Gå til innhold

Synd i barn som blir tvunget til å være vegetarianer eller veganer


Søtnosen95

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Søtnosen95 skrev:

jeg er frisk som en fisk.. spiser det jeg vil spise.

Jeg også! :)

Hilsen veganer 💚

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos oss er det ikke ett valg i den forstand, barnet er pent NØDT. Ville ikke ønsket det for noen andre, og derfor forstår jeg ikke dere som gjør det av FRI vilje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Søtnosen95 skrev:

jeg vil heller bli syk ved å ha kost meg med god mat, enn å bli syk ved å ha levd med kostholdet til en ku over lang tid. det er min mening. Vinningen går opp i spinningen.

Jeg er ikke vegetarianer eller veganer selv, men det finnes da mye god vegetar og vegansk mat man kan kose seg med! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Søtnosen95 said:

Hos oss er det ikke ett valg i den forstand, barnet er pent NØDT. Ville ikke ønsket det for noen andre, og derfor forstår jeg ikke dere som gjør det av FRI vilje?

Faktisk ikke nei. Nå har jeg ikke unger selv, men vet om flere barn som selv har uttrykt ønske om å bli vegetarianere. Noen har altetende foreldre også, så åpenbart at ideen ikke kom fra dem.

Anonymkode: ec013...cd2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, og en del veganerbarn blir ikke engang tatt til lege fordi foreldrene deres er så overbevist om at siden de lever på grønnsaker MÅ de være frisk som en fisk. 

Anonymkode: f1b9d...51b

Det du glemmer oppi det hele her, er at idioter finnes i alle leire. Både blant veganere og blant kjøttetere. Det er kjøttetere som utsetter barna sine for omsorgssvikt og. Dessverre er det enkelte idioter som tror vaksiner er djevelensk verk, som lever helt irrasjonelle liv og som samtidig er veganere. Og disse gir mange av de oppegående veganerne med mye kunnskap om kosthold et veldig dårlig rykte. Holdningen din viser et uforståelig "hat" mot de som velger et annet kosthold enn deg. Uten at du ser realitetene og sammenhengene. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Faktisk ikke nei. Nå har jeg ikke unger selv, men vet om flere barn som selv har uttrykt ønske om å bli vegetarianere. Noen har altetende foreldre også, så åpenbart at ideen ikke kom fra dem.

Anonymkode: ec013...cd2

ja det har de kanskje når de blir eldre. Synes ikke foreldre skal ta slike valg for barna sine, de bør bestemme selv den dagen de er 16. Barn som er yngre kan gjerne si slikt for å blidgjøre foreldrene sine.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Søtnosen95 said:

jeg forstår at du ønsker det beste for dine barn.. sikkert derfor du gjør det. Men har du faktisk tenkt over alt de må vike unna for det? jeg har barn med allergi og jeg ser det plager barnet veldig. hen må alltid passe på at hen ikke får i seg den matvaren, og jeg ser den stakkars sorgen i øynene på barnet når hen ikke får spise det hen vil.. Tenk alt barna går glipp av? er det verd det synes du?

Det er nok ikke så dramatisk for mine 2. Er ganske annerledes med allergi, for da kan det bli krise om man får i seg det man ikke tåler. Er annerledes når det er et valg, det er ikke krise om de spiser en pølse eller to når de er på besøk hos andre og jeg ikke er der. 

3 minutter siden, Søtnosen95 said:

Hos oss er det ikke ett valg i den forstand, barnet er pent NØDT. Ville ikke ønsket det for noen andre, og derfor forstår jeg ikke dere som gjør det av FRI vilje?

Du må jo lære barnet å takle vonde følelser. Barn er robuste om de lærer hvordan bli det. Du må lære dem hvordan kjenne på og takle vonde følelser, samt se det positive i ting heller enn å foksusere på det de ikke kan få eller ha. Jeg vokste opp i en fattig familie og jeg fikk ikke mange leker, nye klær og flotte ferier. men var jeg lei meg for det? Nei, for foreldrene mine lærte meg hvordan sette pris på det jeg hadde og bli glad i livet alikevel. Det går an om man selv er god på å håndtere følelser. Men sånn som du skriver i denne tråden, så virker det ikke som om du har så god kontroll på egne følelser, og da vil det nok være vanskelig å lære barnet ditt det

Anonymkode: cec53...304

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper for din del at du er et troll, TS.

Anonymkode: 4146a...444

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn er i vekst og det er svært viktig at de får i seg nok energi, proteiner, fett, vitaminer og mineraler for å få riktig utvikling. Melk, egg og kjøtt er enkle og viktige kilder til det. Man skal ha veldig god peiling for å sikre at barna får i seg nok næringsstoffer uten disse matvarene. Det er mange vegetar og veganerbarn som blir innlagt på grunn av mangel på næringsstoffer.

Anonymkode: 8c9bc...5bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper for din del at du er et troll, TS.

Anonymkode: 4146a...444

Jeg er faktisk ikke ett troll nei. Finnes de?..:)
Har kanskje satt det hele litt på spissen, men jeg mener faktisk at det er unødvendig og farlig utsette barna for slikt. Det er ikke deres valg, nemlig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Søtnosen95 said:

ja det har de kanskje når de blir eldre. Synes ikke foreldre skal ta slike valg for barna sine, de bør bestemme selv den dagen de er 16. Barn som er yngre kan gjerne si slikt for å blidgjøre foreldrene sine.. 

Hva legger du i eldre? De var vel rundt 6-7 år når de bestemte seg, når de var gamle nok til å forestå hva de faktisk spiste.

Anonymkode: ec013...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva legger du i eldre? De var vel rundt 6-7 år når de bestemte seg, når de var gamle nok til å forestå hva de faktisk spiste.

Anonymkode: ec013...cd2

7år da tar de som regel valg ettersom hva de er oppvokst med.. Ett barn som har spist ett normalt kosthold frem til 7år ville aldri noensinne valgt det bort til fordel for ett vegansk ett!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva legger du i eldre? De var vel rundt 6-7 år når de bestemte seg, når de var gamle nok til å forestå hva de faktisk spiste.

Anonymkode: ec013...cd2

6-7 år? På samme måte som 6-7 åringer «velger» å være kristne, muslimske osv. da eller?

Anonymkode: 8c9bc...5bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Søtnosen95 said:

7år da tar de som regel valg ettersom hva de er oppvokst med.. Ett barn som har spist ett normalt kosthold frem til 7år ville aldri noensinne valgt det bort til fordel for ett vegansk ett!

NOPE! Barnet ville ikke lenger spise døde dyr, og foreldrene bare «faen. hva skal vi lage til h*n da, da?»

Anonymkode: ec013...cd2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

NOPE! Barnet ville ikke lenger spise døde dyr, og foreldrene bare «faen. hva skal vi lage til h*n da, da?»

Anonymkode: ec013...cd2

hva med egg da? det ville barnet plutselig ikke spise? Hvis jeg sitter syrer hodet til ett lite barn på 6 år med at "spiser du planter spiser du en levende organisme. Vi tar livet av planten om vi spiser den. I planter kan det være mange ekle bakterier som kan gjøre oss syke med mindre vi vasker det VIRKELIG godt, vi kan aldri være sikker på om planten er vasket godt nok" tror du barnet ville spist det da? Dere syrer hodet til barnet deres på samme måte som ekstremistene innenfor islam.. De blir jo helt hjernevasket!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Søtnosen95 said:

hva med egg da? det ville barnet plutselig ikke spise? Hvis jeg sitter syrer hodet til ett lite barn på 6 år med at "spiser du planter spiser du en levende organisme. Vi tar livet av planten om vi spiser den. I planter kan det være mange ekle bakterier som kan gjøre oss syke med mindre vi vasker det VIRKELIG godt, vi kan aldri være sikker på om planten er vasket godt nok" tror du barnet ville spist det da? Dere syrer hodet til barnet deres på samme måte som ekstremistene innenfor islam.. De blir jo helt hjernevasket!

Hvis du noen gang blir litt mindre idiot og lærer deg å lese, så ser du at jeg skrev at JEG IKKE HAR BARN 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: ec013...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis du noen gang blir litt mindre idiot og lærer deg å lese, så ser du at jeg skrev at JEG IKKE HAR BARN 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: ec013...cd2

HAHAHA, kanskje du får det en dag. da håper jeg du husker på det jeg sa.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Søtnosen95 said:

HAHAHA, kanskje du får det en dag. da håper jeg du husker på det jeg sa.. 

Nei, jeg skal absolutt ikke ha barn.

Anonymkode: ec013...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Søtnosen95 said:

HAHAHA, kanskje du får det en dag. da håper jeg du husker på det jeg sa.. 

Og tviler på at denne tråden kommer til å klistre seg nevneverdig til minnet mitt.

Anonymkode: ec013...cd2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg skal absolutt ikke ha barn.

Anonymkode: ec013...cd2

nei. bra. Da kan du forøvrig gjøre det du vil med ditt eget kosthold. spis gjerne gress til middag for min del

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...