Gå til innhold

Tildes "prøvelser"

Tilde

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takktakk, og godt nyttår allesammen! :P

Da har Bompi rundet 5560 gram!

Godt fornøyd med det nå,fikk litt hetta da hun veide 5380 med to ukers mellomrom... Har mått spedd på med MME til kvelds nå de siste dagene, og hun drikker! Litt tull et par ganger til dagen med puppen,frustrerende når ungen hyler,begynner å suge,men ikke gidder/vil suge etter kort tid...Noen ganger har hun vært trett,men logisk sett så burde hun i følge mammaen sin være sulten... :roll: Pappaen sier mammaen ikke må være så stolt,men tenke på ungens beste og gi henne ekstra MME...Okeida! Men jeg skal ikke ha noe flaskebarn!Her skal det ammes! :wink: Helsesøstera synes nå iallefall at vekta var bra og at det var lurt å gi henne litt ekstra på kveldstid.

Ellers så har jeg vært hos kiropraktor igjen og han syntes det var rart at jeg ikke var mange hakk bedre,burde visst være det nå... Men småbarnsmødre var visst de verste å få gode igjen pga mange slitende løft osv. Han sa jeg burde gå kortere turer om jeg ble så sliten av å gå.Okei,men jeg bor nå så langt borte fra byen da...Å valse rundt i byggefelt er litt kjedelig...Utenom hvis en kan glo inn vinduene på fine hus da :ler:

Traff også kona til Bamsens gamle sjef som vi har vært på en del turer og fester med,koselig. På helsestasjonen var det også et par jeg sånn halvveis kjenner.Måtte også en tur innom på salg,og Bompi kom godt utav det, to bodyer og to bukser.Ingenting til mamma.Orker ikke gå i prøverom når hun er med og heller ikke rett etter en kiropraktortime.Bør vel egentlig gå ned i frysa og hente kuldepakningen min mens jeg kan.Bompi sover i garasjen for det regner ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg litt bedre i ryggen i dag.Men Bamsen har blitt verre,nå har han også vondt der jeg har vondt... :roll: Jeg har ikke gått noe sted i hele dag,bare holdt meg inne i ro, masse kos på Bompi."Sov" litt på sofaen sammen.

Fikk besøk av venninne og dattera i dag,og nå er Bompi invitert i sitt første barneselskap! :P Og jada,vi skal nok finne en kjole å ha på!Mormor og morfar var også innom på Bompikosetur.Mormor fikk så fine bilder på jobbmailen i dag, så hun måtte bare en tur bort for å se hvor stor hun var blitt.He he, Bompi er kjendis på mormors jobb... Jeg lurte på om hun tvang kollegene til å komme å se,men hun påstod at de kom springende av segselv :ler: Sånne bestemødredamer synes nå generelt sett hun er bedårende da...

Babysvømming er hun også påmeldt og skal begynne snart.Blir spennede! Må få tak i en sånn badebuksesak.Kanskje en ekspedisjon i morgen.Hvor har de det tro?Hm,hadde vært kult med et sånn engangs undervannkamera...

Invitasjoner til dåpen og min 30årsdag må jeg også få gang på.Tenkte jeg skulle lage noe på dataen med bilde av oss på.Får se om jeg er kreativ i morgen... Må ordne med mat også,tenkte koldtbord.Uff,blir nok litt dyrt når 30 stk skal spise,men noen er jo barn da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei Godt nytt år!

Badebukse får du på de fleste barneutstyrsbutikkene, i tilfelle du ikke har gått i anskaffelse av det ennå.

Flott å høre at Bompi vokser, ingenting er bedre enn det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vimsevips :P

Har fått tak i badebukse på Sørbø,var på ekspedisjon i går.Nå gjenstår det bare å se om den holder tett... :ler:

DER kom Bompis trillepike! Første gang ut på tur. Nyvunnet frihet,-HURRA! :hoppe: Bamsen har ikke kommet hjem før halv 12 de siste dagene, så nå var det litt herlig å slippe henne fra meg.I går kveld var jeg litt mer bekymret da...Men jeg tror nok denne jenta er til å stole på, 14 år,i slekta og med erfaring, så da går det nok bra. Har avtalt at hun kan ta henne et par timer ca annenhver dag. :P Tror det blir bra nå en stund fremover,for jeg får gjort lite, bamsen jobber mye og dessuten sliter det på ryggen med bæring og lange turer.

Da kan jeg sette igang og ringe cateringselskap uten å bekymre meg for babyhyl f.eks... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysvømming er gøy! Bompi likte det kjempegodt :P Svømte både på mage og rygg,så flink atte! :wink: Instruktøren var imponert over at hun brukte armene så tidlig og at hun var blid hele tiden,det var visst ikke så vanlig hos så små.Kommer til å bli koselig fremover å gå på det.

Har fått bestillt koldtbord og Bamsen har nå printet ut invitasjoner. Mor ringte nettopp for å høre om svømmingen og så planla vi litt dåp samtidig også.Er i tvil om jeg skal be en person f.eks. Litt fælt å ikke be,men... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk og i likemåte, Vindelspev :P

Da har jeg fått pyntet på invitasjonene så de er klare til å leveres når vi skal i bursdagsselskap i dag.Bompi er også klappet og klar i ny dongerikjole og blondestrømper. Sover søtt nå før en forhåpentligvis stor sjarmoffensiv... :hjerter2: Bamsen er på gaveekspedisjon,litt mystisk at han ville gjøre det... Har mine mistanker.:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med trillepike sikkert litt deilig og ha det.

Jeg begynte som trillepike når jeg var 9 år jeg :o tror ikke jeg hadde turd og sende mine ut med en 9 åring.

Så artig med babysvømming da ja vi må nok vurdere det vi også når tvillingene kommer.

Tusen takk for julekort(fikk det i går) det jadde vær på en liten runde hi,hi

Ja feil adresse, men posten kan jobben den :sjarmor::sjarmor::sjarmor:

Når har du bursdag??

Klemmer fra PIa :sjarmor::sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Pia :P

Jeg lurte på om du ikke hadde fått julekortet siden du ikke sa noe...Hmmm,telefonkatalogen må oppdateres.

Jeg fyller året neste søndag,så det er derfor vi feirer dåp og fødselsdag sammen :P Babysvømming bør dere på ja,bare viktig å passe godt på slik at de ikke blir syke.

Tenkte vi skulle se King Arthur i kveld,spørs hva Bompi mener om det. :wink: Har lagt seg til 22 de to siste kveldene da.Ok,ållete baby på fanget og one touch metode her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi er i ammetåka begge to for da vi satte på filmen så tenkte jeg " Har jeg ikke sett dette før?!" :klaske: ARRRRG! Hadde jeg vært med ned og lånt så hadde jeg nok oppdaget det,men nå sendte jeg bamsen og sa"Lån den der King Arthur", for den husket jeg at jeg hadde lyst å se... Smart.

Litt seint å reise og bytte også,siden vi hadde spist middag og greier før vi satte på filmen....

Nå har jeg satt igang planlegging av jentefest også.Vurderte lenge for og imot,men nå blir det altså. Skal ha sammen med ei som også fyller år,hos meg da. Blir sikkert gøy når jeg bare kommer over at det er litt stress.Nå venter jeg bare på svar om alle kan da.Ser bra ut så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kan :P Men ei tar litt forbehold.

Begynner så smått å glede meg... Har avtalt at Bamsen og Bompi kan få innta mitt gamle rom hos mor og far om de vil... :ler:

Var hos mor og far i kveld,Bamsen hadde ting å gjøre, Bompi ble etterhvert rimelig trøtt og sutrete av all oppmerksomheten.Gira bestemødre som snakker som en foss og susser babyer hele tiden er en rar rase... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut til å bli en skikkelig feiring på deg, det var rundt tall var det ikke ?

I såfall er du nøyaktig 30 dager eldre enn meg.

Så flott at Bompi likte svømminga. Vi gikk også på det, og går fortsatt i bassenget 1 gang i uka. Kjekt for hele familien, og Vesla storkoser seg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vindelspev

God kveld i stugu, Tilde! Ønsker deg en hyggelig uke.

Det er nesten farlig med Kg, man blir jo så verpesjuk av alle disse "nussedusse"-barna overalt. Men jeg skal nok vente noen år til, om verden i det hele tatt har godt av at jeg formerer meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rimelig trillrundt... :wink:

I dag truet kiroprraktoren med å sende meg dit en sender selvdøde dyr til destruksjon... Hmpfr! :fy: Klaget min nød over frekkheten til venninna mi, men hun mente at jeg ikke var i noen umiddelbar fare enda siden jeg fremdeles er melkeku..

I kveld tok bamsen ut på trilletur sent,og Bompi sovnet som en sten, kunne kle av henne dressen og lege henne etterpå.Dreit i å ta på nattas,ligger bare i klærne. I morgen skal hun ut på trilletur med trillepika igjen.Da har jeg planer om å sykle ned for å finne lys,servietter og pynt til dåpen. Har bestillt kake med bilde på i dag.,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir nok en dundrende feiring på dere til helga :hoppe::hoppe:

Blir sikkert kjempegøy, blir dere mange eller??

Håper du får bestillt kake og kjøpt det du trenger i dag da :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp,nå har jeg planene klare for pynting og kake er bestilt :P I dåpen blir vi ca 27, og i festen ca 10, kanskje litt flere.

Svigermor passet Bompi mens vi var i dåpsamtale i dag, og da vi kom hjem hadde hun kledd henne i en bedårende ny grønn strikkekjole :P Skikkelig fin! Hmmm...Kanskje hun vil vi skal ha på den etter dåpen?! Litt sommerslig synes jeg... :klø: Har ikke helt planlagt hva vi skal ha til et alternativt antrekk,tenkte en annen kjole,litt vanskelig å håndtere i dåpskjole hele dagen rekner jeg med...

Ellers litt bekymret for ammingen.Føler de var nokså tomme,men har hatt en litt stressende dag,og Bompi hadde meget liten tålmodighet.Bompi drakk masse fra flaske før hun skulle legge seg men sovnet ikke,fikk da litt av meg,men... :-? Spist og drukket en del nå da,og pumpet litt for å få opp produksjonen

Ellers så begynte jeg å se en dokumentar om kvinner i Iran.Interessant siden jeg kjente en del iranere under studietiden,men for en deprimerende film! De to kvinnene var både narkomane og prostrituerte, og måtte ta med seg barna når de solgte sex... :( Og det der siqe systemet da...Perfekt for gamle griser!Og at babyen til hun ene ble solgt av sin narkomane far uten hennes viten... :( Fytti grisen, rant noen tårer her da...

Nei,nå er det leggetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt og høre alt begynner og ordne seg til barnedåp og festen.

Hm alternativ til dåpskjole var kasnje ikke så dumt, har aldri vært klesskift i de barnedåp jeg har vær, men ikke dumt.

Merker du mye til uværet da????? For et forferdelig vær går nok ikke utendørs i dag nei kunne godt tenkt meg det ,men.......

Klemmer fra Pia :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,fytti grisen! Her hyler det om hushjørnene! Fikk litt sjokk da alarmen gikk tidligere i dag,men godt at det bare var en test da.

Ok.Bompi våken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...