Tilde Skrevet 26. januar 2005 Forfatter #1481 Del Skrevet 26. januar 2005 Fikk besøk av venninne og barn i dag,koselig! Gikk tur også.Fikk bytta klokka jeg fikk av Bamsen også i dag,de skulle ha 500 kr mer for å få den i gulldouble,så da valgte jeg heller en annen litt billigere og fikk tilgodekort på ca 400. Tror Bamsen skal få det.Kanskje Bompi kan få seg en klokke?! Eller kanskje vi skal få oss en ny veggklokke etter at den gamle knuste?Så noen morsomme barneklokker,men Bompi var våken og sint så jeg måtte bare komme meg kjapt ut av butikken.Hun våknet også til da jeg var et sted det var råbillige barneklær pga flyttesalg,så jeg fikk bare grabbet til meg et søtt rosa sett i str 72 og en soveposesak.Burde virkelig ha fått handla litt mer der altså... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 26. januar 2005 Forfatter #1482 Del Skrevet 26. januar 2005 Haha! En ting til,-da Bamsen så 1årsbildet mitt på gangen hos mor og far i går så måtte han innrømme at Bompi likner på meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 27. januar 2005 Forfatter #1483 Del Skrevet 27. januar 2005 Salg er virkelig saker!!! Bompi har nå fått dress med votter og tøfler,nattas og jakke til den nette sum av 190!Mange hundre kroner spart. Me digg! Kjøpte til størrelse et år da.Jeg fikk meg også ny cordbukse, ny kort jakke og to nye underbukser Bompi er nå ute på tur. I natt hadde vi litt "kjør"da,pappen ble rimelig sur og for sen på arbeid i dag tipper jeg... Bompi la seg nemlig en time tidligere i går,og det ble det litt krøll av.I tillegg hadde hun i dagmorges en av de verste "sjiddbleiene" jeg har sett! Men det var jo bra at det endelig kom da...Ga henne ca to tskjeer malt i flaska i går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 27. januar 2005 Forfatter #1484 Del Skrevet 27. januar 2005 Bompi la seg klokka ni i dag også,håper det blir bedre i natt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 28. januar 2005 Forfatter #1485 Del Skrevet 28. januar 2005 Natta gikk fint,var litt vel aktiv og drøsete i 8tiden i dagmorges,men så våknet vi ikke igjen før halv ti Lekegrinda er en suksess!!! Kjempelurt å få den opp.Hun koser seg verre,og er så stolt over at hun klarer å sparke på en fisher price lekestasjon jeg har hengt opp ved føttene hennes.Gøy å lage lyd altså! Babysvømming var også koselig i dag.Traff på de to som er før oss,Bompi er minstemann,og ble invitert i barneselskap igjen på søndag. Da må vi på gaveekspedisjon i morgen. Nå etter vi kom hjem prøvde jeg å få henne til å sove litt etter puppen,men det var ikke aktuelt, hun ville i lekegrinda.Nå ligger hun og drøser og girer seg opp... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 29. januar 2005 Forfatter #1486 Del Skrevet 29. januar 2005 Badet Vært på tur med svigerinne og barn,spist fisk,sett på og matet gakkene,forsøkt å amme på handlesenter(heeelt umulig med dødsnysgjerrig Bompi ) og besøkt farmor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 30. januar 2005 Forfatter #1487 Del Skrevet 30. januar 2005 I dag kommer mormor hjem fra Island.Har hørt rykter om en lue til Bompi som kan le...Blir spennende Ellers så sitter sugleguri på mammas fang med en tytt til propp,og pappaen sover... D et var visst hans tur i dag :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 30. januar 2005 Forfatter #1488 Del Skrevet 30. januar 2005 Bompi og pappa på tur,mamma har dysjet,men føler det er rimelig ulekkert å ta på seg en stinkende ammebh når en skal i selskap... Finner ikke den andre...grrr!Må få kjøpt meg minst en til. Kommer på at jeg ikke har noen innflytningspresang... De har jo nettopp flyttet,-eller skal de ha innflytningsfest tro?! Ah! :evil: Gaver i hytt og vær nå for tida.Hvorfor fyller minst halvparten av familie og venner i januar og februar?!! Føler meg meeeget blakk etter dåp,fødselsdager, kiropraktortimer og tannlege... De to sistnevnte har noen rimelig urimelige priser synes jeg.Hmpfr!Synes det er gøy å finne den ultimate gaven,noe jeg tror personen vil bli veldig glad for,synes ikke det er gøy å måtte tenke for mye på hva den koster... Bamsen fyller snart året og jeg vet jammen ikke helt altså... Godt det ikke er for lenge til lønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 1. februar 2005 Forfatter #1489 Del Skrevet 1. februar 2005 Yeyh! Bompi la seg uten protester klokka 11 i dag! Ellers så fikk Bompi den dyre designhua Hûfur sem hlæja fra Island av mormor i går,utrolig morsom hue Den var rød og hvit da og til 2 år,men vi måtte jo prøve den og ta bilde.Stakkars Bompi som ikke forstod hvorfor alle lo... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 1. februar 2005 Forfatter #1490 Del Skrevet 1. februar 2005 Litt flaut i dag... Fikk melding fra ei i barselgruppa om jeg ville være med på cafe.Ok kult tenkte jeg,spesielt siden det var hun som ikke kjente så mange her og som virket veldig grei.Pakket Bompi og troppet opp på cafeen og der var ei anna fra barselgruppa...Ok,da husket jeg vel feil navn tenkte jeg litt flau.Vi hilste og jeg rigga barnevogna til ved bordet og snakket litt med lillesøstera til ei venninne av meg som satt ved nabobordet,da barseldama plutselig sier til meg"Skal du treffe noen her eller? Du kan godt sitte med oss altså hvis du vil,Tine kommer også snart.." :o :oops: Eeeeh?! :o Det viste seg da at vi begge trodde vi skulle treffe en annen..... Hun trodde hun sendte melding til Tine,men sendte melding til meg...Men det ble jo koselig da,om litt merkelig en stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 2. februar 2005 #1491 Del Skrevet 2. februar 2005 Knalltøff lue! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 2. februar 2005 Forfatter #1492 Del Skrevet 2. februar 2005 Takk @lfa, er helt enig.Gleder meg til hun kan begynne å bruke den. Tanta til Bamsen var her i kveld på "sengemat" sammen med svigermor.Bompi fikk et flott hjerteformet smykkeskrin og et lite sølvhjerte, og jeg fikk noen flotte roser.Er helt imponert av så flott gave Morsomt med frittalende "tatlekåner" av og til. Bompi la seg klokka 8 i kveld også,så jeg kan sikkert glede meg til å bli vekket i 7-8tiden i morgentidlig også... Lå og drøyde den til 9 i dagmorges da, mammaen nektet å stå opp så tidlig. Og jeg fikk lagt henne igjen i 11tiden i dag også, så gikk vi tur i 13tiden.Bompi hylte som vanlig til når mamma ville kikke på ting på salg Hold vogna i bevegelse takk mamma! Grabbet med med meg en dress i str 74 da til bare 100 kr.For billig til å gå ifra.Prøvde å legge henne igjen i 4 tiden men det var ikke populært,men 3 minutter over 5,da sov hun.Mamma måtte bare vugge litt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 3. februar 2005 Forfatter #1493 Del Skrevet 3. februar 2005 Note to self: ikke ta syntocinon og glem å sjekke om det renner når småtten ikke vil ha... Det var den buksa... Tror ikke Bompi har sans for gulerotkake eller no...Krakilsk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 4. februar 2005 Forfatter #1494 Del Skrevet 4. februar 2005 I dag har mormor fått være med på babysvømming,var stedfortreder for pappaen som er ute og galner seg med de fra jobben.Og mormor og Bompi storkoste seg! Bompi radlet i vei og viftet med armer og ben, og mormor gliste fra øre til øre... Men jammen blir en liten baby trett og sliten selv om hun storkoser seg.Sovnet på et blunk da hun kom i bilstolen. Så var det inn, få litt pupp, mormor og morfar fikset nattas mens mamma fikset mer melk på flaske og så var det gode greier.Nå sover hun søtt.Mammaen har planer om å vaske håret,ete sørlandschips og smash,se på tv,kanskje lese litt i foreldre og barn, dille litt på nettet,pumpe litt og så gå og legge seg. Håper pappaen tar det litt med måte i kveld,for i morgen kl 11 skal mammaen til frisøren... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 4. februar 2005 Forfatter #1495 Del Skrevet 4. februar 2005 Traff forressten den gamle barneskolelærerinda mi på tur med hunden sin i dag... Jeg sa hei og spurte om hun kjente meg igjen,og det gjorde hun."Er det ikke...?!"Hun visste at vi hadde flyttet inn rett borti gata og at vi hadde fått barn,hadde sett bildet i avisa også,men hun lurte på om det var min første eller andre mann sitt barn?! :o Jeg stod som et spørsmålstegn,og spurte da også hvorfor.Lurte på hva slags rykter hun hadde hørt...Grunnen til hun lurte var at det var jo så lenge siden vi hadde giftet oss til vi fikk barn... Om vi hadde ventet pga av studier eller noe... Jeg svarte da at det var nå ikke like lett for alle å få barn...Tenkte den satt. Og jammen fisket hun ikke om vi måtte ha hjelp også... Ja,joda... Gjorde meg absolutt ingenting da,men det var bare en litt rar samtale... Måtte jo gi et referat over utdanningen min også.Så ut som hun var fornøyd med at jeg var lærer og syntes det var såå koselig å se meg. Søren at jeg glemte å fortelle om det til mor... Har hørt og forstått ting ettersom jeg ble eldre som gjør at jeg ikke akkuratt idoliserer min gamle frøken,selv om hun var grei nok..Mot meg iallefall...Husker episoder med andre som ikke var bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 4. februar 2005 #1496 Del Skrevet 4. februar 2005 Svært så nysgjerrig den dama var da. Har du tenkt noe mer på den utenlandsflyttinga, da? Kjenner et par som nettopp har kommet hjem fra et års opphold i utlandet og de hadde hatt det helt supert. Tror ikke jeg hadde behøvd så veldig lang betenkningstid hvis vi hadde fått tilbud om noe sånt i alle fall. Men det kommer jo an på hvor det hadde vært også. Litt kresen er man jo. Babysvømming høres så koselig ut. Vil jeg også være med på. Men først må man vel kanskje få det vesentlige, nemlig baby... Ha en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 6. februar 2005 Forfatter #1497 Del Skrevet 6. februar 2005 Jupp,litt vel frempå den dama syntes jeg.Fortalte det til mor i går,og hun reagerte slik jeg trodde da jeg refererte samtalen. Hun fikk først rimelig hakeslepp, også kalte hun henne "ikke helt god","for et idiotisk kvinnfolk" og " for ei tossa" Det siste rekner jeg med betyr tosk eller no... Hun hadde sikkert ikke vett til å skjems heller etterpå,mente hun... Jaja... Litt rart at det første en spør et menneske en ikke har sett på år og dag om det er barnet til mann nummer en eller mann nummer to... Ups, besøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 6. februar 2005 Forfatter #1498 Del Skrevet 6. februar 2005 Det var mormor som lurte på om Bompi var hjemme... og så røpte Bamsen de mulige flytteplanene våre på melding til henne i går,så det var en annen grunn til at hun kom. Det var ikke noe gøy om Bompi skulle flytte altså... Morfar kunne pensjonere seg og passe på henne mente hun Det var nok ikke helt seriøst da,men...Men samtidig så var det jo ikke så dyrt og så langt om det var England vi skal til,sa hun.Så helt galt var det nå ikke.Men ingenting er jo sikkert enda i det hele tatt,bare på funderingsstadiet...Vet nok ikke noe før til høsten sier Bamsen. Må jo få et skikkelig tilbud å vurdere først. Og der var Bompi våken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 6. februar 2005 Forfatter #1499 Del Skrevet 6. februar 2005 Gjett om jeg er mett på boller... Har vært hos både svigermor og mor og spist kaker og boller i dag.Svigermor hadde en helt fantastisk sjokoladekake,den måå jeg få oppskriften på.Bamsen klarte ikke spise opp sitt stykke en gang( there's a first time for everything..),så det overtok jeg gladelig.. Tror Bompi ble rimelig sliten nå borte hos mor og far,så hun sover forhåpentligvis godt i kveld.Bamsen gir flaske nå. Ellers så er hun litt surklete i pusten av og til, og nyser og hoster litt.Hvor hysterisk skal man være? Mor nevnte bronkitt... :-? Kanskje de er ferdige å fikse opp på helsestasjonen?! Tviler da...Litt dramatisk å gå til legen kanskje...Tror ikke hun har feber. Må nok en tur og kjøpe flere suglesmikker på sparkjøp i morgen uansett.Kjøpte fire ,men det sugler hun glatt ut på en dag.Bør nok ha et større lager... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 7. februar 2005 Forfatter #1500 Del Skrevet 7. februar 2005 I dag sov vi lenge,10.20,-juhu! Kunne knødd den katten som stod på soveromsvinduet ørten ganger og det ukjente nummeret som ringte tidlig :evil: Men Bompi sov heldigvis.Hadde en time mellom 5 og 6 der Bompi balerte og jeg var våken da.Utrolig hvor vanskelig det kan være å holde tytten innabords av og til... Hun ble trøtt rimelig kjapt igjen i dag da.11.20.Pleier å sove nokså nøyaktig 45 minutt om gangen på dagen. så da har jeg snart et kvarter igjen i "fritid"... Fint vær ute.Tipper vi leker en time,også tar vi en tur ut i voksiposen på jakt etter suglesmikker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå