@lfa Skrevet 28. august 2004 #1181 Del Skrevet 28. august 2004 Fødestilling er ikke så enkelt å planlegge i forveien, nei. Jeg endte i alle fall opp med noe jeg ikke trodde jeg skulle ende opp med. Etter alle mulige alternative stillinger, ble det vaktskifte og inn kom endelig en gjeng med fornuftige jordmødre (det ble plutselig folksomt inne på føderommet...) som beordret meg opp i den vanlige fødestolen. Det var det beste som skjedde under hele fødselen. Selv om det ble den "gamledagse" måten. Håper du får en jordmor som hører på dine ønsker. Jeg er så glad for at min første megateite jordmor ikke fikk være til stede under selve fødselen. Yuk. Selv om man får en god del på sykehuset, er det veldig greit å ha med sine egne private ting/klær også. Det syntes i alle fall jeg, men nå er ikke jeg så glad i sykehus fra starten av heller, da. Håper det går bra med deg og at du ikke plages alt for mye. Ikke så lenge igjen nå. Ha en fortsatt fin kveld! :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 29. august 2004 Forfatter #1182 Del Skrevet 29. august 2004 Takk jenter! Skal føde på SiR ja,og jeg fant også ut at jeg ikke trengte morgenkåpe og diverse i går på kurs, det var jo veldig greit. Paracet tror jeg at jeg tar med uansett,har hørt at det kan ta en tid fra du spør til du får smertelindrende... Og jeg håper virkelig ikke at jeg får en teit jordmor...Tror de på kurset sa at en kunne be om å få bytte om en følte at samarbeidet ikke gikk så godt,men da ville jeg egentlig følt meg bra teit selv.. :oops: Men det kan jo hende jeg blir passe bitchy der og da.. Pleier nå egentlig komme ganske bra overens med folk da,men... Vet mor hadde ei ultrateit jordmor f.eks.,skikkelig bisk tidligere misjonærdame som ikke ville høre en lyd :evil: ,hadde jeg fått samme typen selv så hadde jeg jammen sagt fra,men de fins nok ikke lenger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 29. august 2004 #1183 Del Skrevet 29. august 2004 Jeg ba om å få en annen jordmor underveis. Hodet var ikke helt klart, man etter en del språklige misforståelser, fra oss begge var vi i grunnen ganske enige Så da fikk jeg ei svensk ei, og for meg var det utrolig mye enklere å skjønne skånsk enn rogalandsk akkurat der og da :oops: :klø: Ellers kan jeg jo tipse deg om at kiosken i første etage har godt med pølser, om du skulle sove deg igjennom et måltid eller flere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 29. august 2004 #1184 Del Skrevet 29. august 2004 Noen som vet om det er minimum liggetid etter fødselen på SIR? Eller om man kan reise hjem når man føler for det selv? *greit å vite liksom....* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 29. august 2004 Forfatter #1185 Del Skrevet 29. august 2004 :evil: Det flyter i kjelleren igjen!!! Bamsen hadde bada,vaskemaskinen stod på og jeg haoldt på å dusje..Da kommer bamsen opp fra kjelleren i en fart og meddeler de fantastiske nyheter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 29. august 2004 Forfatter #1186 Del Skrevet 29. august 2004 Og @lfa: venninna mi reiste hjem etter 1 dag... Men jeg vet ikke om det er noe minstekrav. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 29. august 2004 Forfatter #1187 Del Skrevet 29. august 2004 Da er ting i orden igjen! Først holdt Bamsen,svigermor og samboer på å stake i stakelukene,men kom ingen vei,men fikk vann inn på den ene boden også.Så da måtte det bare ringes etter renovasjonsservice.Da gikk det rimelig kjapt.Det var visst noe papir som kom opp.Dopapir nå tildags var visst fæle saker ifølge servicefyren,det smuldret ikke opp slik som i gamledager,men dannet finfine propper... :evil: Så da var det visst vårt problem likevel.. Lurer på hvor mye det kommer til å koste?!Han skrev to timer på en søndag.. Jeg hadde besøk av tidligere kollega med sønn mens det hele stod på.Før hun kom så begynte jeg å lage eplekake,må jo teste disse hageeplene mine,men så kom jeg plutselig på at hun har cøliaki... Smart Så da ble det is og snacks,og eplekake i kveld.Bamsen må bare få steke BigOne`en sin først. Stakkars, hendene hans stinker enda... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 30. august 2004 #1188 Del Skrevet 30. august 2004 Sånt noe er kjedelig, husker vi hadde en slik episode på hybelhuset, midt i eksamenstida. La oss si det slik, jeg er veldig glad for at det ikke var jeg som stod i dusjen akkurat da.. tilde og @lfa det er ikke noe minimumstid å snakke om. Du kan reise etter 2-4t så fremt alt står bra til med deg og den lille. Ei venninne av meg gjorde det. Så kommer du bare tilbake etter 4 dager å tar Følling-testen, evt tar den på Helsestasjonen den 4. dagen. Om du reiser tidligere må du uansett ytre dette ønske på forhånd. Så i avisa at de nå har startet et prøveprosjekt frem til jul, som ligner litt på ABC sitt, kanskje det kan være noe ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 31. august 2004 Forfatter #1189 Del Skrevet 31. august 2004 For meg er det ikke noe poeng å komme meg hjem tidligst mulig... Snakket om hvordan det kommer til å bli etter vi hadde lagt oss i går.Jammen skal det bli rart etter så lang tids prøving å endelig få en liten baby i huset som vi må ta det fulle og hele ansvaret for... Det er ganske skummelt egentlig. Vi har kunnet gjøre som vi vil i mange år nå, sove lenge,reise på sparket,gå på kino osv. osv.Plutselig blir ikke alt så "enkelt" lenger... Men som bamsen sa her en dag "Om ikke dette er kjærlighetsbarn,så vet ikke jeg!" :hjerter2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 31. august 2004 Forfatter #1190 Del Skrevet 31. august 2004 Sterke mann Jeg vet at du grudde deg gikk på tærne snuste inn trykket lyttet etter hvert minste tegn det verste var de stille tårene og svaret fra under dyna Unnskyld jeg vet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 31. august 2004 Forfatter #1191 Del Skrevet 31. august 2004 Vi har kjøpt ny bil! Bamsen er supergira,og sier han ikke kommer til å få sove i natt. Bedre enn julafta for bilgal liten gutt... Han kom susende inn fra prøvetur i gårdsrommet i halv åttetiden i kveld,søstra hans og guttene var på besøk hos meg.Så da ble det besikting og testing av gliset av meg,søstera og guttaboyz.Falt i smak.Men den var gruskrekkelig dyr da... :o Så jeg ble med tilbake til bilforhandler som sjef,pruter og vrang gravidsøt kone... Noe som fungerte ganske bra,og slett ikke var vanskelig å spille,-fikk den ned 24 000 Da var det bomstopp.Men den er fremdeles dyr da,mer enn jeg egentlig ville gi... Bamsens far lurte på om vi hadde arva då han fikk beskjed... Jojo,overlever vel dette også.Da må vi bare få solgt den vi har.Får bare håpe det går kjapt og greit... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 1. september 2004 Forfatter #1192 Del Skrevet 1. september 2004 Trøtt i trynet og halsbrann... :evil: Fikk høre at jeg så nesten uforskammet frisk og rask ut i dag,og det var jo kjekt å høre,men jeg føler meg nå ikke helt sånn.. Ble også "nektet" å se en film om 2.verdenskrig av to kollegaer i dag,jeg prøvde å si at jeg ikke var noen pyse,men den var virkelig ikke noe for meg og babyen, sa de.Neinei, så gikk jeg i bibioteket heller da.. Måtte også få rett kopi av legitimasjon for å sende til banken,men det gjør de ikke på posten lenger.Så da måtte jeg til en kjekk ung mann i uniform,som både kopierte og faxet gratis for meg... Skulle også innom og se på gardiner på vei hjem,men der var det jammen stengt og under flytting... Irriterende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 1. september 2004 Forfatter #1193 Del Skrevet 1. september 2004 Tanta mi skal strikke et kjempefint sett med bamser på Kommer til å bli sååå søtt! :hjerter2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 2. september 2004 #1194 Del Skrevet 2. september 2004 Så flott God helg! Ta en titt på dagens rose.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 3. september 2004 Forfatter #1195 Del Skrevet 3. september 2004 Tusen takk Vimsi! Stod ikke opp før ca ti over ti idag.Var våken mange ganger før da,måtte på do og hadde neon skumle drømmer der jeg blant annet måtte ut og lete etter pus i en jungel og masse andre rare greier. Har litt vondt ganske langt nede for å si det sånn,tror hodet på babyen presser på noen ganske ukjente muskler... :oops: Sola skinner i dag.Og jeg har egentlig tenkt meg på soveromsgardinquest,men jeg vet ikke helt jeg.Føler meg litt lat.Har kjøpt et rullegardin,men mangler til terrassedøra pga teite mål.Har ikke hengt opp det vi kjøpte enda,skulle ha gjort det slik at jeg fikk sett det før jeg kjøper gardiner.Bamsen lurte på hva iallverden vi trengte gardiener for når vi skulle ha rullegardin... Han har jo et poeng da.Men jeg skulle jo ha rullegardin fordi jeg ville ha lyse gardiner... Jeje...Vet ikke hva det blir til.Kan være jeg tar en tur og kikker. Bamsen er ikke den beste å ha med på gardinjakt heller, meeeget utålmodig... Forstår ikke helt det der med å måtte kikke på alt og vurdere litt frem og tilbake Hadde ikke mor vært på ferie så skulle hun jammen fått være med...Hun er mye verre enn meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 3. september 2004 #1196 Del Skrevet 3. september 2004 Kjenner igjen problematikken...jamen nå har du jo kjøpt persienner/rullgardin...da trenger du jo ingen gardin..det er jo et soverom! Som om du har tenkt å la det se ut som en ungkarsbule bare fordi det er soverom!!hele poenget er jo da at du kan henge opp lyse lekre gardiner!!! Det blir nok for intrikat det der for våre kjære... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 3. september 2004 Forfatter #1197 Del Skrevet 3. september 2004 Helt riktig det Madden! Men nå har vi styra på noe voldsomt her.Etter middagen hengte vi opp det ene rullegardinet, og så hang vi opp gardinstenger og noen gamle gardin der terrassedøra er.Får kjøpe et rullegardin til å ha der senere,og noen nye gardiner.Så ganske ok ut med bare rullegardin også da,passet så godt i fargene,men jeg vil nå ha gardin... Etter kveldsnyhetene fikk vi virkelig iveren over oss og bestemte oss for å flytte opp senga og alt i dag!Kommer nemlig noen og kikkeri morgen, og da hadde det vært litt gøy å vært litt mer i orden. Så da ble det mye pusting og pesing.De to nederste rammemadrassene og selve ramma måtte vi ut kjellerdøra og inn hoveddøra med.Men nå har vi altså flyttet opp og inn på soverommet vårt! Gleder meg til å legge meg! Nå jeg i loppekassa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 4. september 2004 Forfatter #1198 Del Skrevet 4. september 2004 Besøk overstått.Alle syntes vi hadde fått det så fint og koselig (He he..hadde en svær rydderunde i dagmorges da..) Bamsen er også sendt avgårde på hyttetur,og jeg skal være med å være barnevakt i kveld og se chickflick. Men i natt sov jeg dårlig og drømte fælt altså... Masse kakkerlakker, rotter og gisler og greier.Var oppe på do 3-4 ganger... Ikke noe særlig.varmt var det også. Får håpe det går bedre i natt.Jaiks! :o Da må jeg jo ligge alene.Det hadde jeg ikke helt tenkt på... Ok.Pusen får være bodyguard Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 4. september 2004 Forfatter #1199 Del Skrevet 4. september 2004 Nå har jeg vært og handlet! Har store planer om å bake med den nye bamseformen min fra Cacas i morgen.Må jo teste den! Har hatt lyst på sånn veldig lenge, og nå endelig da de fikk nettbutikk så fikk jeg fingen ut og bestillte.Hadde egentlig lyst å bake nå for jeg kjeder meg litt,men jeg tror ikke jeg rekker det før jeg blir hentet, så da får jeg bare glede meg til i morgen.Da kan den jo bli velkommenhjemkake til bamsen.Det som var litt dumt da var at det bare var rød,blå,grønn og orange konditorfarge på butikken... Klarer kanskje å mikse det litt brunt?!Men en bamse mååå jo ikke være brun... Håper jeg får det til... Rekner ikke med at det blir superfantastisk på første forsøk,men det hadde jo vært gøy.. Ellers så har jeg hørt masse rauting utenfor i dag.Lurer jammen på hvor den kua/kyrne kom fra... Merkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 4. september 2004 #1200 Del Skrevet 4. september 2004 Kan du ikke bare lage sjokoladekrem da???på sjokoladekake mener jeg..da blir den jo brun!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå