Gå til innhold

Synd i barn som blir tvunget til å være vegetarianer eller veganer


Søtnosen95

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Søtnosen95 skrev:

De mangler B12 slik som en over poengterte. Det får de ikke i kostholdet sitt. Så innlegget ditt er ; Feil.

Se svaret mitt over, det gjelder også deg.

Herregud, slutt å være bedrevitere når dere ikke har peiling!!!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Kvinne87Rogaland skrev:

Se svaret mitt over, det gjelder også deg.

Herregud, slutt å være bedrevitere når dere ikke har peiling!!!!

Hva spiser du normalt til middag? Eplemost med fritert gulrot og bønnestuing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Søtnosen95 skrev:

spiser de Grandiosa 4 dager i uken, grønnsaker 1 dag i uken, frukt på skolen/barnehage, vil de uansett ikke få mangler på en slik måte! Veganere har ikke mye spillerom og hvert eneste måltid må være nøye planlagt og gjennomtenkt for å ikke trå feil.

Det du får av Grandiosa fire ganger i uken er mye verre enn vitamin og mineral mangel. Det kommer stadig oftere advarsler om hva ultra prossesert mat gjør med kroppen. Jeg ville bekymret meg mer for det enn for mangler. Mangler kan man lett rette opp i. Årevis med halffabrikata vil derimot ødelegge tarmen og gi store helseproblemer i voksen alder. 

Anonymkode: a2da3...585

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Kvinne87Rogaland skrev:

Det er B12 i egg og meieriprodukter, noe vegetarianere kan spise.

Vennligst ha litt kunnskaper før du uttaler deg og sprer vranglære.

Det finnes flere varianter av vegetarianere, og ikke alle spiser melk og egg nei. Noen spiser bare melk, men ikke egg, noen bare egg men ikke melk. Noen ingen av delene, noen begge deler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det du får av Grandiosa fire ganger i uken er mye verre enn vitamin og mineral mangel. Det kommer stadig oftere advarsler om hva ultra prossesert mat gjør med kroppen. Jeg ville bekymret meg mer for det enn for mangler. Mangler kan man lett rette opp i. Årevis med halffabrikata vil derimot ødelegge tarmen og gi store helseproblemer i voksen alder. 

Anonymkode: a2da3...585

nei. der tar du feil.. Ved vitamin og mineral mangel kan barnet DØ. Det dør ikke av grandiosa , jeg har hvertfall til gode å se en rapport med slike tilfeller på grunn av Norges mest spiste ferdig pizza 😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, Søtnosen95 skrev:

Her er noen artikler om hva de stakkars barna gjennomgår på grunn av sine foreldres overbevisning.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/6nGPro/lege-advarer-barn-kan-bli-alvorlig-syke-naar-mor-er-veganer

https://forskning.no/a/449941

https://www.itromso.no/nyheter/2018/12/13/UNN-lege-advarer-Kan-bli-alvorlig-syke-når-mamma-er-veganer-18063420.ece

https://www.dinside.no/okonomi/uetisk-a-oppdra-barn-som-veganere/62371237

https://www.vg.no/forbruker/helse/i/2MpOx/vegan-diett-kan-skade-barna

https://www.dagbladet.no/nyheter/veganer-foreldre-siktet-for-omsorgssvikt-etter-at-14-maneder-gammel-underernaert-gutt-dode/60922477

https://www.tv2.no/a/9046921/

Ernæringsfysiologer sier at ett slikt kosthold kan være fullverdig. Det er KUN om foreldrene virkelig kan det de styrer med, og det er faktisk ikke mange. Jeg hadde vært sint på mine foreldre den dagen jeg ble voksen og virkelig forsto alt jeg ble frarøvet i min barndom..

Frarøvet din barndom? Virkelig?!? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Thyra skrev:

Frarøvet din barndom? Virkelig?!? 

ja, jeg syns det er groteskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Søtnosen95 skrev:

nei. der tar du feil.. Ved vitamin og mineral mangel kan barnet DØ. Det dør ikke av grandiosa , jeg har hvertfall til gode å se en rapport med slike tilfeller på grunn av Norges mest spiste ferdig pizza 😅

De fleste får alvorlige symptomer før de dør og en lege vil enkelt avdekke alvolig mangel. 

Å slite med magen resten av livet er en verre konsekvens enn å ha vit mangel i ett til to år av livet. Når mangelen er stabilisert cil man ikke ha masse helseproblemer, det vil man derimot om man får inflammasjon i tarmen. 

Anonymkode: a2da3...585

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er det de barna koser seg med en lørdagskveld? gulrot og moste salatblader? off. får magevondt bare av å tenke på omsorgssvikten de blir utsatt for, og all den gleden med god mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Søtnosen95 skrev:

Hva spiser du normalt til middag? Eplemost med fritert gulrot og bønnestuing?

Dette er flaut.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kvinne87Rogaland skrev:

Dette er flaut.

ja jeg vet jo ikke hva det er dere spiser til middag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Søtnosen95 said:

nei. der tar du feil.. Ved vitamin og mineral mangel kan barnet DØ. Det dør ikke av grandiosa , jeg har hvertfall til gode å se en rapport med slike tilfeller på grunn av Norges mest spiste ferdig pizza 😅

En kompis av meg spiste mye ferdigpizza og fikk c vitaminmangel...

Anonymkode: cec53...304

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Jadzia skrev:

Det finnes flere varianter av vegetarianere, og ikke alle spiser melk og egg nei. Noen spiser bare melk, men ikke egg, noen bare egg men ikke melk. Noen ingen av delene, noen begge deler. 

Og alle får i seg B12. De som spiser ingen av delene er veganere, som var mitt poeng i første innlegg.

Nå bare ror du deg bort. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Søtnosen95 skrev:

ja, jeg syns det er groteskt.

Er det det barndommen dreier seg om, å soise animimalsk føde? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Thyra skrev:

Er det det barndommen dreier seg om, å soise animimalsk føde? 

Jeg synes det er groteskt og grusomt frarøve barna sine ett godt kosthold på grunn av egoisme. Lurer på hvordan disse barna har det i barnehage, for å klare tilfredsstille energibehovet må de jo spise 2 store hodekåler til lunsj. Deretter sitte se på de andre barna får spise skiver , is, varmmat etc. Håper for gudsskyld de sender barna sine i veganske barnehager for at barna skal slippe se at de blir behandlet annerledes.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En kompis av meg spiste mye ferdigpizza og fikk c vitaminmangel...

Anonymkode: cec53...304

ok, døde han? ikke det, nei nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Søtnosen95 skrev:

Jeg synes det er groteskt og grusomt frarøve barna sine ett godt kosthold på grunn av egoisme. Lurer på hvordan disse barna har det i barnehage, for å klare tilfredsstille energibehovet må de jo spise 2 store hodekåler til lunsj. Deretter sitte se på de andre barna får spise skiver , is, varmmat etc. Håper for gudsskyld de sender barna sine i veganske barnehager for at barna skal slippe se at de blir behandlet annerledes.. 

Her i barnehagen serverer de kun vegetar. Helt vanlig barnehage. 

Tror det er et tiltak pga det dårlige kostholdet mange har hjemme. 

Anonymkode: a2da3...585

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Her i barnehagen serverer de kun vegetar. Helt vanlig barnehage. 

Tror det er et tiltak pga det dårlige kostholdet mange har hjemme. 

Anonymkode: a2da3...585

Samme i barnehagen vår. Ungene får så mye godt at jeg nesten er misunnelig til tider :P 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jadzia skrev:

Samme i barnehagen vår. Ungene får så mye godt at jeg nesten er misunnelig til tider :P 

Takker gud for at mine går i en vanlig barnehage og storkoser seg. Synes selvsagt synd i alle de andre som ikke har det like fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...