Tilde Skrevet 16. august 2004 Forfatter #1161 Del Skrevet 16. august 2004 Takk Zianta Ja,det har vært litt mye i det siste, må passe meg litt,har tenkt en del på det. Var ganske utslitt i dag så jeg gikk og la meg klokka fire, og våknet i sjokk da bamsen plutselig stod på soverommet halv seks.Trodde jeg hadde forsovet meg til jobb eller noe... :oops: Ble skikkelig kvalm og rar i kroppen etterpå.Men det bedret seg da jeg fikk spist litt. Rett etter jeg stod opp kom også svigerinna mi med Simo kombi vogna som vi har kjøpt av henne.I tillegg så fikk vi en uro,babygym, den gamle barnestolen og "soveposegreie"som bamsen har brukt og et barnenattlys .Så nå har vi masse babyting nede på babyrommet Det vi ikke visste var at pus så sitt snitt til å stikke ut kjellerdøra...Bamsen stod på kjøkkenet etter søstera var gått og så plutselig en pus mistenkelig lik vår egen spankulere ut av gårdsrommet, så da ble det leteaksjon først inne, så ute. Jeg måtte langt inn i en nabohage og hente ham frem.Heldigvis var ingen hjemme.Han hadde truffet på en annen pus og var ikke spesielt lydig og villig... Så det ble dagens action. Pus fikk seg vel en 20 minutters luftetur tipper jeg... Men egentlig var det jo ganske greit da, nå har han vært inne i 11 dager utenom små lufteturer, og nå er han jo enda mer kjent i området. Må jo snart våge å slippe ham helt.Gruer meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 16. august 2004 #1162 Del Skrevet 16. august 2004 Ja nå må du passe på og ta det litt med ro. Skal ikke ha noen fortidlig fødsel Håper du får snakket med legen på mandag så du ikke trenger og gå fullt den siste tiden. Klemmer fra pia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 17. august 2004 Forfatter #1163 Del Skrevet 17. august 2004 :evil: Jeg har jo ingen klær å ha på meg på jobb!! Den buksa jeg gikk med i dag og i går er nå skitten og dessuten mangler den en knapp. Og den andre buksa som jeg kunne tenke meg å gå i er mønstrete og derfor bør jeg ha ensfarget t-skjorte,men ingen av de i passelig størrelse er sikkert rene.Normale tskjorter ser bare rare ut nå... Har to-tre kjoler jeg kunne ha brukt kanskje,men det er styr å sykle i,og dessuten er leggene verken særlig brune eller nybarberte...Og om jeg blir varm og svetter så viser det sikkert... Hva søren skal jeg ha på meg?! :evil: Kan ikke gå i kortbukser og strandkjole som har vært yndlingsplaggene nå i ferien på jobb... Koker jo over også. Det første jeg gjør når jeg kommer hjem er som regel å ta en dusj og så rett i den elastiske strandkjolen.Deilig med ingenting som strammer, må heises på eller trekkes ned over magen... Ok,dagens syt og klag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni Skrevet 17. august 2004 #1164 Del Skrevet 17. august 2004 hehe - kjenner igjen klesproblematikken. Nå gidder jeg liksom ikke kjøpe mer nye graviklær - sparer heller til monstershopping når kroppen nærmer seg normaltilstand igjen. Men vaskemaskina surrer og går ganske ofte, ja. Lurer på hva jeg skal dra på meg i morra sjøl Lykke til i jakten på passende antrekk. Og nå er det faktisk ikke så lenge igjen til vi har flate mager og smetter inn i de kule jeansene våre igjen, ikke sant? Klem fra hanni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 18. august 2004 Forfatter #1165 Del Skrevet 18. august 2004 Jeg var på salg i dag, hanni... Ble ei ny bukse og to topper, kostet ikke mer enn 179 totalt! :enig_animasjon: Men det var jammen ikke mye jeg hadde lyst på.Ikke mye fint.Ikke at jeg gidder å bruke masse penger på gravideklær heller,men dette var jo billig da... Også har jeg vært på SMtreff.Koselig! Masse store mager på Sting i dag.Men jeg var ganske trøtt siden jeg shoppa etter jobb,traff bamsen for å spise ute og så gikk på treff. Kom først hjem nå i nitiden. Pusegutt er gira og nyter sin nyvunnede frihet Bamsen slapp ham ut i 1,5 time tidligere i dag.Har gått ut to ganger i regnet etter at jeg kom hjem. Hønemor liker det ikke helt da... Skal visst på forening i morgen.Og vi skal overgi huset til kjøper også.Blir litt rart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 18. august 2004 #1166 Del Skrevet 18. august 2004 Hei og hopp og grattis med nytt rede! :blomst_opp: Ser at dere har kommet dere vel inn alle sammen. Håper det går greit med huskjøper i morgen, da. Skulle følelsene ta overhånd, kan du jo alltids skylde på hormonene. Ha en fortsatt fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 20. august 2004 Forfatter #1167 Del Skrevet 20. august 2004 Hei og hopp bompisau! Joda,nå er vi kommet ganske godt i hus,og planen er å male soverommet vårt denne helga.I allefall det bamsen sa i går...Har ikke helt bestemt meg for farge, har en del alternativ. Lys toscana,duna, ida,nora,fersken eller kanskje nord.Egentlig så er de jo ganske like alle sammen...Men empire som er en dus grønnfarge hadde kanskje også vært noe... I gangen vil jeg ha never,eva,dis,lys toscana,bast,benhvit eller perlegrå...Tror jeg må inn og leke med farger igjen.. Så vanskelig det skal være da... :klø: Ellers så var det koselig i forening i går, og kjempegod mat!!! Bakte poteter med altslags tilbehør, og varm eplepai med is og frukt til dessert! Den eplepaien var bare helt fantastisk med vaniljesaus i... Denne jenta ble iallefall stappmett! Ble kjørt nesten helt hjem i dag,herlig! Gikk innom butikken og kjøpte et brød og sjokoladepudding.. Har spist en allerede Hadde tomatsuppe og skiver med ost og skinke,leverpostei og brunost til lunsj i dag.Fikk halsbrann etterpå,har en følelse av at det var brunosten som gjorde utslaget,men jeg vet ikke helt. Voldsomt så matfiksert jeg ble nå da... Kanskje litt mer sulten ja...En fersk skive med servelat og majones,eller kanskje det hjemmelagde syltetøyet hadde vært noe?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni Skrevet 20. august 2004 #1168 Del Skrevet 20. august 2004 Min svigerfar påstår at brunost gir halsbrann, ja... Jeg elsker brunost selv, og jeg spiser det hver dag - men prøver å unngå på kvelden. Jeg fikk skikkelig lyst på eplepai nå.... DET skal jeg jammen lage i helga. Takk for tipset og god helg!! Godt å være ferdig med en arbeidsuke? Det synes jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 21. august 2004 Forfatter #1169 Del Skrevet 21. august 2004 Hmm, jeg har epler i hagen selv... Men jeg tror det må bli i morgen i tilfelle. I dag har vi handlet maling og satt i gang, men oppdaget at vi fikk med oss for lite heftmaling.Utrolig irriterende, mannen i butikken mente 1 liter var nok... Så da måtte bamsen nå ut på quest for å finne en malerbutikk som ikke har stengt for dagen.. Han måtte kjøre ganske langt og ble ganske :evil: ... Men da ser det endelig ut som vi kan få pusset opp soveromet denne helga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 22. august 2004 Forfatter #1170 Del Skrevet 22. august 2004 Nå mangler det bare å male listene oppe og nede og så er vi ferdige!!! Ble ganske fint da! Never på panelen og bast på tapeten, også skal vi ha never på listene også.Lyst og fint,og ingen hvite merker på veggene lenger!Tror jammen jeg må få tak i lystett rullegardin og noen nye luftige gardiner også.Ble med litt mer enn jeg hadde tenkt også da... :oops: Litt susete nå etterpå. Jeg synes det er kjempegøy å male,men det synes ikke bamsen... Han truer med at gangen må males neste sommer,men det har jeg ikke lyst til å vente med.Synes han kan få med seg noen kompiser og gjøre det med en gang, jeg.. Uff,legen kommer til å ringe meg i morgen tidlig.Gruer meg litt.Vet ikke helt hva jeg skal si, men det er jo sjefen som anbefalte meg å gjøre det da.Tror jeg må skrive ned noen stikkord på en lapp... Ellers så har vi vært og sett i huset til svogers kommende kone,og spist masse knallgode vafler med blant annet rørte jordbær,ripsgele, is og smør.Tror jeg spiste 8 vafler... Ble litt mobbet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 22. august 2004 #1171 Del Skrevet 22. august 2004 Jeg lovde på et treff i vinter å legge ut bilde, så da måtte jeg jo det Ikke så altfor lenge igjen til jenta kommer nå! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 22. august 2004 #1172 Del Skrevet 22. august 2004 Ville bare gi deg en klem. Zianta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 23. august 2004 Forfatter #1173 Del Skrevet 23. august 2004 Besøk! Koselig 2 måneder igjen i dag!!!!!!! Det er både og :o ... Det har egentlig gått ganske fort til nå synes jeg.Egentlig.Den kvalmetiden var rimelig drøy da... Fikk snakka med legen også i dag,hadde grudd meg ,og ikke fått sovet mellom 3 og 5 i dagmorges,men det var jo ikke så farlig da.Bamsen mente det var tull å grue seg til slikt,men det en en sånn typisk ting jeg gjør... Tror legen forstod hva jeg mente,forstod det på han at jeg skulle få en delvis sykemelding.Det dumme er at jeg ikke kunne hente den før i morgen på ettermiddagen,han hadde det så travelt, og jeg jobber lenger enn åpningstiden hans tror jeg.. Men nå har det egentlig ordna seg ganske bra på jobb da.De fikk ansatt ei ny idag så da blir det litt lettere saker på meg Ingen flere gymtimer f.eks. slik som i dag Men masse timer totalt da pga biblioteket er konvertert tid... Lurer på hva legen skriver egentlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 25. august 2004 Forfatter #1174 Del Skrevet 25. august 2004 Var hos jordmor i dag. Fikk sett lille Bompi :hjerter2:, hun var blitt riktig stor! Faktisk så lå hun totalt 12 % over gjennomsnittet,men hodet var heldigvis litt lite. Er jo det jeg er mest bekymra for etter svigerinna mi sin fortelling om 1,5 timers sying... Også lå hun med hodet ganske langt ned, så jordmor sa at ting godt kunne skje litt før... Litt skummelt det da. Fikk ikke noe godt bilde i dag heller,et tverrsnitt av magen og et litt rart et i profil. Da jeg snakket med mor senere spurte hun om det var jente?! :o Ups,det glemte vi faktisk å spørre om denne gangen...Ringte opp jordmor,hun sa at hun hadde ikke sjekket,men om hun hadde sagt det før,så burde det være riktig,men at vi skulle sjekke nøye etter neste gang da...Men kjoler er nå allerede kjøpt... Oså var jeg og hentet sykemelding hos legen også. Jeg skal jobbe 60% fra nå av!!! :enig_animasjon: Ble veldig glad for det! Får redusert timeantall tre dager og fri på fredag Jammen godt! I dag hadde jeg knallvondt i hodet og var generelt uggen,sov lite i natt,så det var godt å få gå hjem tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 26. august 2004 Forfatter #1175 Del Skrevet 26. august 2004 Helg!!! :enig_animasjon: Syklet ikke i dagmorges,men var lat og satt på med bamsen,det straffet seg da jeg skulle hjem... Fikk masse kynnere i magen og gikk med museskritt omtrent.Ble litt halvnervøs og ganske sliten, og låste meg derfor inn hos mor og far som er ca på halvveien, så på BBC Food og snek en ispinne, melk og to knekkebrød... Ble der i vel 2 timer tenker jeg,ingen andre hjemme,men jeg orket ikke gå helt hjem.Så kom bamsen og plukket meg opp og vi gikk og spiste komle.Så reiste vi ned på Sparkjøp for å se om det var noen fine gardiner på salg,men det var det egentlig ikke. (Tror jeg kan bruke de gamle fra stua på soverommet uansett,må bare kjøpe rullegardin da.)Bamsen kjøpte gaskluter og tytter istedet.Jeg fant en rangle, et teppe og to badehåndkle. Lurt å kjøpe litt etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 27. august 2004 Forfatter #1176 Del Skrevet 27. august 2004 Herlig å sove lenge Nå har jeg nettopp spist to skiver med makrell i tomat og drukket to glass melk.Pusen lå og koste seg på puta i kjøkkenkroken som er den nye favorittstedet hans.Kjempesøt Han måtte jo selvsagt få litt kos da.. Også har jeg ringt til Chess og fiksa noe tullball og opplyst om adresseforandring.Planen nå er å male et strøk til på en knaggrekke til soverommet, og ta et bad eller en dusj.Etter det skal jeg dille litt på nettet tenkte jeg og kanskje rydde litt og vaske litt klær.Kanskje også lage en eplekake...Får se... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 27. august 2004 Forfatter #1177 Del Skrevet 27. august 2004 Ok,blir eplekake i morgen heller tror jeg. Ellers så har jeg etter å ha kikket på lister på SM laget min egen sykehusbagliste.Har sendt den på mail til bamsen også,just in case liksom.. Begynte så vidt å legge oppi litt ting til babyen i dag Til Mamma Amme-Bh Ammeinnlegg Truser T-skjorter Bind (Store.....) Bukser Genser Sokker Morgenkåpe Ørepropper Toalettsaker -sjampo -ansiktskrem -Deo - Tannkost - Tannkrem - Hårskum - Hårbørste - Mascara,øyenskygge, lebestift Fotoapparat Bok og discman Strikketøy Skrivesaker Tøfler /Slipperser Mobiltelefon Energidrikk, druesukker Sjokolade,drops, kjeks,frukt etc. Vannflaske Papir Hårføner (Veldig kjekt dersom du må sy) Paracet el.l til etterriene Mykt dopapir Brystvortekrem Til babyen Gaskluter Sokker , strømpis Sparkebukse Smokk Bamse Til hjemreisen Hentesett Lue Vognbag Dyne til vogna, evt. helseteppe Bilstol/nett Til pappa Klesskift Mat Mobil+ telefonliste Ja, sånn cirka... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 27. august 2004 #1178 Del Skrevet 27. august 2004 Det ser ut som du begynner å bli klar. Håper like vel at babyen holder seg i magen litt lenger. Ha en fortsatt fin helg Klem fra Zianta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 28. august 2004 Forfatter #1179 Del Skrevet 28. august 2004 :o Nei,nei,ikke klar... Men vi var på svangerskapskurs i dag,så nå er vi jo enda litt mer klar da Veldig greit å ha vært på syns jeg.Videoen var ikke avskrekkende en gang.Tror jeg vil si at jeg vil ha badekar og kanskje også prøve akupunktur... Men det er jo ikke godt å si hva slags fødestilling,smertelindring osv som passer deg før en er "der" liksom.Synes epidural er litt skummelt.Tror ikke jeg skal bli for fastlåst i hva jeg vil, vil heller ta ting som de kommer. Kan jo være jeg hyler etter epidural da... Ellers så har vi hatt oversvømmelse nede i kjelleren på vaskerommet og i dusjen.Lite gøy... Oppdaget det i går kveld rett før 11,jeg hadde vasket en maskin med klær og gulvet på vaskerommet fløt.Vannet gikk ikke ned i sluken.Trakk vi i do boblet det i dusjen nede.Lite frustrerte da... Bamsen måtte ause masse.Ikke syntes vi at vi kunne ringe selger så sent heller.Vi visste jo ikke om problemet var i våre rør eller i de utenfor, det hadde jo regnet så og si hele dagen så noe kunne jo ha tettet seg til.Fæl natt,våknet mange ganger og følte jeg måtte på do,men holdt meg til i dagmorges.Da var det ikke noe problem,ikke noe vann noen steder og det forsvant da vi tappet.Men vi skulle jo både kjøre foreldrene mine til flyplassen og på kurs hele dagen selv,så vi ringte svigermor og selger for å høre om stakeluke,råd osv. Det hadde aldri skjedd før, sa selger.Og tydeligvis så er det et problem utenfor,siden det går fint i dag.Bamsen skal ringe kommunen på mandag for å høre.Men fy så ekkelt da,masse grumsete vann... Men hadde jeg ikke vasket den maskinen så hadde vi nok ikke merket noe da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 28. august 2004 #1180 Del Skrevet 28. august 2004 Kikket på listene dine, og tenkte å kommentere noen av dem. Sykehusene tilbyr nemlig ikke det samme overalt. Regner med at du skal føde på SIR? Til Mamma Ammeinnlegg Bind (Store.....) dette får du på sykehuset Morgenkåpe dette får du Ørepropper Hårføner (Veldig kjekt dersom du må sy) dette er på alle toalettene Paracet el.l til etterriene det får du også, men de fleste 1. gangs har nesten ikke etterrier.. Til babyen Gaskluter gode kluter og håndklær får du på sykehuset Ørepropper er kjempe smart. Ikke alltid like lett å sove seg tvers igjennom hyling fra babyene til både 3 og 4 andre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå