Gå til innhold

Brødbaking


tiril123

Anbefalte innlegg

Hei. 

 

Jeg skal kjøpe nye brødformer og trenger tips. De jeg har hatt til nå har det bare vært mulig med to former i bredden i ovnen, og det er jo tungvindt og ikke kunne steke tre brød i slengen. Har søkt litt på metall/silikon, og ser at det er mange som synes silikon er tungvindt. 

 

Derfor, tips til gode metallformer som er plass til tre i bredden i ovnen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mange brød det er plass til i bredden bil være avhengig av størrelsen på ovnen også. Vår nye steikeovn er mindre inni enn den gamle.

Anonymkode: de9d3...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min Elektrolux ovn går det 3 i bredden uten problem. Mine er Sabor på 2 l og er bare 12 cm brede. Silikon ville jeg holdt meg langt unna, har kastet mine. Fikk aldri kakene ut av de.
Hvis ovnen din er for smal til 3, så kan du jo bake i langpanna og sette bakepapir i mellom brødene. Lettere å dele de etter steking, men du trenger det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullelokserte brødformer er de beste. Styr unna silikon og alt med teflon/slippbelegg.

Ellers kan du gjøre som Belima sier og legge brødene i langpanne. Går fint det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har helt motsatt erfaring med silikonformer. De enkleste formene som finnes. Aldri hatt noe problem med de.

Anonymkode: 5243d...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...