Gå til innhold

Krig mot Iran?

Fremhevede innlegg

Skrevet
On 6/21/2019 at 11:50 AM, Brannslangen said:

Trump er en iskald jævel - eller bare helt tullerusk. Først gi klarsignal til angrep, og så ombestemme seg rett etterpå? Galskap. Den mannen er ikke klok. Kan finne på hva som helst. Nesten.

Det var jo fordi han fikk vite at det kunne vært 150 døde personer så da ombestemte han seg, du mener vel det er greit å gå til krig på grunn av en drone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
17 minutter siden, Slaskete Maskot skrev:

Det var jo fordi han fikk vite at det kunne vært 150 døde personer så da ombestemte han seg, du mener vel det er greit å gå til krig på grunn av en drone?

Vel det er ihvertfall de som mener at man burde det.

Men om man ser på historien så vil man finne nok av kriger som startet på grunn av idiotiske ting ta f.eks krigen mellom de italienske bystatene Bologna og Modena i 1325 som startet fordi soldater fra Modena stjal en bøtte fra bymuren til Bologna. Og Bologna gikk til krig for å få bøtta tilbake. Noe de ikke greide. 2000 mennesker ble drept over en bøtte.

Land (eller bystater før i tiden) kan finne på de mest idiotiske ting å starte en krig over. Det vil ikke overraske meg om det blir krig på grunn av en drone. 

Poenget er at kriger kan bli startet av de mest idiotiske grunner.

Jeg vet det ikke var meg du siterte. men jeg svarer uansett.

Endret av Aragorn ll Elessar
  • Liker 1
Skrevet
16 timer siden, Slaskete Maskot skrev:

Hvis det virkelig stemmer at USA sin militære etteretning har så dårlig kontroll over kommandolinjen sin, tror jeg Trump bør begynne å rydde opp i forsvarsstaben. Generelt sett, gitt konflikten USA-Iran, har vi ett alvorlig kvalitetsproblemer på etteretningsnivå.

Gjest Nimbus2000
Skrevet

Det er vel ingen som vet hva Trump kan finne på.  Glad jeg ikke trenger å leve med usikkerheten om Trump vil bombe landet mitt. 

Skrevet
On ‎6‎/‎22‎/‎2019 at 7:29 PM, Slaskete Maskot said:

Det var jo fordi han fikk vite at det kunne vært 150 døde personer så da ombestemte han seg

Hvorfor i all verden spurte han ikke om hvor mange som ville dø før han ga grønt lys til angrepet?

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes konflikten bare blir værre og værre jeg? Burde jeg bli nervøs her i lille trygge Norge? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...