Gå til innhold

Synd i barn som blir tvunget til å være vegetarianer eller veganer


Søtnosen95

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og tviler på at denne tråden kommer til å klistre seg nevneverdig til minnet mitt.

Anonymkode: ec013...cd2

ok det var dumt for her var mange kloke ord fra ei vis jente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Søtnosen95 said:

nei. bra. Da kan du forøvrig gjøre det du vil med ditt eget kosthold. spis gjerne gress til middag for min del

Nei, jeg spiser soyapølse jeg, men du vet vel fortsatt ikke hva det er?

1 minutt siden, Søtnosen95 said:

ok det var dumt for her var mange kloke ord fra ei vis jente

Klok 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymkode: ec013...cd2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg spiser soyapølse jeg, men du vet vel fortsatt ikke hva det er?

Klok 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymkode: ec013...cd2

nei, ser for meg soyasaus innpakket i tang.. Slik at det blir formet som ei pølse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Søtnosen95 said:

nei, ser for meg soyasaus innpakket i tang.. Slik at det blir formet som ei pølse. 

Og du sa du var klok 😂😂😂😂😂

Anonymkode: ec013...cd2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra spøk til revolver, den soyapølsen du snakker om, den kan umulig være hjemmelaget! tipper du kjøper slike halvfabrikat på butikken stappet med helseskadelige stoffer. Vil ikke tro det er så sunt det heller 😂 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Søtnosen95 said:

Fra spøk til revolver, den soyapølsen du snakker om, den kan umulig være hjemmelaget! tipper du kjøper slike halvfabrikat på butikken stappet med helseskadelige stoffer. Vil ikke tro det er så sunt det heller 😂 

Tviler på at du lager dine egne grillpølser også. Som for så vidt inneholder sånn 40% kjøtt og resten dritt.

Anonymkode: ec013...cd2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det å fore opp unger på vegansk kostholt er rimelig lite gjennomtenkt, eller rett og slett mangel på kunnskap.

Men det nytter ikke engang å prøve å forklare hvorfor det ikke er sunt ovenfor en nyfrelst veganer, det er jo en grunn til at enkelte blir helt ekstreme i kostholdet. Det er samme tankegangen som vi finner hos nyfrelste kristne eller ekstreme muslimer.

Det virker som mangelen på proteiner fra kjøtt gjør de enda mer tilbakestående, det er også blant denne gjengen vi finner tullinger som er mot vaksiner men samtidig gladelig betaler for at en healer skal helbrede dem og de bleke barna dems.

Anonymkode: b24a4...0a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tviler på at du lager dine egne grillpølser også. Som for så vidt inneholder sånn 40% kjøtt og resten dritt.

Anonymkode: ec013...cd2

jeg spiser ikke det dårligste kjøttet til grisen. Her skal det være indrefilet :) .. jeg har faktisk ett veldig sunt kosthold og spiser nesten ikke halvfabrikat i hverdagen.. helt seriøst. ville ikke rørt soyapølsene dine med en pinsett engang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Søtnosen95 skrev:

Her er noen artikler om hva de stakkars barna gjennomgår på grunn av sine foreldres overbevisning.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/6nGPro/lege-advarer-barn-kan-bli-alvorlig-syke-naar-mor-er-veganer

https://forskning.no/a/449941

https://www.itromso.no/nyheter/2018/12/13/UNN-lege-advarer-Kan-bli-alvorlig-syke-når-mamma-er-veganer-18063420.ece

https://www.dinside.no/okonomi/uetisk-a-oppdra-barn-som-veganere/62371237

https://www.vg.no/forbruker/helse/i/2MpOx/vegan-diett-kan-skade-barna

https://www.dagbladet.no/nyheter/veganer-foreldre-siktet-for-omsorgssvikt-etter-at-14-maneder-gammel-underernaert-gutt-dode/60922477

https://www.tv2.no/a/9046921/

Ernæringsfysiologer sier at ett slikt kosthold kan være fullverdig. Det er KUN om foreldrene virkelig kan det de styrer med, og det er faktisk ikke mange. Jeg hadde vært sint på mine foreldre den dagen jeg ble voksen og virkelig forsto alt jeg ble frarøvet i min barndom..

Hvorfor skriver du om vegetarianere når alt du linker til handler om veganere?

Anonymkode: 97880...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Søtnosen95 skrev:

jeg spiser ikke det dårligste kjøttet til grisen. Her skal det være indrefilet :) .. jeg har faktisk ett veldig sunt kosthold og spiser nesten ikke halvfabrikat i hverdagen.. helt seriøst. ville ikke rørt soyapølsene dine med en pinsett engang

Så kul du er, ts, 😎 Alltid like sjarmerende med de som er anti-alt-av-veggis-ting på trass.

Anonymkode: 97880...15f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det å fore opp unger på vegansk kostholt er rimelig lite gjennomtenkt, eller rett og slett mangel på kunnskap.

Men det nytter ikke engang å prøve å forklare hvorfor det ikke er sunt ovenfor en nyfrelst veganer, det er jo en grunn til at enkelte blir helt ekstreme i kostholdet. Det er samme tankegangen som vi finner hos nyfrelste kristne eller ekstreme muslimer.

Det virker som mangelen på proteiner fra kjøtt gjør de enda mer tilbakestående, det er også blant denne gjengen vi finner tullinger som er mot vaksiner men samtidig gladelig betaler for at en healer skal helbrede dem og de bleke barna dems.

Anonymkode: b24a4...0a9

Mest sannsynlig har de ikke fulgt helsestasjonskontrollene heller, de har valgt å ta det på egenhånd i og med helsestasjonen er der for å forgifte barna med kvikksølv via vaksiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde vært forbudt å sette barn på vegansk kosthold og en god grunn for BV å gripe inn.

Anonymkode: 2100c...bb5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skriver du om vegetarianere når alt du linker til handler om veganere?

Anonymkode: 97880...15f

potato patata 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det burde vært forbudt å sette barn på vegansk kosthold og en god grunn for BV å gripe inn.

Anonymkode: 2100c...bb5

De burde absolutt fått til en lovendring her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

6-7 år? På samme måte som 6-7 åringer «velger» å være kristne, muslimske osv. da eller?

Anonymkode: 8c9bc...5bf

Ja, tenke seg til. Så fælt å være kristen eller muslimsk. Huttetu!!!

Anonymkode: 97880...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, tenke seg til. Så fælt å være kristen eller muslimsk. Huttetu!!!

Anonymkode: 97880...15f

Ingenting galt i det, men for en 6-7 åring med foreldre som er hellig overbevist så er det ikke et ekte valg.

Anonymkode: 47ff9...737

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Søtnosen95 skrev:

potato patata 

Potato potatho!* Det er svært viktig for oss vegetarianere at uttrykk som inneholder ordet potet, som vi er så glad i, skrives riktig.

Anonymkode: 97880...15f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Potato potatho!* Det er svært viktig for oss vegetarianere at uttrykk som inneholder ordet potet, som vi er så glad i, skrives riktig.

Anonymkode: 97880...15f

Er det det dere spiser til jul? familiesammenkomst med vanngratinerte poteter med fake ost på toppen?

Endret av Søtnosen95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Søtnosen95 skrev:

potato patata 

Ikke engang dette fikk du til. (Jada, jeg skjønner at Ts troller...)

Veganere har ofte veldig god innsikt i næringsinnhold i maten, akkurat fordi man ved feilaktig kosthold kan få mangelsykdommer. De få sakene som omhandler barn som lider av veganerkost dreier seg om mennesker som mangler grunnleggende kunnskap om ernæring.

Vegetarianerene har ingen større utfordringer hva gjelder næringsstoffer. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ingenting galt i det, men for en 6-7 åring med foreldre som er hellig overbevist så er det ikke et ekte valg.

Anonymkode: 47ff9...737

Jo, et ekte valg kan fint være et ekte valg, selv om det følger foreldrenes valg. Ikke alt er hjernevasking, og hvis du snakker om føringer så er det noe alle foreldre legger på barna sine, i hver eneste retning. Jeg vet ikke med veganere men jeg vet at utrolig mange vegetarianere har et mye mer variert kosthold, fordi de er blitt tvunget til å utforske mange andre råvarer. Synes du Ts selv har gjort et ekte valg? Hennes valg er tatt ut en antiholdning. Hun skal absolutt gjøre det motsatte og ville ikke tatt i "en soyapølse med en pinsett" engang. Synes du det virker autonomt? Slik som hun refser i vei (verre enn en veggis og en veganer), vil hun ikke kunne nedlate seg til å engang smake på veggismat for da kommer hun til å bli et offer for sin egen forakt.

Anonymkode: 97880...15f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...