Gå til innhold

Pynter dere dere til jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kler meg avslappet, anstendig og litt formelt (vanligvis dressbukse/chinos med bluse/cardigan). 

Naturlig sminke. 

Lærer. 

Anonymkode: 09673...038

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg pynter meg ikke på noen måte. Jobber på lab og må bruke praktiske klær, ikke pene

Anonymkode: a00ee...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, absolutt ikke. Jobber innen byggebransjen.

Anonymkode: ec2cf...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jobber på kontor. Husker jeg hadde en jobb med uniform, huff, det var kjedelig. Elsker å ha pent tøy på, komfortabel og stilig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

I gamlejobben, nei. Der subbet alle rundt i sluskete jeans og rølpetskjorter og joggesko. (Bare menn og meg..)

I nyejobben er det litt mer kleskode. Det er ganske avslappet kode på it-avdeligen hvor jeg jobber, men i resten av firmaet er det strengere. Så det preger litt alle, det føles litt ubehagelig å stå bak draktedamene i kantinekøen

I tillegg har jeg fått mer behov for å føle meg litt fin etter jeg fikk barn. Ikke bare være mamma, med grøt i håret og bananmos på buksen. 

Så jeg kler meg litt finere enn før. Har bestilt noen kjoler på nett jeg venter på, får se om jeg tør gå med dem. Har regel om at jeg skal gå med høye hæler minst en gang i uken, og håret løst en gang i uken.

Vil ikke være den ufreshe mammaen..

Anonymkode: e7b47...bd8

Javel ja, er det rart kvinner sliter med selvbildet og usikkerhet. Sammenligner seg med andre, hvordan de skal være.

Dere har mye dere skal leve opp til, lær dere å gi litt faen.

Anonymkode: 1d90f...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"pynter" meg alltid, føler meg alltid for stygg til jobb. Føler meg for stygg til alt, det er derfor jeg gjør det.

 

Anonymkode: d8fbf...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, litt, men det blir bare lett hudsminke, vippeextensions fra salong også ordner jeg en skikkelig fin flette på det lange håret. Gjerne en ny og litt avansert hver dag. Jobber som sykepleier og veldig begrensa hvor pynta man kan være, dessuten vil jeg ikke at utseendet skal ta fokus. Men på sykehuset så er flettene mine ofte en icebreaker på pasientrommene (jobber mye med gamle pasienter) 😊 

Anonymkode: 56f7e...b70

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ha på meg det jeg vil siden jeg stort sett sitter for meg selv inne på kontoret, men liker å gå med dressjakker eller blyantskjørt/kjoler. Andre dager går jeg i jeans og t-skjorte, så der kommer litt an på hva jeg finner i farta som er rent den dagen 😂🙈

 

Anonymkode: 9ee1c...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke. Har "uniformert" jobb og må bruke pålagte arbeidsklær. De er ikke utpreget kledelige akkurat. Eneste jeg passer på er å holde håret i en fin frisyre. Det er det eneste jeg kan gjøre noe med i hverdagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, pynter meg med joggebukse, slippers og heavy metal t shorte.

Anonymkode: dc53d...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krampus

Jobber på et bibliotek som sjeldent er åpent og når det er åpent så kommer det ingen, noe som er grunnen til at vi sjeldent er åpen. 

Med andre ord, pynter meg ikke. Kunne dratt på jobb i en sovepose og det hadde vært helt greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nix. Jobber som sykepleier, så her er regelen å "avpynte" seg før jobb. Droppe smykker, ringer og neglelakk, droppe parfyme og kosmetikk.

Anonymkode: ef6a9...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,trenger heldigvis ikke å pynte meg. Jobber innenfor industri og produksjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker uniform. Noen dager går jeg uten sminke og noen dager med litt sminke.

Anonymkode: a16b3...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg jobber som lærer på ungdomstrinnet, og er veldig avslappet i stilen.

Bruker enkle jeans, eller en sort bukse, og en bluse/skjorte eller t-skjorte. Har alltid på meg joggesko. Står/går hele dagen, så må ha noe med god komfort. 

Har som regel håret i hestehale, og bruker kun litt maskara på jobb. 

Anonymkode: ce6d9...32f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker uniform. Har pasientkontakt. Så bruker ikke smykker, parfyme eller mye sminke. (Tunge svette stell). Det eneste jeg legger noe i, er hårfrisyren. Pleier å sette det opp i en slags flette eller knute. 

Pynter dog uniformen med pent navneskilt, rosa klokke, glitrende nøkkelbånd.  

Anonymkode: 3b42b...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja. Noen dager ordner jeg håret og sminker meg en del, bruker ørepynt osv. Andre dager har jeg litt sminke og løst hår. Og noen ganger håret i bun og sminkefri. Alt etter hva jeg føler for. 

Bruker uniform. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det kan jeg ikke, alt blir skittent i løpet av dagen. Har en sånn jobb ja... men hadde likt å ha en jobb der jeg kunne pyntet meg hver dag :) some day! 

Anonymkode: 21de1...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...