AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #41 Skrevet 16. juni 2019 On 6/12/2019 at 11:22 AM, AnonymBruker said: Synes det er passe idiotisk at folk skryter av å ikke ha tv, MEN de ser tv-programmer på pc eller mobil istedet, og strømmer diverse tjenester osv. Da ser man jo på tv-programmer da, man ser tv, selv om man har byttet skjermen ut med en mindre skjerm... Anonymkode: 1f880...d18 Og så slipper man den digre skjermen da. Synes at det er et godt poeng. Anonymkode: 84e67...b39 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #42 Skrevet 16. juni 2019 Vi har tv-skjerm, men ikke kanaler. Streamer det vi vil se på. Anonymkode: 009fc...1ce
Gjest LaptopPute Skrevet 16. juni 2019 #43 Skrevet 16. juni 2019 Bruker bare PC'en. Har Netflix, Viaplay og HBO.
Maude Skrevet 17. juni 2019 #44 Skrevet 17. juni 2019 Jeg har aldri hatt TV da jeg bodde alene. Nå har vi TV i hus fordi mannen min liker å se fotball, men den står selvfølgelig ikke i stua. Har aldri fått noen reaksjoner på at jeg ikke har hatt TV.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #45 Skrevet 17. juni 2019 På 16.6.2019 den 15.04, Minlillesky skrev: Hva med å spille brettspill sammen? Lese sammen? Prate sammen? Holde på me hver deres ting/hobby? Tv er ikke sosialt. Jo takk, men jeg ba ikke om råd til hva jeg kan gjøre på fritiden. Jeg sa at vi liker å se på TV. Og jo, vi synes det er sosialt å se på TV sammen og prate om det vi ser. Det går nemlig an å snakke og se samtidig. Anonymkode: 40209...48d 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #46 Skrevet 17. juni 2019 På 13.6.2019 den 18.45, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke jeg kjenner noen under 70 som anser TV som viktig. Jeg mener: bestemor på 90 hadde neppe likt seg uten, men hun forstår seg verken på Internett eller annet, så hun ser mye TV. Helt naturlig i den del av livet. Men de færreste vbarnefamilier ser TV. De færreste enslige eller par ser TV. (Tenke seg til at det en gang i tiden var sånn at en satte seg ned og så TV «sammen» Det var nok triste tider i mange hjem med par som egentlig burde vært skilt) Spørsmålet er jo heller: hva er det desse personene som «reagerer voldsomt» skal med TV? Hva ser man på TV? En større skjerm - joda, jeg ser poenget. Men ser noen TV? I dag? Anonymkode: 2968d...670 De fleste jeg kjenner, både par og barnefamilier ser endel tv. Barna ser på barnetv og av og til en barnefilm. Mange par ser jo på serier sammen også. Litt mer avslappende å se på tv når man er to enn å sitte klumpet sammen foran en pc for å se film. Det er nok av triste hjem idag der både unger og foreldre sitter på hver sin mobil og surfer og ikke snakker sammen. Da er det faktisk mer sosialt å se tv sammen. Men jeg er ikke tilhenger av å gjøre tv til en viktig greie i hverdagen, bodde mange år uten tv. Men det er ganske deilig å ha når man skal slappe av på kvelden etter en lang dag og ikke orker å dra på trening eller gjøre noe aktivt. Anonymkode: c9175...952 4
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #47 Skrevet 17. juni 2019 Aldri tenkt over hva andre tenker pga jeg ikke ser tv. Er alt for mange bøker å pløye igjennom, folk synes vel det er god nok grunn ? Tross alt går det ut på det samme underholdning. Anonymkode: a7e91...051 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #48 Skrevet 18. juni 2019 På 11.6.2019 den 23.22, AnonymBruker skrev: Dere som ikke har TV, hvorfor har dere ikke TV? Får dere reaksjoner fra folk som synes det er " rart?" Jeg ser "aldri" på TV, så vurdere kvitte meg med den egentlig.men mange reagerer voldsomt når eg sier det... Jeg kan se noe på NRK nett i blant, men da ser jeg på iPaden. Anonymkode: e620c...fee Jeg har ikke TV. Og ja, mange reagerer som om det var deres stue jeg fjernet TVèn fra..... Jeg kan faktisk ikke huske sist jeg hadde en TV. Når jeg er hos andre, føler jeg at TVén alltid står på og den sosiale delen av besøket blir "nå ser vi TV sammen". Noe jeg ikke finner særlig sosialt. Jeg bor dessverre i sameie med felles TV og bredbåndsavtale, så jeg betaler for en hel haug med kanaler jeg aldri ser. Stort sett går det i NRK, av og til litt T-We, men det er veldig begrenset hva Telenor har lagt opp til at man kan se uten en vanlig TV skjerm koblet til dekoder. Ellers syns jeg en god bok er mange ganger bedre enn alt det tullet som ofte går på TV. Hva folk syns, får være deres problem. Jeg innreder ikke hjemmet mitt for å tilfredstille andres behov. Anonymkode: 48e22...67f 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #49 Skrevet 18. juni 2019 På 13.6.2019 den 18.45, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke jeg kjenner noen under 70 som anser TV som viktig. Jeg mener: bestemor på 90 hadde neppe likt seg uten, men hun forstår seg verken på Internett eller annet, så hun ser mye TV. Helt naturlig i den del av livet. Men de færreste vbarnefamilier ser TV. De færreste enslige eller par ser TV. (Tenke seg til at det en gang i tiden var sånn at en satte seg ned og så TV «sammen» Det var nok triste tider i mange hjem med par som egentlig burde vært skilt) Spørsmålet er jo heller: hva er det desse personene som «reagerer voldsomt» skal med TV? Hva ser man på TV? En større skjerm - joda, jeg ser poenget. Men ser noen TV? I dag? Anonymkode: 2968d...670 Følte meg nesten litt gammel når jeg leser innlegget ditt. Jeg er 40 år og ser litt på TV. Kunne ikke tenkt meg å kvittet meg med den. Det er ikke slik at jeg MÅ se på TV, men det er jo litt kos å se på en god film eller serie sammen med min kjære en lørdags kveld. Ser også litt tv og. Ikke bare Netflix o.l. Hadde ikke vært det samme å se filmer eller underholdningsprogrammer på en liten iPad eller PC. Særlig når vi er to eller flere. Anonymkode: 81d94...454 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå