AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #1 Del Skrevet 13. juni 2019 Jeg er så oppgitt over katten vår nå at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Hver eneste natt vekker han meg, enten fordi han vil inn eller fordi han vil ut. Han stiller seg da utenfor soveromsdøren eller soveromsvinduet og hyler og skriker til han får viljen sin. Har prøvd å ignorere han i håp om at han skal lære seg å slutte, men han gir seg aldri! På de værste nettene kan han gjøre dette 2-3 ganger. De siste 4-5 månedene kan jeg telle på én hånd de nettene jeg har fått sovet hele natten, og jeg begynner nå å bli skikkelig sliten. I tillegg har jeg en sykdom som gjør at jeg blir mye dårligere dersom jeg ikke får nok søvn, og dette merker jeg veldig. Har også innstallert katteluke, men den nekter han desverre å bruke. Han er også kastrert og får masse kos og oppmerksomhet iløpet av dagen. Dette begynner virkelig å tære på både humør og helse, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Har noen et godt tips for hvordan jeg kan få han til å slutte med dette? Setter stor pris på all hjelp! Anonymkode: 59dee...dd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aviendha Skrevet 13. juni 2019 #2 Del Skrevet 13. juni 2019 Dytt han gjennom katteluka et par ganger, det funket på min. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #3 Del Skrevet 13. juni 2019 Akkurat nå, Aviendha skrev: Dytt han gjennom katteluka et par ganger, det funket på min. Jeg har gjort det flere ganger. Har også lokket med mat og godbiter. Han går da gjennom mens jeg er der og dytter han, men han nekter å bruke den alene 😕 Anonymkode: 59dee...dd1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aviendha Skrevet 13. juni 2019 #4 Del Skrevet 13. juni 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gjort det flere ganger. Har også lokket med mat og godbiter. Han går da gjennom mens jeg er der og dytter han, men han nekter å bruke den alene 😕 Anonymkode: 59dee...dd1 Spørs om du bare må fortsette å tvinge ham gjennom i en periode, og ikke falle for fristelsen med å slippe han inn døra.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 13. juni 2019 #5 Del Skrevet 13. juni 2019 Den ene katten vår er lik. Nå bare har vi soveromsvinduet åpent hele natten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet 13. juni 2019 #6 Del Skrevet 13. juni 2019 (endret) Jeg tror du bare må overhøre det ved å ha soveromsvinduet lukket/bruke ørepropper når han er ute. Han vet jo om katteluken og burde nå vite hvordan den skal brukes, så da vil han nok gå igjennom den tilslutt. Kanskje det hjelper å sette noe i luken så den er helt åpen? Endret 13. juni 2019 av Hanne67 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #7 Del Skrevet 13. juni 2019 Katten her har drevet på slik i flere år. Jeg har funnet ut at når hun har vært urimelig (med urimelig mener jeg at hun tror hun skal få gå inn og ut to tre ganger på kort tid), og jeg bare viser henne at jeg vet hun er der men hun får ikke lov å komme inn/ut så gir hun seg faktisk til en viss grad. Meeen.. Da vi måtte holde henne inne pga operasjon, da maste hun så fælt, og ikke kunne vi slippe henne ut. Da ble hun apatisk og begynte å tisse rundt i huset. Da fikk hun meg rundt lillekloa si igjen.. Så jeg sto opp sist i halvfiretiden i natt for å slippe henne ut... 😒 Mvh Kattetrell. Anonymkode: 7a620...b4d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #8 Del Skrevet 13. juni 2019 Vår katt er lukket inne på vaskerommet på nettene. Ingen problem på nettene Anonymkode: 157de...866 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #9 Del Skrevet 13. juni 2019 Bort med den. Fysj. Anonymkode: bdba7...d8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #10 Del Skrevet 13. juni 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Bort med den. Fysj. Anonymkode: bdba7...d8d Bort med deg. Fysj Anonymkode: 2fde9...e1c 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smalls Skrevet 13. juni 2019 #11 Del Skrevet 13. juni 2019 Katta mi gjør akkurat det samme! Ikke hver natt, men ofte. Så irriterende! Hun krever at jeg lukker henne ut og inn mellom 3-5 på morgenen. Klorer på døra og mjauer når hun er inne og mjauer utenfor soveromsvinduet om natta. Reagerer jeg ikke, så mjauer hun bare høyere og gir seg ikke. Styr å måtte dra meg opp av sengen før nødvendig Jeg sover med ørepropper når hun er ute. Hun har kattehus, så er ikke synd på ho. Sov med ørepropper en gang hun var inne og da hadde hun dritt ut teppe mitt 🤦♀️ Sikkert på trass Er mange katter i nabolaget, så katteluke er uaktuelt. Vil ikke ha andre katter inn her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smalls Skrevet 13. juni 2019 #12 Del Skrevet 13. juni 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gjort det flere ganger. Har også lokket med mat og godbiter. Han går da gjennom mens jeg er der og dytter han, men han nekter å bruke den alene 😕 Anonymkode: 59dee...dd1 Katter er veldig sære og bestemte. De skal bestemme selv. Så det er irriterende ☹ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #13 Del Skrevet 13. juni 2019 2 timer siden, smalls skrev: Katta mi gjør akkurat det samme! Ikke hver natt, men ofte. Så irriterende! Hun krever at jeg lukker henne ut og inn mellom 3-5 på morgenen. Klorer på døra og mjauer når hun er inne og mjauer utenfor soveromsvinduet om natta. Reagerer jeg ikke, så mjauer hun bare høyere og gir seg ikke. Styr å måtte dra meg opp av sengen før nødvendig Jeg sover med ørepropper når hun er ute. Hun har kattehus, så er ikke synd på ho. Sov med ørepropper en gang hun var inne og da hadde hun dritt ut teppe mitt 🤦♀️ Sikkert på trass Er mange katter i nabolaget, så katteluke er uaktuelt. Vil ikke ha andre katter inn her Kjøp katteluke som bruker chippen for å luke ut katter som ikke skal inn da er det kun din katt som kan komme seg inn. De koster litt mer, men er definitivt verdt det Anonymkode: 2fde9...e1c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smalls Skrevet 13. juni 2019 #14 Del Skrevet 13. juni 2019 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjøp katteluke som bruker chippen for å luke ut katter som ikke skal inn da er det kun din katt som kan komme seg inn. De koster litt mer, men er definitivt verdt det Anonymkode: 2fde9...e1c Hmm, det skal jeg faktisk tenke på. Takk for tips 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #15 Del Skrevet 13. juni 2019 Min vekker meg også om natten... Jeg har forsøkt å spraye litt vann på henne når hun maser, det har funket litt. Nå maser hun litt sjeldnere.. Føler selv at det er litt slemt men det skader henne jo ikke.. Har bare en tom sprayflaske (helt ren, ikke vært såpe på!) med litt vann i... Hvis han har katteluke må du kanskje være ennå strengere på å ignorere? Ta i ørepropper? Vanskelig med katter som har satt seg vaner, de er så ufattelig sta. Anonymkode: 48b67...13f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #16 Del Skrevet 13. juni 2019 Dette bør man tenke på fra starten, og konsekvent ikke gi noe service under vanlig sovetid. Når uvanen først har satt seg hadde jeg tatt frem vannpistolen, og sprayet katta hver gang den vekket meg. På fridager kan du plugge i sov i ro og ignorere det du greier. Anonymkode: eeffd...4ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #17 Del Skrevet 13. juni 2019 Dump ham! Løser alle problemer alltid! Anonymkode: f30e2...201 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #18 Del Skrevet 13. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette bør man tenke på fra starten, og konsekvent ikke gi noe service under vanlig sovetid. Når uvanen først har satt seg hadde jeg tatt frem vannpistolen, og sprayet katta hver gang den vekket meg. På fridager kan du plugge i sov i ro og ignorere det du greier. Anonymkode: eeffd...4ec Ja her har pus funnet ut at det ikke nytter å mase når vi er på soverommet 😛 så det er ikke mas før vi står opp Anonymkode: 2fde9...e1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #19 Del Skrevet 13. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dump ham! Løser alle problemer alltid! Anonymkode: f30e2...201 Problemer i dag? Anonymkode: 2fde9...e1c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #20 Del Skrevet 13. juni 2019 Takk for alle svar! Vi hadde en katt tidligere (som desverre ble påkjørt) som gjorde mye av det samme, men vi klarte faktisk å trene henne opp til å slutte med dette. Har hatt katt før henne også som jeg aldri hadde noen problem med, men katten vi har nå.. Huff, han er STA! 😂 Jeg er jo selvfølgelig glad i han, men han gjør det ikke alltid enkelt altså. Katteluken ble installert forrige sommer og har så og si vært ubrukt siden. Vi prøvde i en periode å teipe opp luken slik at den stod konstant åpen, og dette funket faktisk! Helt til han begynte å ta med seg levende skogsmus inn i huset midt på natten, flere ganger. Det ble da flere timer med å prøve å få tak i disse. Veldig gøy 🤣 Jeg vurderer nå å sove med ørepropper. Eneste problemet med det er at jeg er den eneste i huset som faktisk våkner om det skjer noe. En gang gikk brannalarmen, og tenåringen i huset, som har rom rett ved brannalarmen reagerte ikke engang. Samboeren min sover og veldig tungt og våkner sjelden av noe. Så jeg føler liksom at jeg bør unngå ørepropper 🤔 Anonymkode: 59dee...dd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå