Gå til innhold

Tildes "prøvelser"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du har jo orange farge.

Da kan det bli en "Ole Brum" kake!

Ha en fortsatt god helg! :kose:

Klem fra

Zianta :klem:

Skrevet

DA var jeg endelig ferdig med bamsekaken min! :P Litt av et prosjekt! Phuuu...Men ganske gøy også da. Jeg hadde kakao i smørkremen så da ble den brun :wink: Også hadde jeg litt gult i litt og litt rødt i litt.Bamsen fikk rosa snute for eksempel..

Men det ble noe inni hekkans varmt mens jeg holdt på og jeg burde nok satt glasuren i kjøleskapet innimellom,for det ble litt rennende etterhvert.Hev oppi litt mer melis...Men til å være første forsøk så ble det ganske bra.Så gjenstår det å smake... Tipper det er rimelig søtt med firkløverkake med smørkrem...

Bamsen var på vei hjem,og ikke langt unna, så jeg sa han og kompisene kunne få kake,men han svarte da at de andre skulle rett hjem. Tipper guttaboyz ikke er i særlig kakeform egentlig... :ler: Får vel invitere noen litt senere i dag på kake.

Ellers så er jeg kjempetrøtt i ryggen og føttene etter kakebakeriet,så jeg tror jeg tar et bad eller slenger meg nedpå litt... Føler meg som ei skral gammal kjerring av og til..

Skrevet

Litt sur... :evil:

Tipper en viss person tenkte omtrent slik:

" Der ble han også sykemeldt... Hva skal jeg gjøre med det?Hmmm... Jo,jeg har jo Tilde!! :idesmil: Skal vi se hva vi kan trikse til...

Plutselig blir tre timer ikke lenger lærertimer,men konverterte timer,og dermed må jeg gå 3 timer til i uka... :evil: Her fikses og trikses... Kan forstå det litt da,men det er noe inni hampen irriterende og føles nokså sleipt... Noe jeg også mumlet i skjegget om,men når minisjefen har en "smart" sjef som sjefer,så er det nok ikke så mye å gjøre med den saken, sa minisjefen... :roll: *fnyyys*

Skrevet

Laget enchiladas til middag :sikle: men super mektig da,vi klarte bare halvparten.. Bamsekake har jeg også igjen cirka halvparten av, verken bamsen,svigerfar eller jeg var særlig storspiste på kake i går.Og alle de andre var på fotballkamp.Har spist et stykke i dag og det var nammenamm,men jeg klarer ikke så mye sånn smørkrem jeg.

Ellers så traff jeg en god gammel årgang i farta i dag, ikke forandret seg særlig,-koselig. :P

Pusen har også lært seg teknikken med å hoppe inn soveromsvinduet selv om rullegardinet er nede ,og det er jo ganske greit.Hev han ut i 4tiden i natt, og da jeg stod opp lå han igjen ved bamsens føtter... Guttaboyz er ganske søte når de sover sammen :hjerter2: Hadde vært greit om han lærer seg å hoppe ut også...

Bamsen er nede og vasker bilen slik at han kan ta bilder og legge den ut for salg. Skal prøve å få solgt privat denne gangen.

Ok,liste over ting vi/jeg må handle inn nokså snart:

Ny madrass til sprinkelseng

Sånn sprinkelbeskyttersak

Dyne til seng

2-3 dynetrekk

Skinnpose eller voksipose (vanskelig valg..)

Store kluter

Ammebh m/diverse tilbehør

Flere tepper

Litt mer klær i størrelse 56 kanskje(må sjekke)

Også lurer jeg jammen på når vi får det stellebordet vi har bestilt... :roll:

Skrevet

Tok med meg lillebrors hund hjem på tur.Nå hører jeg bare *tass,tass* over parketten og *snøft,snøft* mens hun snuser i hver krik og krok.Pusen er ikke hjemme heldigvis... Litt rart egentlig,var ikke hjemme i natt heller,men han våger seg vel på lengre turer nå.

Klør kjempemasse under ene foten.

Også er vi visst invitert på hyttetur om to uker av et par vi traff på ferie i fjor,han jobber med bamsen da.Kan sikkert bli koselig,mne jeg vil ha litt formforbehold altså... Ikke lyst til å føde langt oppi gokk.. :ler:

Åh,så søtt nå la hun seg ned ved føttene mine... :)

Skrevet

Trøtt i trynet.La meg nedpå litt sammen med pus,men oppnådde bare å sovne litt og våkne litt halvkvalm... Fikk to telefoner oppi det hele også,koselig,men ikke så veldig avslappende å fyke ut av senga "hele tiden"...

Traff god gammel på toget hjem og fikk oppdatert meg litt. Kjempekos :P Er det rart man får noen småfavoritter?!

Men måtte gå helt hjem pga at jeg satt på med bamsen ned til jordmor i dag.Laaaangt...

Hos jordmor gikk det greit da,Bompi ligger med hodet ned og er definitivt ei jente :P Også ligger magemålet mitt fremdeles rett over den grønne streken,så Bompi legger nok godt på seg og trives i magehuset sitt.Jeg hadde lagt på meg en kilo nå på to uker. Har vel lagt på meg ca 6 kilo nå totalt.Godt fornøyd med det.Håper ikke at det kommer et lass med kilo nå på slutten... :roll: Det gikk en knapp i buksa mi i dag... Har ei lik bukse i annen farge og der har begge knappene falt av... :oops: Må nok til å sy ja.Bukseseler hadde også vært greit å ha, buksa glir ned under magen hele tida.Veldig irriterende å gå og heise på buksa.Far kommer hjem på lørdag,skal be ham lete godt i skapet sitt...

Har veldig lyst på kinamat,men jeg tipper bamsen nekter... :roll:

Skrevet

Hjemme i dag.Ikke helt i form,sår hals,snufsen og vondt i hodet i tillegg til de typiske gravidtingene... Har ikke gjort en pøkk fornuftig, slakk i hamsen.Men ute skinner sola. Glad jeg har fri i morgen uansett.

Skrevet

Hei Tilde!

Lurte bare på om det er lenge til terminen. Føler at jeg har "sviktet" litt her,men det er ikke så greit å holde følge med alt....

Klem :klem: Lilletrollet

Skrevet

Uff ikke god i dag Tildemor ikke kjekt det :-(

Jeg har og vært hjemme i dag, men føler meg litt bedre nå.

Er vel ikke lenge til du går ut i permisjon nå??

Blir jammen spennende når det nærmer seg fødsel håper du får en superlett så du ikke skremmer meg hi,hi.

Håper det ikke er alt for lenge til vi treffe på MSN .

Kos deg i morgen da.

Har du kjøpt deg vogn?? Tror de hadde tilbud på olsen, men kansje det bare var tralle??

Me snakkes

klemmer fra Pia 13+3 :sjarmor:

Skrevet

Hei Pia!

Et sjeldent "syn" i disse dager.. :wink: Håper du snart føler deg bedre.

Ja,vi har kjøpt vogn.Kjøpte svigerinna mi sin Simo kombivogn som er brukt til et barn, og som kostet rundt 7000 ny.Vi fikk den for 3000 da. Men av listen min ovenfor så ser du at det er en del andre ting vi mangler.Tror jeg skal dra bamsen med på shopping i helgen kanskje... Mor sa at jeg kunne vente litt med pose fordi det kanskje kunne være en passende besteforeldregave,så da er jo den saken grei.(hi hi,jeg tror ikke hun har sjekket priser..) Dessuten så har visst bamsens søsken også fått penger av svigermor når de har fått,så... :sjarmor: Tror ikke ting skal bli så dyrt jeg, med tanke på alt det vi har fått låne også.

Vondt i hodet enda.Litt småkvalm etter middagen.Tror jeg skal krype til korset og ta paracet.Bamsen jobber lenge,og jeg kjeder meg.Skulle ha besøkt ei i dag,men det kan jeg jo ikke nå.

Skrevet

Gira! Har ei venninne som settes i gang i dag :P Kjempespent på om hun får gutt eller jente... Forstår ikke helt at de har klart å latt vær å få vite kjønnet.Jeg er altfor nysgjerrig til å klare å vente så lenge når jeg kan få vite... Håper det går bra med henne,de ande barna hennes har vært store og "stått fast".. :o Scary...

Ellers så er formen litt bedre i dag,litt sår hals enda,men ikke noe hodepine til nå.Hadde visst snorket noe fælt i natt... :ler: Stakkars bamsen!

Har ellers planer om å ta meg en dusj og ta meg en handletur.Kikke på gardiner kanskje, bamsen sa igår da han fikk høre om mine shoppingplaner for helgen, at han syntes det var helt greit slik vi hadde det på soverommet nå.Vi sov der jo bare... :roll: *snøft* Og han er heller ikke gira på å male gangen... *dobbeltsnøft* Jaja,jeg vet det ikke er noen lett jobb,men han kunne jo fått noen kompiser med seg?!Men det hadde kanskje blitt bedre om vi bare kjøpte noen bedre lamper?!Da kan jeg kanskje holde ut til neste sommer....

Skrevet

Da har jeg blåst 1400 kr på en snau time...

Har kjøpt meg ny ansiktskrem( største innhogget), ammebh( dyrt,369 kr!! )nye gardiner(kupp!),et babysengesett(kupp!), ull ammeinnlegg,deo, truseinnlegg, tisselaken og bukseseler!!!

:hoppe: Gleder meg veldig til å ta ibruk de bukseselene altså!Har stor tro på at det bedrer "heiseproblemet"...

Men jammen får jeg kynnere av slikt.Godt jeg hadde sykkel, hadde aldri orket å drasse alt det hjem.

Skrevet

Den store shoppedagen!

Fikk med bamsen,venninne,mann og barn på IKEA i dag. Selvsagt hadde ikke de ikke rette madrassmål osv der, men vi fant en del andre ting og tang til huset.Så reiste vi på en babybutikk og kjøpte full pakke der istedet; madrass,dyne,dynetrekk,sprinkelbeskytter og sengehimmel.Litt sånn dust beigebrunt med brodert bamse på,kjempesøtt. :P Måtte jo sette det opp på soverommet med en gang jeg kom hjem...

Har også vært supersosiale i dag egentlig,i tillegg til å ha vært med vennepar på IKEa,så har vi vært på sengematbesøk hos annet vennepar, hatt en kjapp omvisning for enda et annet vennepar med barn i huset vårt,vært og hentet mor og far på flyplassen,kjørt de hjem og truffet lillebror,kjæreste og hund.Skal si en kan få mye utav en lørdag om en ikke lar bamser få lurke for lenge i hiet sitt... :wink:

I morgen tar vi det nok litt mer kuli.

Må vaske noen klær bare...

Skrevet

Nybadet, ren og pen,og skal snart på ostekake hos svigermor! :tunge1:

Har hevet klær til vask,spist frokost,vasket badekaret,klippet tånegler og barbert legger(ikke særlig lett...) og satt opp ny nattbordlampe fra IKEA.Men ikke hengt opp nye gardin enda,jeg er for liten og bamsen jobber på dataen... Nå sitter jeg på jobblaptopen hans i stua,ganske kult,men uvant tastatur.Greit å ha hver sin av og til.:P

Pusen har forressten vært superflink,har ikke hoppet oppi barnesenga for å undersøke den i det hele tatt.Liker best å ligge på pappas dyne han... :wink:

Skrevet

Var det sbnadder med ostekake?? Nam, nam hørtes jysla godt ut :sikle:

Du er så flink med vasking og rydding at jeg blir helt imponert, jeg har ikke overskudd til og gjøre noe som helst og det er litt plagsomt synes jeg.

Så flink pus er da håper det ikke gjør det når lille gull har kommet hjem da.

KLemmer fra Pia :kose:

Skrevet

Ostekake er bare utrolig snadder! :sikle:

Og så fikk jeg sett hentesettet også!Kjempefint! :hjerter2: Snart er hun ferdig med buksa,og da er selve settet ferdig,og så er hun ca halvveis på vognteppet. Kommer til å bli stas å kle opp i det.

Ellers så er jeg trøtt og har vondt i hodet etter en lang dag på jobb, var helt til halv fire i dag..Heldigvis så ble jeg kjørt helt hjem til døra i dette stygge været. Fikk forressten en kommentar fra en mannlig kollega i dag som jeg velger å ta som et kompliment;"Det begynner å ta form,ja..." :ler: Ingen tvil om det...Så magen min i profil i et vindu og måtte le litt selv i dag, snakk om kule!

Ellers så spøkte kollegaene mine om at de fikk litt prestasjonsangst for å kjøpe gave til meg.Det er liksom jeg som har handlet gave til de som har fått barn de siste 2-3 årene,så hvem den heldige som skal få jobben med å kjøpe til meg var, det visste de jammen ikke... De mente de måtte se godt etter hva jeg kjøpte til hun siste nå som fikk ei jente i helga,slik at de kunne se hva jeg ville ha... :wink: Jojo...

Skrevet

Liker ikke å måtte være sur og tverr og hysje...

Men jammen får jeg lite valg, og jammen blir jeg forbanna etterhvert!! :sinna::frustrert::kjempesinna:

Hev alle ut jeg... :sjenert: (Det var kanskje litt urettferdig...Men en kødder ikke med gravide altså... :wink: )

Skrevet

En sånn dag hadde jeg også i dag, Tilde :kjempesinna:

...hvis det er noen trøst....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...