AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #281 Del Skrevet 15. juni 2019 1 minutt siden, Duftavsommerregn skrev: Neppe hater det Men da her jeg spart opp penger, klarer meg på pensjonen og vil nok finne frivillig utbetalt arbeid jeg kan holde på med, og reise en del. Noe man ikke har anledning til når man ikke tjener penger. Sitte hjemme og sture kommer jeg iallefall ikke til å gjøre Om jeg så må gå turer hele dagen for å finne på noe. Nei, mange tror jo feilaktig at det er det uføretrygdede gjør også. Merkelig, igrunn.. Og om så de gjorde det, er det jo pga at de vil det selv? Anonymkode: 6cd10...6e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #282 Del Skrevet 15. juni 2019 57 minutter siden, AnonymBruker said: Det ligger ikke i personens interesse. H*n er meget stedbundet og ønsker ikke å flytte. Anonymkode: 6cd10...6e2 Da blir det sosialen, når sparepengene går tomt. Man får ikke uføretrygd fordi man kun har interesse for ett yrke, er stedbunden og ikke ønsker å flytte. Selvfølgelig er det ikke ok å ønske seg uføretrygd når man ikke er ufør. Lyver man på seg sykdom for å få uføretrygd så svindler man og gjør seg til kriminell. Anonymkode: b72af...186 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #283 Del Skrevet 15. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da blir det sosialen, når sparepengene går tomt. Man får ikke uføretrygd fordi man kun har interesse for ett yrke, er stedbunden og ikke ønsker å flytte. Selvfølgelig er det ikke ok å ønske seg uføretrygd når man ikke er ufør. Lyver man på seg sykdom for å få uføretrygd så svindler man og gjør seg til kriminell. Anonymkode: b72af...186 Dette tror jeg alle er inneforstått med. Det er vel heller ikke det man sier til NAV... Anonymkode: 6cd10...6e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #284 Del Skrevet 15. juni 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg tror personen fint kan klare det. Anonymkode: 6cd10...6e2 Ja, dere må bare prøve hvis dere tror det er så enkelt. Det har vært store innstramminger i de siste åra, og verre skal det bli. Lykke til ! Anonymkode: c54e2...ab7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #285 Del Skrevet 15. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, dere må bare prøve hvis dere tror det er så enkelt. Det har vært store innstramminger i de siste åra, og verre skal det bli. Lykke til ! Anonymkode: c54e2...ab7 "Dere" er ikke et tema her. Anonymkode: 6cd10...6e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duftavsommerregn Skrevet 15. juni 2019 #286 Del Skrevet 15. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, mange tror jo feilaktig at det er det uføretrygdede gjør også. Merkelig, igrunn.. Og om så de gjorde det, er det jo pga at de vil det selv? Han er ikke ufør, han er ikke i nærheten av det en gang. Han vil ha dette fordi han ikke gidder å jobbe. Leser du ikke tråden før du kommenterer? Ting du gjør kommer av dine handlinger, har du fri vilje? Ja så er det jo det du vil der og da. Det er noe helt annet at det er bra for deg, det er da man må ta tak i ting, innse realitetene og gjøre noe med det. Ikke bare furte ! Og akkurat det å ta tak i ting og aldri gi opp! Det er karakter som må bygges, og ting kan ta tid før det går seg til. Men mange vil ha nå! De vil ikke vente, de vil ikke jobbe for det, de vil ikke ta tiden til hjelp. Bare meg meg nå nå! Det ender aldri bra. Det var slik vi hadde det i barndommen, og vokste det av oss. De som ikke har gjort det må jobbe enda hardere med akkurat det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duftavsommerregn Skrevet 15. juni 2019 #287 Del Skrevet 15. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, dere må bare prøve hvis dere tror det er så enkelt. Det har vært store innstramminger i de siste åra, og verre skal det bli. Lykke til ! Helt klart. Uten en diagnose som NAV legene godtar? Det skjer ikke lenger. Da er det avvist og sosialen neste til de laveste satsene de kan utbetale. Det blir ikke noe aktiv liv ut av noe sånt. Knallhardt som du sier, og det blir verre. Og det rammer mange som faktisk er syke,og som blir avvist fordi staten tjener mer penger på å få de over på sosialen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #288 Del Skrevet 15. juni 2019 Akkurat nå, Duftavsommerregn skrev: Han er ikke ufør, han er ikke i nærheten av det en gang. Han vil ha dette fordi han ikke gidder å jobbe. Leser du ikke tråden før du kommenterer? Ting du gjør kommer av dine handlinger, har du fri vilje? Ja så er det jo det du vil der og da. Det er noe helt annet at det er bra for deg, det er da man må ta tak i ting, innse realitetene og gjøre noe med det. Ikke bare furte ! Og akkurat det å ta tak i ting og aldri gi opp! Det er karakter som må bygges, og ting kan ta tid før det går seg til. Men mange vil ha nå! De vil ikke vente, de vil ikke jobbe for det, de vil ikke ta tiden til hjelp. Bare meg meg nå nå! Det ender aldri bra. Det var slik vi hadde det i barndommen, og vokste det av oss. De som ikke har gjort det må jobbe enda hardere med akkurat det. Det er min tråd, og jeg er fullstendig klar over dette, da det var jeg som først opplyste om det... Leser du tråden? Anonymkode: 6cd10...6e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #289 Del Skrevet 15. juni 2019 Akkurat nå, Duftavsommerregn skrev: Helt klart. Uten en diagnose som NAV legene godtar? Det skjer ikke lenger. Da er det avvist og sosialen neste til de laveste satsene de kan utbetale. Det blir ikke noe aktiv liv ut av noe sånt. Knallhardt som du sier, og det blir verre. Og det rammer mange som faktisk er syke,og som blir avvist fordi staten tjener mer penger på å få de over på sosialen. Da er det altså nytteløst å prøve? Alle snylterne blir altså avvist nå og fremover? Anonymkode: 6cd10...6e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duftavsommerregn Skrevet 15. juni 2019 #290 Del Skrevet 15. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da er det altså nytteløst å prøve? Alle snylterne blir altså avvist nå og fremover? De er klar over snylterne nå, så ja sjansen for avvisning er stor. Du må ta en enorm kamp med NAV da over lang tid. Du må da få en diagnose du skal fake ovenfor deres leger? Lykke til med det , og uten en fysisk varig skade som er ekstremt vanskelig å fake, om mulig i det hele tatt? Så blir det uansett bare midlertidig ufør du får. Men mest sannsynlig får du ikke en krone og godt er det. Ta dere sammen! Jobb for føden. Er man reelt syk? Helt greit, da skal man ha slik trygd. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #291 Del Skrevet 15. juni 2019 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, noen ser nok slik på det. Ikke personen jeg snakker om. Anonymkode: 6cd10...6e2 Noen ser slik på det? Loven ser slik på det. At personen du snakker om synes det er greit å bryte loven gjør det ikke greit. Det ER et lovbrudd, og dermed også dårlig moral. Anonymkode: 845b0...2ec 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #292 Del Skrevet 15. juni 2019 Dette må være en trolletråd. For jeg skjønner ikke hensikten din med å starte tråden? Vedkommende har bestemt seg for å lyve på seg uføretrygd. Hva var da poenget med å lage tråd om det, om ikke bare for å forsøke å provosere? Anonymkode: 90d0e...7eb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #293 Del Skrevet 15. juni 2019 Så strengt som systemet nettopp ble tror jeg det skal mye til før man får faket seg til uføretrygd. Det blir mye tid på sosialen.. Anonymkode: 90efe...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #294 Del Skrevet 15. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Om en person ikke har noen interesse for å verken jobbe eller utdanne seg, og i tillegg er blitt 31 år, er det da ok å prøve å gå for uføretrygd? Om personen har vært i samme bedrift siden 18-20 år ufaglært, ingen utdannelse etter grunnskole, men den bedriften opphører å eksistere og det finnes ingen andre lignende bedrifter personen kan begynne i på stedet? Interessen for å begynne andre steder i landet eller skole er ikke en interesse. Det er også omtrent umulig å få samme jobb uten papirer nå til dags. Anonymkode: 6cd10...6e2 Man blir ikke uføretrygd i Norge uten medisinsk utrerdning. Så dette innlegget her er rett og slett tullete. Anonymkode: cc278...5d3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #295 Del Skrevet 15. juni 2019 6 minutter siden, Duftavsommerregn skrev: De er klar over snylterne nå, så ja sjansen for avvisning er stor. Du må ta en enorm kamp med NAV da over lang tid. Du må da få en diagnose du skal fake ovenfor deres leger? Lykke til med det , og uten en fysisk varig skade som er ekstremt vanskelig å fake, om mulig i det hele tatt? Så blir det uansett bare midlertidig ufør du får. Men mest sannsynlig får du ikke en krone og godt er det. Ta dere sammen! Jobb for føden. Er man reelt syk? Helt greit, da skal man ha slik trygd. Er det da samme kampen for de med usynlige reelle lidelser? De som skal ha trygd? Anonymkode: 6cd10...6e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #296 Del Skrevet 15. juni 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen ser slik på det? Loven ser slik på det. At personen du snakker om synes det er greit å bryte loven gjør det ikke greit. Det ER et lovbrudd, og dermed også dårlig moral. Anonymkode: 845b0...2ec Jada, lovbrudd er det. Mulig ikke dårlig moral. Anonymkode: 6cd10...6e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #297 Del Skrevet 15. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette må være en trolletråd. For jeg skjønner ikke hensikten din med å starte tråden? Vedkommende har bestemt seg for å lyve på seg uføretrygd. Hva var da poenget med å lage tråd om det, om ikke bare for å forsøke å provosere? Anonymkode: 90d0e...7eb For å høre hva andre syns, vel? Anonymkode: 6cd10...6e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #298 Del Skrevet 15. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man blir ikke uføretrygd i Norge uten medisinsk utrerdning. Så dette innlegget her er rett og slett tullete. Anonymkode: cc278...5d3 Det er ikke tullete, men fakta. Personen kommer til å prøve. Anonymkode: 6cd10...6e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #299 Del Skrevet 15. juni 2019 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det verste er at dette nedrige mennesket sannsynligvis vil klare å lure systemet og bli ufør som frisk. Alvorlig syke strever i titalls år for å bli hørt og trodd. Hvis h*n står litt på, kan h*n nok sikre seg ung ufør-tillegg også. Lykke til! Med både helse og fremtid. Anonymkode: 7e42a...c73 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, dere må bare prøve hvis dere tror det er så enkelt. Det har vært store innstramminger i de siste åra, og verre skal det bli. Lykke til ! Anonymkode: c54e2...ab7 Dere er iallefall av ulik oppfatning om dette. Anonymkode: 6cd10...6e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #300 Del Skrevet 15. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dummeste jeg har lest, kan ha et bra liv som ufør. Er jo derfor man kom tid, for å få et bedre liv. Jobb på fulltid fungerte ikke, vanskelig å finne en redusert stiling til å overleve for mange også. Julebord???? Er det noe å gå glipp av? Gud hjelpe så dumt! Om det er det største i livet da kan du ikke ha opplevd mye.. Anonymkode: 7bb9f...526 Hvordan orker du å bli fornærmet over det innlegget? Det var kun noen tankekors til ts, hvor den du ble fornærma på i tillegg skriver at hun vet at uføre også har verdige liv.. Jeg forstår godt hva hun mener. Jeg går på aap i 6. måned nå, og ensomheten er forferdelig. Jeg har ikke noe å stå opp til, og kan legge meg tidlig bare fordi jeg ikke ønsker å oppleve mer av akkurat den tunge dagen. I Norge er det en kultur for å måle sin verdi i hva man oppnår og får til. Det kan være vanskelig å bryte ut av denne tankegangen, særlig når alle rundt deg med fast jobb fortsatt tenker sånn, og bare snakker om jobb og andre ting de mestrer godt. Det er én ting å bli erklært ufør fordi man ikke fungerer i jobb, men det er noe helt annet å frivillig gå inn for det når man er frisk. Det er tyngre enn folk innbiller seg. Anonymkode: 6be44...e31 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg