Gå til innhold

Forslag til god vegetar lasagne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg får besøk og skal servere lasagne. Lager på kylling kjøttdeig. En av gjestene er vegetarianer (spiser ikke fisk heller) så jeg skal lage en vegetar variant. Det er ikke mye jeg har hjemme av grønnsaker, men har frosne brokkoli-buketter og frossen champignon (fersk som jeg frøs da det var fersk) og kanskje erter og løk og poteter. Har ikke auberginer. 

Noen som kjenner til en god oppskrift på lasagne laget på grønnsaker man finner hjemme? Trenger ikke oppskrift på ostesaus ol, bruker TORO sin. 

 

Det haster. Middag er idag. 

Anonymkode: 6d802...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får besøk og skal servere lasagne. Lager på kylling kjøttdeig. En av gjestene er vegetarianer (spiser ikke fisk heller) så jeg skal lage en vegetar variant. Det er ikke mye jeg har hjemme av grønnsaker, men har frosne brokkoli-buketter og frossen champignon (fersk som jeg frøs da det var fersk) og kanskje erter og løk og poteter. Har ikke auberginer. 

Noen som kjenner til en god oppskrift på lasagne laget på grønnsaker man finner hjemme? Trenger ikke oppskrift på ostesaus ol, bruker TORO sin. 

 

Det haster. Middag er idag. 

Anonymkode: 6d802...abb

Håper denne middagen var spontan og ikke planlagt på forhånd 

Anonymkode: f0038...506

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ikke mye jeg har hjemme av grønnsaker, men har frosne brokkoli-buketter og frossen champignon (fersk som jeg frøs da det var fersk) og kanskje erter og løk og poteter. Har ikke auberginer. 

Da lager du noe annet enn vegetarlasagne. 

Anonymkode: 0878e...c96

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med de ingrediensene der bør du virkelig finne på noe annet. Du får ikke til en vegetarlasagne av dette her. Med mindre du har en boks med bønner/linser og ei vissen gulrot liggende? Det ville hjulpet på litt; da kan vi begynne å hjelpe deg med tips og råd. 

Anonymkode: 91eef...1ad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hermetiske tomater engang? I såfall blir det ikke lasagne. Men brokkoli gratinert i ostesaus er skikkelig digg, og en av mine favorittretter :) 

Anonymkode: 3a672...418

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be vedkommende ha med egen mat om de ikke godtar maten som blir servert. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke hermetiske tomater engang? I såfall blir det ikke lasagne. Men brokkoli gratinert i ostesaus er skikkelig digg, og en av mine favorittretter :) 

Anonymkode: 3a672...418

Støtter denne. Stek litt løk også, og litt sopp (har du fryst rå sopp uten å varmebehandle? blir ikke det veldig soggy når det tines?).

Kan jo også koke litt pasta og blande inn.

Håper du har muskat og ost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potetgrateng? Enten med hvit saus og ostetopping eller med tomatsaus og ostetopping? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AndreasBR skrev:

Be vedkommende ha med egen mat om de ikke godtar maten som blir servert. 

Dine holdninger her i livet hører oldtiden tilMå være kjipt å være så jævla trangsynt

Anonymkode: f0038...506

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dine holdninger her i livet hører oldtiden tilMå være kjipt å være så jævla trangsynt

Anonymkode: f0038...506

Nei, det er superflott.. Være så sikker på egne meninger at jeg ikke behøver gjemme meg bak AB er helt fantastisk 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har rikelig med champiniong ville jeg laget en champiniong, gulrot, hvitløk og løk miks, og brukt den som erstatter for kjøttdeig. 

Om du har anledning til å handle vil jeg anbefale Trines lasagne med spinat og feta. 

Anonymkode: a5e88...894

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du har rikelig med champiniong ville jeg laget en champiniong, gulrot, hvitløk og løk miks, og brukt den som erstatter for kjøttdeig. 

Om du har anledning til å handle vil jeg anbefale Trines lasagne med spinat og feta. 

Anonymkode: a5e88...894

Enig! Jeg er veldig glad i vegetarlasagne og har smakt mange varianter, Trines er den beste :) 

Anonymkode: 3a672...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AndreasBR skrev:

Nei, det er superflott.. Være så sikker på egne meninger at jeg ikke behøver gjemme meg bak AB er helt fantastisk 😄

Jeg et også sikker på egne meninger,men har konsekvent brukt ab på alt jeg skriver de siste årene så det handler om noe annet. Men med det sagt er jo alle her inne anonyme. Nick eller ikke  nick

Anonymkode: f0038...506

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her 

Jeg lagde lasagne på sopp og løk stekt med hvitløk og salget, puttet så vegetar "kjøttdeig" soya og stekte det videre puttet oppkuttet brokkoli-buketter oppi, stekte videre og helte til slutt krydderblanding til toro lasagne og melk og vann. Helte til slutt oppi en mindre ildfast form lagvis med lasagne plater og satte ved siden av den store med kyllingkjøttdeig, i ovnen. 

Vedkommende likte det så godt at hun spiste halve formen. 

Til den som rådet meg til å be vedkommende ta med egen mat, det gjør jeg aldri. Når jeg inviterer og vet vedk har andre mat preferanser så forsøker jeg alltid å tilrettelegge for å tilby mat vedk faktisk kan spise. 

Anonymkode: 6d802...abb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her 

Jeg lagde lasagne på sopp og løk stekt med hvitløk og salget, puttet så vegetar "kjøttdeig" soya og stekte det videre puttet oppkuttet brokkoli-buketter oppi, stekte videre og helte til slutt krydderblanding til toro lasagne og melk og vann. Helte til slutt oppi en mindre ildfast form lagvis med lasagne plater og satte ved siden av den store med kyllingkjøttdeig, i ovnen. 

Vedkommende likte det så godt at hun spiste halve formen. 

Til den som rådet meg til å be vedkommende ta med egen mat, det gjør jeg aldri. Når jeg inviterer og vet vedk har andre mat preferanser så forsøker jeg alltid å tilrettelegge for å tilby mat vedk faktisk kan spise. 

Anonymkode: 6d802...abb

Så bra :) Hadde du fortalt at du hadde tilgang på soyakjøttdeig, hadde nok diskusjonen her sett litt annerledes ut. Slik du la det fram i hovedinnlegget var lasagne ganske uoppnåelig. 

Anonymkode: 91eef...1ad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra :) Hadde du fortalt at du hadde tilgang på soyakjøttdeig, hadde nok diskusjonen her sett litt annerledes ut. Slik du la det fram i hovedinnlegget var lasagne ganske uoppnåelig. 

Anonymkode: 91eef...1ad

Eh beklager. For å være ærlig så husket jeg ikke selv engang. Jeg hadde tørr soya "kjøttdeig". Satte det i vann mens jeg ordnet det andre. Så det ordnet seg. Vedkommende forsynte seg flere ganger til hun hadde spist halvparten av lasagne som kun var til henne. 😀

Anonymkode: 6d802...abb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vil også bare slå et slag for Menys ferskvarelasagne. Nam! Men den finnes bare et knippe utvalgte steder 😕 

Anonymkode: 2331b...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...