AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #1 Skrevet 6. juni 2019 Hei. Jeg lurer på om det er noen her som har mistet etter uke 12? Fikk dere da vite hvorfor dere mistet? Noen som har lyst til å dele historien sin? Anonymkode: 0c3b8...22f
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #2 Skrevet 6. juni 2019 Har mistet i ca. uke 12 før (vet ikke nøyaktig hvilken uke jeg var i siden jeg ikke hadde vært på UL) Anrar jeg mistet fordi fosteret ikke var levedyktig. Oppsøkte aldri lege, men det var temmelig mye mer dramatisk enn de gangene jeg har mistet tidlig. Anonymkode: 893c7...8e6
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #3 Skrevet 6. juni 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har mistet i ca. uke 12 før (vet ikke nøyaktig hvilken uke jeg var i siden jeg ikke hadde vært på UL) Anrar jeg mistet fordi fosteret ikke var levedyktig. Oppsøkte aldri lege, men det var temmelig mye mer dramatisk enn de gangene jeg har mistet tidlig. Anonymkode: 893c7...8e6 Okei... off så trist 😩 har mistet en gang tidligere før men det var før uke 12. Nå er jeg i uke 14, snart 15 men har fortsatt panikk for at forsteret ikke lever. Var på tidlig ul 11+3 å da var alt helt fint og fosteret så veldig normalt ut og alt var som det skulle. Vetikke hvorfor jeg er så redd egentlig 🙄 Anonymkode: 0c3b8...22f
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #4 Skrevet 6. juni 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Okei... off så trist 😩 har mistet en gang tidligere før men det var før uke 12. Nå er jeg i uke 14, snart 15 men har fortsatt panikk for at forsteret ikke lever. Var på tidlig ul 11+3 å da var alt helt fint og fosteret så veldig normalt ut og alt var som det skulle. Vetikke hvorfor jeg er så redd egentlig 🙄 Anonymkode: 0c3b8...22f Det er vanskelig å være så redd hele tiden For meg hjalp det å tenke at jeg er fortsatt gravid og alt er bra inntil det motsatte er bevist. Så hver gang tankene kom prøvde jeg å gjenta det er nok bra, jeg har ingen grunn til å tro noe annet, det er nok bra, jeg har ingen grunn... osv. Anonymkode: 42776...8ea
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #5 Skrevet 6. juni 2019 Mistet halvveis, og fikk aldri vite hvorfor. Snart to år siden. Vannet bare plutselig gikk, og da var det ikke håp noe lenger 😭 De testet alt de kunne teste, men vi fikk også beskjed på forhånd om at det flesteparten av gangene aldri blir funnet ut hvorfor det skjedde. Lille gutten min virket helt perfekt, så skjønner heller ikke hva som skulle vært galt 😢 Anonymkode: 83c5b...7d3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #6 Skrevet 6. juni 2019 Det er mange som får vite i uke 12 at de har mistet. Men de har ofte mistet mye før det. Har du vært på ultralyd og sett et foster i uke 12, så er det mye som skal til for å miste. Så ikke vær redd. Prøv å nyt🙌🏼 Anonymkode: 3d714...e7f
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #7 Skrevet 6. juni 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er vanskelig å være så redd hele tiden For meg hjalp det å tenke at jeg er fortsatt gravid og alt er bra inntil det motsatte er bevist. Så hver gang tankene kom prøvde jeg å gjenta det er nok bra, jeg har ingen grunn til å tro noe annet, det er nok bra, jeg har ingen grunn... osv. Anonymkode: 42776...8ea Ja, høres ut som ett bra tips... for det er ekkelt å gå å være redd og skeptisk hele tiden... 😩😊 Anonymkode: 0c3b8...22f
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #8 Skrevet 6. juni 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Mistet halvveis, og fikk aldri vite hvorfor. Snart to år siden. Vannet bare plutselig gikk, og da var det ikke håp noe lenger 😭 De testet alt de kunne teste, men vi fikk også beskjed på forhånd om at det flesteparten av gangene aldri blir funnet ut hvorfor det skjedde. Lille gutten min virket helt perfekt, så skjønner heller ikke hva som skulle vært galt 😢 Anonymkode: 83c5b...7d3 Off kondolerer så mye.... det må være helt forferdelig.. klarer ikke en gang å tenke meg hvordan du følte det og føler det... 😩 håper det har gått bra for deg i senere tider Anonymkode: 0c3b8...22f
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #9 Skrevet 6. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er mange som får vite i uke 12 at de har mistet. Men de har ofte mistet mye før det. Har du vært på ultralyd og sett et foster i uke 12, så er det mye som skal til for å miste. Så ikke vær redd. Prøv å nyt🙌🏼 Anonymkode: 3d714...e7f Ja må prøve å nyte det! 😊 Anonymkode: 0c3b8...22f
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #10 Skrevet 7. juni 2019 Har man sett et hjerte slå er sjangsen mindre for at noe skjer i det hele tatt. Men en del opplever at embryo dør tidlig, men så er man ikke på TUL før uke 12 også finner man det ut da. JA man mister i uke 12, men den lille var jo mye mye mindre enn det. Er du på TUL etter uke 7-8 er sjansene veldig gode, de fleste går bort før uke 8 visstnok fordi de fleste organene starter å funke i denne tiden. Her inne virker det som uendelig mange har opplevd MA, har det selv og. Men vi trekker oftere til et sted hvor vi kan prate litt om det, sikkert for å bearbeide og hjelpe litt til de andre som er like uheldige. Den største delen av aborter skjer jo supertidlig, så skremselstall som 50% er ikke til å stole på. Tallet er mye lavere ettersom så mange ikke vet at de engang er gravid fordi det skjer noen dager over mensen skulle vært der. Og alle de som ikke oppleverer en eneste komplikasjon, de holder seg ofte unna forum. Har noen «heldige» venninner som ikke vet at en slik verden finnes engang Pust med magen, dette kommer nok til å gå helt fint 😊 Jeg er selv gravid igjen nå, og jeg sjekket liv i uke 8, og skal ikke igjen før OUL. Tar det helt med ro 😊 Anonymkode: 1f28f...b79 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #11 Skrevet 7. juni 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er mange som får vite i uke 12 at de har mistet. Men de har ofte mistet mye før det. Har du vært på ultralyd og sett et foster i uke 12, så er det mye som skal til for å miste. Så ikke vær redd. Prøv å nyt🙌🏼 Anonymkode: 3d714...e7f Ja, det er litt viktig å skille mellom når man selv oppdaget det og når fosterutvikling stoppet. Stoppet den i uke 8 så er jo ikke det uke 12, selv om det jo er forferdelig å ha gått lenge i god tro og håp. Men det kan kanskje skape litt ekstra engstelse om mange får inntrykk av andre uker enn hva som var tilfelle om det ikke presiseres. Anonymkode: f8eff...ea2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #12 Skrevet 7. juni 2019 Veldig mange er «flinke» til å skremme uten at de er bevisst på det. At de mister 10-12 uke. Når de senere forteller at embryo hadde sluttet å utvikle seg i uke 6 men det var i uke 12 jeg mistet. Å da blir tallene veldig feil. Da mistet du i uke 6 men har ikke hvert på noen ultralyd for å få det bekreftet. Når du hører hjerteslag er det er veldig godt tegn! Da er sjansene små for at noe skjer. Men det er mange som gjerne og av god grunn venter til etter uke 8-9 med ultralyd da det gjerne koster litt å gå privat. Å det er ofte da de som har mistet tidlig får den forferdelige beskjeden. I de fleste tilfellene dør embryo før hjertet klarer å slå 😕 så du skal absolutt bare slappe av altså du har gode odds. Anonymkode: 42880...b88
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #13 Skrevet 7. juni 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Har man sett et hjerte slå er sjangsen mindre for at noe skjer i det hele tatt. Men en del opplever at embryo dør tidlig, men så er man ikke på TUL før uke 12 også finner man det ut da. JA man mister i uke 12, men den lille var jo mye mye mindre enn det. Er du på TUL etter uke 7-8 er sjansene veldig gode, de fleste går bort før uke 8 visstnok fordi de fleste organene starter å funke i denne tiden. Her inne virker det som uendelig mange har opplevd MA, har det selv og. Men vi trekker oftere til et sted hvor vi kan prate litt om det, sikkert for å bearbeide og hjelpe litt til de andre som er like uheldige. Den største delen av aborter skjer jo supertidlig, så skremselstall som 50% er ikke til å stole på. Tallet er mye lavere ettersom så mange ikke vet at de engang er gravid fordi det skjer noen dager over mensen skulle vært der. Og alle de som ikke oppleverer en eneste komplikasjon, de holder seg ofte unna forum. Har noen «heldige» venninner som ikke vet at en slik verden finnes engang Pust med magen, dette kommer nok til å gå helt fint 😊 Jeg er selv gravid igjen nå, og jeg sjekket liv i uke 8, og skal ikke igjen før OUL. Tar det helt med ro 😊 Anonymkode: 1f28f...b79 Åå tusentakk for svar! Ja har sett at en del har mistet veldig tidlig men ikke funnet ut før i uke 12 for eksempel. Var det jeg er mest redd for nå, selv om jeg var på tidlig ul i uke 11+3 å så att alt var bra osv, så er jeg livredd for å komme tilbake nå den 12 juni for å få en beskjed jeg frykter.. men jeg må bare lære meg å ta det helt med ro og prøve å nyte dette isteden for 🎊🎉😊 gratulerer så mye med din graviditet! Håper alt går bra! 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Veldig mange er «flinke» til å skremme uten at de er bevisst på det. At de mister 10-12 uke. Når de senere forteller at embryo hadde sluttet å utvikle seg i uke 6 men det var i uke 12 jeg mistet. Å da blir tallene veldig feil. Da mistet du i uke 6 men har ikke hvert på noen ultralyd for å få det bekreftet. Når du hører hjerteslag er det er veldig godt tegn! Da er sjansene små for at noe skjer. Men det er mange som gjerne og av god grunn venter til etter uke 8-9 med ultralyd da det gjerne koster litt å gå privat. Å det er ofte da de som har mistet tidlig får den forferdelige beskjeden. I de fleste tilfellene dør embryo før hjertet klarer å slå 😕 så du skal absolutt bare slappe av altså du har gode odds. Anonymkode: 42880...b88 Åå tusentakk for svar! Ja jeg må bare prøv å slappe av å nyte dette🙈😊 Anonymkode: 0c3b8...22f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå