AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #1 Skrevet 6. juni 2019 Er 160 cm og veier 60 kilo. Får ingen kommentarer på at jeg er tykk, men føler meg lubben, bukser er for trange.. Er aktiv og jogger, går turer (gikk i 3 timer idag feks) og trener noe styrke. Kostholdet må derimot skjerpes inn kraftig. For 2 år siden veide jeg bare 51 kilo og følte meg kroppslig bra. Hadde da gått ned mye pga brudd og depresjon. Har et elsk og hat forhold til mat og takler dietter så dårlig. Vurderer fasting for å stabilisere blodsukker, noen som har erfaring der? Anonymkode: 588f3...e1f 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 Populært innlegg #2 Skrevet 6. juni 2019 Et godt råd dersom bukser eller klær er for trange: Kjøp større størrelser. Anonymkode: f6ee2...380 57
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #3 Skrevet 6. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er 160 cm og veier 60 kilo. Får ingen kommentarer på at jeg er tykk, men føler meg lubben, bukser er for trange.. Er aktiv og jogger, går turer (gikk i 3 timer idag feks) og trener noe styrke. Kostholdet må derimot skjerpes inn kraftig. For 2 år siden veide jeg bare 51 kilo og følte meg kroppslig bra. Hadde da gått ned mye pga brudd og depresjon. Har et elsk og hat forhold til mat og takler dietter så dårlig. Vurderer fasting for å stabilisere blodsukker, noen som har erfaring der? Anonymkode: 588f3...e1f Du har ihvertfall ikke dårlig tid, vekten din er jo ganske fin. Jeg ville gjort mindre endringer, og ikke drastiske "dietter". Anbefaler ikke fastedietter, med mindre det ikke skal være en diett, men en livsstil du vil ha videre. Det gjelder egentlig alt. Du skal jo holde den nye vekten senere også, og det blir vanskeligere når man går på ekstreme kurer. Jeg har selv god erfaring med faste, men anbefaler det ikke som en "hurtigkur". Anonymkode: dea9a...3ed 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #4 Skrevet 6. juni 2019 Alle takler dietter dårlig, og dietter fører ofte til vanskelig forhold til mat. Hva mener du med faste? Har du påvist problemer med blodsukker? Anonymkode: e25df...b20 3
Gjest Warrior Skrevet 6. juni 2019 #5 Skrevet 6. juni 2019 Husk muskler veier mer enn fett. SÃ¥ ikke tro du er lubben pga vekta i alle fall.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #6 Skrevet 6. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Et godt råd dersom bukser eller klær er for trange: Kjøp større størrelser. Anonymkode: f6ee2...380 For min del føltes det ut som nedtur å gå fra str small til medium. Og fra 36-38. Har såklart kjøpt større klær. Anonymkode: 588f3...e1f
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #7 Skrevet 6. juni 2019 Bruker du noen faste medisiner? Det er veldig mange medisiner for psykiske lidelser som angst og depresjon som har som bivirkning at man opplever stor vektøkning. Er sikkert andre medisiner som har samme bivirkning også, uten at jeg vet hvilke.  Anonymkode: 75722...b2c
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #8 Skrevet 6. juni 2019 I feel ya! Tror at det er den beryktede lave forbrenningen som følger med alderen som har slått inn. Jeg veide 53 for et par år siden, og plutselig veide jeg 67! Kjenner at jeg har veldig panikk. Tipper det er en salig blanding av dårligere forbrenning og at jeg har fått sertifikat til bil. Har også et dårlig kosthold, og spiser mye pizza. Etter at jeg begynte å registrere ting på Lifesum, har jeg lært at bare èn pizza overskreder det anbefalte daglige kaloriinntaket. Det er ikke så rart at man blir feit. Nå har jeg endret kostholdet til maks èn pizza i uka, i stedet for fem (raske løsninger i ovnen frister i travle hverdager), og ser allerede fremgang på vekta. Skal prøve å lure inn mer grønt og mindre fett, men Jesus så vanskelig det er! Det høres i hvert fall ikke ut som om at du må endre så mye på aktivitetsfronten. Lykke til med maten! Det er den sanne utfordringen  Anonymkode: db7a9...5aa
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #9 Skrevet 6. juni 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Et godt råd dersom bukser eller klær er for trange: Kjøp større størrelser. Anonymkode: f6ee2...380 Jeg syns faktisk ikke det er et godt råd. For tenåringer, og unge voksne som blir modne og mer former, ja. Men hvorfor skal voksne akseptere at man går opp i vekt? Og når stopper de stadige kleskjøpene for å tilpasse seg nye størrelser? Ved overvekt, ved fedme ved fedme klasse 1-2-3? 10 kg på 2 år hos TS er mye, og hun trives jo ikke med det. TS - du trenger ikke gå på diett, men prøv å gjøre enkle valg i hverdagen som å kutte ut godterispising til en dag i uken, ikke drikke ekstra kalorier, fylle opp tallerken med mer grønnsaker, og gjerne 16/8 faste dersom det passer for deg. Anonymkode: f86c5...2c2 5
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #10 Skrevet 6. juni 2019 Noen enkle tips som funker for meg: 1. Skaffet meg en Fitbit klokke og satte inn daglige og ukentlige mål for aktivitet. Det har gitt god motivasjon til å trene og være aktiv. 2. Kuttet drastisk ned på sjokolade, snacks og dessert. Helst bare på lørdag og bare ett lite kakestykke i selskap. 3. Byttet ut brød med knekkebrød. Jeg har gått ned 5 kg siden januar (jeg er heller ikke overvektig, men hadde noen kilo for mye som jeg ville ha bort). Anonymkode: b5a06...43a 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #11 Skrevet 6. juni 2019 For meg var det nedtur og måtte kjøpe 17 mai kjolen i str 36 og ikke 34. Har gått opp 15kg på 2 år. Så føler meg lubben. Har mage, den er definitift ikke flat, har lår og rumpe, føler meg som en dundre etter at jeg har fått 15 kg extra.. Men prøvd og tren og spis mindrd kalorier enn du bruker, dropp brus og sånt i hverdagen feks. Anonymkode: fef26...8ef 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #12 Skrevet 6. juni 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Er 160 cm og veier 60 kilo. Får ingen kommentarer på at jeg er tykk, men føler meg lubben, bukser er for trange.. Er aktiv og jogger, går turer (gikk i 3 timer idag feks) og trener noe styrke. Kostholdet må derimot skjerpes inn kraftig. For 2 år siden veide jeg bare 51 kilo og følte meg kroppslig bra. Hadde da gått ned mye pga brudd og depresjon. Har et elsk og hat forhold til mat og takler dietter så dårlig. Vurderer fasting for å stabilisere blodsukker, noen som har erfaring der? Anonymkode: 588f3...e1f Det er fin vekt for lengde. Anonymkode: 7cbd4...2c3 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #13 Skrevet 6. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: For meg var det nedtur og måtte kjøpe 17 mai kjolen i str 36 og ikke 34. Har gått opp 15kg på 2 år. Så føler meg lubben. Har mage, den er definitift ikke flat, har lår og rumpe, føler meg som en dundre etter at jeg har fått 15 kg extra.. Men prøvd og tren og spis mindrd kalorier enn du bruker, dropp brus og sånt i hverdagen feks. Anonymkode: fef26...8ef Hvis du passer størrelse 36, ja da er du alt annet enn ei dundre. Heller ei radmager jente som endelig har fått litt normale fettforhold på kroppen. Anonymkode: 7cbd4...2c3 16
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #14 Skrevet 6. juni 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns faktisk ikke det er et godt råd. For tenåringer, og unge voksne som blir modne og mer former, ja. Men hvorfor skal voksne akseptere at man går opp i vekt? Og når stopper de stadige kleskjøpene for å tilpasse seg nye størrelser? Ved overvekt, ved fedme ved fedme klasse 1-2-3? 10 kg på 2 år hos TS er mye, og hun trives jo ikke med det. TS - du trenger ikke gå på diett, men prøv å gjøre enkle valg i hverdagen som å kutte ut godterispising til en dag i uken, ikke drikke ekstra kalorier, fylle opp tallerken med mer grønnsaker, og gjerne 16/8 faste dersom det passer for deg. Anonymkode: f86c5...2c2 Takk, du har helt rett. Jeg raste ned 7-8 kg pga depresjon for 2.5 år siden. Da spiste jeg minimalt. Men har gått opp igjen😠kun dårlige valg, mat... Anonymkode: 588f3...e1f
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #15 Skrevet 6. juni 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Bruker du noen faste medisiner? Det er veldig mange medisiner for psykiske lidelser som angst og depresjon som har som bivirkning at man opplever stor vektøkning. Er sikkert andre medisiner som har samme bivirkning også, uten at jeg vet hvilke.  Anonymkode: 75722...b2c Nei. Men jeg har en angst diagnose Spiser nok mer mat enn jeg må i dårlige og stressende perioder. Bruker kun cerazette piller Anonymkode: 588f3...e1f
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #16 Skrevet 6. juni 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du passer størrelse 36, ja da er du alt annet enn ei dundre. Heller ei radmager jente som endelig har fått litt normale fettforhold på kroppen. Anonymkode: 7cbd4...2c3 Hva er det for en ting å si? Dersom man er lav er man ikke radmager med størrelse 36. Jeg brukte 36 da jeg hadde BMI på 26. Anonymkode: eda43...7a2 5
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #17 Skrevet 6. juni 2019 Jeg er 166 og 72 kg etter å ha fått barn. Alt av klær er pølseskinn. Jeg får en klump i halsen av å tenke på at jeg mest sansynlig aldri greier ta av meg disse kiloene og føle meg stram og sexy igjen Anonymkode: ae1d8...777
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #18 Skrevet 6. juni 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: For meg var det nedtur og måtte kjøpe 17 mai kjolen i str 36 og ikke 34. Har gått opp 15kg på 2 år. Så føler meg lubben. Har mage, den er definitift ikke flat, har lår og rumpe, føler meg som en dundre etter at jeg har fått 15 kg extra.. Anonymkode: fef26...8ef Å være ei dundre med str 36 i klær er ikke mulig med mindre man er bare én meter høy.  8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Men jeg har en angst diagnose Spiser nok mer mat enn jeg må i dårlige og stressende perioder. Bruker kun cerazette piller Anonymkode: 588f3...e1f Jeg la på meg og fikk plutselig deigmage etter å ha gått på Cerazette i noen måneder, og det til tross for at jeg var inne i en periode der jeg mosjonerte mye mer og spiste sunnere. For meg drepte Cerazette både sexlivet og fasongen min... 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det for en ting å si? Dersom man er lav er man ikke radmager med størrelse 36. Jeg brukte 36 da jeg hadde BMI på 26. Anonymkode: eda43...7a2 Hvor lav er du egentlig? Anonymkode: 71ed4...8fb 6
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #19 Skrevet 6. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Å være ei dundre med str 36 i klær er ikke mulig med mindre man er bare én meter høy.  Jeg la på meg og fikk plutselig deigmage etter å ha gått på Cerazette i noen måneder, og det til tross for at jeg var inne i en periode der jeg mosjonerte mye mer og spiste sunnere. For meg drepte Cerazette både sexlivet og fasongen min... Hvor lav er du egentlig? Anonymkode: 71ed4...8fb En meter Anonymkode: eda43...7a2
Gjest WhisperingWind Skrevet 7. juni 2019 #20 Skrevet 7. juni 2019 Drit i vekten. Sammensettingen av muskler og fett er det som betyr noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå