Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt betablokker før date (tar det også i andre sammenhenger hvor jeg gruer meg og er nervøs), synes det hjelper veldig! 

Valium har jeg ingen erfaring med. 

Anonymkode: 8d4c6...975

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 12.6.2019 den 14.06, AnonymBruker skrev:

For håpentligvis vil ikke legen skrive ut ett b-preparat for en date. 
Om du har såpass angst at du ikke klarer spise eller tenke, bare fordi du skal møte en til dels fremmed person, så er det nok heller samtale- og eksponeringsterapi du trenger. 

Anonymkode: 20504...d0f

På 12.6.2019 den 14.44, AnonymBruker skrev:

Rett på valium ja?

Dersom du ikke troller, og angst er en gjennomgående ting i din hverdag, så kanskje du kan høre om resept på Atarax.

Det er en (ikke vanedannende) allergimedisin som har vist seg å ha effekt mot angst.

Anonymkode: 74883...bcc

Mens i andre land slik som India og Thailand selges valium, reseptfritt. Jammen bra vi har noen til å pass på oss, og jeg er så glad legestanden har reseptplikten som gjør det umulig og straffbart å ta en valium uten legens godkjennelse.

Jeg elsker at vi bor et formynderstat hvor snille mennesker vet bedre enn oss selv hva som er best for oss selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 12.6.2019 den 13.56, AnonymBruker skrev:

Jeg tar 1 stort glass vin først, jeg. Valium kan være vanedannende og skal ikke spøkes med

Og det er ikke alkohol? ;) Hvis man skulle satt de to opp mot hverandre, så er alkohol ekstremt vanedannende og ikke minst skadelig for kroppen, i langt større grad enn Valium. 

Anonymkode: 4d0dc...01c

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det er ikke alkohol? ;) Hvis man skulle satt de to opp mot hverandre, så er alkohol ekstremt vanedannende og ikke minst skadelig for kroppen, i langt større grad enn Valium. 

Ikkesant, det finnes mennesker som mener at valium er vanedannende og som selv ikke forstår at vinen den selv drikker er flere hundre ganger farligere enn å ta en valium.

Mennesker er mest sannsynlig avhengig av at noen tar valgene for dem.

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, waco skrev:

Ikkesant, det finnes mennesker som mener at valium er vanedannende og som selv ikke forstår at vinen den selv drikker er flere hundre ganger farligere enn å ta en valium.

Mennesker er mest sannsynlig avhengig av at noen tar valgene for dem.

De er blind for sin egen norske kultur, hvor alkohol er et akseptert rusmiddel.Det er altså helt greit at personen drikker seg på en liten snurr før en date, men hvis den samme personen istedet tar en valium, så er den på farlige veier ;)

AnonymBruker
Skrevet
19 hours ago, MortenMinstelønn said:

Og det er ikke vin? :bolledeig:

Vel, jeg har drukket vin i 15 år, aldri opplevd at det er problem å måtte gå lenge uten. Valium er avhengighetsdannende på en annen måte. Fort gjort å måtte ha det hver dag for å føle seg normal. 

Anonymkode: 76835...50e

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg har drukket vin i 15 år, aldri opplevd at det er problem å måtte gå lenge uten. Valium er avhengighetsdannende på en annen måte. Fort gjort å måtte ha det hver dag for å føle seg normal. 

Det er mulig. Har bare brukt valium noen få ganger for å få ned puls. Uten at det hjalp. Jeg drikker også vin. Så her har vi altså en vin-vinn-situasjon, føler jeg. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vet du dette eller er det noe du tror? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hoød deg unna atarax, angsten min blir enda større dagen etter å ha brukt disse.

Anonymkode: 66b8c...c0b

Skrevet
På 12.6.2019 den 20.42, Duftavsommerregn skrev:

Alle er nervøse før en date! Om ikke er det psykopater du skal date :) Si til daten din at du er veldig nervøs, og han vil forstå dette veldig godt. Verre er det ikke, det gjør jeg når jeg dater. Sier ifra om dette, og de jeg dater har akkurat samme følelse. Da forstår man hverandre når man møtes til isen er brutt. Det er jo ikke dette som betyr noe, det er 2 og 3 date når man blir kjent. Da forsvinner nervøsiteten også. Om man da ikke tryner fullstendig på første date da, men det har veldig lite med at man er nervøs og gjøre. Mer at man ikke tenker seg om, og bare viser sin "dårlige personlighet" for  tydelig, eller at man ikke klaffer sammen med dette de kaller "kjemi" altså utseende, kropp og at man får en "tenning" på hverandre.

Og et par dater nå og dette går fra nervøst til spennende :)  Må bare passe på at det ikke bare er jakten jeg er ute etter, for det er bare ikke det. Men å finne den rette da gir det 9 sjanser :)  Så til TS, klarer jeg dette her? Så klarer du det. Man blir aldri god og trygg på noe man ikke er vant til å gjøre. Det er bare å "knekke" koden så blir man god på å date også :) 

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

De er blind for sin egen norske kultur, hvor alkohol er et akseptert rusmiddel.Det er altså helt greit at personen drikker seg på en liten snurr før en date, men hvis den samme personen istedet tar en valium, så er den på farlige veier ;)

Hør her! Ikke drikk i det hele tatt før du dater! Det kommer bare ikke bra ut, miste kontrollen over en datingsituasjon og sette seg selv i et dårlig lys? Du får iallefall ikke noe date 2 med samme menneske. Mestre nervøsiteten til man møter hverandre, så forsvinner den raskt. Så kan man heller ta det vinglasset når man er forbi presentasjons fasen og har blitt litt bedre kjent. Men aldri drikke seg full på en date om man ønsker noe videre fremdrift i det.

Gjest Dævendøtte
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tatt valium i ny og ne de siste 30 årene. Tar en pille når jeg trenger, feks i begravelser, flyturer osv, går fint an uten at man blir avhengig. 

Vin rører jeg aldri, kunne heller ikke falle meg inn å drikke alkohol for å roe meg ned, jeg blir stikk motsatt av alkohol. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...