Gå til innhold

Er lavendel fra Plantasjen spiselig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en lavendelplante på Plantasjen denne uken, hadde fått for meg at de var spiselige. Men så ser jeg på planten at det står at den ikke er spiselig? Stemmer dette? Jeg vet at det er noen lavendeltyper som er mer egnet i matlaging enn andre, men ikke at det er noen typer som ikke er spiselige i det hele tatt?

Anonymkode: ddcf9...f2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøpte en lavendelplante på Plantasjen denne uken, hadde fått for meg at de var spiselige. Men så ser jeg på planten at det står at den ikke er spiselig? Stemmer dette? Jeg vet at det er noen lavendeltyper som er mer egnet i matlaging enn andre, men ikke at det er noen typer som ikke er spiselige i det hele tatt?

Anonymkode: ddcf9...f2e

Det har vel ikke nødvendigvis med selve planten å gjøre, men med hva slags kontroll den er underlagt under produksjon. Jeg vil tro det er strengere krav til sprøyting etc. for planter som er laget for å spises. 

Anonymkode: 4215a...269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du klipper den ned, bytter jord og lar den vokse opp igjen skulle det ikke være mye igjen av eventuelle sprøytemidler. Så vidt jeg vet er lavendel lavendel, så det må ha med det som AB skriver over å gjøre.

Anonymkode: 9df12...20b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...