Gå til innhold

Norsk bryllup er stivt, formelt og kjedelige...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det legges utrolig mye arbeid i planlegging, invitasjoner, leie og pynting av lokaler og bord, mat & drikke, musikk, toastmaster, bar osv. osv.  Likevel er de fleste norske brylluper grufullt kjedelige.  MÅ det være slik?

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje fordi DU er kjedelig:) det blir hva man gjør det til. Forventer du at de andre lager stemning og ikke bidrar selv, selvfølgelig blir det kjedelig! Det blir hva man gjør det til. Jeg har aldri vært i et kjedelig bryllup, fordi jeg selv sørger for å ha det gøy. 

Anonymkode: 24032...d61

• Liker 14
Skrevet

Vårt var ikke det, men så feiret vi i en fjelllandsby i søreuropa da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vel vi hadde ett utenlandsk bryllup. Var ganske kjedelig det og. 

Anonymkode: c569e...3f9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Zienna skrev:

Det legges utrolig mye arbeid i planlegging, invitasjoner, leie og pynting av lokaler og bord, mat & drikke, musikk, toastmaster, bar osv. osv.  Likevel er de fleste norske brylluper grufullt kjedelige.  MÅ det være slik?

Nei, jeg tenker å ikke ha det slik. Skal ha buffet slik at gjestene kan spise masse forskjellig mat, prate samtidig, danse litt, spise mer, etc. Skal ikke ha bordkort, vil at folk skal kunne sette seg for å være sosiale med hverandre, bytte plass innimellom om ønskelig. Har tenkt å pynte lokalet da, men gjerne med bilder og litt leker slik at folk har noe å feste øynene på. Toastmaster trenger man ikke, men det er jo fint at noen tar på seg rollen å invitere folk til bords eller gi beskjeder om hvilken mat som er på bordet, osv.

Anonymkode: 341be...bd5

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje fordi DU er kjedelig:) det blir hva man gjør det til. Forventer du at de andre lager stemning og ikke bidrar selv, selvfølgelig blir det kjedelig! Det blir hva man gjør det til. Jeg har aldri vært i et kjedelig bryllup, fordi jeg selv sørger for å ha det gøy. 

Anonymkode: 24032...d61

Jeg er enig i den.  Det forplikter å være gjest, og jeg er også en sånn person som gjør alt jeg kan for å bidra til at det skal bli bra. 

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, SupaWoman skrev:

Vårt var ikke det, men så feiret vi i en fjelllandsby i søreuropa da.

Da har vi kanskje noe å lære her i Norge?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Zienna skrev:

Da har du ikke vært i et skikkelig bygde-brullyp i distriktsnorge

Anonymkode: 72d3b...bdf

• Liker 16
Skrevet
2 minutter siden, Zienna skrev:

Da har vi kanskje noe å lære her i Norge?

25-30 varme, cava, sangria og gourmetmat gjør susen.  :)

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg tenker å ikke ha det slik. Skal ha buffet slik at gjestene kan spise masse forskjellig mat, prate samtidig, danse litt, spise mer, etc. Skal ikke ha bordkort, vil at folk skal kunne sette seg for å være sosiale med hverandre, bytte plass innimellom om ønskelig. Har tenkt å pynte lokalet da, men gjerne med bilder og litt leker slik at folk har noe å feste øynene på. Toastmaster trenger man ikke, men det er jo fint at noen tar på seg rollen å invitere folk til bords eller gi beskjeder om hvilken mat som er på bordet, osv.

Det høres bra ut.  Jeg tror vi nordmenn trenger å løsne litt på alt vi mener om hva seg hør og bør. 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har du ikke vært i et skikkelig bygde-brullyp i distriktsnorge

Anonymkode: 72d3b...bdf

Å joda.  Jeg giftet meg selv i distriktsnorge. 

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel vi hadde ett utenlandsk bryllup. Var ganske kjedelig det og. 

Anonymkode: c569e...3f9

Jeg tror ikke at et bryllup automatisk blir mindre kjedelig fordi det er i utlandet.  Hva gjorde at ditt bryllup ble kjedelig?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, Zienna skrev:

Du har rett. Det er jo en eneste lang pliktgjøremålskveld. Dørgende kjedelig. Og fem -seks timer med taler der det stort sett sies det samme. Hadde jeg visst hva jeg vet i dag så hadde jeg aldri kastet bort penger på bryllup. 

Anonymkode: 97199...b8f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville heller vært i ditt bryllup enn mitt høres det ut som. 

Anonymkode: 97199...b8f

• Liker 2
Skrevet

Dei som seier det er kjedelige bryllup i Norge har ikkje vore i bryllup i det lokale grendahuset i ei bygd i Gudbrandsdalen.Eg var med på ein bryllupsfest der ein gong og trudde eg var med i ein film frå ville vesten.Der gjekk det for seg for og seie det svært mildt..

• Liker 13
Skrevet
27 minutter siden, Zienna skrev:

Gift deg med en indisk mann. Da blir det folksomt , mye mat og dansing skal du se .

• Liker 1
Skrevet

Siste bryllup jeg var i; middagen begynte 18. Etter maten var fortært og alle talene holdt var kl over 23. Da hadde vi mindre enn 4 timer til å sosialisere faktisk feire bryllupet før lokalet stengte. 

Flott bryllup, men ikke veldig spennende. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AlkoMann skrev:

Gift deg med en indisk mann. Da blir det folksomt , mye mat og dansing skal du se .

Jeg er allerede gift med en norsk mann, og bryllupet vårt var like kjedelig som beskrevet :)

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Zienna skrev:

Jeg er allerede gift med en norsk mann, og bryllupet vårt var like kjedelig som beskrevet :)

Jeg så nettopp et program om forhold som møter fordommer. En russisk jente hadde funnet en indisk mann. Da hennes og hans foreldre planla bryllupet sammen , fortalte den indiske familien at de skulle invitere 600 stykker .

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AlkoMann skrev:

Jeg så nettopp et program om forhold som møter fordommer. En russisk jente hadde funnet en indisk mann. Da hennes og hans foreldre planla bryllupet sammen , fortalte den indiske familien at de skulle invitere 600 stykker .

Ja, nettopp :)  Kulturkollisjon de lux..  . 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...