Gå til innhold

Synd i barn som blir tvunget til å være vegetarianer eller veganer


Søtnosen95

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Søtnosen95 skrev:

Er det det dere spiser til jul? familiesammenkomst med vanngratinerte poteter med fake ost på toppen?

Helt riktig. Siden du selv er så fornuftig, fortjener du jo like fornuftige svar!

Anonymkode: 97880...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jo, et ekte valg kan fint være et ekte valg, selv om det følger foreldrenes valg. Ikke alt er hjernevasking, og hvis du snakker om føringer så er det noe alle foreldre legger på barna sine, i hver eneste retning. Jeg vet ikke med veganere men jeg vet at utrolig mange vegetarianere har et mye mer variert kosthold, fordi de er blitt tvunget til å utforske mange andre råvarer. Synes du Ts selv har gjort et ekte valg? Hennes valg er tatt ut en antiholdning. Hun skal absolutt gjøre det motsatte og ville ikke tatt i "en soyapølse med en pinsett" engang. Synes du det virker autonomt? Slik som hun refser i vei (verre enn en veggis og en veganer), vil hun ikke kunne nedlate seg til å engang smake på veggismat for da kommer hun til å bli et offer for sin egen forakt.

Anonymkode: 97880...15f

Jeg spiser ikke halvfabrikat stappet med usunne ingredienser, det har ingenting med at det er en vegansk rett! det høres motbydelig ut "soyapølse"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt riktig. Siden du selv er så fornuftig, fortjener du jo like fornuftige svar!

Anonymkode: 97880...15f

hadde egentlig ikke forventet noe annet nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Søtnosen95 skrev:

Jeg spiser ikke halvfabrikat stappet med usunne ingredienser, det har ingenting med at det er en vegansk rett! det høres motbydelig ut "soyapølse"

Jeg synes soyapølse lyder musikalsk.

Anonymkode: 97880...15f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor spise mat som skal etterligne annen mat?? skal du være veganer, JA, da får du holde deg til plantene og ikke late som det er kjøtt. ærlig talt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg synes soyapølse lyder musikalsk.

Anonymkode: 97880...15f

men hvorfor, dere er jo veganere nettopp for å holde dere unna kjøtt, hvorfor skal plantene formes slik at de blir nettopp som kjøtt?? det gir ingen mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Søtnosen95 skrev:

Hvorfor spise mat som skal etterligne annen mat?? skal du være veganer, JA, da får du holde deg til plantene og ikke late som det er kjøtt. ærlig talt

Hvorfor det? Liker du ikke mat som later som det er noe annet? Hørt om pølsa som latet som den var gris?

Anonymkode: 97880...15f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir det samme som at jeg  lager til pølsene med grønn farge og skjære de opp i form av en salat. Lurer ingen andre enn meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Søtnosen95 skrev:

men hvorfor, dere er jo veganere nettopp for å holde dere unna kjøtt, hvorfor skal plantene formes slik at de blir nettopp som kjøtt?? det gir ingen mening.

Hvis du lette etter mening og var oppriktig nysgjerrig så hadde du funnet den for lenge siden. Dessuten er ikke alt veggiser og veganere kaster seg over laget av soya. soya soya soya :edie:

Anonymkode: 97880...15f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? Liker du ikke mat som later som det er noe annet? Hørt om pølsa som latet som den var gris?

Anonymkode: 97880...15f

jeg forstår bare ikke hvorfor maten deres skal være en replika av kjøtt? 😂 rareste.. dere reklamerer jo da for at kjøtt er det som egentlig er det rette! tenkt over det før? Akkurat på samme måte som at folk kjøper fake designer vesker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Søtnosen95 skrev:

jeg forstår bare ikke hvorfor maten deres skal være en replika av kjøtt? 😂 rareste.. dere reklamerer jo da for at kjøtt er det som egentlig er det rette! tenkt over det før? Akkurat på samme måte som at folk kjøper fake designer vesker..

Nope. Dårlig sammenligning. Folk er så dårlig på sammenligninger.

Anonymkode: 97880...15f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er ikke en ekte Veggis før du kun spiser plantene uten at det er formet som en kopi av kjøtt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Søtnosen95 skrev:

Hvorfor spise mat som skal etterligne annen mat?? skal du være veganer, JA, da får du holde deg til plantene og ikke late som det er kjøtt. ærlig talt

Så pølser, burgere, ost osv er altså naturlige animalske fasonger?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nope. Dårlig sammenligning. Folk er så dårlig på sammenligninger.

Anonymkode: 97880...15f

den er faktisk ikke dårlig. ser jeg en Veggis med en soyapølse flirer jeg høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Søtnosen95 skrev:

du er ikke en ekte Veggis før du kun spiser plantene uten at det er formet som en kopi av kjøtt. 

Kjære deg. Jeg tror ikke det er du som setter standarden for vegetarianisme og veganisme her, søtnos.

Anonymkode: 97880...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, frk.Helene Hare skrev:

Så pølser, burgere, ost osv er altså naturlige animalske fasonger?

ja! det vil jeg si! absolutt!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kjære deg. Jeg tror ikke det er du som setter standarden for vegetarianisme og veganisme her, søtnos.

Anonymkode: 97880...15f

jeg får alle rundt meg til å se det samme som jeg ser, tilslutt synes alle at det bør bli forbudt herme etter formen til kjøtt når det ikke er kjøtt. det er løgn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Søtnosen95 skrev:

den er faktisk ikke dårlig. ser jeg en Veggis med en soyapølse flirer jeg høyt.

Gjør du det alene i butikken også? Du vet andre ser på det som tegn på galskap? Her inne ser man jo det er en slags bitterhet (å være så opphengt i sine fiender og deres kosthold), men det er ikke lett for uforstående kunder å vite!

Anonymkode: 97880...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Søtnosen95 skrev:

jeg får alle rundt meg til å se det samme som jeg ser, tilslutt synes alle at det bør bli forbudt herme etter formen til kjøtt når det ikke er kjøtt. det er løgn

Løgn er ikke det samme som kopi av form i alle tilfeller.

Anonymkode: 97880...15f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gjør du det alene i butikken også? Du vet andre ser på det som tegn på galskap? Her inne ser man jo det er en slags bitterhet (å være så opphengt i sine fiender og deres kosthold), men det er ikke lett for uforstående kunder å vite!

Anonymkode: 97880...15f

nei, men jeg sier det til min omgangskrets etterpå. Slik at de forstår at "hun der er ikke ekte Veggis, hun er bare fake"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...