Gå til innhold

Pynter dere dere til jobb?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det lurer jeg på 😊 Er det mange som pynter seg til jobb? Og hva har dere da på dere? Tenker på antrekk, sko, sminke, eventuelt accessoirer.

Og fortell gjerne hva dere jobber med/som 😊

Anonymkode: dc446...e75

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jobber i matbutikk.

Anonymkode: 17c7f...c0f

• Liker 1
Skrevet

Kler meg i litt penere hverdagsklær, sminker meg og ordner håret. Jobber i servicetorg og med eksamen på et universitet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i finans, og pynter meg litt ekstra til jobb, enda det ikke er noen kleskode i jobben min. Jeg er en «kjolejente», og elsker kjoler. Pynter det ofte opp med å være fin på håret og kanskje litt smykker. Bruker som regel ikke høye sko på jobb, da jeg føler det blir litt for mye pynt til hverdags, men bruker ofte noen kule sneakers eller skoletter.

Nå som jeg er i permisjon gleder jeg meg til å jobbe igjen og begynne å bruke litt penere klær enn joggebukse og t-skjorte😊

Anonymkode: 89b0b...115

• Liker 1
Skrevet

Det hender seg jeg gjør det. Pen topp, stort sett alltid skjørt, evt pene bukser.  Alltid smykker som ørepynt/kjede og lett sminket. Og håret er viktig for meg, så det fikser jeg alltid. De gangene jeg jobber back Office er jeg ikke alltid såå nøye, da blir det mer komfortklær som tights og genser. Tenker at når jeg skal sitte for meg selv på et kontor er det ikke like viktig hva jeg har på og sånn, da kan også håret bare bli satt opp uten at jeg har vasket det den dagen.

Skrevet

Ja. Da sminker jeg meg, bruker smykker, pen i tøyet etc. 

Skrevet

Absolutt ikke🤣. Sykler året rundt og jobber i uniform med hette og munnbind. I privat så går jeg alltid med smykker, kjole, sminke osv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den ene jobben min jobber jeg mot kunder og der kler jeg meg pent. Pynter meg vel ikke nødvendigvis så mye, men sørger for at jeg ser ordentlig ut.

Den andre jobber er på en gård.... Pynter meg ikke for hestene og hønene altså :P

Anonymkode: ad258...1c7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke. Bruker joggebukse, t-skjorte om sommeren og hettegenser om vinteren. Kun mascara, ingen smykker eller klokke. Jobber innen produksjon. 

Anonymkode: 50c09...3a6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I gamlejobben, nei. Der subbet alle rundt i sluskete jeans og rølpetskjorter og joggesko. (Bare menn og meg..)

I nyejobben er det litt mer kleskode. Det er ganske avslappet kode på it-avdeligen hvor jeg jobber, men i resten av firmaet er det strengere. Så det preger litt alle, det føles litt ubehagelig å stå bak draktedamene i kantinekøen. 

I tillegg har jeg fått mer behov for å føle meg litt fin etter jeg fikk barn. Ikke bare være mamma, med grøt i håret og bananmos på buksen. 

Så jeg kler meg litt finere enn før. Har bestilt noen kjoler på nett jeg venter på, får se om jeg tør gå med dem. Har regel om at jeg skal gå med høye hæler minst en gang i uken, og håret løst en gang i uken.

Vil ikke være den ufreshe mammaen..

Anonymkode: e7b47...bd8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt ikke. Bruker joggebukse, t-skjorte om sommeren og hettegenser om vinteren. Kun mascara, ingen smykker eller klokke. Jobber innen produksjon. 

Joggebukse på jobb? Det tror jeg aldri jeg har sett noen ha før. Godtar sjefen det? 

Anonymkode: ecf66...19c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kler meg pent og sminker meg pent på jobb. Jobber på kontor i en internasjonal kjede og der er det flere direktører osv. Ofte kommer direktører fra England osv., så må være representabel da.

Idag har jeg fri så sitter nå usminket og i joggebukse 😂

Anonymkode: c7ad7...ab4

AnonymBruker
Skrevet

Kontorjobb i Staten. Kan ha på meg omtrent det jeg vil, men må være forberedt på at det kan dukke opp besøk. Det går stort sett i jeans og T-skjorte.  Kontoret er utesko-fri sine, så går stort sett i tøfler eller sandaler.

Ute på besøk i bedrifter vil jeg normalt ha på vernesko og kjeledress/jakke med etatens logo.

Anonymkode: b0e7e...6c4

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joggebukse på jobb? Det tror jeg aldri jeg har sett noen ha før. Godtar sjefen det? 

Anonymkode: ecf66...19c

Ja, selvfølgelig godtar han det. Hvis ikke hadde jeg ikke gått i joggebukse. Det er helt vanlig på jobben min, vi har absolutt ingen kleskode, bortsett fra vernesko da. Jobber som sagt innen produksjon med mye fysisk arbeid, deilig med behagelig tøy. 

• Liker 1
Skrevet

Nei, pynter meg absolutt ikke, ikke har jeg muligheten til det på jobb heller. Her er det arbeids bukse og jakke, vernesko og verebriller/sveisemaske 

Annonse
Gjest Melis123
Skrevet

Ja det gjør jeg. Har kleskode på jobb. Bruker oftest skjørt eller kjoler, men kan gå i pene bukser. Ikke jeans 

Skrevet

Jeg går i skjorte og pen bukse på jobb. Bruker kun dress ved enkelte møter. 

Skrevet

Nei, jobber i restaurantbransjen. Hår i strikk, uniform. Svært få bruker sminke av oss og. 

Gjest Sweet Ingrid
Skrevet (endret)

Jeg pynter meg vel ikke, men kler meg pent. Business casual. Nå går det i kortermet bluse (med blomster eller polkadotter), sort dressbukse, mokkasiner. Ingen pynt eller dilldall. Sminker meg diskret slik jeg også gjør hjemme. 

Har kontorjobb i staten. 

Endret av Sweet Ingrid
AnonymBruker
Skrevet

Jobber i produksjon og har eget arbeidstøy, passe vid bukse, vernesko og tskjorte/genser. 
Orker ikke fikse hverken hår eller sminke til jobb, siden jeg ofte blir svett, det er mye vannsøl og mye damp. 
Kjører til/fra jobb, så da blir det bare joggebukse/genser. 

Anonymkode: 5def1...cef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...