Gå til innhold

Tildes "prøvelser"

Tilde

Anbefalte innlegg

Såå gøy å bade synes Bompi,men det er jammen ikke lett for mamma få tatt noe smilebilde. I dag skal mormor passe henne slik at mamma og pappa kan få juleshoppe i fred og ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da tror jeg vi har svart belte i julegaveshopping!

Alle julegavene unnagjort på to timer!Det gjelder å ha en plan og reiserute... :wink: Meeget fornøyd med å finne sengesett til vanligvis kr 698 til kr 99 f.eks :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Trulseline! :P

Så koselig det er å gå til postkassen om dagene! Masse fine julekort å få :P Ekstra kjekt i år når vi har bilde av vår egen lille skjønne å sende ut.Fikk julekort av ei venninne i dag som bor langt borte,hun syntes Bompi var så søt og nydelig,-og det er jeg jo helt enig i, og glad for å høre fra andre... :wink: Ens egen baby er jo verdens skjønneste da.Alle bør jo kunne se det... :wink:

Var hos fysioterapeauten i dag,og både vi og Bompi fikk skryt :P Er så glad over at hun er så bra. Så hastet vi videre,hadde 20 minutt å få Bompi til å sovne igjen på før jeg skulle til kiropraktoren.Våknet igjen selvsagt inne på kontoret hans. Han klarte ikke å knekke meg i hofta i dag heller.Men han sa at jeg var bedre og at om en to-tre ganger til så skulle det nok bli bra. Er jo markant bedre,men jeg merker at jeg har gått langt i dag.Fikk handlet noen "ha på lur gaver" også.Ble nesten snømann på vei hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk og i likemåte Vimsevips! :P

I dag har jeg hatt styr.Først kom Bompi opp i sengen halv 7 for å få pupp,og så fikk hun bare ligge der etterpå.Men da startet baleringen.Den lille rampen skal ha nesa og hodet gnuret inn i mamma sin pupp nemlig,og det er litt skummelt og ikke så lett for mamma å få sove.Prøvde å flytte meg,men det var ikke aktuelt.Tytten mistet hun ørten ganger. Så plutselig skriker hun til i 9tiden.Akutt vondt i magen tydeligvis. Inn på stellebordet,litt blid.Inn i stua,litt pupp,ikke særlig blid.Fiser og står i.Litt godt når mamma masserer. Mamma kommer på at hun spiste 5 kakemenner i går,og får dårlig samvittighet... :oops: bompi er rød i hodet,stiv som en stokk.Inn på stellebordet igjen,mer massering og drøsing,Bompi er blid, tisser to ganger og fiser litt til. Inn i senga og får pupp.Gode greier en stund,skriker og må rape.Bra etterpå,så er det påan igjen.Vippestolen og babygymmen, tenker mamma.Og det funker,så da får jeg spist frokost.Så er det gale igjen.Sukkervann hjelper og litt vugging og "Bæ bæ lille lam",så sovner Bompi på mammas fang.Får ligge litt før mamma lurer henne ned i bagen. Det varer 30 minutt,så nå er det liv igjen... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Tilde :gullengel:

Nå er det juleferie deilig, men kjemperart at jeg ikke skal jobbe på LENGE.

Skal si du jammen er flink til og finne julegaver tenk alle på 2 timer wow.

Kan tenke meg det er artig og sende ut julebilde i år ja åhh jeg gleder meg til neste år når jeg kan sende bilde.

Ser på julekorta i år at det har vært babyboom :babysmokk:

Du... ang reiseutgiftene på forsøkene hvor mye fikk dere igjen??

Synes vi har fått for lite når vi endelig har fått igjen....

Greit og sammenligne med andre trygdekontor.

Var det 2 eller 3 forsøk dere hadde???

GOD JUL :nisseblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk og god jul til dere også! :gullengel:

Pia: Flybiletter fikk vi dekket i sin helhet og vi fikk dekket overnatting med natttillegg og diettsatser,så det forutsier at du må bo på et billig hotell for at du skal få igjen "alt". En får altså ikke dekket selve hotellrekningen, men får utfra satser,og de er jo satt av staten så det bør jo være likt for alle.Ikke lurt å velge dyre hotell altså.

Var hos kiropraktor igjen og han kjente at jeg var hoven og verre.Ikke noe hofteknekk nå heller.Tror aldri han komer til å klare det igjen... :roll: Ble rimelig dårlig etter sist gang og av å bære Bompi når hun hadde magevondt.Har litt sånn stressstivhet oppe i ryggen nå.Gleder meg til bamsen skal ha fri slik at han kan ta over bæring nå i jula.Få slappe av litt og ha en sjans til å bli god igjen.

Fikk telefon av ei venninne i kveld om hun og typen kunne få komme innom i kveld.Kunne ikke si nei selv om det ikke passet noe særlig med min rygg,bamsens hjemmejobbing og sutrete Bompi.Sa nei en annen gang da hun var halvsjuk...Hun har ikke vært her siden vi flyttet inn,så jeg forstod hun hadde veldig lyst å komme.Men de lovte nå å ikke være lenge.Litt rart og morsomt å se voksne mennesker så "fjortisforelsket"... :tunge1: Men fint at det går så bra da :P Har veldig lyst å snikåpne pakken jeg fikk... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen startet dårlig med Bompihyl igjen,så for meg samme opplegg hele dagen igjen og ble ganske :( ,men heldigvis fikk jeg henne til å sovne i 9tiden og så sov hun helt til 12 :P Trodde jeg hadde gjort det store igjen med å spise noen andre julekaker i går.... Bør nok bare holde meg borte fra de.

Pumpet litt melk i går slik at jeg har til etter kålerabistappa og vinen jeg har planer om på julafta :tunge1: Vet ikke hvor langt det rekker da med 125 ml.Vet jo egentlig ikke hvor mye hun drikker.Bør nok kanskje pumpe litt mer i dag.Har aldri pumpet og fryst før.Men en gang må jo være den første.

Ellers så har jeg satt på en maskin med klær,pakket inn de siste julegavene,vasket do og ryddet litt.. Bompi sover igjen nå.Utrolig hvor sutrete hun er når hun er trøtt.Tungt å vugge den lille rampen.Hadde tenkt å veie henne igår,men på helsestasjonen hadde de tydeligvis noe juleavslutninggreier,så jeg lukket døra kjapt igjen. tror hun har blitt lenger også.Nå bruker jeg bodyer fra 60-70 på henne.70 er litt store da,men de går fint. Tror hun skal få ha på seg julenisseantrekket hos mormor og morfar i morgen.Er så søt i det den lille nissen min. :hjerter2: Tipper mormor kommer til å rundkysse... :ler: Kanskje ha med en kjole på lur også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen familieselskap i dag,-hipp hurra! :wink: Litt herlig å ha dagen for oss selv.Bamsen har tatt seg fri mellom jul og nyttår,og det er også herlig.I dag har jeg vært hos kiropraktoren mens Bompi og pappa kjørte rundt og ventet,så reiste vi til Olsen og Barnas stormarked og shoppet en del stuff,det ble bilstol,bitering,tytter og bamser til å ha på vogna til Bompi.

I går var vi i to familieselskap,og Bompi var Bompinisse og sjarmerte hele hurven :wink: Mange søskenbarn blant annet som bare måtte kose på nissen... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:( Blir så lei meg av å lese om barn og babyer som er savnet/døde i flomkatastrofen... Det bildet i VG av han hollandske faren som savner babyen sin på 9mnd var bare helt forferdelig.Så grusomt det må være... :(
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare komme inn og ønske det godt nyttår :kysse:

Uff ja flomtragedien er hetl forferdelig, håper det er lite raketter i år at folk heller sender litt penger til de som trenger de.

Klemmer fra Pia :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...