AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #561 Del Skrevet 17. juni 2019 28 minutter siden, MarianneE skrev: Les en bok. Gå deg en tur. Planlegg ukas innkjøp. Ring en eldre slektning. Sett på en klesvask. Rydd i en skuff. Skriv et brev. Vask ut av komfyren. Besøk noen. Støvsug. Brett klær. Vask vinduer. Sånn... nå har du forslag til andre aktiviteter du kan gjøre istedenfor å bry deg oppi hva andre gjør og ikke gjør. 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du vet ikke engang hvilken personlighetsforstyrrelse din egen bror har? Og hvilken jobb eksakt mener du at han kan ha om han ikke takler å omgåes folk? Anonymkode: 27be8...69a Nå må dere ikke dømme denne skribenten for mye heller her da. Det er ikke uvanlig å tenke sånn, det er til og med forståelig til en viss grad. For det kan unektelig virke rart at man blir ufør pga av en slik lidelse, når man ikke har innsikt i hva det går ut på. Før jeg fikk lære dette ganske smertefullt selv, gikk det opp for meg. Før det, så jeg også ned på at folk ble uføre pga slike lidelser. "De trenger bare et spark bak" osv, ikke sant? Sånn tenkte jeg også. Men da jeg lærte hvor feil det er, og hvilken utfordring livet er for mennesker med slike lidelser, endret mitt syn seg helt. Der er virkelig noen som trenger å bli ufør ofte. Folk som virkelig har det vanskelig. Har man ikke slike psykiske lidelser, kan man faktisk jobbe om man sitter i rullestol, ja selv om man kun kan bruke en pinne i munnen til å jobbe med. Fordi de kan og trives med det!. Det gjør ikke en med slik lidelse, og det kan være svært vondt. Veldig viktig å ikke dømme, pushe og presse slike mennesker, det kan få alvorlige følger. Anonymkode: 1767a...5f4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #562 Del Skrevet 17. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Regner med du holder tilbake info om hvilke av dem det er: fordi den er av de mest alvorlige. Knall-søster, du. Anonymkode: 27be8...69a Leser du svarene, så ser du at jeg allerede har svart, hvilken det er. Anonymkode: 831b1...111 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #563 Del Skrevet 17. juni 2019 38 minutter siden, MarianneE skrev: Les en bok. Gå deg en tur. Planlegg ukas innkjøp. Ring en eldre slektning. Sett på en klesvask. Rydd i en skuff. Skriv et brev. Vask ut av komfyren. Besøk noen. Støvsug. Brett klær. Vask vinduer. Sånn... nå har du forslag til andre aktiviteter du kan gjøre istedenfor å bry deg oppi hva andre gjør og ikke gjør. Så jeg skal ikke bry meg om min bror? Nei da så..🙄 Anonymkode: 831b1...111 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #564 Del Skrevet 17. juni 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå må dere ikke dømme denne skribenten for mye heller her da. Det er ikke uvanlig å tenke sånn, det er til og med forståelig til en viss grad. For det kan unektelig virke rart at man blir ufør pga av en slik lidelse, når man ikke har innsikt i hva det går ut på. Før jeg fikk lære dette ganske smertefullt selv, gikk det opp for meg. Før det, så jeg også ned på at folk ble uføre pga slike lidelser. "De trenger bare et spark bak" osv, ikke sant? Sånn tenkte jeg også. Men da jeg lærte hvor feil det er, og hvilken utfordring livet er for mennesker med slike lidelser, endret mitt syn seg helt. Der er virkelig noen som trenger å bli ufør ofte. Folk som virkelig har det vanskelig. Har man ikke slike psykiske lidelser, kan man faktisk jobbe om man sitter i rullestol, ja selv om man kun kan bruke en pinne i munnen til å jobbe med. Fordi de kan og trives med det!. Det gjør ikke en med slik lidelse, og det kan være svært vondt. Veldig viktig å ikke dømme, pushe og presse slike mennesker, det kan få alvorlige følger. Anonymkode: 1767a...5f4 Takk igjen, setter pris på svarene dine skal lese meg litt opp Anonymkode: 831b1...111 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #565 Del Skrevet 17. juni 2019 Hvem trenger vel fiender når man har søstre som dette? 🙄 Anonymkode: 3dd3c...ca3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mipsmaster Skrevet 17. juni 2019 #566 Del Skrevet 17. juni 2019 Interessante tall når det kommer til kostnadene. I statsbudsjettet er 1325 milliarder kroner (2018) Inntektene er kun på 1253 milliarder Folketrygden tar 470 milliarder. Dette er 35%. I disse inngår blant annet følgende: Alderspensjon: 223 milliarder kroner Arbeidsavklaringspenger (AAP): 35,5 milliarder kroner Foreldrepenger: 21,1 milliarder kroner Arbeidsledighetstrygd: 13 milliarder kroner Støtte til enslige foreldre: 3,1 milliarder Sykepenger: 42,6 milliarder kroner Uføre: 86,4 milliarder kroner (3,5%) Grunn- og hjelpestønad: 10,2 milliarder kroner Over 1/3 av hele statsbudsjettet går til folketrygden. Tar vi mer vare på de svake og trengende, så kan vi snart legge ned sjappa som heter Norge. Disse pengene må komme fra et sted. Å si at de er usolidarisk å ta penger fra denne posten i budsjettet er uklok. Se på grafen hvor lite penger som går til andre poster. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #567 Del Skrevet 17. juni 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem trenger vel fiender når man har søstre som dette? 🙄 Anonymkode: 3dd3c...ca3 Hva faen, er det ikke mulig å spør om noe uten å få dritt tilbake her, eller? Anonymkode: 831b1...111 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #568 Del Skrevet 17. juni 2019 På 16.6.2019 den 0.35, Example skrev: Det skjer hele tiden at for eksempel mødre som har vært hjemme med barn kommer seg ut i jobb etter mange år utenfor. Så ditt forslag er at dersom jeg noensinne blir frisk nok til å søke meg jobb igjen, skal jeg lyve på meg barn jeg ikke har så de tror det er derfor jeg har noen tiår med hull i CVen? Eller hva er egentlig poenget ditt her? Anonymkode: 26274...3e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #569 Del Skrevet 17. juni 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk igjen, setter pris på svarene dine skal lese meg litt opp Flott Ja det syns jeg er en god idé, å lese litt om de tingene. Det står en god del om de diagnosene på nettet. Anonymkode: 1767a...5f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #570 Del Skrevet 17. juni 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem trenger vel fiender når man har søstre som dette? 🙄 Anonymkode: 3dd3c...ca3 Nå er du litt dum. Slike kommentarer som dette, er jo det som er mest 'troll' aktige her. Anonymkode: 1767a...5f4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #571 Del Skrevet 17. juni 2019 Vær heller glad på hans vegne enn å klage på han på KG! Anonymkode: 16016...3a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #572 Del Skrevet 17. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vær heller glad på hans vegne enn å klage på han på KG! Anonymkode: 16016...3a8 Jeg klager ikke, var bare et spørsmål. Anonymkode: 831b1...111 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 17. juni 2019 #573 Del Skrevet 17. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vær heller glad på hans vegne enn å klage på han på KG! Anonymkode: 16016...3a8 Skal man ikke bli lei seg på deres vegne når noen blir ufør? Trodde ikke det var noe å bli glad for. Da er man jo uhelbredelig syk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 17. juni 2019 #574 Del Skrevet 17. juni 2019 1 time siden, MarianneE skrev: Les en bok. Gå deg en tur. Planlegg ukas innkjøp. Ring en eldre slektning. Sett på en klesvask. Rydd i en skuff. Skriv et brev. Vask ut av komfyren. Besøk noen. Støvsug. Brett klær. Vask vinduer. Sånn... nå har du forslag til andre aktiviteter du kan gjøre istedenfor å bry deg oppi hva andre gjør og ikke gjør. Etter min mening plikter alle å sette spørsmålstegn når noen mottar trygdeytelser de til synelatende ikke er kvalifisert til. Dersom våre gode ordninger misbrukes, vil vi over tid måtte gjøre endringer som medfører st de som trengt ytelsene ikke får de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #575 Del Skrevet 17. juni 2019 1 minutt siden, Brunello skrev: Skal man ikke bli lei seg på deres vegne når noen blir ufør? Trodde ikke det var noe å bli glad for. Da er man jo uhelbredelig syk. Vel, jo, egentlig. Men med tanke på at man som regel må stå i kamp mot nav for å få uføresøknaden igjennom og at søknadsprosessen kan være tøff å stå i, så er jo det noe å bli glad for når den er i boks! For da slipper man å bekymre seg for om man har penger til regninger og mat og for fremtiden! Den dagen min søknad går igjennom skal jeg invitere til fest faktisk! Anonymkode: 16016...3a8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #576 Del Skrevet 17. juni 2019 3 minutter siden, Brunello skrev: Skal man ikke bli lei seg på deres vegne når noen blir ufør? Trodde ikke det var noe å bli glad for. Da er man jo uhelbredelig syk. Ser ikke at det er noen vits i bli lei seg, hva hjelper det? Hvis han nå får det bedre, med å få en mer kvalitet i hverdagen, så er det ikke noe å bli lei seg for. Alle har rett på kvalitet i hverdagen, og det har man ikke hvis man lider i arbeidslivet. Og ja, det må være lov å spørre om noe her, uten at det blir sett på som klaging. Er forundret over hvor snevre en del framstår her. Vedkommende har jo på reflektert vis gitt uttrykk for at hun skjønner bedre nå, og er glad for det. Det syns jeg jo er fint, og det burde andre også kunne se. Anonymkode: 1767a...5f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #577 Del Skrevet 17. juni 2019 Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaawrgh! Anonymkode: 2f8a1...d40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #578 Del Skrevet 17. juni 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser ikke at det er noen vits i bli lei seg, hva hjelper det? Hvis han nå får det bedre, med å få en mer kvalitet i hverdagen, så er det ikke noe å bli lei seg for. Alle har rett på kvalitet i hverdagen, og det har man ikke hvis man lider i arbeidslivet. Og ja, det må være lov å spørre om noe her, uten at det blir sett på som klaging. Er forundret over hvor snevre en del framstår her. Vedkommende har jo på reflektert vis gitt uttrykk for at hun skjønner bedre nå, og er glad for det. Det syns jeg jo er fint, og det burde andre også kunne se. Anonymkode: 1767a...5f4 Skulle vært flere som deg her på KG Anonymkode: 831b1...111 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #579 Del Skrevet 17. juni 2019 Når det gjelder uføre bør man ha som hovedregel i tankene sine at man egentlig vet svært lite. Folk som er såpass syke at de har fått innvilget uføretrygd har vært gjennom flere utredninger, vært i kontakt med mye helsepersonell og konklusjonen har blitt at man ikke kan jobbe. Da er det veldig naivt å tro at man sitter på bedre kunnskap om helsen til dette mennesket enn legene, psykologene etc. Folk flest skriker ikke høyt om alt de har av plager, spesielt ikke om det er så ille at man har blitt ufør. Du sier du vet om en diagnose han har, ok- for alt du vet kan han ha flere. Stol på de som har tatt denne avgjørelsen, ikke din egen vurdering, for du er ikke kvalifisert til det. Anonymkode: ebe4e...9ab 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #580 Del Skrevet 17. juni 2019 52 minutter siden, Brunello said: Etter min mening plikter alle å sette spørsmålstegn når noen mottar trygdeytelser de til synelatende ikke er kvalifisert til. Dersom våre gode ordninger misbrukes, vil vi over tid måtte gjøre endringer som medfører st de som trengt ytelsene ikke får de. Samme holdningene sivile hadde til hverandre under 2.verdenskrig. Der de sladret på naboer som skulte jøder Anonymkode: 53602...54a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg