Gå til innhold

Rødbeter!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å spise rødbeter, men jeg vet ikke hvordan jeg skal tilberede dem. På nettet står det at de skal koke i en til 2 timer, og det gidder jeg ikke. Er det noen som har forslag til andre måter å få is seg rødbeter på? Jeg er ikke spesielt glad i syltede rødbeter bare så det er sagt. 

Anonymkode: 71c84...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

På nettet står det at de skal koke i en til 2 timer, og det gidder jeg ikke.

Forstår deg så godt! Tenk å måtte stå rett opp og ned i to timer og se på at rota kokes!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borscht. Russisk suppe

Anonymkode: 27001...732

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Vox_populi skrev:

Forstår deg så godt! Tenk å måtte stå rett opp og ned i to timer og se på at rota kokes!

💩 og dra.

Anonymkode: 71c84...83f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bake de i ovnen med andre rotgrønnsaker. Dele opp i biter da, så tar det ikke så lang tid.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Muskath skrev:

Bake de i ovnen med andre rotgrønnsaker. Dele opp i biter da, så tar det ikke så lang tid.

Hvor lang tid ca? :) 

Anonymkode: 71c84...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rå rød beter i smoothie kan jo også være et alternativ ser jeg. 🤔

Anonymkode: 71c84...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke å kokes i 2 timer. Det beste er bare å ovnsbake i ovnen sammen med rotgrønnsaker, med litt olje, hvitløk, timian, rosmarin eller andre krydder. Veldig godt. Kanskje 20-25 minutter på 200 grader.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvor lang tid ca? :) 

Anonymkode: 71c84...83f

Del de i fire, så kanskje det tar 30 -45 min. Kjenn på de med gaffel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De selger røtbetejus, smaker faktisk godt :) Man kan tilsette gulrotjuice eller noe annen juice for å gjøre den litt søtere også.

http://www.helios.no/?ItemID=1204

 

Høres ut som du bare vil ha i deg rødbetene for helsefordelene's skyld? Så da kan juice være en bra løsning.

Anonymkode: 27001...732

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor lang tid ca? :) 

Anonymkode: 71c84...83f

Til de er gjennomstekt. Kommer helt an på hvor store biter du har delt dem i. Men la oss si at du lager terninger eller liknende i ca 1x1 cm størrelse, så vil jeg anslå at du baker dem 30 minutter eller noe. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, NewInTown skrev:

Trenger ikke å kokes i 2 timer. Det beste er bare å ovnsbake i ovnen sammen med rotgrønnsaker, med litt olje, hvitløk, timian, rosmarin eller andre krydder. Veldig godt. Kanskje 20-25 minutter på 200 grader.

 Det er jo mye mer overkommelig! Og dessuten smaker over smakte grønnsaker mye bedre enn kokte. :) 

Anonymkode: 71c84...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke liker syltede rødbeter, vil jeg ikke tro du liker dem så mye bedre kokte/bakte. Jeg liker ikke rødbeter grunnet den "jord-aktige" smaken, og den er der uansett...

Anonymkode: 89f26...488

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De selger røtbetejus, smaker faktisk godt :) Man kan tilsette gulrotjuice eller noe annen juice for å gjøre den litt søtere også.

http://www.helios.no/?ItemID=1204

 

Høres ut som du bare vil ha i deg rødbetene for helsefordelene's skyld? Så da kan juice være en bra løsning.

Anonymkode: 27001...732

 Jeg er interessert i både helsefordelene og også det å teste ut nye grønnsaker  til middagsmat. Derfor ville jeg i det minste ikke bare drikker rødbet-Juice og jeg antar det også blir en del dyrere. 

Anonymkode: 71c84...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke liker syltede rødbeter, vil jeg ikke tro du liker dem så mye bedre kokte/bakte. Jeg liker ikke rødbeter grunnet den "jord-aktige" smaken, og den er der uansett...

Anonymkode: 89f26...488

Joda det smaker bedre når det ikke er syltede, og det kommer av at jeg ikke liker laken de ligger i. Den jordaktige smaken smaken kan jeg leve med. For eksempel synes jeg det er helt OK med rødbeter i smoothie.

Anonymkode: 71c84...83f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke liker syltede rødbeter, vil jeg ikke tro du liker dem så mye bedre kokte/bakte. Jeg liker ikke rødbeter grunnet den "jord-aktige" smaken, og den er der uansett...

Anonymkode: 89f26...488

Jeg er heller ingen rødbete-fan, og holder med deg i det med den jordaktige smaken. Jeg synes faktisk syltede rødbeter smaker mindre jord enn ovnsbakte, men desto mer eddik. Rødbeter har fått et oppsving fordi det er mange treningsfolk som har fått med seg at de øker O2-opptaket.  

Edit: ser at TS har svart på det med smak i mellomtiden. :) Jeg brukte litt tid på innlegget, så det var ikke meningen å gi et irrelevant svar.

Endret av Ullvott
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Ullvott skrev:

Jeg er heller ingen rødbete-fan, og holder med deg i det med den jordaktige smaken. Jeg synes faktisk syltede rødbeter smaker mindre jord enn ovnsbakte, men desto mer eddik. Rødbeter har fått et oppsving fordi det er mange treningsfolk som har fått med seg at de øker O2-opptaket.  

Det er den eddiksmaken jeg ikke helt klarer. 

Anonymkode: 71c84...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er den eddiksmaken jeg ikke helt klarer. 

Anonymkode: 71c84...83f

Vi skriver visst samtidig hele tiden, vi :fnise: Jeg la inn en endring i mitt forrige innlegg da jeg leste det du hadde skrevet rett før jeg la det inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lyst til å spise rødbeter, men jeg vet ikke hvordan jeg skal tilberede dem. På nettet står det at de skal koke i en til 2 timer, og det gidder jeg ikke. Er det noen som har forslag til andre måter å få is seg rødbeter på? Jeg er ikke spesielt glad i syltede rødbeter bare så det er sagt. 

Anonymkode: 71c84...83f

Som en ingrediens i ovnsbakte rotgrønnsaker. Ikke syltede da.

Jeg spiser syltede på brødskiva med leverpostei. 

Og til torsk. 

Rødbetsalat

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ullvott skrev:

Vi skriver visst samtidig hele tiden, vi :fnise: Jeg la inn en endring i mitt forrige innlegg da jeg leste det du hadde skrevet rett før jeg la det inn.

 He he, her går det visst unna! 😁

Anonymkode: 71c84...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...