Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

, det kan du si, men det spørs helt hvilken retning de velger videre. Det er mulig vi vil se et tidshopp. I en såpeserie finnes det et begrep rundt den ungen som går opp på loftet, og aldri blir sett igjen, og slik er det litt med de karakterene som er i Canada. Vi hører fra dem, men svært lite. Jeg trodde for eksempel at de ville bruke tid denne sesongen på at vi ville lære mer om hvordan Emilie håndterte pregilead, og det å komme tilbake i rytme igjen. Dette skjedde ofscrean.

Nå har to viktige karakterer blitt satt i fengsel i Canada, og jeg føler at vi dermed får en naturlig takk for oss. June dør. Det samme gjør Joseph. Han kommer aldri til å få være i fred i Gilead etter at han fikk de til å holde grensene åpne, og de mista alle barna. June får nok heller ikke leve, dersom ikke hun naturligvis holdes skjult.

En mulighet for å ikke hoppe i tid er at man har en slags bevegelse mellom rollene. June og gjengen får ut handmaides og unger, mens de i Canada er i andre enden av redningsoppdraget. Da vil vi kunne ha et sideplott der hvor vi følger waterfordene, og samtidig hvordan samtalene mellom gilead og verden er etter at barna er ute.

Men jeg tror vi vil se et tidshopp frem i tid. Jeg tror June vil være død, jeg tror Joseph vil være død, og jeg tror vi vil følge gileads siste tid.

Anonymkode: 94afe...470

Dette vil også forklare logiske brister som at de lar Joseph bli igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette vil også forklare logiske brister som at de lar Joseph bli igjen.

Joseph valgte å bli igjen selv.

Anonymkode: 23b83...ef4

Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg skrevet på dialekt. 

Mynona, mod.

Skrevet

Hvor ble egentlig alle guttene av?

• Liker 1
Skrevet

Jeg har veldig sansen for serien.men hvor sannsynlig er det feks at Moira,Luke og Emily tar i mot flyet med flyktninger?? Dette er jo giga stort, barn som har flyktet fra Gilead. To svære land, Gilead og Canada. Og så hun lille jenta:Pappa??? Blir litt dumt...

Anonymkode: d32c6...85a

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har veldig sansen for serien.men hvor sannsynlig er det feks at Moira,Luke og Emily tar i mot flyet med flyktninger?? Dette er jo giga stort, barn som har flyktet fra Gilead. To svære land, Gilead og Canada. Og så hun lille jenta:Pappa??? Blir litt dumt...

Det er for å gje dei scenetid, ikkje logisk i forteljinga.

Skrevet

Sikkert skrevet mange ganger i tråden, men fant først ut nå at Elisabeth Moss er med i Scientologi-kirken. 

Anonymkode: e1d6f...cc8

• Liker 1
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert skrevet mange ganger i tråden, men fant først ut nå at Elisabeth Moss er med i Scientologi-kirken. 

Det var ikke jeg klar over🙈

Anonymkode: 4d75d...a5e

• Liker 1
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hun er det :(

• Liker 1
Skrevet
På 26.8.2019 den 23.10, AnonymBruker skrev:

Det er tidligere etablert i serien at noen av de som jobber som (frivillige?) flyktninghjelp i Canada er tidligere flyktninger selv. De visste også at det kom et fly fra Gilead med rømlinger, flyet måtte ha kontaktet et radiotårn eller noe for å få tillatelse og anvisninger til å lande og sa sikkert noe om at de hadde barn og andre med seg. De hadde ikke alle detaljene, men de var klare med ambulanser og et kriseteam. Det var tydelig at de var overrasket over hele omfanget, men de hadde noe informasjon på forhånd.

Det er ikke særlig usannsynlig at folk som fremdeles har familie/venner i Gilead, står klare på stedet når de får vite om at det er et slikt fly på vei. Og så langt vi så, så var det bare ett barn av de 200 som ble reddet, som ble gjenforent med en av foreldrene sine på stedet. Så for meg ble det ikke for urealistisk.

Anonymkode: 8f273...9a3

• Liker 14
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hun er det :(

Bryr meg ekstremt lite.

• Liker 5
Skrevet
På 18.8.2019 den 13.53, AnonymBruker skrev:

Hvis det aldri har vært sagt at Serena er steril, hva skulle de da med en handmaid? Vi har jo etterhvert skjønt at det er Fred og muligens ikke Serena som er steril nå, men i Gilead er det jo aldri et tema at det kan være menn som er sterile. I tilfelle ville de vel hatt noen form for mannlige «handmaids» også. 

Anonymkode: ea24b...23c

Det er på grunn av religionen deres. De anser menn som overlegne, og tror at menn ikke kan bli sterile. Det er jo kvinner som bærer på all synd. Så når Waterfords ikke har fått barn kan det jo i deres øyne bare være en grunn: Serena.

Men både Fred og Serena er smartere enn det, og vet at Fred er steril. Det har kommet fram underveis i serien, og det er også derfor Serena tvang June til å ha samleie med Nick. Men grunnen til manglende mannlige handmaid's er altså at troen deres legger all skyld på kvinnen uten å ta hensyn til vitenskapelige fakta.

• Liker 3
Skrevet

Hah, skulle sett mannlige handmaids bange konene en gang i mnd mens mennene holdt hendene på skuldrene deres. Skulle tatt seg ut!

Anonymkode: 0b219...005

• Liker 5
Skrevet

Vet ikke om flere har sett Loudest Voice på HBO. Handler om kvinnelige ansatte i den konservative tv-kanalen Fox News. Basert på en sann historie. 

Føler enkelte ting derfra har litt relevans for Serena. Enkelte svært konservative politiske kommentatorer kommer med uttalelser som vitner om et helt forferdelig kvinnesyn. De har et språk som legitimerer seksuell trakassering, bagatelliserer voldtekt, snakker om at kvinner falske,  osv. Likevel velger enkelte kvinner å jobbe for dem. Virket som en del av dem var mer opptatt av å gjøre karriere enn å tenke over at om sjefene har et helt forferdelig kvinnesyn så er risikoen for seksuell trakassering på arbeidsplassen skyhøy.   Når man først er ansatt så er man i et skjevt maktforhold. Man kan være avhengig av gode referanser for å få ny jobb. I tillegg kan sjefene legge ut rykter om en som gjør jobbjakten mye vanskeligere. 

Anonymkode: f795a...5ea

Skrevet

Noen som har kjøpt den nye boka(oppfølgeren til Handmaids tale)? Så den fikk gode anmeldelser. Boken foregår 15 år etter originalen(sikkert lurt med tanke på å ikke legge seg for tett opp til tv-serien)

Anonymkode: f795a...5ea

• 1 måned senere...
Skrevet

Videoen er fra 2013. 

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg ble nettopp ferdig med sesong 3 (ja, litt senere enn dere andre) og gleder meg til neste sesong. Kommer den til sommeren?

Skrevet

Jeg synes the handmaids tale virker mer som en sex-forestilling for kvinner. Hvis kvinner leser fifty shades of grey, hvorfor ikke titte på handsmaid tale.... samme greia... 

Anonymkode: f41c7...388

Skrevet
På 19.8.2019 den 21.38, AnonymBruker skrev:

Joseph valgte å bli igjen selv.

Anonymkode: 23b83...ef4

Lawrence er slu, så han vil klare seg.

På 26.8.2019 den 12.51, Violetta skrev:

Hvor ble egentlig alle guttene av?

De tjenestegjør som guardians eller sjåfører.

Skrevet
1 time siden, O.G. skrev:

Lawrence er slu, så han vil klare seg.

De tjenestegjør som guardians eller sjåfører.

Jeg tenkte mer på om ikke noen gutter ble frigitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...