Gå til innhold

Bruker du Always eller Libresse til bind?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bruker rema sine (Prima)/Coop-extra eller tilsvarende. Koster sånn 8 kr. Liker dem egentlig bedre enn Libresse og Always. Alt er hvitt, enkelt og greit. 

Anonymkode: 46ec3...264

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har brukt mest Libresse, men har for en stund siden begynt med Rema 1000 sine. De er ganske billige, og helt ok kvalitet. Passer godt for en dame som er i 40 årene og har uregelmessig og sparsom menstruasjon.

Anonymkode: b54d0...a06

De fra Firstprice er også helt ok om man ikke blør så mye.  8 kr, helt greit for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker kiwi sine first price bind siden de holder seg greit på plass, er rimelige i pris også.

Anonymkode: b4665...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, SupaWoman skrev:

De fra Firstprice er også helt ok om man ikke blør så mye.  8 kr, helt greit for meg. 

Jeg synes de er bedre en Libresse og Always, føler de varer lengre selvom man blør mye. Men så blør jeg veldig mye og må stadig inn på do uansett når jeg har mensen.

Anonymkode: b4665...f25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra store tøybind. Både Libresse og Always sine er for små, lekker, lukter, klør og gir utslett. Aldri mer. 

Anonymkode: a9caf...734

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Libresse. Synes det er mer håndterlig og mindre, selvom man bruker et større bind. 

Anonymkode: dc307...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Libresse. Synes always er klamme og lekker veldig fort. 

Anonymkode: d689b...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av delene. Bind klør og lukter. Bruker menskopp og av og til tamponger. 

Anonymkode: c4547...433

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/12/2019 at 8:53 AM, AnonymBruker said:

Bruker du Always eller Libresse til bind?

Jeg blir ikke enig med meg selv om hva som er best.

Argumenter hvorfor du har valgt den?

Anonymkode: a6f66...5b8

Jeg ble vant til Always da jeg fikk mensen, fordi det var de mamma brukte :ler:

Har stort sett brukt Always da jeg har syntes det har vært helt greie bind og bruke, men kanskje også den vanen at jeg aldri prøvde Libresse før jeg begynte å handle bind selv. Jeg tror Libresse er tykkere og stivere enn Always (?). Noen ganger har jeg kanskje klødd litt eller følt det er fuktig, men jeg har jo mensen og sånn er det. På natta har jeg noen ganger i starten av periodene sover med et dagbind som en forlengelse av nattbindet. Kanskje jeg heller skulle prøvd Libresse en stund :klo:

On 6/12/2019 at 9:24 PM, AnonymBruker said:

Bruker det bindet med knallrosa forpakning.. skjønner ikke hvorfor de ikke kunne laget utsiden LITT mer diskret?? Det lyser jo lang vei fra at det er bind man legger på båndet. Husker jeg måtte be mamma kjøpe bind til meg i begynnelsen da jeg var voksen fordi det var så flaut.

Anonymkode: 90334...b8f

At det "lyser lang vei at det er bind"...ja, det er vel ikke bare den varianten som gjør det. Ingen damer i moden alder skal være flaue over å ha mensen. Det er en helt naturlig del av livet for en kvinne i fruktbar alder, akkurat som det er naturlig for mannfolk å barbere seg, - selv om det er forskjell på barberskum/barberhøvler og bind.

Ingen damer skal være flaue for å legge på et bånd og betale x antall pakker med bind. På Kiwi får man fjerde hver pakke gratis, og jeg kan fint legge fire pakker på båndet samtidig, uten problemer. Men folk er forskjellige. Det skal sies at jeg i sånne tilfeller foretrekker å betale til en dame og ikke til en mann, men likevel.

Endret av Millimani
flere skrivefeil tilfeldigvis oppdaget
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg velge en av de to, blir det Always. De holder seg best på plass, og har de lengste bindende som dermed gir best beskyttelse. Hvis jeg skal velge et annet merke blir det Vuokkoset som selges på Europris. De er både billigere, mer miljøvennlige (er svanemerket) og mindre klamme siden de er laget av nedbrytbare materialer. Ulempen med dem er at de ikke sitter like godt fast, men med tanke på de andre fordelene, velger jeg likevel ofte å bruke dem. I alle fall når jeg er hjemme og lett kan skifte. Billigbind av type First Price og lignende, bruker jeg ikke siden de ikke finnes som nattbind.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LaptopPute

Bruker ingen av dem da de tester på dyr. 

 

Jeg bruker first price eller noen av de andre billigmerkene som ikke tester på dyr hvis jeg må. Men stort sett bruker jeg tøybind som jeg vasker. Sparer veldig mye penger på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Elizabeth89 skrev:

Bruker tøybind🙂

Hva skal du med bind ?

Anonymkode: 6706d...625

Lenke til kommentar
Del på andre sider

First Price er faktisk de beste bindene overraskende nok.

Men av de to vil jeg si Libresse, selv om begge merkene lukter parfyme og ingen av de sitter godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan ikke forstå at folk orker å bruke bind. 

Anonymkode: ef8fd...726

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎12‎.‎06‎.‎2019 den 11.17, AnonymBruker skrev:

Always til truseinnlegg og libress til bind

samme her. Men irriterer meg over tilsatt parfyme i truseinnleggene til always.... :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...