Gå til innhold

Tildes "prøvelser"

Tilde

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I dag har jeg vært flink, satt og rettet i 3,5 timer etter arbeidstid :klappe:

Men jeg tror jammen jeg må en tur i badekaret i løpet av kvelden og kanskje hive i meg en paracet også, vondt i bekken og i hodet.Vi hadde en megadiskusjon på jobb i dag også.. :roll: Jeg er kanskje streng,men jeg er absolutt for den konsekvente harde linje,å sy puter er bare bjørnetjeneste og dumsnillhet som straffer seg i lengden...

Irritert ja,men jeg "vant" nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor
Det høres idyllisk ut å "bygge rede" i skogen...

Jo det er idyllisk her...:hjerter:

Men: vi har tatt nærmere 30 mus i musefeller... Iiiiiiiiiik

Nå skal vi ha oss katt.

Kom bare på det da jeg leste om rotten og så deg for meg Tji-hi...

Det er så deilig å lese at alt står bra til.

Det er ekstra deilig siden jeg vet hvor mye dere har vært igjennom for å komme dit dere er i dag. Men masse av det er vel litt "glemt" nå...?

Og godt er det at vi mennesker husker kjekke ting.

De vonde opplevelsene blir fortrengt.

Tenker masse på deg.

Deilig med spark - er det ikke...? :hjerter:

Masse klemmer fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Mayamor :klem:

Og ja,det er herlig å kjenne liv! :P Blir litt mer virkelig liksom...

Snakket med hun andre på jobb som er gravid i dag og hun hadde nettopp vært på legevakten fordi hun var redd for svangerskapsforgiftning. Heldigvis var alt bra da,kanskje rester av en urinveisinfeksjon,men vi var enige om at vi ikke føler oss helt trygge enda... Jeg hadde visst noe i urinen nå sist, håper det ikke er noe skummelt.

Hun hadde også undersøkt litt om dette med permisjonen vår og lønn. Problemet vårt er om vi ikke får beholde fastlærerstillingene våre de 1-2 månedene vi skal jobbe etter ferien,da mister vi ca 800 kr i måneden.Spørsmålet er om de bare kan ta fra oss dette? Hun hadde satt tillitsvalgt på saken visstnok.Godt det er noen som følger med, for jeg har ikke peiling..

Jeg trodde at det ble reknet utfra de 6 siste månedene du hadde vært i arbeid,men på trygdekontoret hennes hadde de sagt det ble reknet fra den siste måneden.Og dersom den siste lønnen da er ca 800 kr mindre... :roll: Det utgjør jo litt gjennom et år.

Kjøpte grønt ullgarn og rundpinne på vei hjem i dag,så nå får jeg snart begynne på babyteppeprosjektet mitt. :wink:Kanskje i kveld siden bamsen kommer sent hjem fra utlandet og venninna mi ikke fikk barnevakt.

I går kveld var jeg en tur i badekaret,men ble fryktelig slapp og dårlig så jeg la meg i 10-halv 11 tiden.Litt sliten ja.Våknet flere ganger i natt og drømte fælt. :( Men har vært i fin form i dag da,eneste er litt halsbrann etter ei pølse jeg nok ikke burde spist.. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om du er i samme situasjon som meg da... ang. dette med lønn. (Har lagt ut spm. om dette på gravidforumet) Jeg skal si fra hvis jeg blir klok på dette. Skal ringe trygdekontoret og spørre. Jeg går også ned i lønn de siste månedene nemlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,gi beskjed,Hanni!

Ledelsen hos oss skulle visst ta det opp i dag.Spent på hvordan det gikk... :roll:

I kveld skal jeg på Evita :hoppe:

Et vennepar hadde plutselig to biletter til overs,og de fikk vi! Gleder meg! Bamsen, og delvis jeg,har hatt en stressa dag,så jeg håper dette blir god avkobling.

Var på posten i dag og hentet babytrilla som bamsen har bestillt,og babydynesettet og en krem som jeg har bestillt.Bamsen skal sette sammen trilla i helga sier han,jeg mente den kunne godt være i pakken,men han skulle sette den sammen. Den kunne stå i loftstua... :roll: Jeg synes heller vi kanskje kan låne den bort så lenge, er jo en stund til det blir sportsvogntid på oss...

Men ting begynner iallefall å komme i hus.Seng tror jeg vi kan få låne hos svoger, vogge og grind skulle vi få låne av svigerinne, og vogn kunne vi få kjøpe også.Stellebord vet jeg ikke helt om jeg syns vi trenger,kan bare ha en sånn gummisak på benken eller oppå frysa.Kan jo være vi kan få låne det også,da sier jeg jo ikke nei... :wink:

Må finne ut hva i all verden jeg skal ha på meg... :sexy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har samme yrke nemlig, Tilde. Men jeg er bare vikar...

Jeg er imponert over strikkeprosjektet ditt! Jeg burde vel snart finne meg et strikketøy jeg også. Enhver god mor må vel ha tråkla sammen noe greier til barnet sitt :wink:

Håper Evita var bra.

Hanni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Kunne også tenke meg å se den ja...

Kjekt å komme seg ut litt.

Benytt dere nå før dere trenger barnevakt... :wink:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar fra trygdeetaten der jeg bor: Dersom det kan dokumenteres at arbeidsplassen din er nødt til å tilby deg redusert stilling de siste mnd fordi de ikke har anledning til å tilby mer, kan du søke om å få mellomlegget dekka av trygdeetaten. (Altså mellomlegget mellom det du tjener nå og det du kommer til å tjene de siste mnd før permisjonsstart). For meg utgjør dette faktisk 2000 kroner per mnd - så det har litt å si. Jeg synes det var en hyggelig beskjed. Du trenger altså ikke å bekymre deg - slik jeg forstod det. Ha en fin pinsehelg.

Klem fra hanni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding Hanni :P

Fikk snakka med ledelsen i dag,og det skulle visst ikke være noe problem her heller:Det hadde visst vært en rettsak på noe liknende,så loven var visst klar.Men de kunne ikke garantere hva jeg skulle få gjøre den siste tiden,da skulle jeg være "potet", det er litt trist da.Har lyst til å ha mine... :(

Evita var bra! :P Morsomt å høre sangene på norsk.Noe oversetting var litt rar da,men det var gøy å ha vært å sett.

Har begynt å få vondt i tennene på ene siden,både oppe og nede,det dunker liksom.Kommer helst på kveldstid.Merket det allerede på Evita,i bilen hjem var det fælt.I går fikk jeg nesten ikke sove,måtte stå opp og nipusse tennene for å lindre midt på natta..Hjelper det. Lurer på om det er en betennelse i tannkjøttet.Fikk det igjen da vi var en tur innom svigermor i dag og hun mente det kunne være et virus,hun hadde visst nemlig noe liknende nå nettopp.. Prøvde å ringe tannlegen i dag,men det var feil nummer.Var egentlig litt lettet på en måte... :wink: Men om det fortsetter slik så er jeg nødt til å gjøre noe...

Strikkeprosjektet går bra,det går raskere fremover enn forventet, nå har jeg vel ca 20 cm snart.Men jeg har gjort en,kanskje to feil,men da jeg oppdaget det så gadd jeg ikke rekke opp så mye.Det viser ikke såååå godt helt nede i kanten... :oops: Ikke er det så farlig heller,skal bare være et sånn" tull-inni-teppe". Svigermor hadde visst klatt med armene i jakken.. :ler: Men den kommer til å bli skikkelig fin da.

I kveld skulle tre stykk+baby komme til oss og se video,men det ble aldri noen film på oss.Mye babysnakking og jobbsnakking pga hun ene er sykemeldt pga konflikter der. Jammen ikke lett,slikt går på psyken løs...

En som ble sykemeldt på min jobb også i dag...Synes det var bra,har fått høre litt om hvordan han har det når vi har vært alene.Håper det ikke blir for stress nå fremover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Kvadrat i dag og fikk meg to nye litt sommerslige mammabukser, en topp og to mammatruser på bamsens regning :kline:

Og da kunne jeg jo bruke litt mer penger,så da kjøpte jeg 3 topper til... Også kjøpte jeg ei bukse til tantungen min,skal i selskap på mandag.

Har også vært og gjort "manneting",sett billøp, sett på den nye flammelakkerte tanken som svoger sysler med, kjøpt øl og besøkt svigermor.Hun skal legge opp den ene buksa for meg.Juhu,hva har man svigermødre og deres symaskin til?! :danse:

Ellers så har jeg kikket masse på hus jeg har lyst å kjøpe.Kjempelyst til å gå på visning på tirsdag, nabohuset til foreldrene til barndomsvenninne.Fikk også høre om et hus som skulle komme til salgs i et område der jeg har veldig lyst til å bo, men svigerinna mi og sambo er også interessert i det.Så vi kan ikke ødelegge for dem,det fikk vi steng beskjed om av svigermor :wink: Vi kan bare by om de ikke kan gå videre i budrunden liksom.. Men vi vet ikke hvor mye vi kan få låne enda,bankmannen har glemt oss av tydeligvis.

Har nettopp spist hvitløksbaguetter på terrassen.Nam nam!

Vet ikke om vi får noe dit vi skal i kveld, så vi måtte bare spise noe.

Ellers i vår store shoppingspree på Kvadrat så glemte vi at matbutikkene stenger tidlig i dag,så vi har ikke fått handlet noe til helga.Men jeg tipper vi overlever... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dagmorges fikk bamsen kjenne 3 spark.. :hjerter2: :grinele::kline:

Dessutenhar jeg ringt eier og avtalt visning klokka 3 i dag. Spent! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deg på Kvadrat i går !

Vi var på febrilsk jakt etter dåpsgave, den skulle være lik de 3 andre sin, og ny kvit strømpebukse til Vesla. Den ho hadde på 17.mai gikk i søpla etter at ho slo høl på begge knea i det barnetoget gikk forbi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aha, Vimsevips sniker seg rundt med stømpebukser og observerer folk på Kvadrat.. :wink: Hvor var jeg hen da? H og M? Så deg ikke jeg...

Var på visning og jeg kan godt tenke meg det huset... :P

Men er redd det blir dyrt. Er en del som må gjøres også da, noe kan bare males,men badet var lite så jeg ville slått det sammen med det lillesoverommet og fått et stort bad. Teppet på gulvet i loftstua og soveromsfargen var meeget grim,men ellers så var det fint kjøkken og egentlig 3 stuer... Mor og jeg skal gå på vanlig visning i uka også,og kanskje få litt mer svar på ting og tang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, faktisk var det inne på H&M, men vi var i kassa på barneavd, og du var borte ved den andre kassa.

Følte ikke helt for å hoje ut akkurat da :wink:

Men vi fant strømpebukse i riktig str til slutt, og så klart klarte Vesla å slå høl på den på veg inn i kirken, så nå vurderer vi sterkt 15 ekstra strømpebukser til henne i bryllupet. Blåmerker og skrubbsår passer liksom ikke helt til fin kjole, så ingenting blir det ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm... :roll:

Ikke så gira etter å ha sett huset en gang til.Enig med lillebror og mor at det ikke er verdt prisantydningen.Litt for mye som må gjøres.

Om vi kan få det billig,ok,men ikke ellers..Dessuten så er det ikke noen hast egentlig, vi bor jo godt nok.Nå vet vi iallefall hvor mye vi har råd til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet i 5 tiden av en forferdelig leggkrampe :sjokkert::grine:

Har hatt antydning før,men det har gått kjapt over,men denne gangen var det skikkelige saker,fikk den ikke vekk selv.Lå og vrei meg og ropte "Au! Au! Hjelp meg! Masser leggen min! Au! Au!" Kan trygt si bamsen fikk en sjokkoppvåkning han også,kvinnfolk som ligger og hyler på siden av ham.. :oops: Har hatt "stekk" i leggen hele dagen etterpå... Håper det ALDRI skjer igjen! Kjempevondt!

Grillet i dag,var så fint vær,-herlig! Hadde grillspyd,bakt potet, marinert kalkunfilet, gresk salat og potetsalat. :sikle:

Fremdeles glad vi ikke skal kjøpe det huset.Håper det kommer et annet fint et i vår prisklasse og ønskeområde snart...

Fikk ellers et fint kompliment fra mor og sønn i dag,veldig koselig :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare innom og skrive en liten hilsen til deg. Er så utrolig glad for at alt lykkes for deg denne gangen :-) Gled deg til tiden etter fødselen. Det er utrolig herlig, og det går så utrolig fort :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...