AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #21 Skrevet 12. juni 2019 Synes det er passe idiotisk at folk skryter av å ikke ha tv, MEN de ser tv-programmer på pc eller mobil istedet, og strømmer diverse tjenester osv. Da ser man jo på tv-programmer da, man ser tv, selv om man har byttet skjermen ut med en mindre skjerm... Anonymkode: 1f880...d18 12
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #22 Skrevet 12. juni 2019 Jeg har ikke hatt TV på over 10 år, men jeg ser på netflix, HBO eller youtube på pad eller pc. Jeg har mye mer tid i hverdagen, veldig deilig å ha lange kvelder med tid til fritidsaktiviteter hver eneste dag. Jeg sparer veldig mye penger ved å ikke ha TV abbonement, og har ikke betalt lisens på mange mange år. Jeg slipper helt unna TVreklamer, og minimerer reklamer ved å bruke adblock som gjør hverdagen min mye bedre. Det siste argumentet som er veldig viktig for meg og min samboer er å ha en TV-fri stue. Vi kan møblere stua mye friere og det er mye penere med en stue som ikke er møblert etter TVen. Anonymkode: 6372f...306 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #23 Skrevet 12. juni 2019 Vi har ikke en skjerm som er en ordentlig TV. Vi har likevel tilgang til å streame TV på nett via Get på dataene våre. Bruker NRK/TV 2 Sumo og YouTube som underholdning, hvis vi vil bruke skjerm og " se på noe". Vurderer å kutte ut TV 2 Sumo også, siden jeg synes bare det er dårlige program der nå. Nå har det seg slik at den skjermen som vi tidligere brukte som TV, røk på grunn av lyn/torden. Så da er det jo det vi sier når folk spør, men vi har ikke fått mange reaksjoner på det. Skal sies at vi ikke er helt A4 sånn ellers heller, så jeg tror folk begynner å bli vant med at vi er noen raringer. Vi har barn, men ikke 2 (som liksom er normen). Vi har ikke bil. Jeg kunne ha forsatt den lista. Tror noe kommer an på hvordan man "står" i sin beslutning. Er du rakrygget når du sier det, og forklarer på en grei måte, så tenker ikke andre så mye over det. Anonymkode: f01f6...c87
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #24 Skrevet 12. juni 2019 Selve TV-apparatet har vi, men abonnement på TV har vi ikke hatt siden 2012. Ingen brukte å se på TV-kanaler, og da var det bare tull å betale for det. Har derimot stor glede av apparatet til å spille eller se på filmer og serier etter eget valg. Bryr meg ikke om hva andre sier. De bor jo ikke her! Anonymkode: 42a39...752
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #25 Skrevet 12. juni 2019 Vi har ikke tv. Bruker en svær dataskjerm til å se på Netflix via Playstation. Det at vi ikke har tv henger igjen fra studietiden hvor vi rett og slett ikke hadde råd til tv og lisens. Hadde for ordens skyld ikke PS4 før ganske nylig heller, så kun serier på laptop. Har jo et par venner som ler av oss, de som reagerer er jo dem som har gigantiske tv-skjermer hjemme hos seg selv. Det er vel bare slike mennesker som lurer på hvordan andre klarer seg uten disse svære tv-skjermene. Anonymkode: 4a0fa...c80
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #26 Skrevet 12. juni 2019 Jeg bruker bare PC nå, har ikke TV og har ikke hatt på 10 år. Det er ikke noe rart for de jeg kjenner. Grunner: Alt det der antene- og boksgreine du må ha for å ha TV nåtildags er for mye styr og for dyrt. Orker ikke se på programmer til et visst tidspunkt, og orker heller ikke bare sette meg ned og se på hva som helst. Har PC med alt tilgjengelig. Anonymkode: c4d90...be6
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #27 Skrevet 13. juni 2019 Hadde ikke TV på lenge, er mest skrot på den TVn. Liker ikke at jeg ikke vet hva som går, orker ikke forske for å finne ut om det er noe som er verd å se på, og som oftest er det bare søppel-serier, som jeg ikke liker. Var ingen som brydde seg om at jeg ikke hadde TV. Brukte Netflix og HBO isteden og sparte 3000kr i året. Nå har jeg TV igjen, men det er for å bruke med Wii og playstation. Anonymkode: b4518...296
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #28 Skrevet 13. juni 2019 Jeg har TV, men syns ikke det er rart at andre ikke har det. Det er jo fryktelig dumt å fylle opp stua med TV dersom den ikke brukes, dagens skjermer er jo store. Anonymkode: 48c88...fd1 2
Anim92 Skrevet 13. juni 2019 #29 Skrevet 13. juni 2019 Har ikke hatt TV de siste 10 årene ca. Har brukt TV/ipad. Har bodd med venninner to perioder, den ene brukte vi kun mac, den andre hadde vi TV en periode. Dersom man bor med andre, er det jo ok å kunne se på en større skjerm sammen. Men alene har jeg null behov for det.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #30 Skrevet 13. juni 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker bare PC nå, har ikke TV og har ikke hatt på 10 år. Det er ikke noe rart for de jeg kjenner. Grunner: Alt det der antene- og boksgreine du må ha for å ha TV nåtildags er for mye styr og for dyrt. Orker ikke se på programmer til et visst tidspunkt, og orker heller ikke bare sette meg ned og se på hva som helst. Har PC med alt tilgjengelig. Anonymkode: c4d90...be6 Disse grunnene er ikke-eksisterende. Anonymkode: 9d490...4b6 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #31 Skrevet 13. juni 2019 Har tv, men ikke tvabbonement. Er smarttv så da streamer jeg istedet. Var en periode uten tv og var mange som så rart på meg da.... Men hadde fint klart meg uten tv om PCen jeg har var bedre. Anonymkode: 73395...9f8
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #32 Skrevet 13. juni 2019 På 11.6.2019 den 23.22, AnonymBruker skrev: Dere som ikke har TV, hvorfor har dere ikke TV? Får dere reaksjoner fra folk som synes det er " rart?" Jeg ser "aldri" på TV, så vurdere kvitte meg med den egentlig.men mange reagerer voldsomt når eg sier det... Jeg kan se noe på NRK nett i blant, men da ser jeg på iPaden. Anonymkode: e620c...fee Jeg tror ikke jeg kjenner noen under 70 som anser TV som viktig. Jeg mener: bestemor på 90 hadde neppe likt seg uten, men hun forstår seg verken på Internett eller annet, så hun ser mye TV. Helt naturlig i den del av livet. Men de færreste vbarnefamilier ser TV. De færreste enslige eller par ser TV. (Tenke seg til at det en gang i tiden var sånn at en satte seg ned og så TV «sammen» Det var nok triste tider i mange hjem med par som egentlig burde vært skilt) Spørsmålet er jo heller: hva er det desse personene som «reagerer voldsomt» skal med TV? Hva ser man på TV? En større skjerm - joda, jeg ser poenget. Men ser noen TV? I dag? Anonymkode: 2968d...670 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #33 Skrevet 13. juni 2019 Hadde ikke tv på 3 år før jeg flyttet inn med samboer. Her står den på hele tiden å jeg ser på den som et stort irritasjonsmoment i hverdagen, den tar all fokus, men samboer er helt avhengig av dem. Da den var ødelagt drøyde jeg å reise på reparasjon med den (jeg var eneste som hadde tid) i flere dager, deilige dager. Anonymkode: 3a70e...e26 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #34 Skrevet 13. juni 2019 Aldri sett vitsen. En stygg boks som tar masse plass. Et ekstra objekt å flytte på når jeg skal vaske gulvet. Da jeg leide var det noen ganger TV som fulgte med. Og da var jeg ikke interessert engang. Nå eier jeg. En TV skal aldri inn der Anonymkode: 05b1c...153 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #35 Skrevet 16. juni 2019 På 13.6.2019 den 18.45, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke jeg kjenner noen under 70 som anser TV som viktig. Jeg mener: bestemor på 90 hadde neppe likt seg uten, men hun forstår seg verken på Internett eller annet, så hun ser mye TV. Helt naturlig i den del av livet. Men de færreste vbarnefamilier ser TV. De færreste enslige eller par ser TV. (Tenke seg til at det en gang i tiden var sånn at en satte seg ned og så TV «sammen» Det var nok triste tider i mange hjem med par som egentlig burde vært skilt) Spørsmålet er jo heller: hva er det desse personene som «reagerer voldsomt» skal med TV? Hva ser man på TV? En større skjerm - joda, jeg ser poenget. Men ser noen TV? I dag? Anonymkode: 2968d...670 Jeg er 27 og synes TV er viktig. Jeg og mannen ser TV sammen og synes det er mye mer sosialt og hyggelig enn å sitte med hver vår pad/mobil/pc. Gleder meg til barnet vårt blir større så vi kan se filmer på TV sammen. Anonymkode: 40209...48d 4
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #36 Skrevet 16. juni 2019 Bruker PC og tlf, ser på Netflix og nrktv der Anonymkode: 4e64d...adf
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #37 Skrevet 16. juni 2019 Har ikke tv, lider ingen nød fordi jeg ser alt på pcen uansett. Dessuten er det digg å slippe ekstra utgifter som kommer med tv. Deler abonnement på hbo, netflix og tv2sumo med venner. Anonymkode: d8077...2d4
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #38 Skrevet 16. juni 2019 On 6/11/2019 at 11:22 PM, AnonymBruker said: Dere som ikke har TV, hvorfor har dere ikke TV? Får dere reaksjoner fra folk som synes det er " rart?" Jeg ser "aldri" på TV, så vurdere kvitte meg med den egentlig.men mange reagerer voldsomt når eg sier det... Jeg kan se noe på NRK nett i blant, men da ser jeg på iPaden. Anonymkode: e620c...fee Har ikke tv, ikke alle vet fordi jeg nevner det sjeldent. Holder lenge med NRK nett, Netflix, YouTube osv. De som får vite det reagerer ikke veldig, men alle går jo ut fra at all har. Tror forresten at det er blitt noe mere vanlig å ikke ha. Anonymkode: 84e67...b39
Minlillesky Skrevet 16. juni 2019 #39 Skrevet 16. juni 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 27 og synes TV er viktig. Jeg og mannen ser TV sammen og synes det er mye mer sosialt og hyggelig enn å sitte med hver vår pad/mobil/pc. Gleder meg til barnet vårt blir større så vi kan se filmer på TV sammen. Anonymkode: 40209...48d Hva med å spille brettspill sammen? Lese sammen? Prate sammen? Holde på me hver deres ting/hobby? Tv er ikke sosialt. 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #40 Skrevet 16. juni 2019 Eg har aldri hatt televisjon eller mottaker for tv signal. Har heller ikkje diger skjerm/monitor i stova. Veit ikkje når eg skulle fått tid til å glane. Eg er alltid oppteken. Det er jobb, møter, barn, rydding, kjøring, handling, vasking, sortering, kontor arbeid, kurs, fritidsaktiviteter, reiser. Anonymkode: 80dcb...6f1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå