint å se på.Ikke lett å konse om pupp da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 1. mars 2005 Forfatter #1529 Del Skrevet 1. mars 2005 I dag har vi vært på tur med ei i barselgruppa og hunden hennes. Traff også 2 andre tilfeldig. Men den turen ble litt mer action enn vi hadde tenkt, for tre småjenter kom og ville klappe hunden,men hunden var litt vel leken av seg, hoppet opp på to av dem fordi de løftet armene (trodde han skulle få kjeks) og da hun ene løftet armen og snudde seg så bet han seg fast i jakkearmen hennes... :o Både jenta og hundeeier i sjokk... Men det gikk heldigvis bra da.Han hadde ikke bitt gjennom.Får nå håpe at foreldrene ikke tar veldig på vei... Ble ikke så lange turen sammen da for Bompi våknet og var ganske sur,vi hadde nemlig vært ute nesten en time allerede da hun sendte melding og spurte om vi skulle gå tur. Tror jeg må ta ut bagen og begynne å legge henne med voksiposen i vogna slik at jeg har muligheten til å heise henne litt opp i sittende stilling når hun våkner.Må testes ut uten Bompi i først tror jeg. Nå har jeg lagt henne ut i garasjen.Tok en trilletur til postkassen først,sovnet på den... Hadde et hekkan i går da det var stygt vær med å legge henne inne.Ville protester :-x Ganske slitsomt. Tror det er bedre å legge henne ute i garasjen da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 1. mars 2005 Forfatter #1530 Del Skrevet 1. mars 2005 Ok. Da har jeg klippet hull i voksiposen og funnet ut at selen nok ikke passer.... Da må det kjøpes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 2. mars 2005 Forfatter #1531 Del Skrevet 2. mars 2005 Gjett hvem som sto opp klokka 8 i dagmorges?! De gode tider er forbi... Ga Bompi tyn maisvelling for første gang i dag da.Det var gode greier, smattet det i seg.Og hadde DEN grønne megableia etter en liten lur...Dreit ut bodyen Var på jakt etter sele et sted i dag,men der hadde de ikke noen som passet.Får høre om Bamsen kan gå innom Barnas stormarked eller Olsen.Eller kanskje de har på Sparkjøp?Hmm. Nå er Bompi ute på trilletur med trillepika for første gang på 2 uker tror jeg.Tror jeg skal pumpe og ta meg en velfortjent dusj før jeg begynner på middagen.Skal ha hvitløksbaguetter og noe kyllinggreier tenkte jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 3. mars 2005 Forfatter #1532 Del Skrevet 3. mars 2005 På kontroll i dag.Alt var fint med Bompi sine hofter! Lungene va også bra.Fikk han til å lytte siden hun er forkjøla enda. Og doktoren lurte fælt på hvorfor jeg hadde veid henne så ofte...Jeg hadde med utskrift og visteHan sa at det var helt fint det hun låg på nå, og at hun hadde hatt en fin økning.Han va ikke bekymret i det heile.Hun låg på eller rett under 50% kurven på alle mål.Det var jo bra.Altså får hu i seg nok. .(Grrrr til alle helsesøstre,mødre og svigermødre som får en til å bekymre seg! Og et ekstra til Bamsen!) I dag hadde hu gjort et stort hopp syns jeg egentlig da. 6540g! 250 g på 9 dager! Dato Lengde hodeomkrets vekt 22.10.2004 53 35.5 4740 10.11.2004 4940 02.11.2004 57 38.5 5075 06.12.2004 5200 03.01.2005 5560 10.01.2005 5680 20.01.2005 61 40 5795 09.02.2005 6100 23.02.2005 6290 03.03.2005 63 41.5 6540 Sånn ellers så hadde vi det ikke særlig greit etter kl.3 i natt.Bompi sov ved siden av meg i to timer,da sover ikke jeg spesielt godt.La henne tilbake da,men så våknet hun skrek og hadde den megableia,hadde dretet seg fullstendig ut... Jeg varmet i desperasjon 50 ml melk jeg hadde stående og gav litt pupp i tillegg,men hun ville ikke roe seg.Lå lenge og ballerte.Så tok jeg henne opp igjen og gav pupp og hun sovnet ved siden av meg igjen.... :roll:Da gjelder det bare å ligge musestille =dårlig søvn. Men vi kunne nok ha ligget lengre i dagmorges for da var hun rimelig søvnig,men vi måtte jo på helsestasjonen... Uff, hadde tenkt å legge meg tidlig i dag,men så kom jeg på nå at jeg skal i forening... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 4. mars 2005 #1533 Del Skrevet 4. mars 2005 Jeg er nok en av de 18 jeg også :oops: Ikke alltid jeg legger spor etter meg nei, men følger jo med deg innimellom for det vet du Og nå på natten er det ikke ofte jeg orker og skrive bare lese, men sove neida det får jeg ikke :veldigsur: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 4. mars 2005 Forfatter #1534 Del Skrevet 4. mars 2005 Uff,jeg husker de tidene Pia.. Forening var veldig koselig i går.Og alle var med på mitt forslag om å spare penger til tur sammen Ble heldigvis ikke så sent,og Bompi var flink i natt også.Trengte ikke gi henne i 2-3 tiden,gav henne tytten så hørte jeg ikke noe mer før i 5tiden.Skifta bleie siden hun har hatt rimelig full i det siste,men det var bare tiss, og ga pupp.Etter det fikk hun ligge hos meg.Tok nesten en time før hun sovna skikkelig da, men det er bedre enn at hun balerer og skriker i senga si. Så ble det ca klokka 8 i dag også. Men nå var det litt mer greier og hun hadde tisset igjennom... Men glad jeg skiftet tidligere da,ellers så hadde det nok vært verre. Ellers snør det noe slapsliknende greier ute så Bompi måtte ligge inne nå når klokka ble 10.Hun var supertrøtt og rolig så det gikk veldig greit,max 3 minutt.Men hun må alltid protestere da... Venter på at en fyr fra Hafslund skal komme og fikse petdetektoren.Alarmen gikk etter jeg hadde vært i stua i 15-20 minutt i går.Han på teknisk support flirte godt da jeg sa at jeg rekner med jeg er større enn pusen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 4. mars 2005 #1535 Del Skrevet 4. mars 2005 Det var jammen en god lege På tide at noen sa ifra nå syns jeg. Selv er jeg veldig glad ingen helsesøstre maste like mye om vekt da Vesla var så liten. Senere derimot har de ballert noe forferdelig :-? Det sluddet som kom i dag, var grufullt! På jobb tok vi med alle barna ut i dag, som ellers. Men tillot ingen å være andre steder enn oppe i skogen. Der var dammene færre, grunnere og ikke så store som på resten av uteområde vårt.. Og dermed noe mer oversiktlig og tryggere. Vi gikk allikevel inn igjen etter 2t, da var de fleste enten våte eller kalde. Og hvem liker å være ute når de er det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 5. mars 2005 #1536 Del Skrevet 5. mars 2005 ... jeg var ikke en av de 18 denne gangen, men rett som det er kommer jeg innom her uten å legge igjen spor.. Ha en fin helg, Tilde! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 5. mars 2005 Forfatter #1537 Del Skrevet 5. mars 2005 Takk takk Vimsevips og Salamandra I dag fikk jeg ligge litt lengre.Sa til Bamsen at han kunne få gi henne velling da de stod opp,siden han aldri har fått gjort det, men smartingen presterte også å gi Bompi en hel gjeng med erstatning i tillegg "-slik at jeg skulle få sove..." :evil: Hallo i luken! :evil: Bompi ville jo ikke ha melk av meg før i firetiden....Pumping er ikke sååå gøy.. Men det har nå vært en begivenhetsrik dag for Bompi da.Først å oppdage at pappa er jo her i senga,juhu,og jammen er lekemusa mi her også ,så bli proppa ganske så full,så ut på tur med pappa og tante,få sitte oppe i vogna og kikke i butikker,sove litt, nekte å ta pupp,få være hjemme med pappa mens mamma fryser vorte og servere han "verdens verste sjiddbleie"(velfortjent! ), nekte å ta pupp,så kommer mormor på besøk,si hadet til pappa som skal på guttetur,få være med mormor og mamma på tur,sove kjempegodt og våkne igjen hjemme hos mammas venninne,få pupp og få leke masse med I og Is spennende leker.Trille hjem igjen,sutre og nekte å ta pupp , leke litt og så på med nattas og få flaska si, så Mista tytten en gang. Og hva har jeg gjort?! Gadd iallefall ikke å se Grand Prix, kjeeeedelig... Pretty woman har jeg også sett nok.Har lest litt i Bam som jeg fikk i dag,pumpa litt,zippa kanaler og spist smashrester fra i går og Sørlandschips,og hatt pusen på fanget. Jupp.Spennende lørdagskveld....Men litt herlig også 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 6. mars 2005 Forfatter #1538 Del Skrevet 6. mars 2005 Bompi og en sliten pappa tar en lur.Bompi har vært flink og sovet ute i hagen 2 ganger i dag allerede.Har trillet tur bort og sjarmert mormor og morfar også rett etter frokost. Jeg gumler cookies og sender meldinger med gamle kolleger.Har avtalt å treffe hun som fikk måneden før meg slik at de små kan få leke litt.Blir sikkert koselig Sterkt sjokoladebehov altså.Skulle absolutt hatt en melkesjokolade eller en stratos innen rekkevidde,men det får holde med cookies da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 6. mars 2005 Forfatter #1539 Del Skrevet 6. mars 2005 Var en tur borte hos svigerinna mi med gaven svigerfar visst ikke ville ha til han fyllte året... Hun ville kjøpe den istedet. Han ville ikke ha selskap,var likeholden i gaver og var opptatt på dagen.. Bamsen fikk også en forklaring fra søsteren i dag på hvorfor faren bare hadde sendt gratulasjon og ikke kommet på besøk da Bamsen fyllte året,-han hadde sluttet å gi gaver.Nå gav han bare til barnebarna... Jeg synes det er helt ok det, MEN det er nå måten da... Går godt an å gi beskjed og å komme på besøk en gang i skuddåret for det.Bamsens bror som også fyllte året nettopp er også rimelig sur over måten... Tror svigerfar har blitt enda særere på sine eldre dager jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 7. mars 2005 Forfatter #1540 Del Skrevet 7. mars 2005 Ah! Bedt i sminkeselskap hos nabokona! Hun skulle be alle nye her i gata,vi er vel 3-4 stk,så det var jo kjempekos!Greit å bli litt kjent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå